Ultra HD Televisie-Topic

Gestart door millon, mei 24, 2014, 23:51:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dday

Hier niet bewust gekozen voor curved, maar wij begrijpen persoonlijk de ophef niet zo over die schittering. We wilden geen curved, maar beeldkwaliteit was voor ons de doorslag. Zijn er inmiddels aangewend. Het voegt voor ons persoonlijk niks toe aan de kijk beleving, maar dat van de spiegeling herkenen wij ons niet in. En kijken nu al weer paar weken tegen zo'n scherm aan. En hebben meerdere keren afgewisseld tussen oude tv en de curved.

Jutje

In april dit jaar de curved Samsung hu8500 aangeschaft voor 1.900 euro. Ik ben er erg tevreden over. Voor 4k materiaal gebruik ik 4k downloader (4kdownload.com). Je ziet dan echt superscherp beeld! Mijn favorieten zijn voornamelijk de 4k gopro video's. Kijk een climbing on iceberg 4k. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Dit is trouwens m'n eerste post.

Jutje

trumpet

Onnatuurlijk scherp?

Afgelopen week bij de MediaMarkt eens gekeken naar UHD.  Had een lichte voorkeur voor Oled van LG.
Echter op een afstand van 2 meter kon ik niet echt verschil zien tussen 1080 en 4k.
Op sommige demos vond ik de scherpte van 4K zelfs erg onnatuurlijk. Alsof iemand met een inktpen lijntjes had getekend zeg maar. Wel spectaculair. Maar doet bijna zeer aan je ogen. Ik ben dus geneigd om HD meer dan voldoende te vinden.
Wat jammer was dat ik men niet kon demonstreren hoe tennis of voetbal eruit zou zien. Een onzuivere bal om te zien of blur op de borden langs het veld of het publiek vind ik nogal irritant.
Ik hoor graag wat jullie ervaring en kijk op deze 2 punten is.

Danakin

Ik vond de uhd's van sony trouwens beter.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

JB81

Ik heb nu 1,5 maand een 65" x93c van Sony staan... ik had daarvoor een Samsung JU7100! Wereld van verschil! De Samsung is erg flets en enorm veel clouding. Daar heeft de Sony veel minder last van.

TopGun2010

Even volgen, ben er zelf nog niet uit wat ik van 4k vind. Mijn Sony kdl46hx850 geeft zeer scherpe beelden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TheAkroatis

Hier ook nog steeds geen beslissing genomen aangezien we schrik hebben voor de huidige reflecterende schermen.
Onze huidige 10-jaar oude LG 32" heeft een mat scherm en we vinden dit zeer aangenaam.
Als er nu een keuze zou moeten gemaakt worden zou het een Panasonic TX-50CX700 worden.

Kjelt

In ieder geval is er nu een standaard met een lijstje van meetbare en verificeerbare eisen
Citaat
Ultra HD Premium Standaard

Eerder deze week werd bekend gemaakt dat de UHD Alliance - een samenwerkingsverband van meerdere fabrikanten en filmstudio's - een nieuwe logo introduceert voor apparaten die voldoen aan de 'Ultra High Definitition Premium'. Behalve de verplichting dat beeldschermen een resolutie moeten hebben van ten minste 3840 bij 2106 beeldpunten, specificeert de nieuwe norm ook de maximale helderheid, waarbij twee categorieën zijn voorzien.

Schermen moeten ofwel een zwartwaarde van minimaal 0,05 nits en een maximale helderheid van 1000 nits kunnen behalen, of een minimale helderheid van 0.0005 nits en een maximale helderheid van 540 nits. Die eerste eisenset geldt in de praktijk voor LCD schermen die gemakkelijk hoge helderheden kunnen behalen, maar qua zwartwaarde niet perfect zijn. De tweede set is toegeplitst op OLED schermen die wél perfect zwart kunnen weergeven, maar een minder hoge piekhelderheid kunnen produceren.

Verdere eisen zijn:
•Kleurdiepte: 10-bit signalen moeten verwerk kunnen worden
•Ondersteuning voor Wide Color Gamut
•Signalen met BT.2020 kleurruimte moeten verwerk kunnen worden
•Beeldschermen moeten meer dan 90% van de P3 kleurruimte kunnen weergeven
•SMPTE ST2048 EOTF

Meerdere fabrikanten hebben inmiddels laten weten dat hun nieuwe 2016 modellen aan deze eisen voldoen.
http://nl.hardware.info/reviews/6449/achtergrond-alles-over-hdr-televisie

TheAkroatis

Na maanden wikken & wegen omdat we schrik hadden van spiegelende schermen en geen afscheid konden nemen van onze 32" matte LG, toch eindelijk de knoop doorgehakt en voor onderstaande gekozen.
In één woord: S C H I T T E R E N D!!!
Nu een week je in ons bezit en prachtige beelden geeft dat weer.
Entertainment gehalte is ongekend. [emoji16]

   http://www.flatpanelshd.com/review.php?id=1431346125&subaction=showfull   

Ubuntu

Citaat van: TheAkroatis op februari 21, 2016, 22:12:28
Na maanden wikken & wegen omdat we schrik hadden van spiegelende schermen en geen afscheid konden nemen van onze 32" matte LG, toch eindelijk de knoop doorgehakt en voor onderstaande gekozen.
In één woord: S C H I T T E R E N D!!!
Nu een week je in ons bezit en prachtige beelden geeft dat weer.
Entertainment gehalte is ongekend. [emoji16]

   http://www.flatpanelshd.com/review.php?id=1431346125&subaction=showfull   

:pompom: nu nog een keer kalibreren en klaar :)

TheAkroatis


Citaat van: Ubuntu op februari 25, 2016, 08:46:05
:pompom: nu nog een keer kalibreren en klaar :)

Uit de doos was hij zeker genietbaar maar we hebben hem toch al een beetje afgesteld volgens de kalibratie gegevens vermeld in bovenstaande link en moet zeggen dat het nóg beter is.
Op een andere site hadden we ook nog de gegevens van een andere kalibratie gezien maar die was veel minder bruikbaar vonden we.

Ubuntu

Citaat van: TheAkroatis op februari 25, 2016, 10:52:19
Uit de doos was hij zeker genietbaar maar we hebben hem toch al een beetje afgesteld volgens de kalibratie gegevens vermeld in bovenstaande link en moet zeggen dat het nóg beter is.
Op een andere site hadden we ook nog de gegevens van een andere kalibratie gezien maar die was veel minder bruikbaar vonden we.
Top, geniet ervan :)

snopper

hier net een Samsung UE65JU6550 bestelt .. ben benieuwd wanneer deze komt of de grootte inderdaad meevalt (hebben nu een 55 inch hangen) en hoe het curved verhaal overkomt bij ons thuis .. goede deal gemaakt voor rond €1900 in Duitsland. :-)
Snopper

snopper

en intussen binnen en aan de wand gehangen ... Resultaat .. een zeer goed aankoop ... HD ontvangst per satelliet gaat heel goed, SD wordt dmv upscaling goed weergegeven zonder blokvorming. Geen clouding bij bijv voetbal ... alles erg soepel ...
Een ding valt tegen maar daar kan de tv niets voor is dat ik geen amazon prime app kan installeren ... Dit komt waarschijnlijk doordat ik een Luxemburgs IP adres heb en deze dan door samsung niet wordt vrijgeschakeld

Verder een uiterst tevreden kijker (en de vrouwelijke regering ook)
Snopper

R

Iemand al ervaringen met de 2016 sony's? Wil een nieuwe TV aanschaffen in 55" (niet groter ;)) en mijn oog is zowel online als in de winkel gevallen op de KD 55XD9305. Ik vind OLED nog te duur, plus de 2015 modellen die ik zag teveel judder-achtige verschijnselen. Met een schuin oog kijk ik ook nog de nieuwe pana's en de nieuwe LG UH 8500.

Zijn er trouwens mensen die een nul dead-pixel garantie hebben kunnen afspreken? Is dat op 4k uberhaupt zichtbaar?

Ubuntu

Citaat van: R op april 18, 2016, 20:01:35
Iemand al ervaringen met de 2016 sony's? Wil een nieuwe TV aanschaffen in 55" (niet groter ;)) en mijn oog is zowel online als in de winkel gevallen op de KD 55XD9305. Ik vind OLED nog te duur, plus de 2015 modellen die ik zag teveel judder-achtige verschijnselen. Met een schuin oog kijk ik ook nog de nieuwe pana's en de nieuwe LG UH 8500.

Zijn er trouwens mensen die een nul dead-pixel garantie hebben kunnen afspreken? Is dat op 4k uberhaupt zichtbaar?

Xd93 zal een mooi toestel zijn. Wel sidelit, hoe daar rekening mee. Er zijn winkels die een pixelgarantie hebben of los verkopen.

R

Tja, de perfecte tv nog niet gevonden, maar dit lijkt een aardig compromis😬. Weet je welke winkels dit doen? Of zijn het custom afspraken?

A3-D

Citaat van: R op april 18, 2016, 23:35:01
Tja, de perfecte tv nog niet gevonden, maar dit lijkt een aardig compromis😬. Weet je welke winkels dit doen? Of zijn het custom afspraken?
Ik ken je dilemma, de perfecte tv kan ik wel vinden, alleen heb ik daar het geld niet voor...  ???

Ik heb nu de focus op de nieuwe serie van Samsung: http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/s-uhd-tv/UE55KS8000LXXN

Ben benieuwd naar de ervaringen, als die over het algemeen goed zijn dan ga ik mijn Pana inruilen.

M:iNdO

Ik heb een hele mooie/goede Sony Ultra HD televisie in de aanbieding  :colgate:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157574.0
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Ubuntu

Citaat van: R op april 18, 2016, 23:35:01
Tja, de perfecte tv nog niet gevonden, maar dit lijkt een aardig compromis😬. Weet je welke winkels dit doen? Of zijn het custom afspraken?

Apollo, plattetv, foka en zo nog anderen denk ik. Je zal er soms wel voor moeten betalen.

R

Citaat van: A3-D op april 22, 2016, 16:29:05
Ik ken je dilemma, de perfecte tv kan ik wel vinden, alleen heb ik daar het geld niet voor...  ???

Ik heb nu de focus op de nieuwe serie van Samsung: http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/s-uhd-tv/UE55KS8000LXXN

Ben benieuwd naar de ervaringen, als die over het algemeen goed zijn dan ga ik mijn Pana inruilen.

Ik heb zelf weinig met samsung als merk, die komt er dus niet in. De sony deze week niet gekocht, stond een 65/55 opstelling bij de MM, maar het beeld toonde een kleine zwarte streep langs de zijkanten. Alsof er een schaduw op geworpen werd. Weet nog niet of het exemplarisch was, want op AVS is men zeer verheugd met dit apparaat. Panasonic en LG staan nog wel op de lijst, of sony ;)

M:iNdO

Citaat van: R op april 22, 2016, 22:37:49
Ik heb zelf weinig met samsung als merk, die komt er dus niet in. De sony deze week niet gekocht, stond een 65/55 opstelling bij de MM, maar het beeld toonde een kleine zwarte streep langs de zijkanten. Alsof er een schaduw op geworpen werd. Weet nog niet of het exemplarisch was, want op AVS is men zeer verheugd met dit apparaat. Panasonic en LG staan nog wel op de lijst, of sony ;)

Misschien dat je mijn televisie ook op jouw lijst kunt zetten?  :tounge2:
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

R

Citaat van: M:iNdO op april 23, 2016, 22:58:10
Misschien dat je mijn televisie ook op jouw lijst kunt zetten?  :tounge2:

;) nee dank je.

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

A3-D

Citaat van: M:iNdO op april 24, 2016, 10:50:25
en wat is er mis met mijn tv?  :notify:
Als je dan toch vraagt wat er "mis" is met jouw tv....niets, alleen die speakers hadden voor mij achterwege mogen blijven, dan had ik hem zo van je over willen nemen!  ;D