hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: thegood op maart  8, 2009, 11:48:37
Ja ok zit maar wat te brainstormen, andere ideeen,

-electrisch scherm van 250 tegen plafond zwartgemaakt.
-heel dunnen luxaflex tegen plafpond aan één kant zwart gemaakt
-zelf iets maken met een motortje en zwarte stof dat oprolt, moet niet zo moeilijk zijn
-...
Alle ideeen zijn welkom  :bigsmile:

Icarus314

Misschien zwarte doek over plafond met aan voor en achterzijde latje langs roede in hoek boven scherm dan tot achter scherm (indien mogelijk) en aan onderste latje een gewicht. Dan touwtjes aan voorste latje tot over een tweede roede aan andere kant plafond en tijdens film touwtjes aantrekken evt met motortje? :devil:

hifiman

Of verf die van kleur veranderd als je er een spanninkje op zet  :colgate:

Icarus314

Citaat van: Audioloog op maart  8, 2009, 12:05:30
Of verf die van kleur veranderd als je er een spanninkje op zet  :colgate:

Dan zou ik voor de luxaflex gaan, open en dan de witte kant naar beneden, dicht dan de zwarte kant  8)

searcher

In ons vorige huis heb ik veel aan blanking gedaan met een tijdelijke oplossing lees WAF factor.

Het leuke was dat ik alles verbouwde en na het kijken een normale situatie had.

Wat ik heb geleerd is:

Vele zwarte stoffen reflecteren doordat er nylon is gebruikt.
Luxaflex zal zeker als deze van metaal is reflecteren.

Ikea , de Markt hebben vaak Spijkerbroeken stof die van binnen katoen zwart is
Katoen vangt het licht en reflecteert nauwelijks.

Mijn idee.

De breedte van de bovenste rand is breed genoeg om daar bijvoorbeeld een katoen rolgordijn
tijdelijk op te bevestigen.

Maak 2 of 3 kleine haakjes in het plafond waaraan je het rolgordijn eenmaal hebt uitgetrokken aan
kan bevestigen.
Om afscheuren van het rolgordijn te voorkomen kun je zeil ringen laten plaatsen
Deze 3 ringen ( links,midden en rechts ) houden het gordijn strak dus doorhangen wordt voorkomen.

Als je klaar bent dan haal je het rolgordijn los en de rol verwijder je van de bovenkant van het scherm.

De 3 haakjes daar hangje een ting tong aan  ;D of je schroeft ze eruit. :colgate:

Het kan dus met een minimale handeling van hoogstens 10 min, je hebt dan over de volle breedte en lengte je plafond zwart
gemaskeerd.
Je huidige thuis situatie is na het projecteren behouden gebleven.


                                                                                                                   Gr Bob



hifiman

Citaat van: thegood op maart  8, 2009, 12:08:14
Dan zou ik voor de luxaflex gaan, open en dan de witte kant naar beneden, dicht dan de zwarte kant  8)
Erg leuk idee trouwens!  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: searcher op maart  8, 2009, 12:09:26
Als je klaar bent dan haal je het rolgordijn los en de rol verwijder je van de bovenkant van het scherm.
Op zich goede tips Bob, maar elke keer de huishoudtrap uit de schuur halen lijkt me ook weer niet zo praktisch  ;D

searcher

Citaat van: Audioloog op maart  8, 2009, 09:36:12

Even afgezien daarvan, heb ik het nou goed begrepen dat jij nu 200 uur hebt gekeken in de afgelopen 4 jaar, oftewel 50 uur per jaar?  :wacko:
Daar moet je toch even wat aan doen Bob, want anders kom ik binnenkort je projectie licentie innemen  :notify:

Groetjes,

Ronald

Mijn wederhelft keek me vanochtend al aan of ik uit een ei kwam nee joh........zei ze die 200 uur zijn wel allang gepasseerd.
Ik moet het nog eens nakijken.

Ik kom nooit vlug in menu's.... :lookaround:

                                                                                                   Gr Searcher



kermit

Je zou ook de Tv in de hoek kunnen plaatsen en het scherm een behoorlijk stuk laten zakken.Dan ben je van het probleem af. Vrijdagavond heb ik stiekem gekeken wat voor oplossing je zou kunnen bedenken ;)

searcher

Citaat van: Audioloog op maart  8, 2009, 12:13:21
Op zich goede tips Bob, maar elke keer de huishoudtrap uit de schuur halen lijkt me ook weer niet zo praktisch  ;D

Jij motoriseert alles en met je all in one remote......... dus daar vind je wel wat op.

Je kunt ook Riwi zijn scherm gebruiken maar dan omgekeerd  ;D
Ik vond het al heel wat dat je met panelen heen en weer liep. ;D

                                                                                             Gr Searcher



searcher

Citaat van: kermit op maart  8, 2009, 12:15:41
Je zou ook de Tv in de hoek kunnen plaatsen en het scherm een behoorlijk stuk laten zakken.Dan ben je van het probleem af. Vrijdagavond heb ik stiekem gekeken wat voor oplossing je zou kunnen bedenken ;)

Dan heeft hij wel boorgaatjes,nieuw behangetje en een pen en papier om zijn afhankelijkheid te tekenen nodig.

Op zich een uitstekend idee.
Lekkere taart trouwens Kermit ik zou nog eens komen buurten  :lookaround:

                                                                                                   Gr Searcher



hifiman

Citaat van: searcher op maart  8, 2009, 12:14:56
Mijn wederhelft keek me vanochtend al aan of ik uit een ei kwam nee joh........zei ze die 200 uur zijn wel allang gepasseerd.
Ik moet het nog eens nakijken.

Ik kom nooit vlug in menu's.... :lookaround:

                                                                                                   Gr Searcher
Je kunt het simpel inschatten, 50 uur per jaar zou ongeveer 33 films zijn, oftewel 2 a 3 films per maand op de projector....
Zelf projecteer ik gemiddeld 5 (6 in de winter) films per week  ;D

hifiman

Citaat van: kermit op maart  8, 2009, 12:15:41
Je zou ook de Tv in de hoek kunnen plaatsen en het scherm een behoorlijk stuk laten zakken.Dan ben je van het probleem af. Vrijdagavond heb ik stiekem gekeken wat voor oplossing je zou kunnen bedenken ;)
Dat zou kunnen, maar ik hecht er ook veel waarde aan dat het geluid klopt, tv in de hoek en geluid uit het midden is voor mij vrees ik geen optie.
Maar bedankt voor het meedenken uiteraard  ;D

hifiman

Citaat van: searcher op maart  8, 2009, 12:17:29
Ik vond het al heel wat dat je met panelen heen en weer liep. ;D

                                                                                             Gr Searcher
Ben er nog moe van  ;D  ;)

kermit

Citaat van: searcher op maart  8, 2009, 12:20:06

Lekkere taart trouwens Kermit ik zou nog eens komen buurten  :lookaround:

                                                                                                   Gr Searcher

Dat zeg je al 6 jaar maar zie je niet verschijnen. Ik zorg ervoor dat er een vlaai voor je is. Misschien kom je dan wel. ;D

hifiman

Citaat van: kermit op maart  8, 2009, 12:36:34
Dat zeg je al 6 jaar maar zie je niet verschijnen.Ik zorg ervoor dat er een vlaai voor je is. Misschien kom je dan wel. ;D
Zorg dan dat ik het niet weet aub want anders ben ik genoodzaakt met mijn taartvorkje voor je deur te gaan posten  ;D

kermit

Citaat van: Audioloog op maart  8, 2009, 12:37:24
Zorg dan dat ik het niet weet aub want anders ben ik genoodzaakt met mijn taartvorkje voor je deur te gaan posten  ;D
;D

searcher

Citaat van: kermit op maart  8, 2009, 12:39:42
;D

Geen 6 jaar........ ik heb je destijds zoveel films laten opzetten

Maar wat mij betreft vind ik een herhaling van de meet and greet wel leuk  ;D
Ik neem wel een stuk kaas mee.

                                                                                       Gr Searcher



Icarus314

Citaat van: searcher op maart  8, 2009, 12:58:39
Geen 6 jaar........ ik heb je destijds zoveel films laten opzetten

Maar wat mij betreft vind ik een herhaling van de meet and greet wel leuk  ;D
Ik neem wel een stuk kaas mee.

                                                                                       Gr Searcher

Of worteltjestaart daar schijnen dustbunnies op af te komen  :bigsmile:

hifiman


searcher




Icarus314

He ik kwam nog een oplossing tegen voor de d-ila eigenaren die een cms zoeken, de lumagen hdp.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/vision-hdp-video-processor-3-2006-part-4.html

Zag hem nieuw voor rond de 800 pond.

hifiman

Citaat van: thegood op maart  8, 2009, 15:20:41
He ik kwam nog een oplossing tegen voor de d-ila eigenaren die een cms zoeken, de lumagen hdp.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/vision-hdp-video-processor-3-2006-part-4.html

Zag hem nieuw voor rond de 800 pond.
Ja, ik had er al van gehoord ja  :) Maar helaas, nog even geen hdp centen  ;)

jasjenl

Wellicht een tip mbt het tv vs scherm probleem: ik heb nu ook een vast spanscherm in de huiskamer hangen. Ik heb daar op dit moment nog een dikke crt tv voor staan, maar die moet op korte termijn vervangen worden door een flatscreen. Voor die flatscreen heb ik alvast een tv lift gekocht. Deze lift is 86 cm hoog, als ie in de laagste stand staat. Mijn spanscherm hangt dus qua beeld net daarboven. Als ik tv wil kijken zal ik straks de flatscreen mbv die lift op ooghoogte omhoog laten komen, als ik film wil projecteren zakt de tv naar onder en kan ik naar het projectiescherm kijken. Op deze manier heb je het scherm dus niet zo heel hoog hangen en kun je toch nog op ongeveer dezelfde hoogte tv kijken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Icarus314

Citaat van: jasjenl op maart  8, 2009, 16:20:42
Wellicht een tip mbt het tv vs scherm probleem: ik heb nu ook een vast spanscherm in de huiskamer hangen. Ik heb daar op dit moment nog een dikke crt tv voor staan, maar die moet op korte termijn vervangen worden door een flatscreen. Voor die flatscreen heb ik alvast een tv lift gekocht. Deze lift is 86 cm hoog, als ie in de laagste stand staat. Mijn spanscherm hangt dus qua beeld net daarboven. Als ik tv wil kijken zal ik straks de flatscreen mbv die lift op ooghoogte omhoog laten komen, als ik film wil projecteren zakt de tv naar onder en kan ik naar het projectiescherm kijken. Op deze manier heb je het scherm dus niet zo heel hoog hangen en kun je toch nog op ongeveer dezelfde hoogte tv kijken.

Nou Audioloog dit lijkt me de fraaiste oplossing!  :sigh: