Wie heeft er(nog steeds) een CRT-RPTV ?

Gestart door Rivak, oktober 19, 2004, 17:13:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rivak

Hallo

Ik ben benieuwd of er nog steeds mensen zijn die een CRT-RPTV hebben, of er op korte termijn 1 aanschaffen en waarom ?
Vooral nu, met de overal verkrijgbare HD resolutie plasma`s, dlp-TV`s en beamers.

Met andere woorden..... is het nog wel verstandig om te investeren in zo`n oud systeem ?

mvg henk

JT

Als je de ruimte hebt is het misschien juist verstandig omdat ze goedkoper zijn geworden. Of dat laatste zo is weet ik niet, dat moet je zelf even uitzoeken.

Raymen

Hoi,

ja ikke.

Ik heb de toshiba 50wh18p.

En ben er nog steeds zeer tevreden mee.

Ik ben wel aan het afwachten tot er iets veel beter aan komt,maar voor nu voldoet deze perfect.

Graag zou ik een 60 inch dpl rptv willen,dus het wachten is daarop.

Mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Rivak

Citaat van: raymen op oktober 19, 2004, 18:48:24
Hoi,

ja ikke.

Ik heb de toshiba 50wh18p.

En ben er nog steeds zeer tevreden mee.

Ik ben wel aan het afwachten tot er iets veel beter aan komt,maar voor nu voldoet deze perfect.

Graag zou ik een 60 inch dpl rptv willen,dus het wachten is daarop.

Mvrg,
raymen

Hoi Raymen

Als ik het goed begrijp, ben je wel tevreden, maar op dit moment zou je voor de latere technieken kiezen en deze tv niet meer aanschaffen.



Raymen

Hoi Hmw,

ik ben zeer tevreden, het beeld is gewoon schitterend.

Alleen de nieuwe dlp rptv modellen zullen straks allemaal over PS beschikken en 720p afkunnen spelen en zelfs 1080i.

en dat kan deze toshiba nog niet.

Let wel ik heb hem component aan gesloten met een denon 2900(het beeld is nu al een plaatje hor.)

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PaulB.

Hi,

Ik ben het volledig met Raymen eens..................logisch, kheb dezelfde rptv ;D ;)

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

hifiman

Ik had een Thomson 52JW640S en ik ben blij dat ik er vanaf ben (heb nu een Themescene H30 projector + Panasonic 70 cm breedbeeld TV). Ik vond de kleuren niet mooi, de kijkhoek vond ik een probleem en de beeld kwaliteit van de H30 is zowiezo overall een stuk beter.

Wel moet ik toegeven dat ik laatst een DLP RPTV zag en dat beeld stond me WEL aan!

Voor mij in elk geval geen rptv meer, ik ben projector fanaat geworden :)

Groetjes,

Ronald



Rivak

#7
Hoi Ronald

Bedankt voor je input.

Ook ik overweeg deze projector en als het goed is krijg ik hem vrijdagavond in aktie te zien.

Maar ik ben ook nog steeds erg gecharmeerd van de grote Sony KP61-PS2 crt/rptv dat op dit moment een uitloop model is bij Correct in Rotterdam.
Misschien heb je deze wel eens gezien (staat er al ruim twee jaar geloof ik).
Het is een reusachtig(61 inch) 4:3 beeld (met 16:9 squeeze mogelijkheid)wat op het eerste gezicht nogal soft lijkt, maar toch wel heel prettig is om naar te kijken vanaf zo`n vier meter (en dat na twee jaar continue aanstaan).

Vrijdag eerst maar eens naar de beamer kijken.... misschien ben ik er (net als jij) helemaal weg van en meteen om.

Mvg Henk





hifiman

Hoi Henk,

Ja die Sony heb ik meerdere malen zien staan ja! :)

Mooi groot ding, maar ik blijf erbij dat mijn voorkeur naar projecteren uitgaat, overigens speelt daarin ook mee dat je niet zo een lomp ding in de kamer hoef te zetten en in plaats daarvan weer een dressoir ofzo neer kan zetten, voor mij was dat laatste ook een groot pluspunt. In dat dressoir staat dan mijn gewone TV trouwens.

Ik voeg wel even 2 foto's bij :)




Rivak

Hoi Ronald

Mooie foto`s.... ziet er inderdaad erg netjes uit met dat vaste scherm zo boven het dressoir.
Wanneer inderdaad de keus voor ons op een beamer valt, is zo`n permanent scherm hier ook misschien wel wat.

Citaat van: tingtong5 op oktober 21, 2004, 15:51:43
overigens speelt daarin ook mee dat je niet zo een lomp ding in de kamer hoef te zetten
Het zijn inderdaad nogal grote bakken en de Sony al helemaal, alhoewel de Thomson op je foto nog wel mee valt vindt ik.
Een voordeel is dan natuurlijk wel dat je dan overdag ook naar een groot beeld kunt kijken(vooral voor de kids)
Hoe doe jij dat met de H30 in de huiskamer, met alleen de gordijnen dichtdoen kom je er niet denk ik.... of kijk je alleen s`avonds ?

Mvg Henk

hifiman

Dat klopt alleen gordijnen dicht doen is niet genoeg, ik heb dus naast de bestaande gordijnen ook nog verduisterende rolgordijnen aangebracht. Daarnaast kijk ik zowiezo nooit voor 20:00 's avonds dus dat scheelt ook. Voor gewoon TV kijken heb ik er dus nog een breedbeeld TV bij.

Als overdag kijken op groot beeld belangrijk voor je is dan is  een RPTV weer in het voordeel ja!

Groetjes,

Ronald

christa

hallo
ik heb ook de toshiba 50 inch had deze eerst in de woonkamer staan maar staat nu in de slaapkamer omdat ik in de woonkamer nu de epson tw10h heb met vast scherm aan de muur
wat ik er wel bij wil vertellen is dat die toshiba toen en nog steeds zeer goed bevalt.
maar de beamer bevalt ook goed op 1 ding na en dat is dat je alles moet verduisteren dat hoeft bij de toshiba dus niet
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500