Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

#3025
Citaat van: chansig op juli 30, 2016, 11:25:43
PM mij maar met je uiterste prijs..of doe ik nu iets wat niet mag. :D

Gr. Hans

Citaat van: Bas Akkerman op juli 21, 2016, 06:16:27
Geen zorgen, ik was er destijds "ietsje" te strak in. ;)

;)

Edit; als ik me niet vergis gaat dat over ongeveer het zelfde :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Gelukkig...kan ook ik weer rustig gaan slapen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sirius666

Citaat van: chansig op juli 30, 2016, 13:53:41
Ow gelukkig dan maar. Als ze het wel doen ga jij er dan wat van zeggen ?

Overigens zit hem mijn "zorg" erin dat ik vroeg om een bod via pm.

Gr. Hans

Had ik helaas al op voorhand gedaan. Nu heb ik een 2e waarschuwing te pakken. Dank je wel Hans!

chansig

Je hebt een waarschuwing te pakken en je bedankt mij daarvoor ?

Nou niets te danken dan maar. Geen idee waar ik het aan te danken heb. Maar bedankt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

#3030
Citaat van: Baardmannetje op juli  3, 2016, 12:47:12
Ik vrees dat de C niet onderdoet voor de KII of een vergelijkbare Geithain. En die zijn toch best wat (nog wat) duurder.

Beetje vreemde vergelijking imo. De Kii is een heel ander design en er bestaat ook geen vergelijkbare Geithain. Ik ken de Dutch overigens niet maar zou ze graag eens horen.

Geithains zijn inderdaad erg prijzig maar ik ken geen andere luidspekers met zo weinig beperkingen als hun 3-weg coaxiale cardioid monitors. Het zijn imo niet de mooiste monitors maar gegarandeerd zeer geliefd door iedere veeleisende audiofiel.

De non-cardioids Geithains die ik gehoord heb vond ik zeker ook goed maar niet vergelijkbaar. Een cardioid (en dat geld daarmee ook voor de Kii) is een stuk minder gevoelig dan iedere conventionele (non-cardioid) luidspreker voor akoestische problemen in 'iedere' ruimte.
Gr. Martijn

DofN

#3031
Mijn derde luisterdag met de Dutch & Dutch luidsprekers breekt aan met een mooi zonnetje. Hans, je gaat hier volgende week veel plezier aan beleven :)

MAW: De Dutch & Dutch is (in het hoog) ook weinig kamer gevoelig en hij doet wat ik weinig luidsprekers in deze mate en op dit niveau hoor hoor doen: een mooi breed beeld neer zetten met een heel precieze imaging, met een heel fraaie focus van stemmen zonder dun te klinken, en die dat blijven doen bij hogere volumes en ook nog eens neutraal klinken.  :worship: 
Ben nu wel heel benieuwd naar de 8C.

Luidsprekers die ik dat net zo mooi heb horen doen, zijn luidsprekers die ik zelf gehad heb: de Helicon (iets minder neutraal en die daarom ook het veld moest ruimen) en Euphonia (die ik dan ook niet voor niets nog heb).

Heb net de factsheet van de 8M eens bekeken en ze meten wel heel erg fraai.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op juli 31, 2016, 00:29:52
Beetje vreemde vergelijking imo...

De C is ook een cardioide monitor. De hier besproken monitor is de M.

Niets vreemds aan die vergelijking dus. Volgende keer gewoon beter lezen.

op eigen verzoek verwijderd.

@Abel.

Ga jij overstappen?

DofN

#3034
Moet eerst de 8C horen voor ik ga denken aan overstappen.

Had ik een minder goede luisterruimte gehad, dan zal de 8M veel beter geklonken hebben dan mijn huidige luidsprekers. Dat is denk ik ook de kracht van de 8M (en de 8C, die dit ook doet in de lage frequenties): om erg goed te klinken in "normale" luisterrruimtes. Nu zetten ze een vergelijkbaar plaatje neer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Dan zal de C ook wel niet heel erg anders klinken in jouw ruimte denk ik.

Gelukkig zijn er nog allerhande andere redenen te bedenken.

;D

chansig

Ook bij Abel staan de speaker toch redelijk ver van de muur ? Dan heeft de C toch ook minder effect ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En gebruikte je je subs nog ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#3038
Met de 8C heb ik misschien geen subs meer nodig (eerst horen, dan geloven) en die kunnen dichtbij de muur geplaatst worden, met als voordeel dat ik een meter dieper in mijn luisterhoek kan, en dan minder van de kamer hoor.

De 8M moet juist meer afstand tot de achterwand hebben om tot zijn recht te komen, net als de Euphonia's. Ik test de 8M zonder subs.

En vergeet de directiviteit vanaf 100Hz van de 8C niet. De 8M heeft dat niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

We gaan het allemaal zelf beleven. De andere speaker is voor mij geen optie. Ten eerste niet qua plaatsing en ten 2e niet qua financiën.

Mijn huidige speakers zijn bij aankoop van de D&D monitoren al verkocht. :D

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is of ik nog subs nodig ga hebben.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Ik zie dat je een Hifiman HE 400i besteld hebt Hans. Gefeliciteerd. Mooi apparaat. Veel plezier ermee!
Gr. Martijn

twani

Citaat van: chansig op juli 31, 2016, 11:10:22
We gaan het allemaal zelf beleven. De andere speaker is voor mij geen optie. Ten eerste niet qua plaatsing en ten 2e niet qua financiën.

Mijn huidige speakers zijn bij aankoop van de D&D monitoren al verkocht. :D

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is of ik nog subs nodig ga hebben.

Gr Hans

Ik snap de overweging/wens subs uit te sluiten Hans (minder apparaten en draadjes in de huiskamer?) , echter staat de eventuele nieuwe te ambiëren setup dan niet haaks op jouw eerdere overtuiging dat je voor een goede (beste?) klank sowieso subs nodig hebt?

Maw, jij bent toch echt een voorvechter van subs in een goede 2.1 of beter 2.2 setup?

Even benieuwd naar :)

chansig

Citaat van: MAW op juli 31, 2016, 11:36:14
Ik zie dat je een Hifiman HE 400i besteld hebt Hans. Gefeliciteerd. Mooi apparaat. Veel plezier ermee!

Dank je....fijn apparaat. Geluidstechnisch minder dan de Audeze LCD 3. Maar gezien het prijsverschil mag dat ook wel. De bijna 2000 euro prijsverschil hoor ik overigens niet terug.

Citaat van: twani op juli 31, 2016, 11:39:20
Ik snap de overweging/wens subs uit te sluiten Hans (minder apparaten en draadjes in de huiskamer?) , echter staat de eventuele nieuwe te ambiëren setup dan niet haaks op jouw eerdere overtuiging dat je voor een goede (beste?) klank sowieso subs nodig hebt?

Maw, jij bent toch echt een voorvechter van subs in een goede 2.1 of beter 2.2 setup?

Even benieuwd naar :)

Ik weet niet waar ik dat gezegd heb...maar dat ga je vast even voor me opzoeken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op juli 31, 2016, 11:43:00
Dank je....fijn apparaat. Geluidstechnisch minder dan de Audeze LCD 3. Maar gezien het prijsverschil mag dat ook wel. De bijna 2000 euro prijsverschil hoor ik overigens niet terug.

Ik weet niet waar ik dat gezegd heb...maar dat ga je vast even voor me opzoeken.

Gr. Hans

Dat lijkt me niet. 

En Hans.... ouderdom komt niet zonder gebreken. 




MAW

#3044
Citaat van: Baardmannetje op juli 31, 2016, 08:42:08
De C is ook een cardioide monitor. De hier besproken monitor is de M.

De D&D zijn cardioid vanaf 100hz. Niet in de subbass, waar akoestische problemen de grootste impact hebben. ME Geithain *K series en Kii three zijn geven zijn volledig cardioide. Lijkt me wel wat anders. :)

Iedere luidspreker is overigens cardioid vanaf 200hz. Directionality van geluid is uberhaubt alleen een probleem <200hz.

Citaat van: Baardmannetje op juli 31, 2016, 08:42:08
Niets vreemds aan die vergelijking dus. Volgende keer gewoon beter lezen.

Geithain maakt alle componenten in-house, net als ATC. dus een design wordt niet gemaakt op basis van de componenten die bgeschikbaar zijn in de markt, maar alle componenten worden (door hun zelf) zo ontworpen en ontwikkeld zodat ze het beste aansluiten in het design waar ze in gebruikt worden. Dat is nogal een andere designfilosofie.

en... misschien eerst maar eens een setje cardioide coax Geithains checken voor je er wat mee vergelijkt ;)
Gr. Martijn

chansig

Citaat van: twani op juli 31, 2016, 11:47:59
Dat lijkt me niet. 

En Hans.... ouderdom komt niet zonder gebreken.

Oke....dan leg je mij dus gewoon wat in de mond ?

De beste die ik heb gehoord is die van Jerry. Zonder subs en zonder DSP. Daarna die van Jan, Abel en Staaled. Laatste drie dus met DSP en subs.

Ik denk (en dat is wat ik altijd heb gezegd) dat je in een gemiddelde woonkamer bijna niet zonder DSP en subs kan. Maar overtuigd ? Neuhhh.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Lijkt mij ook een mooie kandidaat in +/- de zelfde prijs range, wel 2 rechter handen vereist  ;)

http://www.humblehomemadehifi.com/Plutone.html
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Heuhhh...is toch niet aktief, geen DSP en geen lelijke stands.

Valt dus af.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Gr. Martijn

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.