VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dre73

zeg dan gewoon dat je het zelf wil doen! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

m9


Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: dre73 op januari 31, 2012, 19:38:44
zeg dan gewoon dat je het zelf wil doen! ;)

Hahaha.... :smile: ;) ik wil het zelf doen
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1203
Vandaag was het dan zo ver.....

De M7 werd op 2 verschillende manieren vergeleken met mijn ARC ESP-6.

Met en zonder subwoofer-aansluiting dit om een zo een eerlijk mogelijk vergelijk te krijgen i.v.m. een eventuele mismatching (zo heeft de M7 een 0.1 waar ik een 4.7 waarde aan uitgangscondensator heb enz enz....enfin het ging om het luisteren).

Er werd geluisterd naar verschillende cd's en meerdere uren waarbij af en toe weer mijn pre weer even werd terug/ingezet...(ook soms met en zonder subaansluiting)

Deze 2 jongens zijn ZEER aan elkaar gewaagd zeg... :o....zo klinkt de stem bij mijn pre ietsje mooier en is de ruimte afbeelding bij de M7 mooier...

Het leuke was dat als ik riep dat de M7 "overall" iets mooier was ...vond mijn luisteraar dat weer niet ....kortom een zeer onverwachtte wending......en het komt bijna neer op "smaak"  :popcorn:

Er werd klassiek gitaar geluisterd (voor mij een goede referentie) en bv. de FIM Recording van Ella en Lois...maar ook Laurie Anderson..vrij hard... 8)

Uiteraard zegt het niets als beide versterkers bv eens in een andere set worden ingezet, dat zou weer tot andere resultaten kunnen leiden....maar dat is voor mij niet interessant... ;)
Ik ga zeker een buizenvoeding bouwen en deze test-kaasplank even implementeren ....ik krijg er zin in... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Tsja...beetje overkill dat rekje. Het geheel heeft ook niet het afwerkingsniveau wat ik van je gezien heb.. :D

Even serieus dan maar. Is die M7 nu zo klein ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Wijx wondere wereld

lijkt me een groot compliment voor je eigen voorversterker!
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: chansig op februari  3, 2012, 20:06:05
Tsja...beetje overkill dat rekje. Het geheel heeft ook niet het afwerkingsniveau wat ik van je gezien heb.. :D

Even serieus dan maar. Is die M7 nu zo klein ?

Gr Hans

Rek staat wel ergens uitgelegd...grotendeels massief ebben en de tiptoes zijn 15 cm hoog en aluminium, laten draaien op specificatie en schroefbaar gemonteerd met M10 dus individueel waterpas te stellen...
De Kondo M7 is normaal ...de rest (rack en mijn ARC ESP-6) is nu eenmaal wat groter dan standaard :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9

#1207
leisteen heeft veel betere dempingseigenschappen, misschien een ideetje om een massief leistenen audiomeubel uit een flink brok steen te houwen.

btw, kzou zeggen, probeer de janus shunt eens uit.

de kondo m7 is niet zo erg bijzonder.

er zijn wel speciale condensators en tantaal weerstanden gebruikt, misschien dat dit iets zegt over de klankeigenschappen van de kondo.


Arno P

Citaat van: m9 op februari  4, 2012, 02:31:28

btw, kzou zeggen, probeer de janus shunt eens uit.

Met alle respect voor andere voedingdesigns zou ik aan iets anders denken:

Gestabiliseerd met een mooie buisspanningsreferentie en als regelelement een mooi buisje...bijvoorbeeld:




Arno P

Of een "gewoon" een toegankelijke mega-overgedimensioneerde passieve voeding....met HUGE chokes erin...choke-loaded...OilCaps... ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Great minds think alike Arno  ;D

Er staat al een proef kaasplank met die testspullen te wachten ...to be assembled  8) 

Als buis de 5R4-GY.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari  4, 2012, 09:07:36
Great minds think alike Arno  ;D

Er staat al een proef kaasplank met die testspullen te wachten ...to be assembled  8) 

Als buis de 5R4-GY.

Mooie keuze...

Rserie 250 ohm wordt aangeraden en max 4uF...en die 4uF zal de beste condensator worden die er te krijgen is...als hier geen olie in zit weet ik het niet meer...
Mijn Obbligato's zijn onderweg...en ik vond de Shizuku's al mooi (als je ermee schudt hoor je de olie klotsen  :D)

Ik ben benieuwd...

Foto kaasplankje tzt?

Erik van Voorst (in memoriam)

At your service.. ;D

Valt nog niet veel te zien...tot nu toe allemaal geleende onderdelen maar dat is wel," the way to go/test"... 8)

Op de achtergrond van de eerste foto draait het proggie van PSUD2.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari  4, 2012, 13:00:21
At your service.. ;D

Valt nog niet veel te zien...tot nu toe allemaal geleende onderdelen maar dat is wel," the way to go/test"... 8)

Op de achtergrond van de eerste foto draait het proggie van PSUD2.

ASC blauw volgens mij  ;) en mooie potten trafo/spoel zeg...

Opletten met PSUD overigens...Loads als stroombron neerzetten werkt mi beter tov weerstandload....krijg je wel een foutmelding bij de simulatie dat de stroom van de buis even door het plafond schiet (rekenkundig dan tgv de stroombron)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt


m9

http://www.percyaudio.com/Catalog.pdf

als je dan toch voor een overgedimensioneerde voeding met chokes gaat heb ik hierboven een linkje voor je waar ze asc olie condensators verkopen en andere erg mooie componenten waaronder de caddock weerstanden.


Arno P

#1217
Citaat van: m9 op februari  4, 2012, 16:18:14
http://www.percyaudio.com/Catalog.pdf

als je dan toch voor een overgedimensioneerde voeding met chokes gaat heb ik hierboven een linkje voor je waar ze asc olie condensators verkopen en andere erg mooie componenten waaronder de caddock weerstanden.



Volgens mij had hij ASC's al liggen...die blauwe

m9

ja, tis gewoon een linkje waar ze mooie componenten verkopen waaronder asc`s.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1219
Citaat van: Kjelt op februari  4, 2012, 16:04:24
zijn wel dunne kabeltjes  :confused:

Kjelt, je kan weer rustig slapen...kijk ik heb een 3 fase bouwwijze...

1. Ik rijg alles aan elkaar en meet ik (ja ik meet ook wel eens :devil:).
2. Een werkend geheel bouw ik even beter en op maat en maak het demontabel zowel als veilig.
3 Als het bevalt ga ik los met mooie componenten...al of niet gefaseerd.

Het  HT-forum stapt meestal in op fase 2...maar Arno vroeg en ik ga daar graag op in... :yin-yang:

Net even een tijdje naar een werkende buis zitten staren....is visueel in ieder geval "appeteitelijker" dan een handje diodes......glassworshipper forever  :worship:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9

nog even en je zit ook naar een 300b set te luisteren.

Former member 78

Even een ''stomme'' vraag tussendoor, wat kost die M7?


Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op februari  4, 2012, 19:27:54
Net even een tijdje naar een werkende buis zitten staren....is visueel in ieder geval "appeteitelijker" dan een handje diodes......glassworshipper forever  :worship:

:D Herkenbaar....Ik heb een lichte frustratie dat ik de 300B met gelijkspanning wil voeden en er niet omheen kom om een diodegelijkrichting te gebruiken....maar goed...die maak ik dan wel weer heel speciaal  ;D ;)

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op februari  4, 2012, 19:27:54
Kjelt, je kan weer rustig slapen...kijk ik heb een 3 fase bouwwijze...
1. Ik rijg alles aan elkaar en meet ik (ja ik meet ook wel eens :devil:). 
Ik zou zelf niet met die dunne touwtjes kunnen meten tenzij je geen normale vermogens trekt. Waarom investeer je niet een kleine honderd euro in hirschmann laboratorium snoertjes, krokodille-  en meet- klemmenset? Dan kun je knutselen en fatsoenlijk meten.  :angel:

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Kjelt, ga ik inderdaad maar eens even halen... ;D

WANT.....het maakt positief uit zo een gelijkrichting. 8)
Gisteren aangesloten en we vonden het verschil niet subtiel zeg !!!!

Er valt nog veel op dit voedingsdeel te halen......

r zijn veel cd's in gegaan...trouwens weer dezelfde als bij de Kondo M7 en gek genoeg hoor je veel Kondo-details weer terug in mijn test set-up

Voorbeelden (buiten het feit dat het "muzikaler" klinkt) bij de cd Shirley Horn "Loving you hoor je bijvoorbeeld "ineens" buiten de speakers een begeiding door het tikken op een houtblokje...enfin dat soort microdetails...

Ik ga nog twee test setups maken met ondermeer een buizen stabilisatie en GEEN stabilisatie (a-la-Kondo)...en de mooiste schakeling kies ik...

De enorme voordelen van DIY  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!