Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Tjeb

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 15:11:15
Ik moet wel in een cirkel van inbeelding en zelfbevestiging zitten anders krijg je je eigen wereldbeeld niet kloppend.

Dat geldt ook voor mezelf; ik kan weer niet geloven dat een ABX goed werkt. Anders zou ik moeten erkennen dat een Sony TA-FE370 versterker van 180 euro (nieuw) een topversterker is.

Dan begrijp je de uitgevoerde test dus gewoon niet...
Er zijn destijds luidsprekers gebruikt die erg makkelijk aan te sturen waren, dus geen grillig of dippend impedantie verloop. Met andere woorden de Sony kon ze makkelijk de baas, waarmee heb je thuis gedraaid? Toevallig met een setje wat dipte naar 2 Ohm??

Je blijft maar doormelken over die Sony maar je begrijpt werkelijk niet waar het over gaat Huub...

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 17, 2021, 19:54:45
Dan begrijp je de uitgevoerde test dus gewoon niet...
Er zijn destijds luidsprekers gebruikt die erg makkelijk aan te sturen waren, dus geen grillig of dippend impedantie verloop. Met andere woorden de Sony kon ze makkelijk de baas, waarmee heb je thuis gedraaid? Toevallig met een setje wat dipte naar 2 Ohm??

Je blijft maar doormelken over die Sony maar je begrijpt werkelijk niet waar het over gaat Huub...

Vind je het dat ik jouw uitspraken met een zak zout neem? Heb jij 2 keer zo'n sony in huis gehad?

De uitslag van die ABX betwist ik niet. Maar ik weet verduiveld goed wat de werkelijke kwaliteit van de Sony was.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 15:11:15
Anders zou ik moeten erkennen dat een Sony TA-FE370 versterker van 180 euro (nieuw) een topversterker is.

Is ook een topversterker.  :worship: Ik heb jaren lang de Sony TA-FE570 (broer van de TA-FE370) gebruikt voor de Dynaudio Confidence C1. Dat klonk net zo goed als de Musical Fidelity voor- en eindversterker die ik daarvoor had.

Rob_Dingen

Disclaimer (dit is mijn persoonlijke mening)
ABX testen zoal hier in dit topic aangehaald worden tussen versterkers kun je helemaal niets mee en zegt mij persoonlijk ook helemaal niets.
De enige conclusie die je kunt maken is dat je daar geen verschil kan horen wat mijn inziens niks bewijst.
Je word daar uitgenodigd in een andere ruimte met ander speakers met muziek die je niet kent en dat moet dan kleine verschillen blootleggen, gaat niet gebeuren en bewijst dus niks.
Als je thuis zaken wil testen in je eigen set met muziek die je door en door kent is het zeer moeilijk om een ABX test op te zetten omdat je daar veel spullen voor nodig hebt om dat te organiseren.
Zelf doe ik dus daarom soms AB testen met een vriend die dan wisselt en soms hoor je het en soms ook niet.

Wie doet hier op het forum werkelijk abx testen op hun eigen set en dan bedoel ik niet de hier vaak voorgestelde pc testjes.
Of op welke andere manier testen jullie je spullen.

Rob

Tjeb

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 20:06:10
Vind je het dat ik jouw uitspraken met een zak zout neem? Heb jij 2 keer zo'n sony in huis gehad?

De uitslag van die ABX betwist ik niet. Maar ik weet verduiveld goed wat de werkelijke kwaliteit van de Sony was.

Waaruit dus inderdaad weer blijkt dat je werkelijk geen idee hebt waar je over praat of het expres niet wil hebben....  ;D


Tjeb

Citaat van: Rob_Dingen op februari 17, 2021, 20:26:56
Disclaimer (dit is mijn persoonlijke mening)
ABX testen zoal hier in dit topic aangehaald worden tussen versterkers kun je helemaal niets mee en zegt mij persoonlijk ook helemaal niets.
De enige conclusie die je kunt maken is dat je daar geen verschil kan horen wat mijn inziens niks bewijst.
Je word daar uitgenodigd in een andere ruimte met ander speakers met muziek die je niet kent en dat moet dan kleine verschillen blootleggen, gaat niet gebeuren en bewijst dus niks.
Als je thuis zaken wil testen in je eigen set met muziek die je door en door kent is het zeer moeilijk om een ABX test op te zetten omdat je daar veel spullen voor nodig hebt om dat te organiseren.
Zelf doe ik dus daarom soms AB testen met een vriend die dan wisselt en soms hoor je het en soms ook niet.

Wie doet hier op het forum werkelijk abx testen op hun eigen set en dan bedoel ik niet de hier vaak voorgestelde pc testjes.
Of op welke andere manier testen jullie je spullen.

Rob

Er zijn destijds voorstellen gedaan om bij de mensen thuis te ABX'en en hierop kwamen geen reacties..
Zegt mij genoeg... ;)

Contour

#9981
Ik denk dat niet iedereen zit te wachten op een stel zeurpruimen in huis die koste van alles hun gelijk willen halen en perse iemand zijn hobby willen verpesten...

HuubF

My Gawd, ik laat mijn humeur niet nog verder verpesten na Feyenoord dus ik trek me terug in mijn eigen holletje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#9983
 
Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 20:33:31
Ik denk dat niet iedereen zit te wachten op een stel zeurpruimen in huis die koste van alles hun gelijk willen halen en perse iemand zijn hobby willen verpesten...

Nog een keer: donderstraal op met dit type posts uit mijn topic. Doe maar bij Huub. Daar kan men het wel waarderen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

#9984
Citaat van: Tjeb op februari 17, 2021, 20:30:10
Er zijn destijds voorstellen gedaan om bij de mensen thuis te ABX'en en hierop kwamen geen reacties..
Zegt mij genoeg... ;)

Heb al paar keer aangegeven dat ik dat heel goed aandurf.
Moet alleen hout snijden
Op eigen set
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 20:36:24
My Gawd, ik laat mijn humeur niet nog verder verpesten na Feyenoord dus ik trek me terug in mijn eigen holletje.
:laugh: :laugh: :laugh:

Kom kom, Huub. Je zoekt het zelf op.

Groeten...

PS: ook door fan van Feyenoord te zijn trouwens.  :P

chansig

Ja Feyenoord kijken...waarom ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 20:37:10

Nog een keer: donderstraal op met dit type posts uit mijn topic. Doe maar bij Huub. Daar kan men het wel waarderen.

Gr. Hans

;D ;D

Zoooooo, hierrrrr..... :P

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 18:07:56
En de JBL 305 is besteld. Zullen er morgen wel zijn. Van het weekend even neerzetten. Erg benieuwd.

De sub wordt morgen opgehaald, de speakers vrijdag. Byby...

Gr. Hans

Heeft iemand van het forum de speakers gekocht?

Groeten...

Contour

Zulke huilie reacties kan ik niet zoveel mee eigenlijk, maar goed plan om in Huub zijn topic verder te gaan, staat wat meer open voor verschillende meningen, hier moet alles perse snaarstrak, met zoveel mogelijk DSP, subs op de plee + 2 of liever 3 porties Bachh...  ;D


chansig

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 21:00:39
Heeft iemand van het forum de speakers gekocht?

Groeten...

Hij is wel lid hier maar niet echt een poster.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#9991
Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 21:02:59
Zulke huilie reacties kan ik niet zoveel mee eigenlijk, maar goed plan om in Huub zijn topic verder te gaan, staat wat meer open voor verschillende meningen, hier moet alles perse snaarstrak, met zoveel mogelijk DSP, subs op de plee + 2 of liever 3 porties Bachh...  ;D

Joh, ga lekker in je broekje huilen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: Tjeb op februari 17, 2021, 20:30:10
Er zijn destijds voorstellen gedaan om bij de mensen thuis te ABX'en en hierop kwamen geen reacties..
Zegt mij genoeg... ;)
Durf het best aan ben totaal niet bang om dingen wel of niet te horen dat gebeurd met de regelmaat hier.

Heb ook ooit een AB test tussen 2 versterkers op willen zetten waarbij een zeer goed metende en een minder goed metende en dan blind bepalen welke het beste klinkt helaas kwamen de zogenaamde techneuten toen ook niet opdagen.

Ik vind overigens in ieder zijn verhaal een stuk van waarheid inzit maar daar hoort Huub soms ook bij.
Het is niet allemaal zwart wit.
Ook ben ik het eens dat gemoed toestand er heel veel toe doet, zelf ga ik ook wel eens naar beneden muziek luisteren en ga na 2 nummers weer weg omdat ik het dan niet vind klinken terwijl op een andere dag ik bij wijze van spreken kippenvel krijg op precies dezelfde set.
Maar dat zijn zaken die het testen tussen 2 apparaten niet beïnvloeden op het moment van testen.

Rob

Kwabbernoot

Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 21:02:59
Zulke huilie reacties kan ik niet zoveel mee eigenlijk, maar goed plan om in Huub zijn topic verder te gaan, staat wat meer open voor verschillende meningen, hier moet alles perse snaarstrak, met zoveel mogelijk DSP, subs op de plee + 2 of liever 3 porties Bachh...  ;D

Ik heb mij heel lang afgevraagd wat Hans nu eigenlijk toch tegen jou heeft. Leest hij dingen anders dan ik? Maar ik begin hem wel een beetje te begrijpen.

Groeten...

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 21:04:26
Hij is wel lid hier maar niet echt een poster.

Gr. Hans

We gaan het meemaken of hij het post of niet.

Groeten...

Hannibal_

Citaat van: Rob_Dingen op februari 17, 2021, 21:06:08
Durf het best aan ben totaal niet bang om dingen wel of niet te horen dat gebeurd met de regelmaat hier.
...

Rob

Dat maakt in korte tijd al 2
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

#9996
Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 21:06:25
Ik heb mij heel lang afgevraagd wat Hans nu eigenlijk toch tegen jou heeft. Leest hij dingen anders dan ik? Maar ik begin hem wel een beetje te begrijpen.

Groeten...

Zijn intentie spoort van geen enkele kant dat is voor mij al een tijdje duidelijk. Als er iemand wel vaart in dit soort discussies is hij het. daarbij, als je al een keer of 10 gevraagd bent weg te blijven uit een showcase topic en dit weigert, dan deugt je intentie van geen enkele kant.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#9997
Maak je geen zorgen, ik ga met spoed dit topic weer verlaten. Veel plezier met je nieuwe speakers strak-s! 

chansig

Fijn ga je drek maar ergens anders droppen...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 14:14:28
Je bent nieuw hier, leuk!

Het ligt er helemaal aan wat je beschouwt als 'kennis van audio'. Ik luister er naar maar kan het niet bouwen. En in een ABX test heb ik geen vertrouwen (want na een ABX ervaar je weer precies hetzelfde als daarvoor).

Voor de rest weet ik prima wat de valkuilen zijn.

Ergo; Het ligt aan de testwijze en niet aan zintuiglijke/breinfactoren? Want het brein weet je daarna toch weer van hetzelfde te overtuigen? Bedoel je zoiets.

Ik vond een ABX in eerste instantie een teleurstelling, omdat ik die verschillen graag behield en ze niet wilde verliezen. De herhalingen waren voor mij eye-openers. Maar mijn eye-opener is eigenlijk jouw argument. En dat mag, betwijfel wel de validiteit daarvan. En jij op jou beurt, betwist de validiteit van mijn idee. Zo is de cirkel weer rond.

Zelf ben ik me daardoor enige tijd gaan verdiepen in wat audiologische, psycho-akoestische artikelen.
Nou, dat is dan wellicht een bias, maar het sluit wel lekker aan op de ABX ervaringen.

Gelukkig mogen we allemaal hobbyen zoals we dat ons zelf wensen.

Vriendelijke groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1