Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Akoestiek, de snoertjes anno 2019..?

chansig

Nieuwe markt bv: Panelen met stekkers en zekeringen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Misschien moeten we je opgeven voor het programma 'Help Mijn Kerel Zijn Rukbunker Is Een Esthetische Design Ramp'?

:hehe:

chansig

 :D

Mogelijk kan Contour dan als design nicht langskomen om de boel op te pimpen.

Mogen C. en ik dan ook een weekje op vakantie ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#7554
 ;D

Nee tuurlijk niet! Jullie moeten dan de ontwerper zijn plan uitvoeren. Samen!

Misschien wil Tien dan wel gelijk een warmtepomp installeren?

;D  :P

Tien is Tjeb natuurlijk, maffe tablet...

chansig

Zetten ze dan de auo/bus voor het huis neer ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Hahaha.

Is waarschijnlijk wel goed voor de kijkcijfers.

:P

Sirius666

Hans, jij hebt beneden een spanplafond toch? Wat heb je evt. boven en ervaar je daarin een verschil in weergave?

Haat en nijd m.b.t. apparatuur vind ik debiel maar a la, mensen associëren zich soms wel erg graag met merken. Dat maar blijven doorgaan over een ruimte......Kom op zeg, net of het nu pas voor het eerst bekend is :sarcasm: Laat het los.... :D

chansig

Geen idee....is niet direct te vergelijken. Boven hangt een paneel aan het plafond.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Centrale panelen verminderen de crosstalk.

Zo ben ik nog altijd benieuwd naar Danley's Tapped Horn-ontwerp.
Heeft dit intrinsiek, zo schijnt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jossie

Wat bedoel je daarmee Staaled? Ik heb ze even bekeken maar buiten een gericht afstraalpatroon zie ik weinig dat crosstalk zou kunnen verminderen.
Omni !

Timvg

Vraag is natuurlijk: is het wenselijk? Aangezien het, bij stereo alleszins, reeds gecompenseerd werd in de mix.

jossie

Wat mij betreft deugt ons stereo systeem niet Tim. Crosstalk is niet te vermijden. Als een zanger in het midden gemixed wordt met stereo speakers heb je onvermijdelijke looptijd verschillen op beide oren. Dat is anders dan dezelfde zanger op de centerspeaker (als die er is). Ik zie niet hoe je dat wil compenseren.

Ik ga met je mee dat de engineer aan de mengtafel bepaald hoe het klinkt op stereo speakers mét crosstalk maar dat wil niet zeggen dat bv simpele opnames met twee micro's niet beter zouden kunnen klinken met schermen ertussen.

Mijn LCR systeem in de woonkamer klinkt iig veel prettiger in LCR dan in LR stand. Zeker als je niet in het midden zit, maar dat is logisch (en wel bijna altijd zo als muziek aanstaat bij mij). Ik zou graag een écht LCR systeem hebben met muziek die daarvoor is opgenomen, dus geen zingende tweeling in de kamer maar de enkele uitvoering  ;)
Omni !

Staaled

Citaat van: jossie op januari  7, 2019, 11:39:43
Wat bedoel je daarmee Staaled? Ik heb ze even bekeken maar buiten een gericht afstraalpatroon zie ik weinig dat crosstalk zou kunnen verminderen.
Ik zie nadelige crosstalk eerder als gevolg van een nadelige akoestiek , dus de eerste reflectie van links op rechts en omgekeerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jossie

#7564
Citaat van: Staaled op januari  7, 2019, 15:42:47
Ik zie nadelige crosstalk eerder als gevolg van een nadelige akoestiek , dus de eerste reflectie van links op rechts en omgekeerd.

Ah ja, het kwartje valt! Maar volgens mij wordt met crosstalk normaal bedoelt wat ik eerder omschreef. Als iets helemaal links of rechts gepand is, is er geen probleem, dan doet één luidspreker (even afgezien van de galm, de ruimte informatie) precies wat hij moet doen. Als je een instrument op een derde van links wilt zetten moet je rechts ook uitsturen. Dat signaal loopt echter om je hoofd heen ook in je andere oor, dat is onvermijdelijk en in het echt niet zo. Maar misschien zit ik er  naast?

Crosstalk in de ruimte, de eerste reflectie van links op rechts zal ongeveer via hetzelfde punt op de muur gaan. Als dat punt behandelt is zal het spl nivo in het mid redelijk ver gezakt zijn. Met die hoorn luidsprekers zal het inderdaad (naar verwachting) in intensiteit verder dalen.

Blijft de vraag waar de term meestal voor gebruikt wordt. Ik weet het eerlijk gezegd niet zeker.
Omni !

Timvg

Komt er nu eenmaal van wanneer je begint met neutrale weergevers, degelijke akoestiek etc. Je moet ergens mee verder knutselen.  ::)

jossie

Momenteel knutsel ik met erg neutrale omni's in een belabberde akoestiek. Niet ideaal, zeker theoretisch niet. In de praktijk erg prettig in verhouding tot 'normale' luidsprekers.

Zeg maar, haaks op Staal z'n plan  :D
Omni !

Timvg

Ik ben wel progressief daarin. Ben persoonlijk voor wat directionelere weergevers, maar heb absoluut niets tegen mensen die het graag wat van alle kanten op zich horen afkomen  :music:




:devil:

jossie

Had ik ook... met mijn Martin Logans ging ik altijd braaf precies goed zitten.  :angel:

Dat ebt iig bij mij wat weg met het verstrijken der jaren...

Omni !

chansig

Hebben jullie nog een vraag voor mij ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


op eigen verzoek verwijderd.

Wat is je lievelings eten?

Contour

Wat is de naam van julie cavia?

jossie

Dit is toch het topic van Hans?
Omni !

Rowdy

Wat is je lievelings muziek?