JVC HV 32D25 met Philips 963SA - of niet?

Gestart door sander, februari 9, 2003, 01:11:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sander

Na veel gelezen te hebben over PAL PS TVs en de DVDs die daarbij horen, denk ik een beslissing te kunnen gaan maken. Wat speler betreft lijkt de keus eenvoudig: de Philips 963SA doet NTSC en PAL PS, is goedkoop, en heeft erg goede reviews gekregen. Ik lees ook relatief weinig negatieve dingen erover.

TV is wat moeilijker. Ik dacht voor de Panasonic 32PS20 te gaan, maar de vele goede berichten over de nieuwe JVC zijn toch wel erg aantrekkelijk. Over beide TVs hoor ik echter ook negatieve dingen, zoals strepen in het beeld bij gebruik SCART/component.

Heeft iemand ervaringen met deze TVs en PAL PS spelers, of weet iemand een winkel waar ik een goede demo van de Panasonic met een PAL PS speler kan zien?

sander

Ben ik dan de enige die PAL PS wil gebruiken op een CRT? :(

robcarmax

Nee hoor, ik had er ook wel interesse in, zie mijn post in deze groep van een tijdje terug (over de JVC). Ik denk dat weinig personen deze tv al heeft of met progressive input gebruikt en dus nog weinig ervaringen te melden zijn. Wat ik in bladen lees zijn er inderdaad nog veel opstartproblemen. Zo zou bij de Panasonic (de ph40) weinig meer in te stellen zijn en zou het beeld aan de rechterkant flink afgesneden worden. De JVC zou heeft ook zijn manco's (ik weet zo niet meer even welke). Al met al wordt ik er nog niet vrolijk van. Ik denk dat de fabrikanten nog enkele jaren nodig hebben voordat dit interessant wordt.

Groeten,

Rob