Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

MAW

#3100
Citaat van: holco op augustus  4, 2016, 11:59:53
Denk dat de Kii Three en de Beolab 90 speakers het eea al bevestigen.

DSP is een nogal generieke (weinig specifieke) term. Het maakt nogal uit wat je ermee wilt bereiken en hoe en in welke mate dat te realiseren valt. Er zijn genoeg DSP's die werken obv (voor ons onbekende) aannames waarvan je je kunt afvragen in hoeverre die representatief zijn voor de werkelijke praktijksituatie waarin je het product toepast.

Om die reden kun je niet zeggen dat DSP altijd wat toevoegt. Een specifiek DSP product zegt nl niets over een andere. DSP biedt nogal wat mogelijkheden maar het valt of staat bij de uitvoering.
Gr. Martijn

chansig

Hout is vandaag binnen gekomen dus na mijn eerste dag weer werken het kistje in elkaar gezet. Het is weer redelijk recht toe recht aan....zaterdag de woofer erin. Dan zijn we weer compleet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Klinkt als routine Hans :)
Gr. Martijn

chansig

Ja...niet gefocust op uiterlijk dus dat scheelt... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Ik doelde op de nieuwe DSP systemen die ook het tijdsdomijn beetpakken zoals bovenstaand en oa Dirac Live, ideaal is natuurlijk een perfecte luisterruimte maar wie heeft dat? In al die andere gevallen zal over het algemeen winst geboekt worden.

Citaat van: MAW op augustus  4, 2016, 22:51:42
DSP is een nogal generieke (weinig specifieke) term. Het maakt nogal uit wat je ermee wilt bereiken en hoe en in welke mate dat te realiseren valt. Er zijn genoeg DSP's die werken obv (voor ons onbekende) aannames waarvan je je kunt afvragen in hoeverre die representatief zijn voor de werkelijke praktijksituatie waarin je het product toepast.

Om die reden kun je niet zeggen dat DSP altijd wat toevoegt. Een specifiek DSP product zegt nl niets over een andere. DSP biedt nogal wat mogelijkheden maar het valt of staat bij de uitvoering.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op augustus  4, 2016, 23:25:22
Ja...niet gefocust op uiterlijk dus dat scheelt... :D

Gr. Hans

Dat was al duidelijk na onderstaande post van jou.

Citaat van: chansig op augustus  3, 2016, 19:50:32
Sorry....doen het niet voor mij.

Die rode van de oude groep...die dan weer wel.

Gr. Hans

8)

Groeten...

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

DofN

De D&D staan nu in een vergelijk naast de Dali Epicon 8, zo weet ik toevallig. Mooi vergelijk, ben benieuwd wat eruit komt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  5, 2016, 09:33:46
Dat was al duidelijk na onderstaande post van jou.

8)

Groeten...

Scherp hoor... :D Maar met focus bedoel ik gefixeerd, geobsedeerd etc. Ik wel enig oog voor uiterlijk welke ook mijn keuzes bepalen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: holco op augustus  5, 2016, 00:53:10
Ik doelde op de nieuwe DSP systemen die ook het tijdsdomijn beetpakken zoals bovenstaand en oa Dirac Live, ideaal is natuurlijk een perfecte luisterruimte maar wie heeft dat? In al die andere gevallen zal over het algemeen winst geboekt worden.

Ik vraag het me af. Wat voor signaal je ook afspeelt, gecirrigeerd voor de ruimtelijke eigenschappen of nieyt, get feluid wordt altijd weer 'beinvliedy door de akoestische problemen. En op problemen in het tijdsdomein (brongeluid plus alle reflecties wat samen resulteert in een versmering dooor de tijd) kun je niet proactief anticiperen in het audiosignaal. Als je akoestische priblemen wilt aanpakken moet je de bronoorzaak aanpakken ipv sympthomen bestrijden (wat dat creert weer zn eigen sympthomen).
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: doorofnight op augustus  5, 2016, 09:37:38
De D&D staan nu in een vergelijk naast de Dali Epicon 8, zo weet ik toevallig. Mooi vergelijk, ben benieuwd wat eruit komt.

Nice. Ben benieuwd wat de bevindingen zijn..
Gr. Martijn

Kwabbernoot

Citaat van: MAW op augustus  5, 2016, 12:57:05
Ik vraag het me af. Wat voor signaal je ook afspeelt, gecirrigeerd voor de ruimtelijke eigenschappen of nieyt, get feluid wordt altijd weer 'beinvliedy door de akoestische problemen. En op problemen in het tijdsdomein (brongeluid plus alle reflecties wat samen resulteert in een versmering dooor de tijd) kun je niet proactief anticiperen in het audiosignaal. Als je akoestische priblemen wilt aanpakken moet je de bronoorzaak aanpakken ipv sympthomen bestrijden (wat dat creert weer zn eigen sympthomen).

Wat voor een dialect is dit? Ik ben het volgens mij nog niet eerder tegengekomen. :unsure:

Groeten...

holco

Ben zelf geen techneut op dit gebied maar misschien dat de link naar een interview met de CEO van Dirac die ik net in mijn topic geplaatst heb meer duidelijkheid geeft.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.msg2953851#msg2953851

Citaat van: MAW op augustus  5, 2016, 12:57:05
Ik vraag het me af. Wat voor signaal je ook afspeelt, gecirrigeerd voor de ruimtelijke eigenschappen of nieyt, get feluid wordt altijd weer 'beinvliedy door de akoestische problemen. En op problemen in het tijdsdomein (brongeluid plus alle reflecties wat samen resulteert in een versmering dooor de tijd) kun je niet proactief anticiperen in het audiosignaal. Als je akoestische priblemen wilt aanpakken moet je de bronoorzaak aanpakken ipv sympthomen bestrijden (wat dat creert weer zn eigen sympthomen).
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

#3113
Vermoed het resultaat van een gezellige avond ;)

Of zou het komen door mijn avatar  :D

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  5, 2016, 13:07:05
Wat voor een dialect is dit? Ik ben het volgens mij nog niet eerder tegengekomen. :unsure:

Groeten...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: MAW op augustus  5, 2016, 12:57:05
Ik vraag het me af. Wat voor signaal je ook afspeelt, gecirrigeerd voor de ruimtelijke eigenschappen of nieyt, get feluid wordt altijd weer 'beinvliedy door de akoestische problemen. En op problemen in het tijdsdomein (brongeluid plus alle reflecties wat samen resulteert in een versmering dooor de tijd) kun je niet proactief anticiperen in het audiosignaal. Als je akoestische priblemen wilt aanpakken moet je de bronoorzaak aanpakken ipv sympthomen bestrijden (wat dat creert weer zn eigen sympthomen).

Even los van wat je schrijft..waar ik het wel mee eens ben maar er wordt over het algemeen toch wel winst gepakt door goed gebruik van een DSP ?

Citaat van: holco op augustus  5, 2016, 00:53:10
Ik doelde op de nieuwe DSP systemen die ook het tijdsdomijn beetpakken zoals bovenstaand en oa Dirac Live, ideaal is natuurlijk een perfecte luisterruimte maar wie heeft dat? In al die andere gevallen zal over het algemeen winst geboekt worden.


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  5, 2016, 13:07:05
Wat voor een dialect is dit? Ik ben het volgens mij nog niet eerder tegengekomen. :unsure:

Groeten...

Iphone user interface dialect ;)
Gr. Martijn

Kwabbernoot

 :laugh: Tja, ook daarom gebruik ik Android.  :tongue2:

MAW

#3117
ja, same old... Ik heb een Samsung (werk) en een Iphone (privé), en ondanks dat de UI (en dan vooral de gevoeligheid van het display op touch) op de Iphone accurater is, heb ik grote problemen met touchscreen interface op een smartphone om te typen (welke smartphone dan ook). Ik typ super traag en met superveel spelfouten in vergelijking tot wanneer ik gewoon op een keyboard kan ratelen. Op een 10 euro toetsenbordje typ ik geloof ik al iets van 300 aanslagen per minuut inc. foutcorrectie. Op een smartphone haal ik misschien nog geen 100 en maak ik superveel fouten. Echt super irritant..

Anyway, fouten corrigeren zou beter zijn, maar dan duurt het nog langer :)
Gr. Martijn

yorkie13

Misschien tijd voor een leesbrilletje   :D

Sailor Jan

Ga je vanavond nog wel kunnen slapen?
Wees lief voor jezelf

MAW

#3120
Citaat van: RA SUBS op augustus  5, 2016, 17:41:28
Misschien tijd voor een leesbrilletje   :D

Mijn zicht is op mijn 31e gelukkig nog zonder gebreken. Het lijkt me eerder tijd voor een grotere iphone. Of beter nog; tijd voor thought to text User interface..
Gr. Martijn

holco

We zijn voorbestemd om dmv evolutie te converseren via telepathie dus nog ff geduld.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MAW

#3122
The future is near:

http://www.iflscience.com/brain/write-book-your-mind/

Je moet nog wel een electrode in je hoofd laten implanteren, maar een kleinigheid hou je altijd..
Gr. Martijn

chansig

Nog effkes en dan gaat het feest beginnen. Martijn zal er binnen nu en een uur wel zijn. Even snel de woofer in het kistje schroeven. Kabels aansluiten, speakers neerzetten en Martijn zijn werk laten doen. Wilde absolute rust om zich heen...dus vrouw, kinderen, honden, katten, cavia's en ikzelf gaan even de deur uit. :D

Om drie uur komen Baardman en Kwabbernoot luisteren en beoordelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

Gaaf, heel veel plezier. Spannend!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0