VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

En een trotse close-up om te finishen... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 19, 2007, 15:15:08
De plaatjes maken is een precisiewerk want de chasisdelen mogen het koper NIET raken...de aarding moet straks naar keuze zijn... ;D

waarom maak je dan niet een paneeltje van dat hout (hoe heet dat ook alweer...) dan komt dat metaal ook mooier uit lijkt me.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

#502
Vandaag ging het de eerste paar uur behoorlijk mis... :(...het plan was om een en ander in koper te behuizen en weer andere zaken in het ebben....

Het bleek (voor mij) onmogelijk om de bestaande gaten te vergroten zonder een aanwezige centrering  :( zeer veel bestaande gaten.....dus nieuwe gaten maken is geen optie....ik zal de mislukking posten zoals beloofd. :-[..er ging tijdens het boren gewoon een elipse ontstaan....HSS loopt gewoon weg..tja het is wel een 1000 watter maar hij staat in een gewone kolom...ik ben gewoon een houtman..ik heb helemaal niets met metaal en ook niet het daarvoor bestemde gereedschap...enfin (zie foto)  :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Daarna mezelf uit een diep dal gehaald en een stevige balk ebben gepakt...

Ik heb de aansluitingen er min of meer uitgesculptuurd maar het is gelukt...

Eerst de achterzijde van een sleuf voorzien waar de vreemd gevormde cardas als het ware " pas " zich vast kan zetten bij het aandraaien van de moertjes...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

#504
Gebeurt dit ook wanneer boor + werk helemaal gefixeerd is? Er zijn overigens ook speciale boren hiervoor.

Edit: ow, je hebt al een oplossing ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Omdat ik vandaag supergeconcentreerd moest blijven ( 1 foutje en de ebbenbalk is weggegooid geld) ben ik helemaal vergeten een foto van het werkproces te maken dus hierbij maar meteen het eindresultaat...

Deze balk komt uiteraard tegen de koperen achterplaat van de ESP...maar dat zal je wel geraden hebben... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Interficior

Take it or lease it

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Erik van Voorst (in memoriam)

...Nog even eentje om het ebben blok op zijn plek te zien...

Leuk.....
...zeg ik net trots tegen mijn vrouw...mooi vind je niet ?...antwoordde ze...jazeker, en daar krijg je straks dus niet meer van te zien... ??? :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R


Erik van Voorst (in memoriam)

Omdat ik gewoon muziek wil blijven luisteren heeft mijn attenuator momenteel een behuizing gekregen met wel een zeer extreem ZEN-gehalte... :P

Klinkt wel lekker...  ;D:-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 22, 2007, 15:51:48
Deze balk komt uiteraard tegen de koperen achterplaat van de ESP...maar dat zal je wel geraden hebben... ;)

Volgens mij heeft je boorprobleem een verschrikkelijk mooie oplossing opgeleverd dus ik zou zeggen niet getreurd!!

BuSpu

Ik bedenk me ineens iets:

Je had een andere metalen plaat op het koper kunnen klemmen. Daar eerst een 1 mm gaatje in boren, die precis in het midden van het te kleine gat positioneren en vervolgens de juiste diameter eerst door de tijdelijke laag en meteen door het koper. Dan kan, als je tijdelijke laag dik genoeg is, je boor geen kant op. Misschien heb je hier nog wat aan.

Groet BuSpu

Erik van Voorst (in memoriam)

Bedankt voor de tip maar zoals je al aangaf...het is uiteidelijk in het werk weer mooier geworden...en geloof me de krachten op het 12 mm dikke koper zijn echt enorm (geweest). :o :o.......mijn 1010 Watt Metabo Boormachine heeft iets speling opgelopen.(moet nagekeken worden)..mijn extra zware Boorkolom idem......ook mijn dieptemeter is stuk.....dat wordt een dure voorversterker...... :(..............maar wel een hele mooie al zeg ik het zelf... ;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eclipse

#514
Erik,

Als je volgende keer een gat groter wil maken in het koper moet je een stappenboor gebruiken, deze zijn in diverse maten te verkrijgen en de kosten vallen ook wel mee. Voor een afbeelding effe googlen. Te koop bij oa Conrad.

Henk

phy

Citaat van: eclipse op oktober 22, 2007, 21:34:21
Erik,

Als je volgende keer een gat groter wil maken in het koper moet je een stappenboor gebruiken, deze zijn in diverse maten te verkrijgen en de kosten vallen ook wel mee. Voor een afbeelding effe googlen. Te koop bij oa Conrad.

Henk
het koper is 12 mm dik een stappen boor heeft maar iets van 3mm hoogte voor elke stap
het is mooi geworden Erik!

VlisChris

Het kost je wel je gereedschap, maar het wordt wel heel erg mooi om te zien.
Vooral dat ebben ziet er geniaal uit 8) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

'T wordt mooier en mooier,
heb je al een overzichts foto van de machine in z'n geheel

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

.....op je wenken bediend... ;)

Toevallig zojuist alles in elkaar geschroefd zodat ik met zijn jas...uhh...jacket kan beginnen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R


BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

...en dan nu ...eindelijk voor het echie...het hard en zacht knoppie... ;D

Tataaa.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

BuSpu


BernHardN

#524
Citaat van: molle op oktober 23, 2007, 13:42:04
Kwijlmode aan :o O0
Citaat van: BuSpu op oktober 23, 2007, 14:15:15
Dwijlmode aan  ;)

Jongens 't is gewoon een gat in een plank  ;D


maar wel een mooie plank....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100