Poll serie of film kijken

Gestart door Shadowfox, januari 11, 2024, 12:29:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat kijk je meer

Film
Serie

Shadowfox

Voor mijzelf is het een simpel antwoord en dat is dat ik bijna alleen maar series kijk.

Percentage ligt denk op 85% serie 15% film.

Met film komt er soms een pareltje voorbij en de rest is ok. Voor de rest kijk ik een film die ik al eens gezien heb wat een blijvertje is.

Met serie en vooral uit engeland zitten er echt toppers tussen. Crime drama whodunnit en op dit moment uit korea en japan komen ook leuke voorbij.

jazzy

Toen ik pas ergens zei dat ik zelden films kijk kreeg ik vragen wat ik hier doe en of ik wel weet waar HT voor staat. :? Weet niet of het met de aandachtsspanne te maken heeft of iets anders, maar ik kijk op een avond gewoon liever drie afleveringen van een serie die ik leuk vindt dan dat ik de gok waag om 2.5 uur in een film te investeren. Zelfs bij lange vluchten in een vliegtuig, scroll dan langs eindeloze plaatjes van films en zou werkelijk niet weten aan welke ik moet beginnen.

Leuk dat je deze poll start, ben heel benieuwd naar de reacties.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Richard70…

Citaat van: jazzy op januari 11, 2024, 12:52:33Toen ik pas ergens zei dat ik zelden films kijk kreeg ik vragen wat ik hier doe en of ik wel weet waar HT voor staat. :? Weet niet of het met de aandachtsspanne te maken heeft of iets anders, maar ik kijk op een avond gewoon liever drie afleveringen van een serie die ik leuk vindt dan dat ik de gok waag om 2.5 uur in een film te investeren. Zelfs bij lange vluchten in een vliegtuig, scroll dan langs eindeloze plaatjes van films en zou werkelijk niet weten aan welke ik moet beginnen.

Leuk dat je deze poll start, ben heel benieuwd naar de reacties.
Die opmerking moest je wel met een korreltje zout nemen  :D
En ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd ook veel meer serie als film kijk.  :tounge2:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Refie

Sommige series zijn ook wel gewoon echt goed*, beschikbaar in 4K, Dolby Vision, HDR, Dolby Atmos
dus hier 75% serie vs 25% film.

* uiteraard verschilt smaak
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Sjaak_Banaan

Bedoel je in totaal of in je HT vs woonkamer? Daar zit hier wel verschil in.

In onze HT kijken we veel meer film dan serie.
We vinden de series vaak te lang met zoveel seizoenen, daarvoor gaan we niet iedere keer een verdieping naar beneden. Van een miniserie als 'All the Light We Cannot See' kunnen we wel echt genieten in ons HT net als van kwaliteitseries als bijv. Game of Thrones.

In de woonkamer is het wel meer serie kijken, 's avonds lekker op de bank.
Dan is het ook maar eenvoudige comedy wat we kijken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

buckler

Is de vraag wat ik kijk of wat ik meer kijk?

Ik kijk beide... series gewoon op mijn tv of het moet een absolute top serie zijn zoals inderdaad al aangegeven All the light we cannot see, of Slow Horses , of straks Masters of the sky etc etc en dan kijk ik die op mijn projector (en Trinnov/MK) maar 99% van de series is op mijn tv.
Films ,wat ik liever kijk dan series, kijk ik op mijn projector natuurlijk.
Persoonlijk kijk ik ook liever niet al te vaak op mijn projector om het exclusief en spannend te houden voor de momenten dat de projector aangeslingerd word.
Denk dat ik gemiddeld 1 en soms 2 films per week kijk en dat er a vier avonden per week een serie van de streaming diensten op staat.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

pameijer

Ik kijk weinig films simpelweg omdat die zo lang duren. Voor ik met mijn kinderen eindelijk rust heb is het al snel tegen 22 uur, dan heb ik geen zin meer in een film. En hou er ook niet van om films over meer avonden te spreiden. Mét mijn kinderen kijken we dan wel weer films, over meerdere avonden verspreid. Dat vind ik dan weer wel okay, snap mezelf soms ook niet  :turn:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Vande

Wij kijken hier ook het meeste naar series, vooral de Engelse en Scandinavische.
En ik denk, als het veel is dat wij ongeveer een 5 tal films in de maand zien.
Komend weekend staat wel Napoleon op het menu, want daar ben ik toch wel heel benieuwd naar.
En alles wordt via de beamer gekeken uiteraard.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

gerard1

Meestal series, weinig goede films, teveel marvel geneuzel ;)
Als ik film kijk meestal de oudere films, westerns,actie enz

Ik ging ongeveer een jaar of 30 elke week naar de bios, zou ik nu niet meer doen.

FS249

Films. Bij (goede) series kunnen we niet stoppen. :popcorn:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

williams

Hier is de verhouding denk ik 80 % series en 20 % films daar ik het niveau van de series vele malen beter vind dan de hoofdfilms .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jazzy

Citaat van: williams op januari 12, 2024, 10:32:47Hier is de verhouding denk ik 80 % series en 20 % films daar ik het niveau van de series vele malen beter vind dan de hoofdfilms.
Dat is wel een interessant punt, wat je daar zegt. Waar films vroeger doorgaans grotere producties waren met de grote talenten als acteurs en voor de regie en enorme budgetten, zijn er nu veel meer serieus die van hoge kwaliteit zijn. Denk dat die ontwikkeling een jaar of twintig geleden is ingezet met series als The Sopranos en The Wire, en later natuurlijk allerlei grote producties als Game of Thrones, LOST, Breaking Bad, etc. Heeft ook alles te maken met de opkomst van de streamingdiensten die met hun eigen producties streden om marktaandeel.

De films die ik in de laatste jaren gekeken heb waren toch meer hit or miss, waarbij me eigenlijk weinig is bijgebleven wat echt indruk maakte. Maar misschien kan ik daar niet goed over oordelen omdat ik, zoals gezegd, vrijwel geen films meer gezien heb.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

reza

Films. Series heb ik geen tijd voor.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

AudioEnZo

Hier is het zo'n beetje 50/50.

Citaat van: jazzy op januari 11, 2024, 12:52:33ik kijk op een avond gewoon liever drie afleveringen van een serie die ik leuk vindt dan dat ik de gok waag om 2.5 uur in een film te investeren.
Bij een serie hebben wij ook wel eens dat we na een aflevering of 2 a 3 toch afhaken. Je geeft het dan toch een kansje maar dan valt het toch tegen. En dat is net zo zonde als dat je een film uiteindelijk niet zo leuk vindt.

williams

Citaat. Films. Series heb ik geen tijd voor.   


Er zijn ook best veel kort lopende series die ongeveer 8 aflevering zijn die echt de moeite waard zijn.


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citaat.  Dat is wel een interessant punt, wat je daar zegt. Waar films vroeger doorgaans grotere producties waren met de grote talenten als acteurs en voor de regie en enorme budgetten, zijn er nu veel meer serieus die van hoge kwaliteit zijn. Denk dat die ontwikkeling een jaar of twintig geleden is ingezet met series als The Sopranos en The Wire, en later natuurlijk allerlei grote producties als Game of Thrones, LOST, Breaking Bad, etc. Heeft ook alles te maken met de opkomst van de streamingdiensten die met hun eigen producties streden om marktaandeel.

De films die ik in de laatste jaren gekeken heb waren toch meer hit or miss, waarbij me eigenlijk weinig is bijgebleven wat echt indruk maakte. Maar misschien kan ik daar niet goed over oordelen omdat ik, zoals gezegd, vrijwel geen films meer gezien heb.     

Deel hier dezelfde mening en als ik zo terug kijkt op 2023 zijn er niet zoveel films die me bij zijn gebleven en ook merk ik dat ik oudere films steeds leuker gaat vinden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

VEEL meer series ;)
Vooral de kortere van 3-8 afleveringen.

Films vallen de laatste paar jaar enorm tegen. Uitgekauwde verhaallijnen geen karakter ontwikkeling etc.

Series zijn sinds battlestar Galactica richting films gegaan qua kwaliteit en budget. En durf rustig te zeggen dat 1 aflevering van de expanse er beter uit ziet dan de hele rebelmoon film.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

Series kosten zoveel tijd (lost, breaking bad, etc.) dat ik me daar helaas maar eens in de zoveel tijd aan waag. Tips van de mensen hierboven zijn welkom!

Films vallen vaak tegen, ik kijk er redelijk wat door het jaar heen, maar het is zelden dat ik denk: wow. Dat heb ik bij series juist wel. Meer diepgang, rustiger gefilmd, samenhang.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jazzy

#18
Citaat van: jahtari op januari 20, 2024, 18:12:47Series kosten zoveel tijd (lost, breaking bad, etc.) dat ik me daar helaas maar eens in de zoveel tijd aan waag. Tips van de mensen hierboven zijn welkom!
Hou dit topic maar in het oog: Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.. Met de enorme hoeveelheid aan streamingdiensten is het sowieso maar afwachten of je een serie überhaupt kunt kijken, maar ik heb er een paar goede tips kunnen vinden.

Op dit moment bezig met The Diplomat op Netflix. Niet wereldschokkend maar gewoon een prima serie van goede kwaliteit. Zeker een voorbeeld van een serie met ruim budget, met opnames op allerlei locaties en in grote interieurs. En ook gewoon heel prettig kijken op een mooi scherm en met goed geluid.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

J.A.F._Doorhof

Series kosten net zoveel tijd als 2-4 films ;)

Zonder gekheid. Ik vind vaak bij films dat we achteraf denken "zonde van de tijd" en met series is het toch vaak een stuk beter.

Mis soms wel de echte kaskrakers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AudioEnZo



AudioEnZo