hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

en de subwoofer luisteren gaat ook gewoon door ?

hifiman

#1551
Citaat van: RA SUBS op februari 27, 2008, 08:44:33
en de subwoofer luisteren gaat ook gewoon door ?
Hoi Ralf,

Ja natuurlijk! Dat was en blijft part of the plan en wel de eerste stap ervan  :)  ;D
Ik zie je morgenavond! De koffie/thee/fris staat klaar!  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

#1552
Helaas heb ik sinds Anton's vertrek zondag nog niet de gelegenheid gehad om muziek te luisteren en eens te kijken hoe het nu bevalt  :-\

Echter morgen heb ik daar als het goed is wel tijd voor en komend weekend heb ik zat tijd om er eens lekker voor te gaan zitten, ik ben ondertussen wel weer erg benieuwd geworden naar hoe het nu klinkt/bevalt  :P (en dan bedoel ik met DAC op plank en sub uit de kamer)

hifiman

#1553
Begin van de avond ben ik maar vast aan de slag gegaan met de plankjes  ;D

Heb alleen zo mijn twijfels over het hout: populieren triplex  :-X Tsja toen ik bij de praxis naar berken vroeg wisten ze niet of ze dat hadden.

Afijn kan zijn dat ik het morgen even over doe met ander hout (zoveel werk was het niet en de kosten zijn het ook niet  :) ). De vraag blijft wat de beste keuze is qua hout? Hardhout? Berken  ???


hifiman

Overigens gaat er nog een IR extender komen voor de cd speler, zodat er met het kast deurtje dicht gespeeld kan worden  ;)

hifiman

Vervolgens heb ik vanavond zowaar 2 uurtjes relaxt muziek geluisterd (sub de kamer uitgetild en weer op de gang gezet  ;D ). Alhoewel het geluid beduidend beter is sinds Antons komst (het laag is enorm opgeknapt, geluid komt losser van de speakers en presenca van stemmen is wat verbeterd) mis ik nog de natuurlijkheid en de magie die ik wel gehoord meen te hebben in die paar minuten dat ik de VRDS-10 speler van Anton gehoord heb  ::)

Nee maak jullie geen zorgen, ik ben nog steeds niet op zoek naar een dergelijk apparaat. We gaan eerst eens kijken of er nog wat te verbeteren valt aan de interfacing tussen het loopwerk en de DAC. Ik overweeg zelfs om een coax kabel direkt op de tentclock print te solderen, dat scheelt weer een plug overgang! Vraag is alleen welke coax dan een goede keuze zou zijn..

Afijn voorlopig ga ik nog even niet hieraan sleutelen, eerst is er morgen de volgende stap aan de beurt van het uitgestippelde plan, namelijk de SVS eliminatie ronde  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2008, 22:05:17


Afijn voorlopig ga ik nog even niet hieraan sleutelen, eerst is er morgen de volgende stap aan de beurt van het uitgestippelde plan, namelijk de SVS eliminatie ronde  ;D

Yeah! uhm..sorry...;)
Anyway...ziet er ook gewoon verzorgder uit met die plankjes even afgezien van eventuele winst qua geluid :)

peter

DJ-Foxx

hoi Ronald, jij als audio tovenaar wou ik vragen wat jij van een dCS Elgar plus dac vind  ??? wel eens van gehoord?

is het wat ??? er zit ook fiber op ;)

ik kan hem in bruikleen krijgen namelijk via werk (audio collega van onze td)

doe jij trouwens ook wat met Diffusers? om je geluidsbeeld te veranderen ipv met knoppen te spelen ;)

hifiman

#1558
Citaat van: DJ-Foxx op februari 28, 2008, 00:10:06
hoi Ronald, jij als audio tovenaar wou ik vragen wat jij van een dCS Elgar plus dac vind  ??? wel eens van gehoord?
Haha tovenaar? Eerder kwakzalver   ;)
Tsja, ik kan er kort over zijn, ik ken deze DAC helemaal niet....

Citaat van: DJ-Foxx op februari 28, 2008, 00:10:06
ik kan hem in bruikleen krijgen namelijk via werk (audio collega van onze td)
Proberen kan geen kwaad toch  :)

Citaat van: DJ-Foxx op februari 28, 2008, 00:10:06
doe jij trouwens ook wat met Diffusers? om je geluidsbeeld te veranderen ipv met knoppen te spelen ;)
Ik zou wel willen, maar dan lig ik in scheiding vrees ik  :-\
Overigens zou je dan ook naar absorptie en/of reflectie moeten kijken.. Afijn er zijn wel experts op dit gebied op dit forum!

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: )p( op februari 27, 2008, 22:23:41
Anyway...ziet er ook gewoon verzorgder uit met die plankjes even afgezien van eventuele winst qua geluid :)
Dat is zeker zo ja, op de kleur na dan  :-X

Audiotwin

#1560
Citaat van: DJ-Foxx op februari 28, 2008, 00:10:06
hoi Ronald, jij als audio tovenaar wou ik vragen wat jij van een dCS Elgar plus dac vind  ??? wel eens van gehoord?

is het wat ??? er zit ook fiber op ;)

ik kan hem in bruikleen krijgen namelijk via werk (audio collega van onze td)


Ziet er degelijk uit,ik weet niet hoe het klinkt ;)
Klikkerdeklik
Tevredenheid!!!

scrutinizer

#1561
Citaat van: DJ-Foxx op februari 28, 2008, 00:10:06
hoi Ronald, jij als audio tovenaar wou ik vragen wat jij van een dCS Elgar plus dac vind  ??? wel eens van gehoord?

is het wat ??? er zit ook fiber op ;)

ik kan hem in bruikleen krijgen namelijk via werk (audio collega van onze td)

Een dCS Elgar plus, solo :-\.... in samenwerking met een Verdi (Encore), en/of Purcell en de Verona clock is mooi de DJ, maar of hij dan ook nog, na dit alles beluisterd te hebben, de prijs van deze combi wil schuiven.  :-X >:D ;)

Glass ST is niet de optie hier, functioneert optimaal via de firewire (IEEE 1394) interface.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Uiteindelijk toch maar voor wat degelijkers gegaan: 26mm dik massief hardhout  ;D

DJ-Foxx

Citaat van: scrutinizer op februari 28, 2008, 10:37:17
Een dCS Elgar plus, solo :-\.... in samenwerking met een Verdi (Encore), en/of Purcell en de Verona clock is mooi de DJ, maar of hij dan ook nog, na dit alles beluisterd te hebben, de prijs van deze combi wil schuiven.  :-X >:D ;)

Glass ST is niet de optie hier, functioneert optimaal via de firewire (IEEE 1394) interface.

Anton.

nog ffies offtopic

hmmm ::) niet echt interessant dus heh? ik geloof wel dat ik een ST aan de achterzijde zag zitten, of is die aansluiting niet actief  ???
hier ook te zien:


garmtz

De dCS spullen werken gewoon het beste in combinatie met elkaar, anders is de Elgar een relatief duur ding voor wat hij kan. De magic komt pas in een volledige dCS setup.



....en TOCH vind ik de Spectral en ook Audio Research CD-spelers mooier speler dan de dCS combi... ;)

hifiman

Ondertussen is er ook een infrarood extender besteld om straks de cd speler te kunnen bedienen met het deurtje dicht  :)

molle

Dat hardhout is ook wel mooier en gaat beter bij je kast hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Deleted member

Inderdaad, staat een stuk netter zo. Zeker in verhouding tot de stapel die het was!  8)

hifiman

Citaat van: molle op februari 28, 2008, 16:34:57
Dat hardhout is ook wel mooier en gaat beter bij je kast hoor 8)
Precies, dat was 1 van de redenen om het te doen  :)

hifiman

#1569
Tsja waar ik nu dus ook erg benieuwd naar ben is of een betere digitale interlink nog veel verbetering gaat geven...
Hebben jullie nog bepaalde aanraders om eens te proberen  ???

De reden dat ik hierover begin is dat ik de (gemodificeerde) TEAC speler (met DAC) van Scrutinizer zoveel mooier vond klinken dan mijn loopwerk met mijn DAC. Waar ik benieuwd naar ben is of er met mijn huidige spullen nog een verbetering in die richting (muzikaler, natuurlijker klanken) te halen valt...

Zoniet, dan... Nee laat ik maar niks zeggen anders krijg ik weer een hoop over me heen  >:D  ;)

PS. Zit nu lekker (met flinke pijn in mijn bek na een bezoek aan de kaakchirurg) muziek te luisteren :P

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 28, 2008, 17:06:20
Dan wordt een VRDS10 zoeken, Ronald. ::) >:D ;D
Hoe kom je daar nou zo opeens op  ???  ;D
Maar even serieus, ik ben (nog) niet op zoek, zowiezo eerst maar eens op vakantie binnenkort  :D

scrutinizer

#1572
Citaat van: garmtz op februari 28, 2008, 14:32:38
De dCS spullen werken gewoon het beste in combinatie met elkaar, anders is de Elgar een relatief duur ding voor wat hij kan. De magic komt pas in een volledige dCS setup.



....en TOCH vind ik de Spectral en ook Audio Research CD-spelers mooier speler dan de dCS combi... ;)
Muzikaal gezien, eens Garmt.......maar het is wel 'knappe' gear, mits je de "feel" uit de versterking wringt. ;)

@ DJ-Foxx
Alle input mogelijkheden...maar wel 44.1 Khz (of met Nagra D 96 Khz [dubbel EAS/EBU]).....maar de Elgar moet :-X.. wil je eigenlijk alleen maar DSD out. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#1573
Citaat van: Audioloog op februari 28, 2008, 16:47:20
Tsja waar ik nu dus ook erg benieuwd naar ben is of een betere digitale interlink nog veel verbetering gaat geven...
Hebben jullie nog bepaalde aanraders om eens te proberen  ???

De reden dat ik hierover begin is dat ik de (gemodificeerde) TEAC speler (met DAC) van Scrutinizer zoveel mooier vond klinken dan mijn loopwerk met mijn DAC. Waar ik benieuwd naar ben is of er met mijn huidige spullen nog een verbetering in die richting (muzikaler, natuurlijker klanken) te halen valt...

Zoniet, dan... Nee laat ik maar niks zeggen anders krijg ik weer een hoop over me heen  >:D  ;)



:P ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman