component vs hdmi upscaled

Gestart door ACQUA, november 8, 2006, 16:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ACQUA

Heb sinds enkele dagen een upscaling dvd speler en naar mijn mening vind ik component er straker en kleurrijker uitzien dan hdmi.  Waarschijnlijk omdat het signaal wordt geupscaled en de kwaliteit van de dvd-speler zelf.  Ik dan met hdmi last van strepen en donkere kleuren die er wazig uitzagen.  Instellingen veranderen hielpen niet veel.

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

jowi

Citaat van: ACQUA op november  8, 2006, 16:55:52
Heb sinds enkele dagen een upscaling dvd speler en naar mijn mening vind ik component er straker en kleurrijker uitzien dan hdmi.  Waarschijnlijk omdat het signaal wordt geupscaled en de kwaliteit van de dvd-speler zelf. 
Welke dvd speler is dat? Meestal wordt het component signaal namelijk niet gescaled. Vrijwel nooit zelfs.
Dus eigenlijk zeg je dat je het ongeschaalde, normale beeld mooier vind dan het upscaled digitale signaal. Dus je had beter een normale dvd speler kunnen kopen ;)

Maar inderdaad, een goede hdmi/dvi kabel heb je zeker nodig. En natuurlijk een scherm/projector waar je het goed op kunt zien.

Allure

En als je de HDMI-uitgang op 576p zet in plaats van upscalen? (zodat de scaling naar native resolutie volledig aan je scherm wordt overgelaten?)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

ACQUA

#4
de hdmi kabel is van monster,via component word er niet gescaled.Uitgang is 576p en ziet er mooier uit dan 720p via hdmi.  Waarschijnlijk word op het eind van het jaar of begin 2007 de DVD speler vervangen door 1 met component.Denon,...  Valt te zien hoe groot de eindejaarspremie was  ;D  Die upscale dvd speler is een grote misstap geweest en zal dus terug overgaan naar component om later de grote stap te nemen naar HDVD of bluray

Allure

Maar is het niet mogelijk om 576p via HDMI te kijken?
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

ACQUA

Toch wel maar geeft een slechtere weergave dan component,het is de DVD speler want heb gisternavond nog even getest met een panasonic hdmi upscaled dvd-speler en die had het niet.