hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 17:09:37
Ronald, zijn er nu met die PS audio ook zaken verbeterd die ik opmerkte tijdens de M&G?
Bij mijn weten heb jij tijdens de M&G hooguit 5 minuten stereo geluisterd, dus nee  ;D

celerontje

Het spijt me zeer. :-[
Hopelijk krijg ik nog eens een keer een herkansing, maar ik was gewoon te benieuwd naar BD op je beamer.
Daarvoor had ik BD alleen eigenlijk maar in winkels gezien.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus 31, 2008, 17:59:46
Het spijt me zeer. :-[

Haha maakt niks uit hoor, de een vind stereo boeiender, de ander HT , ieder zijn meug toch  :D

hifiman

Gisteravond heb ik nog even uitnieuwsgierigheid 2 experimenten gedaan.

De eerste betrof het wederom aansluiten van een LAT International powercord achter de P500 en wel (alleen) op de DAC. Wederom een stuk kleuring van het geluid maar ditmaal heb ik goed opgelet of er na het teruggaan naar het simpele LAPP powercord geen zaken verslechterden (met name op cymbals en uitklinken en dergelijke gelet). Mijn (na vele malen wisselen en luisteren  ;D ) eindconclusie was dezelfde als voorheen, het klinkt gewoon het best met de simpele powercords. De knoop is dus doorgehakt, 1 LAT powercord naar de P500 toe en simpele afgeschermde LAPP powercords van P500 naar de componenten geven het beste resultaat!  :)

Het tweede experiment betrof het nog eens uitproberen van een AT&T verbinding tussen Digital Lens en DAC, er is immers aardig wat gewijzigd sinds ik besloot dat coax beter klonk dan AT&T op die plek. Tsja ik kan er kort over zijn, de (coax) MIT Digital Reference klinkt op alle fronten gewoon beter dan mijn AT&T kabel.  :P

Tot zover mijn experimenten, ondertussen zijn er 2 LAT kabels verkocht en samen met de verkoop van mijn filter komend weekend is de (extra) investering in de P500 uiteindelijk nog reuze mee gevallen  :)




hifiman

En ook niet onbelangrijk.. Ik ben nog steeds erg in mijn nopjes met de PS Audio P500  8)

Ik heb weliswaar er nog niet zo heel veel luisteruurtjes opzitten sinds de aanschaf, maar wat ik tot nu toe hoor is wat mij betreft alleen maar positief  :)

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat de verschillen tussen de Squeezebox en het CD loopwerk nu nog meer opvallen en ik daardoor nu minder graag naar de SB3 luister  :-X Maar goed dat is een puntje wat in de toekomst nog een keer opgelost gaat worden door de aanschaf van een betere "netwerk" speler  ^-^

DA BoSS

lekker bezig Ronald....mooie aanwinst ook weer :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september  5, 2008, 12:00:32
lekker bezig Ronald....mooie aanwinst ook weer :D
Dank je Jasper.  :)

Even uit nieuwsgierigheid, draai je nog steeds met de Monica DAC ?

Groetjes,

Ronald

hifiman

Gisteren nog even 4 afgeschermde powerkabeltjes geconfectioneerd (iets meer dan een tientje per kabel  :P ) zodat nu alle apparatuur (dus ook TV en Behringer Equalizer enzo) met afgeschermde netspannings bekabeling is aangesloten  ^-^

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op september  5, 2008, 12:21:27
Dank je Jasper.  :)

Even uit nieuwsgierigheid, draai je nog steeds met de Monica DAC ?

Groetjes,

Ronald

Hij staat nog wel op een prominent plekje, maar laatste half jaar eigenlijk alleen met de AudioNET DAC gespeeld.

Waarom? --> het klinkt gewoon lekker zo; daarom het ontbreekt me aan 'wil tot verandering'.....

groetjes
jasper
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september  8, 2008, 06:31:04
Hij staat nog wel op een prominent plekje, maar laatste half jaar eigenlijk alleen met de AudioNET DAC gespeeld.

Waarom? --> het klinkt gewoon lekker zo; daarom het ontbreekt me aan 'wil tot verandering'.....

groetjes
jasper
En zo mogen we het graag horen  :)

hifiman

Zeer binnenkort krijg ik de gelegenheid een Linn Majik DS te beluisteren in mijn eigen set. Dit in het kader van mijn zoektocht naar een betere (streaming) bron  8)

Wordt vervolgd....

-madison-

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 11:12:01
Zeer binnenkort krijg ik de gelegenheid een Linn Majik DS te beluisteren in mijn eigen set. Dit in het kader van mijn zoektocht naar een betere (streaming) bron  8)

Wordt vervolgd....


Hij is in ieder geval prachtig om te zien :o
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifiman

Citaat van: -madison- op september  8, 2008, 11:23:35
Hij is in ieder geval prachtig om te zien :o
Dat is tie zeker!  :)

Nu nog kijken hoe die klinkt, ik vond de Logitech Transporer (analoog uit) in elk geval nogal tegenvallen en benieuwd hoe dit beestje er uit komt in vergelijking met mijn PS Audio Ultralink II DAC. Overigens is het gebruik als puur transport (digitaal uit) wat mij betreft ook een optie maar dan is het wel erg zonde van het teveel betaalde geld voor de DAC zeg maar  ::)

In elk geval zou ik blij zijn als tie op 1 van beide methoden net zo goed of beter klinkt als mijn TEAC VRDS-10 cd loopwerk.  :)
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de bediening, ik wil best wat concessies doen tav het bedieningsgemak wat ik nu gewend ben met mijn Squeezebox maar het moet niet meer gedoe worden dan een cd opzetten  :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 11:26:11
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de bediening, ik wil best wat concessies doen tav het bedieningsgemak wat ik nu gewend ben met mijn Squeezebox maar het moet niet meer gedoe worden dan een cd opzetten  :P
:-[... :'(

Anton.


P.S......misschien bied Wurlitzer goede therapie :P
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september  8, 2008, 11:42:38
:-[... :'(

Anton.


P.S......misschien bied Wurlitzer goede therapie :P

Hoi Anton,

Knakworsten als therapie  ???

Je moet mijn woorden niet (altijd) te letterlijk nemen  ;D Natuurlijk is een cd opzetten niet veel gedoe, maar een stuk extra (bedienings)gemak is toch 1 van de voornaamste redenen om voor een streaming oplossing te kiezen, als dan zou blijken dat de bediening zo omslachtig is dat naar de kast lopen en een cd uitzoeken en deze in de speler leggen makkelijker is dan kan je je afvragen of de keuze voor dat produkt nog wel zinvol is.

Geluidskwaliteit staat bij mij op de eerste plaats, maar gemak (en luiheid  ;D ) is een goede tweede  ;)

Groetjes,

Ronald

Joris1971

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 11:12:01
Zeer binnenkort krijg ik de gelegenheid een Linn Majik DS te beluisteren in mijn eigen set. Dit in het kader van mijn zoektocht naar een betere (streaming) bron  8)

Wordt vervolgd....


leverancier BB&G neem ik aan?

hifiman

Citaat van: Joris1971 op september  8, 2008, 12:43:02
leverancier BB&G neem ik aan?
Jij mag nooit meer raden  ;)
Verslagje volgt uiteraard nadien in dit topic  :)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Hoi Arjen,

Natuurlijk ken ik ze, vroeger wilde ik er altijd eentje hebben, maar sinds de uitvinding van de Squeezebox is die behoefte verdwenen  >:D  ;)

Op de een of andere manier associeer ik Wurlitzer ook met knakworsten, vraag me niet waarom  ;D

tiptop

Zeg Ronald,

Is de Xindak DAC8 niet wat voor je? Zit ook usb aansluiting op. :)
Doe je achter de sb en scheelt een hoop in geluid. :)

Nee, Xindak is niet met sambal te krijgen ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

#2720
Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 15:54:43
Op de een of andere manier associeer ik Wurlitzer ook met knakworsten, vraag me niet waarom  ;D

Vielleicht........ herrliche Wurze........ :P

Ik vraag me trouwens serieus af als het een mooier geluid geeft maar nu WEL meer gedoe is...koop je hem dan ja of nee...
Je zegt nl. als het maar niet meer gedoe geeft (maw geen interesse) en aan de andere kant geluid komt op de eerste plaats... ???

Ik heb nl. zelf in plm. 1990 de LP afgezworen omdat het mij te veel gedoe geeft....terwijl ik weet dat het mooier klinkt/klonk...gelukkig begin ik de laatste tijd steeds meer te boffen met mijn collectie cd's ......maar dat heeft wel 28 jaar geduurd... :-X >:D 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september  8, 2008, 19:50:30
Ik vraag me trouwens serieus af als het een mooier geluid geeft maar nu WEL meer gedoe is...koop je hem dan ja of nee...
Scherpe vraag  ;D

Ik heb er niet direkt een antwoord op... Op dit moment ga ik er voor het gemak even vanuit dat het elke streaming oplossing een stuk toegevoegde waarde heeft qua gebruiksgemak. Daarnaast heb ik natuurlijk wel al wat voorkennis (als IT'er) zijnde over de manier van bedienen. Zoals ik het nu zie: Bediening niet zoals ik het zou willen, maar werkt in elk geval volgens een standaard hetgeen al min of meer een garantie is voor meer alternatieven van bedienen in de nabije toekomst. Ik heb het dan over veranderingen aan de PC kant, niet aan de Linn kant.

Eind deze week verwacht ik je een duidelijker antwoord op dezer vraag te kunnen geven  ;)

hifiman

Citaat van: tiptop op september  8, 2008, 19:17:28
Zeg Ronald,

Is de Xindak DAC8 niet wat voor je? Zit ook usb aansluiting op. :)
Doe je achter de sb en scheelt een hoop in geluid. :)

Nee, Xindak is niet met sambal te krijgen ;D
Hoi Fabian,

Wie weet...

Overigens heb ik er nu natuurlijk ook al een DAC achter..

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 20:22:26
. Zoals ik het nu zie: Bediening niet zoals ik het zou willen, maar werkt in elk geval volgens een standaard hetgeen al min of meer een garantie is voor meer alternatieven van bedienen in de nabije toekomst. Ik heb het dan over veranderingen aan de PC kant, niet aan de Linn kant.


Precies...dat is het voordeel dat de Linn met een standaard protocol werkt. Grootste probleem nu is dat de meeste control point software bv telkens de hele artiesten lijst etc moeten ophalen. Een control point met een lokale kopie van de database kan dat in theorie makkelijk oplossen. Ik zou mij daar niet al te veel zorgen om maken.

peter

bmateijsen

Ik heb bijna 20,000 nummers op mijn nas staan en wanneer mediastreamer van nokia mijn nas ziet, dan is het inladen binnen 2 sec. gebeurt...

Groet,

Bjorn

Citaat van: )p( op september  8, 2008, 22:15:12
Precies...dat is het voordeel dat de Linn met een standaard protocol werkt. Grootste probleem nu is dat de meeste control point software bv telkens de hele artiesten lijst etc moeten ophalen. Een control point met een lokale kopie van de database kan dat in theorie makkelijk oplossen. Ik zou mij daar niet al te veel zorgen om maken.

peter