hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Uitje

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2008, 09:25:45
Op dit moment zijn er dus geen verdere echte upgrade plannen en wordt het tijd om eens wat meer aandacht aan het muziek luisteren te gaan besteden.


Ronald ik ben blij dat het eindelijk zover is. Kun je je gaan storten op het luisteren naar muziek  ;)
Al vraag ik me natuurlijk wel af hoelang het deze keer gaat duren...

hifiman

Citaat van: Uitje op juli 14, 2008, 10:32:04
Ronald ik ben blij dat het eindelijk zover is. Kun je je gaan storten op het luisteren naar muziek  ;)
Inderdaad, al deed ik dat de laatste tijd ook al hoor  :)

Citaat van: Uitje op juli 14, 2008, 10:32:04
Al vraag ik me natuurlijk wel af hoelang het deze keer gaat duren...
:-X

Uitje

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2008, 10:33:35
Inderdaad, al deed ik dat de laatste tijd ook al hoor  :)
:-X

Ja maar toch nog met de gedachte dat er iets niet helemaal klopte  :'(
En dat vreet natuurlijk toch aan je he  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2008, 10:28:58
Bedankt Anton! Nogmaals hartelijk dank voor het initieren en begeleiden van alle wijzigingen die tot dit resultaat geleidt hebben  :-* Beetje zakelijk klinkende zin, maar je snapt wel wat ik bedoel  :P

Groetjes,

Ronald

PS. Er staat nog een filter te wachten op het weerzien met zijn baasje, ik hoor wel wanneer het schikt dat ik deze een keer langsbreng (langskomen mag ook mocht je nieuwsgierig zijn naar het uiteindelijke resultaat  :P ).
My pleasure, Ronald. ;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Uitje op juli 14, 2008, 10:35:15
Ja maar toch nog met de gedachte dat er iets niet helemaal klopte  :'(
En dat vreet natuurlijk toch aan je he  ;D
Precies vandaar de experimenten met een andere DAC en de tweeter korfjes. Met succes  8)

-madison-

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2008, 09:22:11
Na nog wat geluisterd te hebben gisteravond is het mij nu wel duidelijk, het terugplaatsen van de tweeter korfjes dempt het hoogste hoog wat en daarmee is voor mij het hoog nu precies goed  :D Ik ervaar geen felheid meer en er is niets meer wat ik mij aan erger  :D Het klopt nu allemaal, alles is nu gewoon netjes in balans  :D

Dit is een mijlpaal want het is voor het eerst dat ik hardop tegen mijn vrouwtje zei dat ik nu erg tevreden ben met hoe het nu klinkt  :D

De enige manier om mijn set op een nog hoger plan te krijgen is (mijns inziens) drastisch componenten gaan vervangen en de knip weer (flink) opentrekken. Dat is dus niet mijn intentie, het doel was de set in balans krijgen en te laten spelen op een nivo die je mag verwachten van een set van deze (nieuw) prijs. Dat doel is nu behaald en ik ben daar echt heel erg blij mee!  :D

En het mooiste is dat dit dus toch nog gelukt is voor pagina 100 van dit topic  ;D

Na het lezen van de vorige pagina's had ik dit eigenlijk niet aan zien komen. Maar mooi dat het je toch gelukt is!! Nu genieten, genieten en genieten 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifiman

Citaat van: -madison- op juli 14, 2008, 14:28:34
Na het lezen van de vorige pagina's had ik dit eigenlijk niet aan zien komen.
Ik ook niet  ;D

ivo1986

Goed om te horen dat je door zoiets (relatief) simpele oplossing zo tevreden bent.

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2008, 09:22:11
Na nog wat geluisterd te hebben gisteravond is het mij nu wel duidelijk, het terugplaatsen van de tweeter korfjes dempt het hoogste hoog wat en daarmee is voor mij het hoog nu precies goed  :D Ik ervaar geen felheid meer en er is niets meer wat ik mij aan erger  :D Het klopt nu allemaal, alles is nu gewoon netjes in balans  :D

Dit is een mijlpaal want het is voor het eerst dat ik hardop tegen mijn vrouwtje zei dat ik nu erg tevreden ben met hoe het nu klinkt  :D

De enige manier om mijn set op een nog hoger plan te krijgen is (mijns inziens) drastisch componenten gaan vervangen en de knip weer (flink) opentrekken. Dat is dus niet mijn intentie, het doel was de set in balans krijgen en te laten spelen op een nivo die je mag verwachten van een set van deze (nieuw) prijs. Dat doel is nu behaald en ik ben daar echt heel erg blij mee!  :D

En het mooiste is dat dit dus toch nog gelukt is voor pagina 100 van dit topic  ;D
Als je je begint te vervelen kan ik de dac wel weer terug nemen >:D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

celerontje

Of je maakt er een hobby van om mooie Blu-ray's te verzamelen.
En nu het stereo gedeelte in balans hebt, zou je je misschien kunnen richten op de HD geluidsformaten?
Dus HDMI naar een HDMI recever.
Je BD-1400 kan dit namelijk uitsturen.
Je geeft aan dat je wat te hobby'n moet hebben, dus bij deze ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 14, 2008, 09:15:07
Deze vergelijking heeft mij de ogen geopend hoe goed de PS Audio DAC eigenlijk is (hij was ook al beter dan bijvoorbeeld de Apogee Mini DAC) en zeker nu het felle hoog ook is opgelost (tweeter korfjes) staak ik per direct mijn zoektocht naar een andere DAC.

Een wijs besluit Ronald... 8) 8) 8)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

@ivo1986 Dank je  :)

@squadra Nee hoor die blijf lekker hier staan voorlopig  ;D

@Da Boss Zo kun je het wel noemen inderdaad  8)

@celerontje Helaas gisteren een hele grote financiele tegenvaller te horen gekregen waardoor er voorlopig (in elk geval dit jaar) even geen upgrades meer inzitten  :'(

@audiofiel Wijze woorden ;-)

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2008, 19:55:02
@ivo1986 Dank je  :)

@squadra Nee hoor die blijf lekker hier staan voorlopig  ;D

@Da Boss Zo kun je het wel noemen inderdaad  8)

@celerontje Helaas gisteren een hele grote financiele tegenvaller te horen gekregen waardoor er voorlopig (in elk geval dit jaar) even geen upgrades meer inzitten  :'(

@audiofiel Wijze woorden ;-)
Zo kom je nooit aan 100 pagina's ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman


hifiman

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2008, 19:55:02
@celerontje Helaas gisteren een hele grote financiele tegenvaller te horen gekregen waardoor er voorlopig (in elk geval dit jaar) even geen upgrades meer inzitten  :'(
Alhoewel het niet mijn intentie is om in dit forum/topic mijn financiele situatie uit de doeken te doen wil ik er toch even wat over roepen omdat er namelijk (positieve  ;D ) consequenties zijn voor mijn aktiveit in dit topic  ^-^

Wij hebben de beslissing genomen (ivm genoemde tegenvaller) om de voor volgend jaar geplande (dure) thailand vakantie een keer over te slaan. Dit lost ons tegenvaller issue op en geeft ons tevens de ruimte om nog wat persoonlijke wensen van ons beiden te kunnen verwezenlijken.

Vanzelfsprekend is er enige relatie tussen mijn deel van die wensen en mijn verdere aktiviteiten in dit topic  ;D

Kortom, ik ben mijzelf aan het beraden op welke upgrades er nog gaan komen binnenkort  :) Ik denk als eerste aan een betere bron!  8)

To be continued!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 09:09:30
Wij hebben de beslissing genomen (ivm genoemde tegenvaller) om de voor volgend jaar geplande (dure) thailand vakantie een keer over te slaan. Dit lost ons tegenvaller issue op en geeft ons tevens de ruimte om nog wat persoonlijke wensen van ons beiden te kunnen verwezenlijken.

Wauw! Onnavolgbaar snel kan het soms weer veranderen. :P Heel goed dat je een negatief punt naar een positief punt weet om te buigen! 8)

CitaatKortom, ik ben mijzelf aan het beraden op welke upgrades er nog gaan komen binnenkort  :) Ik denk als eerste aan een betere bron!  8)

Ik ben heel erg benieuwd. Na een snaaraangedreven CEC en nu een Stable Platter Teac.... what could be next? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 17, 2008, 09:32:40
Wauw! Onnavolgbaar snel kan het soms weer veranderen. :P Heel goed dat je een negatief punt naar een positief punt weet om te buigen! 8)
Je weet het, ik ben van de snelle beslissingen :P (uiteraard in dit geval in overleg met de wederhelft)
Het blijft natuurlijk jammer van die vakantie, maar ja dat is het leven: keuzes maken en compromissen sluiten :P Voor mijn hobby (en wensen van mijn wederhelft die op een heel ander vlak liggen) pakt het in elk geval positief uit  :)

Citaat van: Audiofiel op juli 17, 2008, 09:32:40
Ik ben heel erg benieuwd. Na een snaaraangedreven CEC en nu een Stable Platter Teac.... what could be next? ???
Ik kan je alvast uit de droom helpen  >:D Ik wil definitief van cd af (zal wel altijd een cd speler erbij houden voor de theekransjes  ;) ) en het zal dus een streaming based bron moeten gaan worden!

En bij de weg, Stable Platter is volgens mij van Sony, mijn TEAC is een VRDS gebeuren  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 09:37:59
En bij de weg, Stable Platter is volgens mij van Sony, mijn TEAC is een VRDS gebeuren  ;D

Stable Platter is van Pioneer zelfs. Maar een VRDS is inderdaad net even anders dan een SP.
Ik was even in de war omdat Wadia beide varianten heeft gebruikt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 17, 2008, 09:59:40
Stable Platter is van Pioneer zelfs. Maar een VRDS is inderdaad net even anders dan een SP.
Ik was even in de war omdat Wadia beide varianten heeft gebruikt. ;)
Je hebt gelijk, ik was ook even in de war  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 09:37:59
Ik wil definitief van cd af (zal wel altijd een cd speler erbij houden voor de theekransjes  ;) ) en het zal dus een streaming based bron moeten gaan worden!

Als je er dezelfde kwaliteitseisen aan gaat stellen, ben ik heel benieuwd waar je uit gaat komen en wat je zult moeten gaan neertellen... :P

Maar goed, dit topic heet niet voor niets "Audioloog op reis door audio en video land, destination unknown". ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 17, 2008, 10:01:33
Als je er dezelfde kwaliteitseisen aan gaat stellen, ben ik heel benieuwd waar je uit gaat komen en wat je zult moeten gaan neertellen... :P
Dat is bewust niet de manier hoe ik het ga benaderen want anders ga ik failliet  ;)
Mijn insteek is meer: het moet beter als de squeezebox binnen mijn budget (budget is nog niet helemaal duidelijk). Als ik de kwaliteit van een goed cd loopwerk benader ben ik tevreden.

Citaat van: Audiofiel op juli 17, 2008, 09:32:40
Maar goed, dit topic heet niet voor niets "Audioloog op reis door audio en video land, destination unknown". ;D
Precies  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 10:12:51
Dat is bewust niet de manier hoe ik het ga benaderen want anders ga ik failliet  ;)
Mijn insteek is meer: het moet beter als de squeezebox binnen mijn budget (budget is nog niet helemaal duidelijk). Als ik de kwaliteit van een goed cd loopwerk benader ben ik tevreden.
Precies  ;D

De meer high-end markt voor streaming audio is nu zo snel in ontwikkeling...wellicht is het beter om nog even te wachten voordat je een echt grote investering doet op dit gebied?

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juli 17, 2008, 10:19:07
De meer high-end markt voor streaming audio is nu zo snel in ontwikkeling...wellicht is het beter om nog even te wachten voordat je een echt grote investering doet op dit gebied?

peter
Tsja, alhoewel je zeker een punt hebt is dan weer de vraag, hoe lang ga je wachtten?

Overigens denk ik stiekem een beetje aan de Squeezebox Plus, maar gek genoeg kan ik die website zo snel nergens meer vinden  ::)

Uitje

Citaat van: Audioloog op juli 17, 2008, 11:21:14
Tsja, alhoewel je zeker een punt hebt is dan weer de vraag, hoe lang ga je wachtten?

Overigens denk ik stiekem een beetje aan de Squeezebox Plus, maar gek genoeg kan ik die website zo snel nergens meer vinden  ::)

Is dit niet de website: http://www.at-view.co.uk/sb2.htm