Marantz VP-12S2 ervaring??????

Gestart door MdB, januari 27, 2003, 19:10:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MdB

Door de vele CRT gebruikers ;), ben ik benieuwd of er ook  HT-gebruikers zijn met de nieuwe Marantz VP-12S2 projector en wat je ervaringen zijn.
Is de S2 veel beter dan de S1 ???

Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

 ;D
aha,
De VP12S2...... zucht (van verliefdheid).

We hebben laatst een shootout gehouden met de VP12S2, de SimHT300+ en mijn G70.

En de VP12S2 is tot nu toe de ENIGE digitale projector die ook maar ECHT in de buurt komt van een CRT.
Het blacklevel is echt ongelovelijk laag (veel lager dan van de HT300+) en daarbij was de deïnterlacing fantastisch, de kleuren zeer natuurlijk, de projector is erg stil, heeft een enorme dieptewerking...... en was gewoon heerlijk om naar te kijken.

Het enige (maar dat is met ALLE digitale projectoren een probleem) is dat het lijkt alsof er een stuk van je zwart detail is afgeknipt.
Dus niet je laagste black, maar ergens tussen pikzwart en bv 20IRE lijkt wat gecomprimeerd te worden.

Bij een direct vergelijk met een CRT is dat overduidelijk te zien, iemand die wel eens een CRT heeft gezien zal het niet eens opmerken.

ALL in.
Een echt HELE goede projector.

Als je hem combineerd met een Grayhawk dan is het helemaal smullen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Yep, fantastische projector... Met een Firehawk/Greyhawk en een goede gamma-correctie heb je een beeld met high-end klasse...

jaco

Ik was daar ook bij aanwezig, en het beeld was inderdaad prima. Alleen jammer dat het nog zo duur is. Gelukkig kun je met een CRT nog steeds beter beeld bereiken voor minder geld.
Maar de DLP projectoren komen dichter bij.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Tja, wacht maar af. Met de digitale projector kelderen de prijzen ook opeens gigantisch, als weer iets beters uitgevonden wordt.

Voorbeeldje:

Vandaag in het AD, advertentie van Correct:

1 Yamaha DPX-1 van 11.500 voor 4.999 :o


Rob


garmtz

Citaat van: Robbo op januari 28, 2003, 15:32:16
1 Yamaha DPX-1 van 11.500 voor 4.999 :o
Zozo... En dat is toch geen misselijke projector...

Vincent

Maar waarschijnlijk hebben ze hem niet meer :)

Lokkertje..... ;D

MdB

Bovenstaande te lezen is de Marantz projector een slechts
verkopende projector met een hoop oeeee en ahhhhhh kijkers :o

Is er iemand op dit forum die deze projector gekocht heeft?????? :)
Beter duur dan niet te koop.

Erik

Helaas ik behoor ook niet tot de gelukkigen.
Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die even een PJ van 11.000 euro kunnen kopen.
Bovendien lijkt het me lastig uitleggen thuis als je met een opgevoerde diaprojector thuiskomt van €11.000 en een tweede hypotheek ;D

Maar om je even helemaal lekker te maken ik zie dat er ondertussen een versie 2 uit is van deze PJ. Hier de specs:





Marantz projector VP12s2 Euro 11.000,=
OPTICS
--------------------------------
Texas Instruments Digital Light Processing™ Technology
High Definition (1280 x 720), DMD™ Semiconductor
Newly Developed Custom Optics by Minolta
16:9 Aspect Ratio
2600:1 Contrast Ratio
700 ANSI Lumens Brightness
Brightness Uniformity: 90 %
No Halo Effect
Lens Up/Down Shift Construction
Short Throw Distance: 80"-8.6ft , 100"-10.9ft
Sealed Optical Path
No Light Leakage (Double Sealed Cabinet Structure)
Extremely Quiet (Noise Cancelling Construction, Sealed Color Wheel Motor)
Long Life Lamp (Average 2000 Hours)
ELECTRONICS & SOFTWARE
------------------------------
Full Digital device
Video processing using Faroudja® processing with DCDi™ enhancement
3-2 pulldown Progressive Scan Film Detection
10-Bit Digital Gamma Processing
Horizontal and Vertical Keystone Correction
Accepts all modes of NTSC, PAL, SECAM, and ATSC including HDTV
Three Picture Modes: Theater, Standard, Dynamic


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Erik,

Het gaat hier al continue om de S2 versie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Citaat van: Erik op januari 28, 2003, 22:47:23
Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die even een PJ van 11.000 euro kunnen kopen.
Het probleem is niet zozeer de prijs, maar de afschrijving. Stel dat ie zijn waarde behoudt, dan kost ie niet zoveel per jaar, je mist dan alleen de rente die je op een spaarrekening zou krijgen. Dan kost ie dus maar zo'n 35 EUR per maand.
Daar ruil ik mijn Piano wel voor om :)

Maar de techniek gaat zo snel vooruit, dat de prijzen wel erg snel dalen. Ik schat dat zo'n Marantz een jaar later nog maar de helft waard is. En dan kost ie plotseling zo'n 500 EUR per maand (het eerste jaar). En daar ruil ik mijn Piano niet voor in.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

Citaat van: Erik op januari 28, 2003, 22:47:23
Helaas ik behoor ook niet tot de gelukkigen.
Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die even een PJ van 11.000 euro kunnen kopen.
Ahum... *kuch kuch* :-X

Roland

CitaatAhum... *kuch kuch* :-X
;D
Dat was nog geen 11.000 euro ::) wel bijna ;)

MdB

Beter duur dan niet te koop.

anton

Is de S2 zoveel beter dan de eerste uitvoering?
Op de VAD heb ik een demonstratie gezien van de eerste editie (er werd Monsters en co. gedraaid) en ik moet zeggen dat ik de tranen in mijn ogen kreeg zo slecht als dat beeld was. Was trouwens ook bij de Epson .
Zijn dit slecht afgestelde projectors (kan ik me niet voorstellen op zo,n beurs)?

J.A.F._Doorhof

De S2 is inderdaad wat beter dan de S1 (understatement).

Wat vondt je slecht op de VAD show ?
De Epson zag er inderdaad zeer slecht uit, erg plat en flets en VEEL te groot. De marantz zag er mijn inziens goed uit met als enige nadeel dat de PSM-1 op PAL gebruikt werdt en dat is niet zijn sterkste punt.

De staircasing die je dan ziet ligt dus niet aan de Marantz.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

Het kan gemakkelijk zijn Frank dat hier het probleem ligt maar wat ik dan niet snap is dat ze zo,n dure projector op een beurs waar alleen echt geinteresseerde mensen komen kijken niet het uiterste van zijn kunnen laten zien.
Nogmaals, de Epson zal gemakkelijk goed zijn maar wat ze lieten zien was hemelschreiend, de Marantz was beter maar ik vergelijk hem met mijn 3 jaar oude Sony vpl vw 10 en die zet wel een plaatje weg zonder korrels (sony is wel wat softer in het beeld maar dat is een kwestie van smaak).
Ik vind gewoon dat je op zo,n beurs alles moet kunnen zien wat er in zit in zo,n apparaat en dat is wat me tegenviel en dat is wat me is bijgebleven. :-\

J.A.F._Doorhof

De Epson zou eerst door ons gecalibreerd worden, maar dat hoefde op het laatste moment niet ;D, en dat is jammer.

De Marantz was wel door ons gecalibreerd, en de korrels waren echt een PSM-1/PAL probleem, dat is jammer, ik had liever een NTSC titel gezien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Is het zo dat de S2 uitgebreide mogelijkheden heeft om te calibreren zoals bijvoorbeeld gamma instelling dat bij S1 niet of zeer beperkt mogelijk was ???
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Klopt,

De S2 is heel makkelijk te calibreren waar we bij de S1 alleen maar een temperatuurs instelling hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Consumenten boycotten de Marantz projector ;)
Beter duur dan niet te koop.

ub4b

Citaat van: garmtz op januari 29, 2003, 10:01:18
Citaat van: Erik op januari 28, 2003, 22:47:23
Helaas ik behoor ook niet tot de gelukkigen.
Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die even een PJ van 11.000 euro kunnen kopen.
Ahum... *kuch kuch*    :-X

Hoe is het met je magische Cine8 ? Kuch kuch zelfde prijsklasse  ;D ;D

MdB

Ik denk er over na om de Marantz projector te gaan kopen maar is dit een projector die ongezien de moeite waard is.  ???

Zoniet, met welk merk en type projector moet de Marantz dan vergelijken worden 8)
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Zeker ongezien de moeite waard.
De Toshiba MT-8 is een projector die ook dicht (HEEL DICHT) in de buurt komt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Hoi Frank,

Je stelde eerder voor om de Marantz i.c.m. Grayhawk scherm te projecteren. Zit dit type scherm ook in de verkoop assortiment ?

CitaatDe Toshiba MT-8 is een projector die ook dicht (HEEL DICHT) in de buurt komt.
Afgezien de aankoopprijs, heeft de Toshiba projector een optie die beter is dan de marantz?

Weet iemand waar je de gebruiksaanwijzing in pdf kunt downloaden van de Marantz en de Toshiba?
Beter duur dan niet te koop.