Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

EJ

Citaat van: JCL op juni 20, 2011, 20:28:48
Duidelijk.

Geld dit ook voor digitale kabels? Wat zijn dán de verschillen? Verschillen in DAC zijn duidelijk, daar is geen discussie over (niet wat mij betreft) maar wat er daarvoor gebeurd... Dat kan toch niet zo groot zijn als analoog? En wat ik daar al helemaal niet van snap is dat er geen (betere) fout correctie op zit. Dan zouden alle verschillen sowieso weg zijn (toch?). Maar misschien is dat iets voor in een ander topic ;)
Ja, dit geldt niet voor digitale kabels. En Midcall stelt wel erg eenvoudig dat een discussie over meettechnische verschillen al klaar is. Hij vindt dat. Dat is iets anders dan dat het zo is. Als die verschillen zo duidelijk waarneembaar zouden zijn, waarom wordt dat dan niet aangetoond?

Snowmaster

Citaat van: EJ op juni 20, 2011, 20:35:56
Ja, dit geldt niet voor digitale kabels.

Alle digitale kabels hetzelfde?   :) ;D :D...... :worship: :worship: :worship:..... :-X :-X :-X
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

EJ

Citaat van: Snowmaster op juni 20, 2011, 20:48:10
Alle digitale kabels hetzelfde?   :) ;D :D...... :worship: :worship: :worship:..... :-X :-X :-X
Als ze aan de specs voldoen absoluut ja!

solitaire

#753
Citaat van: AbZ op juni 20, 2011, 15:33:39
Het toeval(?) wou dat jouw posting ging over eigenschappen van personen.  Volgende keer beter!

eigenschappen van personen = op de persoon spelen  :nopompom: :worship:

Wauw, m'n inbreng in de discussie is al weer verworden tot / weg van de TS en into woordspelletjes/egoboosting/stamkroeggames door een zelfde groepje forum-derailers. En dit is "hét hometheater-forum van Nederland en België" > HT/STEREO overeenkomstige topics > Technische en wetenschappelijke discussies over.....

werkelijk niet meer serieus te nemen hier



Wolf

PS. dit is een lees-post; reageren mag natuurlijk als je er op kicked :coffee: (of als je forum-eigenaar/moderator bent en je ook zo langzaamaan je forum inhoudelijk steeds verder ziet afglijden nadat je inhoudelijk 'stereo' al nagenoeg kwijt bent geraakt)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raphie

Solitare, misschien is jouw weg niet de weg die een hoop anderen wensen te bewandelen. Ik neem aan dat je dat nog wel kan begrijpen? ik vind je betoog nogal eenzijdig en kortzichtig. alsof wanneer je niet een of andere creatief met kurk zweverik bent, je niks te zoeken hebt op dit forum en dit forum "afglijdt".
JBL PRX Power!

AbZ

#755
Citaat van: solitaire op juni 20, 2011, 21:19:43eigenschappen van personen = op de persoon spelen
Daar kwam je zelf mee hoor.  Het ging iig niet over eigenschappen van kabels...
en dan laat ik de fijne kwalificaties in je laatste post nog maar even buiten beschouwing. 
Citaat van: solitaire op juni 20, 2011, 21:19:43werkelijk niet meer serieus te nemen hier
Zijn we het toch ergens over eens. 
Citaat van: solitaire op juni 20, 2011, 21:19:43PS. dit is een lees-post; reageren mag natuurlijk
Dat is wel weer heel genereus van je.

Midcall

Citaat van: EJ op juni 20, 2011, 20:35:56
Ja, dit geldt niet voor digitale kabels. En Midcall stelt wel erg eenvoudig dat een discussie over meettechnische verschillen al klaar is. Hij vindt dat. Dat is iets anders dan dat het zo is. Als die verschillen zo duidelijk waarneembaar zouden zijn, waarom wordt dat dan niet aangetoond?
Nee, dat vind ik niet, dat is simpelweg een feit. Capaciteit, weerstand, afscherming etc zijn per kabel verschillend, afhankelijk van gebruikte materialen en leiden onherroepelijk tot onderling verschillende metingen, niks voodoo. Maar nu deze mythe is doorbroken, wordt het op onhoorbaarheid van deze objectief vast te stellen verschillen gegooit.... let maar op, die argumenten komen straks weer voorbij.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

AbZ

#757
Citaat van: Midcall op juni 20, 2011, 22:50:01
Nee, dat vind ik niet, dat is simpelweg een feit. Capaciteit, weerstand, afscherming etc zijn per kabel verschillend, afhankelijk van gebruikte materialen en leiden onherroepelijk tot onderling verschillende metingen, niks voodoo. Maar nu deze mythe is doorbroken, wordt het op onhoorbaarheid van deze objectief vast te stellen verschillen gegooit.... let maar op, die argumenten komen straks weer voorbij.
Hier kan ik je niet volgen.  Qua specs (electrische eigenschappen) is het idd een uitgemaakte zaak.  (Dankzij en niet ondanks een wetenschappelijke benadering.)  Het gaat er toch juist om of de verschillen waarneembaar zijn?

Die waarneembaarheid is dan ook meetbaar  :smile:  Een aantal zaken in audiogebied gebeuren mede op grond van zo'n meetbare waarneembaarheid.  Bijvoorbeeld het gebruik van dB-schalen.  Waarom zijn die niet lineair?  Onder meer omdat logaritmisch beter correspondeert met onze waarneming.

Midcall

Citaat van: AbZ op juni 20, 2011, 23:12:24
Hier kan ik je niet volgen.  Qua specs (electrische eigenschappen) is het idd een uitgemaakte zaak.  (Dankzij en niet ondanks een wetenschappelijke benadering.) 
Precies, dat wou ik nu juist aangeven. DIt omdat sommigen hier nog blijven hangen in dit oude dogma, lees de reactie van EJ. Dit specifieke punt is ondertussen een non-discussie, laten we hier dan ook geen tijd/moeite aan verspillen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

AbZ

Citaat van: Midcall op juni 21, 2011, 00:47:19Precies, dat wou ik nu juist aangeven. DIt omdat sommigen hier nog blijven hangen in dit oude dogma, lees de reactie van EJ. Dit specifieke punt is ondertussen een non-discussie, laten we hier dan ook geen tijd/moeite aan verspillen.
Misschien meer een misverstandje dan een inhoudelijk verschil.

S@m

#760
Citaat van: Raphie op juni 20, 2011, 22:26:24
Solitare, misschien is jouw weg niet de weg die een hoop anderen wensen te bewandelen. Ik neem aan dat je dat nog wel kan begrijpen? ik vind je betoog nogal eenzijdig en kortzichtig. alsof wanneer je niet een of andere creatief met kurk zweverik bent, je niks te zoeken hebt op dit forum en dit forum "afglijdt".

Zelf bewandel je toch ook enigszins dezelfde weg, waarom anders zo'n regenerator (PPP) in je burootje. En die zit vast aan het lichtnet met een simpel netsnoer...?


AbZ

Citaat van: S@m op juni 21, 2011, 08:46:33
Zelf bewandel je toch ook enigszins dezelfde weg, waarom anders zo'n regenerator (PPP) in je burootje. En die zit vast aan het lichtnet met een simpel netsnoer...?
Zonder simpel netsnoer doet ie het niet.  Het is namelijk een regenerator.
Volgende stap is uiteraard een dieselaggregaat van PS Audio.

Raphie

#762
Citaat van: S@m op juni 21, 2011, 08:46:33
Zelf bewandel je toch ook enigszins dezelfde weg, waarom anders zo'n regenerator (PPP) in je burootje. En die zit vast aan het lichtnet met een simpel netsnoer...?
wat wil je nu eigenlijk zeggen? en wat voedt je pedante ondertoon? (verkleinwoordjes )... zou zeggen broedt lekker door S@m, heb geen behoefte om te happen.
JBL PRX Power!

S@m

#763
Citaat van: Raphie op juni 21, 2011, 11:20:21
wat wil je nu eigenlijk zeggen? en wat voedt je pedante ondertoon? (verkleinwoordjes )... zou zeggen broedt lekker door S@m, heb geen behoefte om te happen.

Ik wil zeggen dat je imo ook zweverig bent met je PPP en ik vind dat je je gedraagt als een klein kind die z'n zin niet krijgt vandaar die 'pedante ondertoon' en happen heb je reeds gedaan...

Raphie

Citaat van: S@m op juni 21, 2011, 11:24:03
Ik wil zeggen dat je imo ook zweverig bent met je PPP en ik vind dat je je gedraagt als een klein kind die z'n zin niet krijgt vandaar die 'pedante ondertoon' en happen heb je reeds gedaan...
regeneratie is wezenlijk wat anders dan een katoenen mantel en een ebbenhouten connector..... en verkleinwoordjes verbloemen meestal afgunst beste S@m, dus tot op heden voel ik me vereerd  :P
JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: Raphie op juni 21, 2011, 12:08:50
...afgunst beste S@m, dus tot op heden voel ik me vereerd  :P

Hou het daar maar op... ;)

Ejorne

Ach S@m, Je weet toch onderhand wel hoe bepaalde personen in elkaar steken? Het ene om het hardst roepen en juist het andere doen. Waarbij het een of het ander, net zoals het uitkomt, bij voorkeur tijdelijk in de doofpot gestopt wordt. Om even later weer volop uit te schreeuwen...

:-X

;D

Raphie

Citaat van: Ejorne op juni 21, 2011, 14:26:54
Ach S@m, Je weet toch onderhand wel hoe bepaalde personen in elkaar steken? Het ene om het hardst roepen en juist het andere doen. Waarbij het een of het ander, net zoals het uitkomt, bij voorkeur tijdelijk in de doofpot gestopt wordt. Om even later weer volop uit te schreeuwen...

:-X

;D
je kan nog steeds niet lezen Erjorne zie ik  ;D maar goed, de gefrustreerde heren doen maar, kan je verzekeren, het is GEEN honing aan m'n reet.
  :D
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 21, 2011, 14:45:17
je kan nog steeds niet lezen Erjorne zie ik  ;D maar goed, de gefrustreerde heren doen maar, kan je verzekeren, het is GEEN honing aan m'n reet.
  :D

Ha, hoezo kan ik niet lezen? Alleen al het schrijven laat blijken dat lezen ook binnen mijn kunnen zou moeten liggen. De juiste conclusie trekken is niet je sterkste punt he?

Ennuh, je voelt je kennelijk aangesproken om mijn reactie? Geeft niet hoor, ligt mi wel voor de hand namelijk...

:P

Raphie

Citaat van: Ejorne op juni 21, 2011, 14:50:13
Ha, hoezo kan ik niet lezen? Alleen al het schrijven laat blijken dat lezen ook binnen mijn kunnen zou moeten liggen. De juiste conclusie trekken is niet je sterkste punt he?

Ennuh, je voelt je kennelijk aangesproken om mijn reactie? Geeft niet hoor, ligt mi wel voor de hand namelijk...

:P
zou zeggen, doe er je voordeel mee......  :D prutser  :D
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 21, 2011, 15:17:34
zou zeggen, doe er je voordeel mee......  :D prutser  :D

Raphie toch, nog een stapje meer op de man spelen? Waarom toch, doe je jezelf zoveel narigheid aan?  :-*

Raphie

Citaat van: Ejorne op juni 21, 2011, 15:28:46
Raphie toch, nog een stapje meer op de man spelen? Waarom toch, doe je jezelf zoveel narigheid aan?  :-*
probeer je alleen maar te helpen  :bigsmile:
JBL PRX Power!

Snowmaster

#772
Citaat van: Raphie op juni 21, 2011, 15:17:34
zou zeggen, doe er je voordeel mee......  :D prutser  :D

Hé,hé......die titel heb ik al !

Volgens mij moet dit forum voor jou een fantastische uitlaatklep zijn.
Effe uit de serieuze wereld stappen en je lekker laten gaan.
Geen enkele schroom en niemand die je hindert om de grenzen te verkennen, behalve af en toe een mod.
Ejorne en S@m, wisten jullie wel dat hij in staat is om nuttige dingen te posten?
Het is heel bijzonder, maar hij biedt soms zelfs de helpende hand in kleinschalige topics.
Zou hij bewust kiezen om zijn constructieve posts onopvallend te plaatsen zodat zijn imago niet wordt geschaad?  :hehe:    
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Snowmaster op juni 21, 2011, 18:06:17
Zou hij bewust kiezen om zijn constructieve posts onopvallend te plaatsen zodat zijn imago niet wordt geschaad?  :hehe:    

Dat denk ik dan.

Ik ken meer van dit soort types...



Daarom neem ik 'm ook niet serieus, maar 't is af en toe wel vervelend.

chansig

Het lijkt wel een beetje op een vrouwelijke cyclus dit hele verhaal..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.