Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: holco op november 27, 2016, 00:26:00
Dan zou ik ook Audio-GD willen voorstellen, maar aan de andere kant is het de vraag of dat niet te hoog gegrepen is voor iemand die slechthorend is ;)

Idd. Te beluisteren ook nog eens bij Magna in Alkmaar. Ik ga begin 2017 iig voor de NFB 1amp.

holco

Daar ga je geen spijt van krijgen!! veel waar voor weinig geld  :clapping:

Citaat van: Sirius666 op november 27, 2016, 10:02:48
Idd. Te beluisteren ook nog eens bij Magna in Alkmaar. Ik ga begin 2017 iig voor de NFB 1amp.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sirius666

Ben ook heel benieuwd. Gaat in 1e instantie om het gebruik als gebalanceerde pre. De hoofdtelefoonversterking is een plus.

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op november 27, 2016, 09:36:08
Hoe zou je het verschil met de iFi willen omschrijven Hans?

Eigenlijk komt het overeen met mijn oude stereo/subs setup en de overstap naar de Dutch & Dutch monitoren. Beeld is beter afgetekend, beter laag, betere spreiding en ik hoor geluidjes die ik voorheen niet meende te horen. Stemmen hebben meer body gekregen, karakter ervan is hetzelde.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De draadjes liggen in ieder geval. Nog even wachten op Baard met zijn goede soldeerbout en dan kan de Sonos digitaal in naar de speakers. Gaat de MiniDSP (4x10HD) er tussen uit en kan die ook in de verkoop. Doos nog aanwezig....450 euro...komt u maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op november 27, 2016, 11:29:56
De draadjes liggen in ieder geval. Nog even wachten op Baard met zijn goede soldeerbout en dan kan de Sonos digitaal in naar de speakers. Gaat de MiniDSP (4x10HD) er tussen uit en kan die ook in de verkoop. Doos nog aanwezig....450 euro...komt u maar.

Gr. Hans

ik bied 10 euro, gewoon omdat het kan :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

chansig

Lees de huisregels nu eens door... >:( >:( >:( >:( >:( JE MAG NIET BIEDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

#4007
Citaat van: chansig op november 27, 2016, 10:30:51
Eigenlijk komt het overeen met mijn oude stereo/subs setup en de overstap naar de Dutch & Dutch monitoren. Beeld is beter afgetekend, beter laag, betere spreiding en ik hoor geluidjes die ik voorheen niet meende te horen. Stemmen hebben meer body gekregen, karakter ervan is hetzelde.

Gr. Hans
Dus meer in lijn met je huidige smaak. Top!

Citaat van: chansig op november 27, 2016, 12:00:18
Lees de huisregels nu eens door... >:( >:( >:( >:( >:( JE MAG NIET BIEDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

Gr. Hans
Dat wordt een PM Robiwan! ;D
Met je startbod een hele hoop PM-etjes denk ik zo...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

De laatste berichten zijn dat de speakers op de verjaardag van mijn vrouw klaar zijn. Geen idee waarom dat zo heeft moeten zijn.

Dan zit ik nog op een DMX terminator te wachten. Wanneer die hier is dan kan de boel digitaal aangesloten worden. Dan kan de minidsp in de verkoop. Subs en versterkers zijn verkocht. Best nog snel gegaan.

Wireless aansluiten van de SONOS is niet echt een succes. Boel valt met enige regelmaat weg. Nu heb ik een D- link extender gebeuren. Eens zien of dat wat gaat opleveren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Citaat van: chansig op december  3, 2016, 11:22:45
Dan zit ik nog op een DMX terminator te wachten. Wanneer die hier is dan kan de boel digitaal aangesloten worden.
wat ga je daarmee doen in een klankset?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

In de thru van de linker speaker plaatsen. Schijnt nodig te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

kan je gewoon ff zelf maken toch? is niets meer dan een XLR plug met weerstandje, maar eigenlijk hoort dat er dan gewoon bij geleverd te worden als het toch zo noodzakelijk is...imo  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Ben ik het ook mee eens....zeker omdat het een female is en die zijn lastig te vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

 :crazy: wslk omdat dat ook niet bestaat, een DMX terminator is ALTIJD male
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Bestaat wel...kijk maar bij Neutrix.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Maakt niks uit Hans, 110 Ohm tussen pin 2 en 3 solderen en je bent klaar.
Omni !

i2Paq

Citaat van: chansig op december  3, 2016, 11:22:45
De laatste berichten zijn dat de speakers op de verjaardag van mijn vrouw klaar zijn. Geen idee waarom dat zo heeft moeten zijn.

Karma?  ;D

Citaat

Wireless aansluiten van de SONOS is niet echt een succes. Boel valt met enige regelmaat weg. Nu heb ik een D- link extender gebeuren. Eens zien of dat wat gaat opleveren.

Gr. Hans

Misschien een dedicated AP maken enkel voor de Sonos?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

bij Neutrik verkopen ze 't idd gewoon, bizar dit.

da's dan imo voor mensen die echt niet weten hoe ze horen te bekabelen. ;D
een DMX lijn vertrekt vanaf een female "bron", dus je prikt er de male XLR van je kabel in die naar je eerste toestel/lamp gaat...enz.
op het eind vd lijn rest je dus het laatste toestel wat weer een lege (dus ongebruikte) female stekker heeft waarop geen volgend toestel meer komt.
en op die female uitgang steek je een DMX terminator, wat niet meer is dan (zoals jossie stelt) een male XLR met een weerstandje erin gesoldeerd, waarmee je de lijn "afsluit" voor het signaal en idd potentiële problemen voorkomt.

als je een female XLR nodig hebt om je lijn af te sluiten ben je echt wat serieus fout (tegen DMX protocols) aan het doen, maar aangezien bij 99% vd toestellen de male en female toch al op één of andere manier (soms zelfs hardwired) aan elkaar hangen, maakt dat in de praktijk veelal niet uit. :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Citaat van: i2Paq op december  3, 2016, 12:05:26
Misschien een dedicated AP maken enkel voor de Sonos?

Als je een stap voor stap plan voor me wilt schrijven ?

Wat doet een AP ? Waarom is het handiger/beter ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Dynky op december  3, 2016, 12:07:35
bij Neutrik verkopen ze 't idd gewoon, bizar dit.

da's dan imo voor mensen die echt niet weten hoe ze horen te bekabelen. ;D
een DMX lijn vertrekt vanaf een female "bron", dus je prikt er de male XLR van je kabel in die naar je eerste toestel/lamp gaat...enz.
op het eind vd lijn rest je dus het laatste toestel wat weer een lege (dus ongebruikte) female stekker heeft waarop geen volgend toestel meer komt.
en op die female uitgang steek je een DMX terminator, wat niet meer is dan (zoals jossie stelt) een male XLR met een weerstandje erin gesoldeerd, waarmee je de lijn "afsluit" voor het signaal en idd potentiële problemen voorkomt.

als je een female XLR nodig hebt om je lijn af te sluiten ben je echt wat serieus fout (tegen DMX protocols) aan het doen, maar aangezien bij 99% vd toestellen de male en female toch al op één of andere manier (soms zelfs hardwired) aan elkaar hangen, maakt dat in de praktijk veelal niet uit. :D

Ik zal het eens aan Martijn doorgeven. Zelf heb ik geen idee waarom het wel/niet goed zou zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Citaat van: Dynky op december  3, 2016, 12:07:35
bij Neutrik verkopen ze 't idd gewoon, bizar dit.

da's dan imo voor mensen die echt niet weten hoe ze horen te bekabelen. ;D
een DMX lijn vertrekt vanaf een female "bron", dus je prikt er de male XLR van je kabel in die naar je eerste toestel/lamp gaat...enz.
op het eind vd lijn rest je dus het laatste toestel wat weer een lege (dus ongebruikte) female stekker heeft waarop geen volgend toestel meer komt.
en op die female uitgang steek je een DMX terminator, wat niet meer is dan (zoals jossie stelt) een male XLR met een weerstandje erin gesoldeerd, waarmee je de lijn "afsluit" voor het signaal en idd potentiële problemen voorkomt.

als je een female XLR nodig hebt om je lijn af te sluiten ben je echt wat serieus fout (tegen DMX protocols) aan het doen, maar aangezien bij 99% vd toestellen de male en female toch al op één of andere manier (soms zelfs hardwired) aan elkaar hangen, maakt dat in de praktijk veelal niet uit. :D

Het is ook geen DMX afsluiter maar een AES EBU afsluiter, Hans doet aan creatief taalgebruik.

Maar is dezelfde 110 Ohm kabeltechniek zoals je beschrijft.
Omni !

Dirk

ohja, dat verklaart eea...die klanktechs modderen idd altijd maar wat aan  :D >:D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Pas op hé... [emoji6]
Omni !

chansig

Citaat van: jossie op december  3, 2016, 12:11:13
Hans doet aan creatief taalgebruik.

Maar is dezelfde 110 Ohm kabeltechniek zoals je beschrijft.

Euhhh.....nu geen kwaliteiten in mijn schoenen schuiven die ik niet bezit als het gaat over onderwerpen waar ik de ballen verstand van heb.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Ja eigenlijk moet Martijn terug naar school, jou een beetje voor de gek houden...
Omni !