CX's stereo set

Gestart door c_x, januari 4, 2018, 16:04:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eroz

Hehe, proficiat met de aankoop vd SB-E100 ...

c_x

Citaat van: Eroz op augustus 24, 2018, 08:15:33
Hehe, proficiat met de aankoop vd SB-E100 ...

Dank u wel vorige eigenaar en vooral voor het aanbod omdat ze eigenlijk totaal niet te koop stonden :)

c_x

Wat ik wel gemerkt heb is dat als je ze wil triampen het crossover genegeerd wordt... Waardoor je voor elke van de 3 versterkers een actief/passief crossover moet gaan gebruiken, lijkt me een hele opdracht en als ik dat period correct wil gaan doen...

Geen probleem om 3 dezelfde leuke technics eindtrappen te vinden, maar had technics aparte crossovers?

solitaire

niet volgens https://vintagetechnics.audio/ en ook niet in mijn 'dosiers' ... maar een ander (periode) merk kan niet ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#229
Awel... JAWEL :D

Na lang opzoekingswerk ben ik er achtergekomen dat er wel een bestaat, de Japan only Technics SH-9015s op 100 volt en vooral onvindbaar, de enige die te koop staat is op ebay voor 1100 lappan :o

Past perfect bij de pro flat reeks maar nooit in europa verkocht geweest, zeer bizar.

Zo ziet hij der uit





Komt ook nog een deksel voor de knopjes, kan je ervoor vijzen met een schematje hoe alles moet staan, spijtig dat het zo een enorm zeldzaam toestel is :(

solitaire

#230
Wow 8)

Maar praktisch gezien (dus niet voor de verzamelaar) is 1100 misschien wel wat te veel van het goede ... alhoewel ... voor een Japan-only product ... als de verkoper deze fantastische stands erbij doet ...  :unsure: ;)

Maar goed, als je overwoog speciaal versterkers voor deze luidspreker aan te schaffen, heb je, nu dit niet door kan gaan, toch ook ruimte voor minimaal 4 andere nieuwe aankopen :inlove:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

1100 euro uitgeven aan zo iets... denk niet dat ik dat ga doen hoor, eerder een grotere dikke ower amp van technics voor zetten die dan alles in 1 keer doet. Moet nog een 100 volt convertor ook hebben voor dat ding

solitaire

dikke power amps zat van technics  8)  maar je speaker behoorlijk gevoelig, dus eigenlijk heb je geen honderden Watts nodig

maar bv. een SE-A5 is altijd mooi (uit ik geloof 1979)
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Prachtige dingen he maar die bakken uit de topreeks van de 70's zijn zeeer kostelijk


c_x

Te modern for my likings

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Hannibal_

Hi guy's,

Wat is het stil hier (ben soms sprakeloos geweest over wat ik hier las, heb zelfs naar tweedehands ml's gezocht, but i'm afraid i'm not that lucky).

De ontwikkelingen binnen de meest interesante luisterruimte zijn toch niet tot stilstand gekomen hoop ik? Nee.... dat kan niet waar zijn... toch?  :hehe:

Eigenlijk was ik ook wel een beetje benieuwd naar de 3 armige bandiet (de sp10?)...
Durf het haast niet te vragen... is het af? Is het geworden wat je wilde? Klinkt het gaaf? Al een stukje vinyl afgespeeld met 3 naaden er op?

Kwam laatst een filmpje tegen over de rega fabriek. Zijn toch wel erg gepassioneerde figuren daar hoor (ik weet het, ik spreek voor eigen spul). Maar zooo cool, serieus.
Als leuk, ik nog eens zoeken doen ;)

Nog loterijen gewonnen?  8)

Update wanted!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Citaat van: Hannibal_ op januari  5, 2019, 20:02:16
Hi guy's,

Wat is het stil hier (ben soms sprakeloos geweest over wat ik hier las, heb zelfs naar tweedehands ml's gezocht, but i'm afraid i'm not that lucky).

De ontwikkelingen binnen de meest interesante luisterruimte zijn toch niet tot stilstand gekomen hoop ik? Nee.... dat kan niet waar zijn... toch?  :hehe:

Eigenlijk was ik ook wel een beetje benieuwd naar de 3 armige bandiet (de sp10?)...
Durf het haast niet te vragen... is het af? Is het geworden wat je wilde? Klinkt het gaaf? Al een stukje vinyl afgespeeld met 3 naaden er op?

Kwam laatst een filmpje tegen over de rega fabriek. Zijn toch wel erg gepassioneerde figuren daar hoor (ik weet het, ik spreek voor eigen spul). Maar zooo cool, serieus.
Als leuk, ik nog eens zoeken doen ;)

Nog loterijen gewonnen?  8)

Update wanted!
Beetje stilgevallen door het werk. De kamer is ondertussen een beetje gereorganiseerd en er is een nieuwe pre amp bijgekomen.

Alle bespeelbare media staat nu ook ergens anders. Heb nu veel meer plaats voor toestellen.

De SP10 is nog niet af maar binnen een 14 tal dagen komen mijn Technics SB E 100 speakers en tegen mei een «nieuwe» walkman. De Sony APR 5000


Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

Alsook de elektriciteit wat tiegankelijker en veiliger gemaakt. De muziek/mediaruimte is ondertussen wel zwaar geinfiltreerd in mijn slaapkamer alwaar nu alle madia staat en ik een surroundsysteem heb gebouwd rond mijn bed :D

Wat ben ik blij met mijn vriendin die hier maar blijft akkoord mee gaan :D



Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


fasteddie

Maar zij heeft ook heel veel schoenen..... :colgate:

c_x

Nope... dat zijn demijne :D

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

En er komt een patchbay waar de bandopnemers, casettedraaiers en cd spelers staan met 1 multikabel naar de pre amps van Technics, die gaan op hun beurt dan naar de Mcintosh pre amp. De laserdisc, vhs, dvd, blueray spelers komen direkt aan de tv of Mcintosh pre amp.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


Hannibal_

Wow....

Enorme verandering inderdaad!
Opgeruimd hoor!

Maar nog steeds erg indrukwekkend.

Hoe is het met de driearmige bandiet?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Nog steeds in de making, vooral de houthakker heeft wat tijd nodig he, is veel werk. Liever traag maar goed dan snel en crap.

Hannibal_

Citaat van: c_x op januari 22, 2019, 19:24:55
Nog steeds in de making, vooral de houthakker heeft wat tijd nodig he, is veel werk. Liever traag maar goed dan snel en crap.

My kinda guy!
Kwantiteit en kwaliteit!

Gaaf!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Uiteraard en ik weet dat die man echt kunstwerkjes kan maken dus ik maak me geen zorgen, ook draagt ie sowieso goed zorg voor m'n 3012 arm en de SP10 terwijl die daar staan.

Voorlopig heb ik gekozen voor de SME 3012 en een Jelco 12", de derde arm gaat er waarschijnlijk later op komen.

De patchbay is onderweg, zal ook een pak propderder worden met 1 multikabel van links naar rechts en patchen aan de ene kant ipv constant individuele kabels te trekken.

solitaire

mooie opstelling zo !

en leuke spullen in het verschiet :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Hannibal_

Citaat van: c_x op januari 27, 2019, 20:12:27
Uiteraard en ik weet dat die man echt kunstwerkjes kan maken dus ik maak me geen zorgen, ook draagt ie sowieso goed zorg voor m'n 3012 arm en de SP10 terwijl die daar staan.

Voorlopig heb ik gekozen voor de SME 3012 en een Jelco 12", de derde arm gaat er waarschijnlijk later op komen.

De patchbay is onderweg, zal ook een pak propderder worden met 1 multikabel van links naar rechts en patchen aan de ene kant ipv constant individuele kabels te trekken.

Ik zeg als derde een rega toonarm er op. Zo'n kunstwerk hoort toch ook een rega kunstwerkje te bevatten? ;)

Btw, die van mij krijg je niet  :laugh:

Multikabel? Is dat flatcable? (Indien juist, niet bang voor capacitatieve ellende?)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Citaat van: solitaire op januari 27, 2019, 20:28:58
mooie opstelling zo !

en leuke spullen in het verschiet :coffee:

Ik denk dat niemand hier al m'n nieuwe voorversterker opgemerkt heeft :D