VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#175
...inderdaad..ik ben al aan het sparen voor 6 hele mooie buisjes....met zeer weinig microfonie... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

#176
Citaat van: RobertD op juli  9, 2007, 20:06:57
Microfonie verschilt van buisje tot buisje... Als de buizen zo lekker voor het grijpen staan kun je dat bijna on-the-fly uittesten.

Overigens denk ik niet dat je er heel veel last van zult hebben, ze staan tenslotte op een soort van tank- pantservoertuig.

Microfonie krijg je niet alleen door directe trillingen, maar ook door trillingen die zich door de lucht hebben voortgeplant. Dus als het geluid flink hard staat, trillen je buisjes ook mee. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Mijn koper was verdwenen.. ???.....maar gelukkig vandaag te horen gekregen dat ik morgen mijn koperen dekseldelen mag komen ophalen.....het was apart gelegd..... 8)

Ze hebben deze koperen repen zelfs "op maat" geknipt...heerlijk.... want dat scheelt mij veel DIY-werk.... ;)

Er werd wel wat afgelachen dat deze delen van plm. 15 kg een deksel gaan vormen voor een versterker  :o ;D

Mijn weerstanden waren trouwens nog steeds niet verstuurd vanuit Amerika..... :(.
...ook dat kreeg toch weer een positief staartje..ik kon gelijk bij hen een iets mooier type bestellen...en ook gelijk maar Fedex post gedaan.... ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Dan hoop ik dat ze ze iets langer geknipt hebben anders heb je een flinke indeuking op de rand dat krijg je nooit strak

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope.....zeer maatvast.....ik heb hun knipwerk eerder gezien en dat is perfect.....moet ook wel want ze maken alles op spec.....de machines zijn er dan ook naar.....ik zou er bv. met mijn auto uit de buurt blijven... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...even een fotootje als bewijs.. :P

In een paar seconden haalt hij een ochtend werk uit mijn handen.... :o

Zojuist het koper opgehaald en vanavond  "proefleggen".... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Raphie

LOL, pas maar op voor koperdieven  ;D
JBL PRX Power!

R

#182
;D

Wordt de deksel uit 1 stuk gemaakt? Of ook meerdere plaatjes?

Citaat van: Raphie op juli 12, 2007, 16:34:01
LOL, pas maar op voor koperdieven  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#183
Hierbij de deksel (meteen een antwoord)... ;)

In de breedte is hij niet helemaal op maat ..en er zitten slotgaten in  :(...maar ja dat zijn nu eenmaal standaard breedtes en gaten
en een "goedkoop gekocht paard"  mag je nu eenmaal niet in de bek kijken... ;D

Gaan we wel iets op designen...morgen gaan de buisgaten erin...een hele klus ..maar wel leuk.... ;)

De ESP-6 voorversterker is nu inmiddels onhandelbaar geworden ...dus ik moet snel een "verrijdbare bokje" maken...dat is veel beter voor mijn rug... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Lijkt  wel een kist met goud  ;D ;)

redfox001

Ik denk dat daar geen electromagnetische interferentie meer doorheen komt  ;D Hij zal ook wel alle straling van binnenuit effectief opnemen. Hopelijk komen de windingen van de voeding niet te dicht bij de kast?

dre73

tussenstandje in kilogrammen? ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: stagefreak op juli 12, 2007, 18:15:07
Ik denk dat daar geen electromagnetische interferentie meer doorheen komt  ;D Hij zal ook wel alle straling van binnenuit effectief opnemen. Hopelijk komen de windingen van de voeding niet te dicht bij de kast?

uhhh...foei..je hebt jezelf niet ingelezen...de ESP-6 bestaat uit 3 separate kasten... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Van elk (net geen) 100 kilo. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#189
Citaat van: dre73 op juli 12, 2007, 18:43:33
tussenstandje in kilogrammen? ;D
En nu zonder dat je het speakersysteem op het hoekje van de weegschaal erbij zet, Erik. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

redfox001

Citaat van: Erik van Voorst op juli 12, 2007, 19:17:07
uhhh...foei..je hebt jezelf niet ingelezen...de ESP-6 bestaat uit 3 separate kasten... ;)
:-[ :-[ :-[
Ik doe nog wel zoveel moeite om deze topic te volgen...

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: scrutinizer op juli 12, 2007, 19:20:34
En nu zonder dat je het speakersysteem op het hoekje van de weegschaal erbij zet, Erik. ;D

ROFL  ;D
Fair and Square....tussenstand 53 kg....the difference between men and boys..the size of there .... :-X.

Deze plakken zijn geen 12 mm dik maar slechts 10 mm dik ....scheelt toch weer.. :P

Anyway uiteraard zijn de andere 2 kasten (eigenlijk 3...de filterkast van de ESP-6 erbij)
..uhhhh...."meer bescheiden"  (okay tot nu toe... :P)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juli 12, 2007, 20:29:53
Fair and Square....tussenstand 53 kg....the difference between men and boys..the size of there .... :-X.

Size is not weight, Erik. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 20:54:29
Size is not weight, Erik. ;) ;D

Nou...met 53kg kun je ook een eindje komen lijkt mij zo... ;D ;)

Audiofiel

Citaat van: Arno P op juli 12, 2007, 20:56:47
Nou...met 53kg kun je ook een eindje komen lijkt mij zo... ;D ;)

Gezien de massadichtheid van het door Erik gebruikte materiaal, denk ik dat de 'toys' een stuk groter zouden zijn als hij bijvoorbeeld als basismateriaal kurk had gebruikt, Arno. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Leon

Citaat van: Erik van Voorst op juli 12, 2007, 18:00:29
Hierbij de deksel (meteen een antwoord)... ;)

De ESP-6 voorversterker is nu inmiddels onhandelbaar geworden ...dus ik moet snel een "verrijdbare bokje" maken...dat is veel beter voor mijn rug... :)

" Mocht dit nog steeds onvoldoende zijn, ben ik bereid je geheel kosteloos en vrijblijvend een strak rugprogramma aan te bieden, geheel voorzien van een 6 wekelijkse persoonlijke begeleiding binnen mijn sportcentrum. Eventueel nog bijgestaan door 2 Mc Kenzie therapeuten.  Da's eigenlijk nog veel beter voor je rug .................

Geweldig project. Toppie Topic .........   Wel effetjes een endje rijden mocht je door je rug gaan ..........

Leon
Groetjes Leonneke

Arno P

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 20:59:51
Gezien de massadichtheid van het door Erik gebruikte materiaal, denk ik dat de 'toys' een stuk groter zouden zijn als hij bijvoorbeeld als basismateriaal kurk had gebruikt, Arno. ;)

Kurk breekt wellicht snel...maar hey...ON-topic maar weer... ;D ;)

RobertD

Ik ben zeer benieuwd naar het stuk gereedschap dat de gaten voor de buishouders moet maken.
Zelf gebruik ik altijd een geleende hydraulische handpons... maar ja, ik gebruik RVS plaat van maximaal 2mm.

Wel oordopjes in bij het boren, anders heb straks niets meer aan die mooie versterker...
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Erik van Voorst (in memoriam)

...Nou dan komt hier het antwoord....

Een 51 mm HSS Gatenzaag met een 1010Watt Metabo Boormachine....

Een monnikenwerk maar het is geklaard....1 uur per gat....do the maths... ^-^

Eerste foto...het koper intapen en zeer nauwkeurig aftekenen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Het eerste gat over de dam..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!