iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

#1500
Wat achtelijk van die screen lock knop. Is nu ineens mute. Wie zit daar nou op te wachten als je al hardbuttons vor het geluid hebt, terwijl je de screenlock knop wel heel vaak gebruikt. Daar baal ik nu van bij al dat Apple spul. Zij bepalen wel even wat wel en niet kan. Maak dat toch gewoon instelbaar, net zoals geluidjes voor agendareminders etc. Wat dat betreft is WM 200% flexibeler.

Kjelt

Citaat van: Teejoo op november 24, 2010, 21:24:06
Wat achtelijk van die screen lock knop. Is nu ineens mute. Wie zit daar nou op te wachten als je al hardbuttons vor het geluid hebt, terwijl je de screenlock knop wel heel vaak gebruikt. Daar baal ik nu van bij al dat Apple spul.
Oh is dat nu bij iedereen zo ik dacht dat het alleen bij mij was omdat ik de lock knop aan had staan tijdens het updaten. Ik zit er ook niet op te wachten moet ik zeggen, nu moet ik twee keer home drukken , naar links scrollen om het scherm vast te zetten, inderdaad niet handig nie. En ook nog steeds geen cursortoetsen op het onscreen toetsenbord  :baaa:

J.A.F._Doorhof

Die locktoets snap ik ook niet, maar ook weer wel.
Waarschijnlijk makkelijker om 1 OS te hebben dat op alle apparaten op dezelfde manier werkt.
Maar wel jammer ja.

@Job,
Koop een mifi in Engeland en maak deze simlock vrij voor 15.00
Druk er een duo sim in van Tmobile en je betaald niets meer.
Wil je overal 3G neem dan een abbo van Vodafone.

Met de mifi kun je 5 apparaten bedienen op wifi, hang je hem aan de laptop dan draait hij op USB power, maar hij werkt ook op accu.
Ideaal ding.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aurora13

@J.A.F.

Ik ga binnenkort naar London, dus heb ik een paar vraagje over de Mifi:
- Welke Mifi heb je precies?
- Hoe kun je hem simlockvrij maken?
- Weet je waar hij te verkrijgen is?

Thanks!

Grtz
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

danielo

+1 op de mifi's prima oplossing.

Vodaphone verkoopt/geeft ze ook weer uit bij bepaalde usb abo's. Voor prive gebruik heb ik
een 'echte' mifi (novatel wireless) op het werk gebruiken we nu ook mifi's van vodaphone van
het merk Huawei (R201).

Beide werken, persoonlijk bevalt mij de novatel iets beter maar die kan je niet 'gratis' bij vodaphone krijgen.

Daniel.

PS: wat een k** winkels van tmobile, iphone was zoek (eerst in 15 jaar) dus afsluiten, nieuwe telefoon en nieuwe simkaart. Even 1.5 uur wachten en nu 4 tot 8 weken wachten op nieuwe iphone. Back to een oude 3g nu.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem in Engeland gekocht bij een "3" store, met 1GB data kost hij je 50.00 Pond.
Thuis moet je hem via software simlock vrij maken (deze software kost 15.00 euro) en je bent klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job

#1506
Thanks, maar:

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 25, 2010, 08:00:59
Koop een mifi in Engeland
Waarom daar?

CitaatDruk er een duo sim in van Tmobile
Maar ik heb geen phone-abbo bij T-mobile, maar bij Vodafone. Wat is dan het voordeel van een duo-sim?

Bovendien zijn die iphone-data-abonnementen toch nu gecapt op 1GB? Dat gaat met zo'n mifi dan wel heel erg snel toch?

J.A.F._Doorhof

De mifi kan natuurlijk ook een andere kaart bevatten, hoeft geen duo sim te zijn.
Voordeel van duo sim is dat het je geen extra abbo kost.

In Engeland kun je ze erg goedkoop aanschaffen via 3.
Hier zijn ze een stuk duurder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

Trouwens vanaf 00.00 uur is het Black Friday bij de Apple online store, met allerlei kortingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

Het effect van die multitasking is subtiel maar wel nuttig. Uiterlijk is er nauwelijks iets veranderd. Wel lopen dingen die je hebt gestart gewoon door op de achtergrond. Zo moest ik nog 8 updates van app's installeren. Dat had ik nog niet gedaan omdat het tamelijk tijdrovend is. Nu kon ik het achter elkaar starten en met iets anders verder gaan. De taken bleven zo te zien wel op de achtergrond op elkaar wachten; zo multitasking is het dus ook weer niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Nosoforos

Apps updaten ging toch altijd al op de achtergrond? Op mijn iPhone werkt dat iig al sinds het allereerste begin zo. Je drukt gewoon op "alles bijwerken" en dan ga ik ondertussen gewoon door met iets anders. Of bedoel je dat niet?

HuubF

Citaat van: Nosoforos op november 26, 2010, 10:08:45
Apps updaten ging toch altijd al op de achtergrond? Op mijn iPhone werkt dat iig al sinds het allereerste begin zo. Je drukt gewoon op "alles bijwerken" en dan ga ik ondertussen gewoon door met iets anders. Of bedoel je dat niet?

:hehe:

Is dat zo? Ik deed het steeds één voor één. Ben nog uit de tijd van de ponskaart. :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

rednax1

Voor wie de aanschaf van een Ipad overweegt:

Apple 1daagse winkelevenement
Vandaag is het speciale 1daagse Apple Winkelevenement. Alleen vandaag extra korting en gratis levering!

o.a. de Ipad 16gb voor 458,00.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

danielo

Citaat van: Nosoforos op november 26, 2010, 10:08:45
Apps updaten ging toch altijd al op de achtergrond? Op mijn iPhone werkt dat iig al sinds het allereerste begin zo. Je drukt gewoon op "alles bijwerken" en dan ga ik ondertussen gewoon door met iets anders. Of bedoel je dat niet?

Zonder nu te zeggen dat mensen hier niet weten wat multitasking is vind ik het grappig dat je veel leest op het net hierover. Mensen denken omdat er ergens staat dat iOS niet kon multitasken dat het waar is en nu gillen ze allemaal dat het niet 'echte' multitasking is. Grappig genoeg doet iOS heel veel multitasking voor eigen zaken en hun eigen apps oa inderdaad app installeren maar ook email en nog veel andere dingen. De noodzaak van echte multitasking als 2 of 3 dingen echt tegelijk draaien erg klein is. Apple heeft vind ik een prima tussenvorm gevonden.

@Job een losse Mifi is erg duur ik heb er dacht ik 235 euro voor betaald, de manier via unlocken is aanzienlijk goedkoper :).

Zijn er trouwens al mensen die er aan denken om AppleTV2 te gaan importeren ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

clockwork

Citaat van: rednax1 op november 26, 2010, 11:05:42
Voor wie de aanschaf van een Ipad overweegt:

Apple 1daagse winkelevenement
Vandaag is het speciale 1daagse Apple Winkelevenement. Alleen vandaag extra korting en gratis levering!

o.a. de Ipad 16gb voor 458,00.

Geldt overigens alleen voor on line bestellingen. Niet bij de i centers.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kjelt

Citaat van: danielo op november 26, 2010, 11:55:31
Zijn er trouwens al mensen die er aan denken om AppleTV2 te gaan importeren ?
Wanneer komt ie in NL of komt ie helemaal niet?

Erik

Helaas moet ik toch zeggen dat ik me vaak heb zitten irriteren aan die "geweldige" vorm van multitasking. Beter gezegd het gebrek aan echte MT.
Iets multitasked of niet en niet half. Je bent ook niet een beetje zwanger, je bent het of niet. De nieuwe vorm heb ik overigens nog niet geprobeerd.

gebrekkige
Citaat van: danielo op november 26, 2010, 11:55:31
Zonder nu te zeggen dat mensen hier niet weten wat multitasking is vind ik het grappig dat je veel leest op het net hierover. Mensen denken omdat er ergens staat dat iOS niet kon multitasken dat het waar is en nu gillen ze allemaal dat het niet 'echte' multitasking is. Grappig genoeg doet iOS heel veel multitasking voor eigen zaken en hun eigen apps oa inderdaad app installeren maar ook email en nog veel andere dingen. De noodzaak van echte multitasking als 2 of 3 dingen echt tegelijk draaien erg klein is. Apple heeft vind ik een prima tussenvorm gevonden.

@Job een losse Mifi is erg duur ik heb er dacht ik 235 euro voor betaald, de manier via unlocken is aanzienlijk goedkoper :).

Zijn er trouwens al mensen die er aan denken om AppleTV2 te gaan importeren ?

Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Even een vraag voor de kenners,

Hoe zet je het aanvullen tijdens typen uit? Ik word daar een beetje moe van.
Heel vaak druk ik al op spatie en dan staat er b.v " koraalvisser" ipv moraalridders  :crazy:

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

egraaf

Zit Bij settings general keyboard auto-correct

peterrr

Egraaf, dankje wel ik kon het " zelf " niet zo snel vinden.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

maxtrash

Citaat van: rednax1 op november 26, 2010, 11:05:42
Voor wie de aanschaf van een Ipad overweegt:

Apple 1daagse winkelevenement
Vandaag is het speciale 1daagse Apple Winkelevenement. Alleen vandaag extra korting en gratis levering!

o.a. de Ipad 16gb voor 458,00.
yep, was een mooi excuus er ook een aan te schaffen :-)
In verband met de kids en het feit dat ik zelf ook nogal lomp ben (laptop ligt half uit elkaar) ook maar een case aangeschaft:


danielo

#1521
Citaat van: Erik op november 26, 2010, 21:13:54
Helaas moet ik toch zeggen dat ik me vaak heb zitten irriteren aan die "geweldige" vorm van multitasking. Beter gezegd het gebrek aan echte MT.
Iets multitasked of niet en niet half. Je bent ook niet een beetje zwanger, je bent het of niet. De nieuwe vorm heb ik overigens nog niet geprobeerd.

gebrekkige

Echt geef eens een voorbeeld wat niet zou kunnen met de huidige vormen die app developers aangeboden krijgen ? Als software developer (25 jaar) weet ik wat de gemiddelde developer er mee zal doen als je het niet aan banden legt. Je hebt oa taskcompletion en andere vormen die zinnig zijn. Welke apps zouden niet kunnen in deze setup ? Vind een groter gemis eigenlijk geen goeie vorm van notificatie.

De vergelijking met zwanger zijn gaat ook niet echt op, zelfs als je 'echte' multitasking hebt zijn er meerdere vormen. De ipad (en elk iOS) doet echte multitasking en is super zwanger wat er niet is is toegang voor elke gozer om je ipad zwanger te maken met crap waardoor ze dicht slipt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BJF

Ik denk dat veel mensen met multitasken denken aan het tegelijk open hebben staan van meerdere applicaties en daar (nog) makkelijk(er) tussen kunnen schakelen.
Vergelijk het met Safari, waarin je meerdere vensters tegelijk open hebt en dmv de toets bovenin snel kunt schakelen. Is m.i. nog net iets eenvoudiger dan eerst de multitaskbar te moeten openen en de betreffende app te moeten aanklikken.
NAD M10 V2
Elac FS247

danielo

Citaat van: BJF op november 27, 2010, 07:10:03
Ik denk dat veel mensen met multitasken denken aan het tegelijk open hebben staan van meerdere applicaties en daar (nog) makkelijk(er) tussen kunnen schakelen.
Vergelijk het met Safari, waarin je meerdere vensters tegelijk open hebt en dmv de toets bovenin snel kunt schakelen. Is m.i. nog net iets eenvoudiger dan eerst de multitaskbar te moeten openen en de betreffende app te moeten aanklikken.

Mee eens, en dat ondersteund iOS nu prima. Ik moet zeggen dat ik niet denk dat Apple het app switching en de ondersteuning vanuit veel apps (niet aan apple) nog perfect is. Ik vind ook de manier waarop sommige andere mobile os'en het doen handiger maar die hebben ook altijd een nadeel. Apple heeft als eerste een model uitgezet en zullen nu moeten leven met de keuzes die ze gemaakt hebben (oa maar 1 home button en het niet kunnen gebruiken van een scherm swipe voor wisselen van app).

Er zitten denk ik nog maar weinig zwakheden in het multitasking model van apple, het is een redelijk evenswicht tussen in/uitswappen van apps, notificatie/triggers en wat vormen van background tasks. Voor power gebruikers vind ik wel dat in de interface soms dingen wel handiger kunnen ze zijn soms nog wat omslachtig (2 a 3 acties ipv van 1) maar ik denk dat ze er bewust voor gekozen hebben om de interactie voor 'domme' gebruikers het zelfde te houden.

Maar echt ik probeer hier apple zomaar te verdedigen ik ben wel benieuwd wat voor soort apps volgens mensen nu nog niet kunnen door de 'beperkte' multitasking,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

#1524
Citaat van: peterrr op november 26, 2010, 21:23:28
Even een vraag voor de kenners,

Hoe zet je het aanvullen tijdens typen uit? Ik word daar een beetje moe van.
Heel vaak druk ik al op spatie en dan staat er b.v " koraalvisser" ipv moraalridders  :crazy:

Grt peterr
Inderdaad stom dat je de suggestie accepteerd door een spatie te drukken. Waarom niet gewoon erop drukken om te accepteren.