hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2008, 10:42:30
En voorzover dat nog niet bekend was, er komt momenteel maar 1 nordost kabel in mijn set voor en dat is een netsnoertje naar de Power Plant toe.

Wanneer te vinden in de verkoop sectie?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

hifiman

Citaat van: ajbalmere op oktober 26, 2008, 10:43:52
Wanneer te vinden in de verkoop sectie?
Voorlopig niet  ^-^ Vooraf bieden per PM mag altijd  ;D

Raphie

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2008, 10:43:25
De Optoma H79 heeft een 16:9 panel, dus geen idee hoe jij aan dat 4:3 komt  ???

Ok, my bad... Wat zie je nu dan extra, behalve dat het is opgerekt?
JBL PRX Power!

celerontje

Geen zwarte balken meer.
En doordat het beeld nu native in scope geprojecteerd wordt, geeft dit een hele filmische grootse ervaring.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 11:07:50
Ok, my bad... Wat zie je nu dan extra, behalve dat het is opgerekt?
Meer beeldbeleving, net als met goede kabels bij audio meer geluidsbeleving geeft zeg maar  ;)

ajbeefde

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2008, 11:12:29
Meer beeldbeleving, net als met goede kabels bij audio meer geluidsbeleving geeft zeg maar  ;)

:)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2008, 11:12:29
Meer beeldbeleving, net als met goede kabels bij audio meer geluidsbeleving geeft zeg maar  ;)

Ok, just je trekt eigenlijk alleen maar je beeld uit z'n orginele aspect ratio?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Raphie,

Ga je eerst eens inlezen in cinemascope, voordat je gaat reageren.
Want je slaat nu kant nog wal.. ::)

Groet,

Bjorn

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 12:19:21
Ok, just je trekt eigenlijk alleen maar je beeld uit z'n orginele aspect ratio?

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable


LexiconLogan

weet ik maar ik dacht ik help je even voordat iemand daar meer waarde aan zou hechten dan aan de inhoud ;D ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Raphie

ik heb gelezen wat cinemascope doet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cinemascope

maar als je aspect ratio juist is op 16/9 dan rek je toch alleen nog maar met 1/3 op? m.a.w. een BlueRay laat zonder cinemascop net zo veel beeldinformatie zien als met? (er komen dus geen randen bij die bij 16/9 zijn weggesneden?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Nee, je optimaliseert je projectiebeeld voor 2:35:1, dus wanneer je cinemascope draait, gebruik je het volledige paneel om het beeld weer te geven. Dat komt dus ten goede van de lichtopbrengst en je hebt geen zwarte balken meer.

Wanneer het beeld 1:78:1 is, dan draai je dus kleiner en waarschijnlijk zonder lens...

Groet,

Bjorn

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2008, 12:29:58
ik heb gelezen wat cinemascope doet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cinemascope

maar als je aspect ratio juist is op 16/9 dan rek je toch alleen nog maar met 1/3 op? m.a.w. een BlueRay laat zonder cinemascop net zo veel beeldinformatie zien als met? (er komen dus geen randen bij die bij 16/9 zijn weggesneden?

hifiman

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2008, 12:36:04
Wanneer het beeld 1:78:1 is, dan draai je dus kleiner en waarschijnlijk zonder lens...

Groet,

Bjorn

Of zoals bij mijn prismasonic lens het geval is, met lens maar dan in pass through mode  ^-^

Raphie

Ahh ok, muntje valt.....  werkt dus alleen bij films die op1:78:1 nog balken boven en onder hebben
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: LexiconLogan op oktober 26, 2008, 12:27:20
weet ik maar ik dacht ik help je even voordat iemand daar meer waarde aan zou hechten dan aan de inhoud ;D ;)

De uitdrukking is eigenlijk "kant nog wal raken", niet slaan. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Lees eerst even het Constant Image Height topic Raphie, alles staat daarin, geen goed idee hier alles weer helemaal uit te leggen.

Heel kort: als je een 21:9 film kijkt op een 16:9 scherm, heb je zwarte randen boven en onder. Rek je nu met een scaler (of met een setting in de projector) je beeld op zodat de zwarte balken verdwijnen, gebruik je de volledige resolutie van je paneel, maar kijk je naar een vervormd (uitgerekt) beeld. Met een anamorphe lens druk je het beeld weer in elkaar en VOILA! Beeldvullend beeld met meer licht en meer resolutie (omdat het ACTIEVE gedeelte van het beeld door het hele paneel wordt weergegeven in plaats van dat er pixels worden verspild aan zwarte balken).

EDIT: mosterd na de maaltijd... :)

garmtz


LexiconLogan

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2008, 12:40:05
De uitdrukking is eigemnlijk "kant nog wal raken", niet slaan. ;)
:P
Citaat van: garmtz op oktober 26, 2008, 12:41:22
De correcte uitdrukking is "kant noch wal raken"...
;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

hifiman

Lijkt wel een kabel discussie  :-X  ;)

Overigens trekt de anamorphe lens het beeld horizontaal 33% uit elkaar (itt het weer vertikaal in elkaar drukken zoals ik het uit Garmt's post lees..)

En ander kom je gewoon een keer kijken (als het klaar is) Raphie  ^-^

Audiofiel

Citaat van: garmtz op oktober 26, 2008, 12:41:22
De correcte uitdrukking is "kant noch wal raken"...

Dat is inderdaad mosterd na de maaltijd want het gebruik van het oudhollandsche 'noch' is in het dagelijks taalgebruik niet meer zo 'bon ton' als het was. De oude schrijfwijze is weliswaar mooier, maar is wel "paarlen voor de zwijnen". ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LexiconLogan

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2008, 12:44:23
Dat is inderdaad mosterd na de maaltijd want het gebruik van het oudhollandsche 'noch' is in het dagelijks taalgebruik niet meer zo 'bon ton' als het was. De oude schrijfwijze is weliswaar mooier, maar is wel "paarlen voor de zwijnen". ;)
http://hetlaatstewoord.hyves.nl/
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

celerontje

Aangezien Ronald's lens met de hand omgezet moet worden naar de passtrough mode, krijgt Anamorf een dubbele betekenis, want de lens rekt en strekt, maar Ronald moet zelf ook op de bank klimmen en z'n armen strekken.
2 vliegen in 1 klap, noem ik dat! ;D

En zo'n GTdesign scherm in je woonkamer lijkt me erg mooi!
Je kan toch best zo'n bouwpakket nemen?
Gewoon waterpas ophangen.
En doek spannen kan je ook wel, heb ik gezien! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 26, 2008, 12:46:34
En doek spannen kan je ook wel, heb ik gezien! :D
Dat is waar ik nog het meest tegenop zie :P Is afgelopen keer prima gelukt, maar het zal maar scheuren... of niet strak genoeg zitten en gaan bobbelen of golven. Afijn misschien maak ik me meer zorgen dan nodig is, ik ben er nog niet over uit. Ik heb de prijzen ondertussen van GTDesign gekregen en moet nog even afwegen welke keuze ik maak in de kwestie prijs versus gemak/kwaliteit  ;D

celerontje

Gewoon rustig samen met je vrouw dat doek opspannen en met behulp van punaises het zaakjes even tijdelijk vasthouden, zoals GT het ook doet.
Neem er de tijd voor.

Waag het vooral niet om GT te moeten laten vertrekken van de lekkere vlaaien! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!