Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

vind het wel leuk om te doen, maar dat is het ook, hobby, denk niet dat ik mijn beroep ervan zou kunnen maken. daarbij kan ik niet al te lang met mijn paps in 1 ruimte zitten, we verschillen nogal eens van mening. ik wil nog wel eens wat nieuws uitproberen, terwijl mijn vader juist heel ouderwets is op meubel gebied.  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op september 18, 2010, 17:29:29
nog even wat anders. ben nu met een analoge interlink bezig, maar moet ik nu de blauwe kabel aan de pin solderen en de witt en de afscherming aan de buitenring? en aan de andere kant de afscherming afknippen en alleen de witte vast solderen aan de buitenring?

Yep..!

Robbert54

waarom krijg ik hem niet vast aan de buitenste ring! wordt er gek van!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op september 18, 2010, 18:44:49
waarom krijg ik hem niet vast aan de buitenste ring! wordt er gek van!


Robbert54

dat is wel handig maar hoe soldeer ik hem nou vast?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Inderdaad gewoon aan het randje, of in het hoekje bij die 2 boogjes.

Desnoods eerst een beetje opruwen en al een laagje soldeer op aanbrengen.


Robbert54

Citaat van: S@m op september 18, 2010, 19:13:22
Inderdaad gewoon aan het randje, of in het hoekje bij die 2 boogjes.

Desnoods eerst een beetje opruwen en al een laagje soldeer op aanbrengen.


dan doe ik toch wel alles goed.. vreemd. nou ja blijven oefenen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op september 18, 2010, 19:40:17
dan doe ik toch wel alles goed.. vreemd. nou ja blijven oefenen

Je kunt de massa draad ook klemmen tussen die 2 'bruggetjes' en hem daarna vast solderen, met een vijltje even bijwerken om de schroefhuls lekker te laten draaien...

Robbert54

sorry welke 2 bruggetjes? aan de pin bevestigen is geen probleem, maar aan de rand laat het gewoon constant weer los :-[
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nou het heeft heel wat langer geduurt dan ik dacht. kreeg op de een of andere manier de massa maar niet vast. heel vervelend. (welke kant moet ik nu aan welk apparaat vastmaken) het ziet er helaas niet geweldig uit. heb de krimpkous op de plug gesmolten, maar vind het toch niet zo'n succes. Daarbij is wit en katoen behoorlijk tricky om te krimpen. de föhn werd niet echt warm genoeg en met een vlam durfde ik niet al te dicht bij het katoen te komen. is ook wel te zien. en ik had een soldeerbout met platte kant dus geen punt. toch lastig. maar ondanks al mijn smoesjes :P is mijn eerste DIY Analoge interlink een feit :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

En belangrijk: werkt ie? En hoe klinkt ie?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

ja hij werkt! was er bang voor, maar hij doet het gelukkig. eerste indrukken: ik had een dropveter eraan zitten en dit geeft toch wel meer detail. er is nu wel aardig wat hoog en ik weet nog niet of dit me gaat storen of niet, dat kan ik nu nog niet zeggen. verder lijkt hij wat minder warm te klinken. het laag is wat minder boemerig aanwezig, maar wel gewoon lekker strak. meer kan ik er nu nog niet over zeggen.

vind de katoenen kous wel ook heel mooi staan, maar is wel wat meer werk. en vooral wat lastiger
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 18, 2010, 23:29:48
ja hij werkt! was er bang voor, maar hij doet het gelukkig. eerste indrukken: ik had een dropveter eraan zitten en dit geeft toch wel meer detail. er is nu wel aardig wat hoog en ik weet nog niet of dit me gaat storen of niet, dat kan ik nu nog niet zeggen. verder lijkt hij wat minder warm te klinken. het laag is wat minder boemerig aanwezig, maar wel gewoon lekker strak. meer kan ik er nu nog niet over zeggen.

vind de katoenen kous wel ook heel mooi staan, maar is wel wat meer werk. en vooral wat lastiger

Krimpen doe ik zelf altijd boven het gasfornuis. Gewoon een halve meter er boven hangen, zo verbrand je niets maar het is toch warm genoeg om te krimpen.
Die Prefer kabel is wel lekker neutraal. Ik vind het een prettige kabel om mee te werken. Maar ff een paar uurtjes goed inspelen dan klinkt hij wat lekkerder.

Ik ga zelf ook maar eens een sample katoen bij Peter bestellen om te kijken wat ik er van kan maken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Ik heb het dichtbij en met een kleine vlam gedaan had idd misschien beter een grote vlam en meer afstand kunnen nemen. Maar ben niet geheel ontevreden hoor, maar denk toch dat het mooier is om de krimpkous niet om de plug te krimpen. Ben erg benieuwd naar jou werk met een katoenen kous. Moet trouwens nog even contact opnemen met Peter want ik kom een halve meter tekort voor de digi interlink
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Krimpen met een föhn en anders gebruik maken van het stoom van een ouderwetse fluitketel (of waterkoker)...

Robbert54

Die laatste had ik nog niet bedacht. Bedankt voor de tip!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Madhouse op september 18, 2010, 23:39:40
Krimpen doe ik zelf altijd boven het gasfornuis.

Haha ja zo doe ik het ook........en werkt prima.
Klipsch, Denon.

Robbert54

#3467
bij een zwarte krimpkous doe ik het altijd met vuur, maar met wit kies dan toch liever voor S@m zijn optie






edit: hele slechte typfout :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 13:20:09
bij een zwarte krimpkous doe ik het altijd met muur, maar met wit kies dan toch liever voor S@m zijn optie

Wel een warme muur dan zeker?  :P

Alex Groningen


Robbert54

Citaat van: JeKa op september 19, 2010, 13:21:00
Wel een warme muur dan zeker?  :P
haha! foutje, ja ga er altijd mee de sauna in. :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Je hoeft de kous ook niet in de gaspit te leggen, gewoon erboven houden. (andere optie is een heteluchtoven gebruiken, dus lekker warm stoken, deurtje open en lekker krimpen maar! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

..cellie is ook al 'n heel eind?  :unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

celerontje

Ik gebruik gewoon een fohn of verfbrander. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

maar jij hebt je kabeltjes dus al heel redelijk op orde?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini