VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

auw dat doet pijn, en nu eerst nog de fout vinden voor je je nieuwe setje ook weer beschadigd.

kermy

Dat is volgens mij een van de nadelen van een OTL versterker zoals de Aitos, of zie ik dat verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Kermy

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik denk ( tot nu toe...dus eerste indruk) dat je dat goed ziet... :(

Aan de andere kant heb ik alweer zo een 25 jaar ermee gedraaid met gemiddeld 3 a 4 uur per dag...dus ik kan prima leven met het bewust genomen risico van deze schakeling  ;)

Ik geef toe dat ik nu wel fff down ben.....maar dat duurt bij mij niet lang....

Ik heb al Accuton gemailed en van het weekend haal ik even een gematched setje C-95 uit mijn center....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari 22, 2012, 18:11:39
Dat wordt even niet meer spelen....gisterenavond een doffe knal uit de linker speaker.....
Ik zag een PL519 buis roodgloeiend in mijn eindbakkie staan

Zojuist even een nieuwe PL519 buis erin....alles netjes opgestart en hoorde dat iets niet goed was...

Doek van de linkerspeaker eraf gehaald en jawel....een keramische C-95 letterlijk en figuurlijk aan diggelen....tja die heb ik dus niet op voorraad... :-\

Bummer. Maar, no risk no fun....Er is altijd het risico van 1 stap terug en 2 vooruit als je aan het innoveren gaat.....en je hebt in je vorige projecten natuurlijk ook tal van deuken opgelopen en overwonnen

(Ik haal voor mijzelf nog even de recente Lowther DX4 voor de geest die ik voor reparatie terug naar de UK moest sturen)

phy


paarslicht

Voorkomen is beter dan genezen dus: een uitgangstrafo er tussen. :headbanging:


Erik van Voorst (in memoriam)

#1332
De vier Aitossen (monoblokken Hoog/Laag) maar even een servicebeurt aan het geven...
Ik speel er tenslotte alweer 25 jaar mee... ;D

Er is natuurlijk al eerder flink in gewerkt maar wel altijd met respect voor de originele schakeling....zo ook vandaag  8)

Eerst 4 pots per monoblok vervangen...2 NOS en 2 Bourns.
Grappig ik had zelf al eerder Bourns op die 10K plek gekozen ter vervanging ...en wat blijkt de Aitosbouwer kwam er nu zelf ook mee aan....wel een type zwaarder dus die heb ik ook maar meteen geimplementeerd... ;)

Eerst een mal gemaakt daarna de pots allemaal even lang ingekort en voorzien van een "schroevedraaiergleuf"
(2 maal woordwaarde  ;D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Klaar voor mounting.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1334
De MKT's 1/400V vervangen door Jupiter. Zijn wel wat groter maar met een beetje geduld het past het... 8)

De NOS instelpots...zien eruit alsof er niets gebeurd is...maar draaien weer als vanouds  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paarslicht

Citaat van: Erik van Voorst op februari 29, 2012, 18:18:44
De MKT's 1/400V vervangen door Jupiter. Zijn wel wat groter maar met een beetje geduld het past het... 8)

De NOS instelpots...zien eruit alsof er niets gebeurd is...maar draaien weer als vanouds  ;)

Een hoop bekende componenten zie ik hier.

Maar mis ik hier iets of is dit alles in een Aitos? Ik dacht dat die dingen peper duur waren maar daar zie ik hier heel weinig van......

Arno P

#1336
Zeeeeer respectvol gerepareerd!

En...overigens...die keramische soldeersteunen lijken wel heel veel op die wat ik hier SPLINTERNIEUW klaar heb liggen.. ;)

paarslicht

Citaat van: Arno P op februari 29, 2012, 20:47:02
Zeeeeer respectvol gerepareerd!

En...overigens...die keramische soldeersteunen lijken wel heel veel op die wat ik hier klaar heb liggen.. ;)

Die keramische steunen werden altijd in de buizenmeetapparatuur gebruikt van Tektronix.
Mocht je nog een oud scoopje op de kop tikken let daar dan op.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Arno,

Ook maar gelijk alle PL519's incl. mijn "voorraad" in kaart gaan brengen een beetje jammer om mijn Aitos als tubetester te gebruiken....  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari 29, 2012, 21:17:26
Hoi Arno,

Ook maar gelijk alle PL519's incl. mijn "voorraad" in kaart gaan brengen een beetje jammer om mijn Aitos als tubetester te gebruiken....  ;D

Yep, het is even wat werk....maar dan heb je ook wat...en weet je ook wat je hebt...
En een voorraadje buizen voor je lievelingsapparatuur is geen overbodige luxe

Erik van Voorst (in memoriam)

Al een 50-tal gemeten en ook de foute buis kwam voorbij...

Anyway het staat alweer heerlijk te spelen. ( voorlopig de hoogbakjes op de B&W CM)
Dit weekend mijn midwaffers erin en dan lijkt het maandag...as if nothing happened.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9

ooit wel eens van die russische teflons gezien?
dat zijn pas jongens van formaat, ga er 2 van 0,22uf/600v parallel per kanaal gebruiken als uitgangscondensator in m`n phono pre.
heb ook nog de russiche pio`s liggen om uit te proberen :angel:.

ben erg benieuwd naar het resultaat.

paarslicht

Citaat van: m9 op maart  2, 2012, 18:09:34
ooit wel eens van die russische teflons gezien?
dat zijn pas jongens van formaat, ga er 2 van 0,22uf/600v parallel per kanaal gebruiken als uitgangscondensator in m`n phono pre.
heb ook nog de russiche pio`s liggen om uit te proberen :angel:.

ben erg benieuwd naar het resultaat.

Ik heb ze ook eens geprobeerd die Russen. Hele goede kwaliteit voor weinig geld, zowel de pio als de teflon versies.
Maar de MKV condensatoren die ik heb zijn nog steeds beter mijn inziens.

dre73

de mkv`s doen het niet overal even lekker........
maar als ze matchen! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

paarslicht

Citaat van: dre73 op maart  2, 2012, 19:34:51
de mkv`s doen het niet overal even lekker........
maar als ze matchen! 8)

dat ligt niet aan de mkv's  :laugh:

dre73

waar aan dan?
ik heb het trouwens wel over luidsprekerfilters.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1346




Maar gelijk 20 nieuwe Magnoval buisvoetjes en anodecaps besteld voor de Aitossen alles is alweer meer dan 30 jaar oud en bij sommige onderdelen is de rek er een beetje uit  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

#1347
Citaat van: Erik van Voorst op maart  8, 2012, 23:54:23




Maar gelijk 20 nieuwe Magnoval buisvoetjes en anodecaps besteld voor de Aitossen alles is alweer meer dan 30 jaar oud en bij sommige onderdelen is de rek er een beetje uit  ;D


Maarrrrr...die cmc voetjes (keramisch of teflon) ogen toch degelijker niet...?

Erik van Voorst (in memoriam)

#1348
Als dit  voor de 519 buis (Magnoval) is wil ik wel even de link... ;)

Deze (welke ik gekocht heb) lijken het meest op wat er momenteel in zit.
Ik weet ook niet of die centerpin er makkelijk uit te halen is want die zit bij het hardwiren behoorlijk in de weg  ;)

Ik heb nog even aan Yamamoto gedacht maar dat is gelijk 1600 euro buisvoetjes en het gaat er momenteel al met bakken uit aan deze hobby  ;D.....en dan nog kun je je afvragen wat het doet op die plek.....  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

#1349
Citaat van: Erik van Voorst op maart  9, 2012, 09:56:53
Als dit keramiek is en voor de 519 buis is wil ik wel even de link... ;)

Deze (welke ik gekocht heb) lijken het meest op wat er momenteel in zit.
Ik weet ook niet of die centerpin er makkelijk uit te halen is want die zit bij het hardwiren behoorlijk in de weg  ;)

Ik heb nog even aan Yamamoto gedacht maar dat is gelijk 1600 euro buisvoetjes en het gaat er momenteel al met bakken uit aan deze hobby  ;D.....en dan nog kun je je afvragen wat het doet op die plek.....  ;D

De CMC's komen dicht in de buurt van de yamamoto en zijn veel beter dan die met de blikken veercontacten
De afbeelding is van een noval...klein buisje...
Ik heb ze van jukebox-revival....
Kijk even op de cmc site of ze idd ook de juiste voet voor de 519 hebben http://www.cmcaudio.com/en/product.asp?cid=19
Kan zijn dat het voor de 519 iets verder zoeken is..