Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

Terwijl je anderen dingen wel weer goed weet te onthouden.  :D

De prijzen....Misschien kan Martijn er iets over zeggen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Citaat van: jazzman op augustus  8, 2016, 18:58:07
Aan welke prijs moeten we denken voor een 8M of 8C? Ik ga ze zeker bezoeken op de X-Fi beurs. Ben benieuwd hoe ze zich verhouden tov mijn Dynaudio C1 MkII..

Citaat van: chansig op juli  3, 2016, 12:20:02
Gelukkig heb ik gezegd pin me niet vast op die 3000 anders had ik nu behoorlijk vast gezeten. De 8m gaat 4800 euro pp kosten. De 8c gaat 8600 euro pp.

Gr Hans
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Daarom zeg ik dat Martijn er maar iets over moet gaan zeggen....

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

#3228
De 8C komt wel heel erg in de buurt van de Kii Three  ::)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

hpapen

Voor prijzen-- dutchdutch.com -- of gelden hier andere prijzen?

Mr.M

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 12:58:05
Wat een kl*te avatar heb jij... :D

Gr. Hans
Ik vindt het juist een prschtig optisch illusie!!!
**UNDER CONSTRUCTION**

holco

Haha, een kenner :)

Citaat van: maz op augustus  8, 2016, 23:59:57
Ik vindt het juist een prschtig optisch illusie!!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: doorofnight op augustus  8, 2016, 18:40:56
@Baardman, je schreef zoiets als dat je steeds minder begint te voelen voor multisub oplossingen.. Wat hoorde je dat je dacht... nee dit is het niet?

Tja... Ik vind het aanvoelen alsof de hele vloer een sub is, een tapijt van laag noemde ik het bij Hans. Dit viel mij echt heel erg op toen we van luisteren naar de 8M's overgingen naar Hans zijn normale set. Tuurlijk mis je wat druk in het laag enzo maar toch, het voelde mij gekunseld aan dit keer.

Met meerdere subs kun je laagproblemen beter aanpakken, dat geloof ik direct, maar ik vraag me af of je echt veel mist als je goede fullrange speakers recht trekt op je luisterpositie.

MAW

#3233
Citaat van: holco op augustus  8, 2016, 21:50:21
De 8C komt wel heel erg in de buurt van de Kii Three  ::)

Oei, dat wist ik niet..

In dat prijssegment is de concurrentie sterker dan ooit. Dat zou betekenen dat ze tegen de 10K zitten? In dat geval zouden ze duurder (en dus beter moeten) zijn dan:

- Genelec 8260 APM  midfields (€ 7998,)
- Neumann KH 420 midfields (€ 7540,- per set)
- Barefoot MM35 gen2 nearfields (€7500,- per set)
- PSI A25M midfields (€ 7320,- per set)
- Adam S4X midfields (€ 6796,- per set)

Dat is geen lijstje waar je maarzo bovenuit steekt :)
Gr. Martijn

chansig

Hebben ze allemaal DSP software aan boord?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

#3235
Alleen de Genelecs en de Barefoots.  Maar wat maakt dat uit dan?
Gr. Martijn

chansig

Niets..... :D

@Eelco: Ik hoor ook wel wat je bedoelt...ik vind het alleen mooi. Met harder geluid omdat het goed en strak knalt. Met zacht geluid omdat er voor mijn gevoel een rijker geluid is dan zonder de subs. Ze geven niet alleen wat meer druk in het laag het voegt strakheid toe en dat is zeker hoorbaar.

Ik heb alleen een DSP op de fronts gehad (en geen subs) dat is toch echt een kaler geluid. Zoals ik zaterdag al zei: Binnen 10 minuten ben je daar ook weer aan gewend. Ik denk zelf dat ik erg tevreden zou kunnen zijn met alleen de 8m's...ware het niet dat ik weet hoe het klinkt met 4 subs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik heb het nog niet afgeschreven... Het gebruik van subs zeker niet en het gebruik van meerdere al helemaal niet.

Maar toch... Ik vond het lekkerder met alleen de D&D monitoren.

MAW

Als je voor D&D wilt gaan met subs zou ik voor die oplossing gaan; de 8C, en niet voor de goedkopere D&D oplossing zonder subs; 8M, om vervolgens zelf losse subs te gaan integreren. Dat lijkt me suboptimaal, en lijkt me eerlijk gezegd ook niet wat je zelf wilt. Als je inclusief  wil, dan wil inclusief subs!

Ze zijn mooi verwerkt (geen losse boemdozen door de woonkamer) en je hebt cardioid bass.

Als kosten de doorslaggevende facotr zijn zou ik doorsparen en 'the real deal' halen.
Gr. Martijn

holco

De lat kan altijd hoger, maar de real deal is de voor jou meest ideale luidspreker binnen het budget wat je wil uitgeven.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MAW

#3240
Citaat van: holco op augustus  9, 2016, 12:24:47
De lat kan altijd hoger, maar de real deal is de voor jou meest ideale luidspreker binnen het budget wat je wil uitgeven.

Maar als er dan losse subs geintegreerd moeten worden, kun je moeilijk anders constateren dan dat de speakers zelf niet voldoen aan de wens. Binnen budget blijven lijkt me zeker wenselijk, maar dezelfde luidsprekers met interne subwoofers lijken me wel reden om het budget te herzien. Als doorsparen de enige implicatie is , kun je volgens mij beter uitstellen en het in één keer goed doen dan snel handelen en daarmee tot een suboptimale oplossing komen.

Ik heb zelf ervaring met integreren van aardig wat subwoofers, en de naadloze integraties betroffen altijd bijbehorende subs. Als die dan ook nog eens ingebouwd zijn zoals de 8c zou ik die optie toch nog eens heel serieus overwegen.
Gr. Martijn

holco

Subs versus speakers zijn in mijn beleving 2 losstaande dingen, buiten dat Hans heeft de 4 subs al.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

op eigen verzoek verwijderd.

De grote meerwaarde van meerdere subs gebruiken is dat je ze op die plekken kan zetten dat ze invloed kunnen uitoefenen op de staande golven in de ruimte. Dat gaat niet met geïntegreerde subs...

Martijn M

#3243
We willen de luidsprekers graag tegen een zo gunstig mogelijke prijs in de markt zetten, om ze bereikbaar te maken voor zo veel mogelijk mensen. We hebben overwogen om uitsluitend direct te leveren aan de eindgebruiker, maar zijn in verband met afzetbereik en service toch uitgekomen op het meer gangbare distributiemodel van een distributeur en dealers. Dat betekent dat er wat meer marge ingebouwd moet worden. De adviesprijs voor een setje Dutch & Dutch 8M is €5950, voor de 8C komt het op €9950. Dat zijn hogere prijzen dan waar we oorspronkelijk op mikten, maar relatief gezien nog steeds een koopje als je kijkt naar hoeveel luidspreker je voor dat geld krijgt. De concurrentie met de Kii die Holco noemt en de modellen die MAW noemt durf ik zeker aan (overigens moet ik zeggen dat het stuk voor stuk mooie luidsprekers zijn). Sterker nog, ik durf te stellen dat de 8M en 8C beter presteren dan veel luidsprekers die beduidend meer kosten.

MAW, de 8C heeft een cardioide afstraling in het middengebied. In het laag is het een monopool die door akoestische koppeling met de wand achter de luidspreker als een halve bol afstraalt. In deze post licht ik dat toe: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51193.msg2952550#msg2952550. Juist door gebruik te maken van de muur, heeft de 8C dus een constant, unidirectioneel (alleen naar voren) afstraalgedrag. In Hans' geval - met veel ruimte achter de luidsprekers - lijkt de 8M mij een prima keuze.

Al jaren ben ik een groot voorstander van het toepassen van meerdere subwoofers om staande golven op te heffen. Dat werkt vooral goed voor de laagste paar modes in een richting. Bij een kamer van 5 meter breed, kun je dan bijvoorbeeld de modes bij ongeveer 35 en 70 hertz goed opheffen. Afgelopen zaterdag heb ik nog even geluisterd naar de set van Hans met zijn subwoofers en ik begrijp wat Eelco zegt over de deken van geluid. Je merkt dat het geluid niet uitsluitend van voren komt. Om dat op te lossen, denk ik dat een lager crossoverpunt tussen subs en fronts nodig is. De subwoofers lopen nu waarschijnlijk onnodig hoog door, daar waar ze amper nog meerwaarde bieden als het gaat om het opheffen van de staande golven.
Dutch & Dutch

MAW

Citaat van: Baardmannetje op augustus  9, 2016, 13:37:03
De grote meerwaarde van meerdere subs gebruiken is dat je ze op die plekken kan zetten dat ze invloed kunnen uitoefenen op de staande golven in de ruimte. Dat gaat niet met geïntegreerde subs...

Nee, maar dat gaat in de praktijk ook niet met losse subwoofers. Want de plekken waar ze moeten komen te staan om golven te nihilleren zijn plaatsen waar ze dan in de praktijk toch niet mogen en/of komen te staan.

Wat ik nu wel wat beter begrijp is het budget als argument. De 8C is toch wel aanzienlijk stuk duurder.
Gr. Martijn

Martijn M

Martijn, in deze artikelen wordt uitgelegd hoe je staande golven kunt opheffen door middel van meerdere door de kamer verspreide subwoofers:

http://www.audioholics.com/room-acoustics/history-of-multi-sub-sfm
https://www.harman.com/sites/default/files/white-paper/12/11/2015%20-%2006%3A12/files/multsubs.pdf
Dutch & Dutch

holco

#3246
Beste Martijn,

Als het de bedoeling is om met de 8C de concurrentie aan te gaan tov de Kii Three (prijs is nu gelijk) dan wordt dat een hele zware dobber denk ik, buiten de specs waar de Kii onmiskenbaar de betere cijfers heeft is het ook nog eens een heel fraai design die in menig woonkamer niet zal mistaan.

Wellicht liggen de kaarten anders bij studio gebruik maar daar heb ik mij nooit in verdiept dus ook geen verstand van.

Begrijp mij aub niet verkeerd, maar het lijkt er (iig voor mij) nu sterk op dat of de productie/inkoop kosten bij jullie (nog) te hoog zijn of er is een te veel aan marge wens.

Mvg, Mario
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: MAW op augustus  9, 2016, 11:49:14
Als je voor D&D wilt gaan met subs zou ik voor die oplossing gaan; de 8C,

Gezien mijn opstelling is dat geen optie. Daarnaast echt teveel geld wat ik voor speakers wil uitgeven. Koop ik liever een mooie racefiets.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Beste Mario,

Onze luidsprekers worden gemaakt voor de best mogelijk geluidskwaliteit in normale kamers. Omdat we geen concessies willen doen, worden zeer hoogwaardige onderdelen gebruikt en die zijn helaas duurder dan minder hoogwaardige onderdelen. Dat vertaalt zich in een hogere verkoopprijs. Volgens mij is het lastig om op basis van de informatie die je hebt te concluderen dat onze productie en inkoop te duur zijn.

Ik vind de Kii een heel mooi product, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Het is een innovatieve, compacte luidspreker die ongetwijfeld heel goed klinkt. Je opmerking dat de Kii onmiskebaar de betere cijfers heeft begrijp ik echter niet. Als je echt puur naar specificaties en meetresultaten gaat kijken, zou ik niet weten op welk aspect de Kii Three betere cijfers heeft dan de Dutch & Dutch 8C. Vervorming? frequentielineariteit? Diepgang van het laag? Dynamisch bereik? Fasevervorming? Gelijkmatigheid van het afstraalgedrag.... Ik zou mijn geld op de 8C zetten.

Veel interessanter is wat mij betreft hoe producten als de Kii Three en the Dutch & Dutch 8C zich verhouden tot traditionele luidsprekers. Ik geloof dat DSP-gebaseerde luidsprekers met een geoptimaliseerde afstraling in de komende jaren door steeds meer audiofielen erkend worden als high-end luidsprekers van de toekomst. Ze klinken gewoonweg beter!



Dutch & Dutch

DofN

Citaat van: Baardmannetje op augustus  9, 2016, 07:46:53
Tja... Ik vind het aanvoelen alsof de hele vloer een sub is, een tapijt van laag noemde ik het bij Hans. Dit viel mij echt heel erg op toen we van luisteren naar de 8M's overgingen naar Hans zijn normale set. Tuurlijk mis je wat druk in het laag enzo maar toch, het voelde mij gekunseld aan dit keer.

Met meerdere subs kun je laagproblemen beter aanpakken, dat geloof ik direct, maar ik vraag me af of je echt veel mist als je goede fullrange speakers recht trekt op je luisterpositie.

Ik snap je. Ik denk wel dat je wat geluk moet hebben bij enkel full rangers om geen nulls te hebben, want die kan je niet rechttrekken. Subs hebben dan voordelen ivm betere plaatsingsmogelijkheden. En dan nog kan je je afvragen of je niet liever nulls hebt dan een tapijt van laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software