Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

chansig

 :D

Misschien ben ik ook een beetje ouderwets.....een HDD gebruiken is het nieuwe platen kopen maar dan voor streamen. Ik wil een schijf horen reutelen als ik muziek luisteren..geeft een stukje extra beleving. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Tjongejongejonge...

Hoe lang duurt dat inlezen?

:blink:

op eigen verzoek verwijderd.

Ik had in dezelfde tijd én Spotify werkend en ARC al ingemeten.

:tounge:

chansig

Uurtje of 8....het is toch weekend ? Nou...rustig aan dan.

Weet niet meer hoeveel tijd het duurde...maar niet erg lang. Minder dan een half uur volgens mij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Gelukkig speelt Spotify gewoon lekker door.

;D

Waarom speel je eigenlijk nog zo, vanwege geluidskwaliteit?

chansig

Ik heb wel eens een periode gehad dat ik geen Deezer gebruikte. Dan is een HDD handig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Tientje per maand is inderdaad wel serieus centen!

;D  :P

Afijn, die USB stick was geen probleem, de HD vind 'ie wel maar leest 'ie niet ofzo. Ik kan wel mappen in maar die zijn leeg. Zal het later nog eens proberen...

op eigen verzoek verwijderd.

De HD staat weer lekker te reutelen...

Waar haal je het geduld vandaan?

:hehe:

op eigen verzoek verwijderd.

Nou het speelt... Gelijk maar even Tool met Stinkfist op gezet.

Ik zal eens wat spelen en kijken of ik ook tegen al die problemen aanloop...

Sirius666

Lekker een nas halen, genoeg wat oudere Synology's te vinden voor kleine prijsjes.

op eigen verzoek verwijderd.

Hmmm....

Echt heel soepel wil het niet lopen met die oude HD. Opstarten ging wel prima maar daarna toch ook twee keer de verbinding kwijt. En de zoekfunctie is vrij belabberd...

Ik ga weer lekker Spotify-en.

;)


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nelis6

Vraagje.

Je geeft aan dat je een Seagate Expension 2 TB gebruikt als schijf.
Zijn deze wel geschikt om als vaste schijf te gebruiken?

In vind het een aantrekkelijk idee  om een harde schijf  met USB als vaste schijf te gebruiken, maar ik dacht altijd  dat een dergelijke type schrijf alleen geschikt is om als externe harde schijf te gebruiken, daarmee bedoel ik dat deze schrijven niet gemaakt zijn om altijd gekoppeld te zijn aan je pc of aan je router.

Heeft iemand een idee schrijven daar  wel geschikt voor zijn?
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

i2Paq

Dat ligt ook aan de kast waarin je ze plaatst.

Sommige behuizingen zijn alleen geschikt om de schijf als backup te hangen aan een USB poort aan je Pc/Mac.
Andere meer als disk aan een router.

Daar zit dus mede het probleem.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Met de Sonos nooit een probleem gehad.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nelis6

Citaat van: i2Paq op mei 20, 2017, 19:31:43
Dat ligt ook aan de kast waarin je ze plaatst.

Sommige behuizingen zijn alleen geschikt om de schijf als backup te hangen aan een USB poort aan je Pc/Mac.
Andere meer als disk aan een router.

Daar zit dus mede het probleem.

Ik zou hem dan niet in een kast plaatsen. Hij komt dan op de  grond naast de router..
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Nelis6

Citaat van: chansig op mei 20, 2017, 19:35:39
Met de Sonos nooit een probleem gehad.

Gr. Hans

Je laat de schijf er dan een dag en nacht aan hangen. Met een instelling dat hij automatisch uitgaat als hij lang niet gebruikt wordt en dat hij automatisch aangaat als je de Sonos aanzet.

Op deze manier heb je bijvoorbeeld een dergelijke schrijf jaar of langer eraan gehangen?
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

chansig

Geen idee...hangt nu 2,6 maanden aan de router.

Met de Paradigm geeft het dus problemen. Die verliest de HDD. Na opnieuw opstarten HDD vind de Paradigm hem weer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Door het vele schuiven met de grote kast, was deze zeker 40 cm dichter bij de speaker komen te staan. Daar kwam ik van het weekend achter. Dus de kast maar op de juiste plek gezet en zojuist een nieuwe meting door de ARC laten doen. Geeft niet gigantisch veel verschil (qua meting) maar wel zichtbaar. Ongecorrigeerde meting laat minder grillig gedrag zien. Hoorbaar ? Durf het niet te zeggen. De ARC hoeft in ieder geval minder te corrigeren (ingesteld tot 400 Hz).

De Deezer connectie werkt prima. De connectie met de HDD is grillig. Nu maar losgekoppeld en volop gebruik makend van Deezer. Bij de Paradigm kwam ook nog een proefabo voor Tidal van drie maanden. Nog even kijken of ik zin heb daar gebruik van te maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Euhhh...

Door het vele schuiven met de grote kast... Waarom?

chansig

Vind ik gewoon leuk om te doen... :D

Nee...de streamer staat onder de kast en om daarbij te kunnen moet ik de kast aan 1 van de kant van de muur schuiven. Vervolgens weer terug schuiven en daardoor verschuift die in de lengte richting en daardoor was meer richting speaker geschoven. Capice ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Tjongejongejonge...

Geef dat ding een kek plekje joh!

Heppie trouwens die tegel er nog onder?

Contour

40cm valt toch wel op zou ik zeggen!  :laugh:

chansig

Citaat van: Baardmannetje op mei 23, 2017, 17:47:13
Tjongejongejonge...

Geef dat ding een kek plekje joh!

Heppie trouwens die tegel er nog onder?

Hij heeft nu een kek plekje. Gewoon laten staan, de tegel ligt eronder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Und? Ding zou inmiddels wel moeten werken.