Oude beamer of Nieuwe beamer

Gestart door Blockbuster, januari 23, 2024, 12:19:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Half uurtje en uit zou ik absoluut niet adviseren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Ik zou niet 4x in de week een half uur gaan gamen.
Daar is een film projector niet voor  ;)
Dan zou ik een beamertje kopen.

Ik game ook wel eens op het grote scherm (2tot3xperweek) Maar dat is minimaal voor anderhalf uur. Een lamp van een JVC kost je gewoon 4 a 5 honderd, en met het aanzetten van je projector slijt je lamp het meest.
Andere merken zijn wel een stuk goedkoper maar de slijtage blijft overal hetzelfde.
Persoonlijk kijk ik ook bijna geen series in de EVISCOOP dat doe ik op een tv. Film kijken doe ik het meeste ik denk dat ik 4 tot 5 keer per week wel een film kijk of game.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Blockbuster

Citaat van: reza op januari 28, 2024, 17:20:12Ik zou niet 4x in de week een half uur gaan gamen.
Daar is een film projector niet voor  ;)
Dan zou ik een beamertje kopen.

Ik game ook wel eens op het grote scherm (2tot3xperweek) Maar dat is minimaal voor anderhalf uur. Een lamp van een JVC kost je gewoon 4 a 5 honderd, en met het aanzetten van je projector slijt je lamp het meest.
Andere merken zijn wel een stuk goedkoper maar de slijtage blijft overal hetzelfde.
Persoonlijk kijk ik ook bijna geen series in de EVISCOOP dat doe ik op een tv. Film kijken doe ik het meeste ik denk dat ik 4 tot 5 keer per week wel een film kijk of game.

Ooh oke dus jij maakt nog wel aardig gebruik van de projector ;D wist niet dat de lamp het meeste sleep met het aan zetten van de projector  :o  Is statisch beeld ook niet goed of maakt dat niet uit?

reza

Als het beeld aan is maakt het niet echt uit of het stil staat of niet. De lamp krijgt het meest op zijn donder bij het aan zetten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Citaat van: reza op januari 25, 2024, 21:01:38Ik begrijp niet wat je schrijft (sorry)

De degradatie ging toch enkel over SRXD panelen niet de LCDs uit de lagere reeksen? SXRD was een een niche voor Sony, meeste was en is LCD, maar niet speciaal voor HT.

Maar LCD projector paneeltjes hadden ooit hun eigen snelle degradatie problemen: https://www.stereonet.com/forums/topic/198646-inorganic-vs-organic-lcd-panels/

reza

Alle Sony,s hebben last van degraderende panelen.
Het hoge woord van Sony zelf is er uit, sinds enige tijd..
Alhoewel ze zeggen dat de nieuwe lijn er geen last van heeft, blijken de tests op o.a AVS anders.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Elke projector heeft panelen die achteruit gaan.

Meet zelf je paneel maar eens na 100-500 en 1000 uur ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jij begrijpt heel goed wat ik bedoel Frank.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 30, 2024, 13:28:22Elke projector heeft panelen die achteruit gaan.

Meet zelf je paneel maar eens na 100-500 en 1000 uur ;)

Gedaan trouwens en helaas voor Sony en aanhangers, geen degradatie op mijn JVC.
Althans niet zo als bij de Sony waarbij zwart gewoon grijs wordt op den duur.
Wel bijzonder dat je dit nu zo stellig schrijft, want in al die jaren van meten en calibreren heb je zelf nooit ondervonden dat de sony,s last hadden van degradatie van de panelen, althans dat heb je meerdere malen in verschillende topics geschreven als het ging over de Sony,s.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

remanus

....back on topic en misschien de wel/niet(fanboy) discussie in een eigen topic?

Gamen heb ik regelmatig op de Sony met veel plezier gedaan en dan ook vooral de Nintendo party games. Met Mario kart heeft als je met zijn vieren speelt ieder zijn eigen tv :)

Half uurtje aan en uit of wat je er ook mee wil doen hangt toch ook wel volledig af van wat je met de projector gaat doen en wat je te besteden geld stroom is. Maakt het je niet uit om over een paar jaar een nieuwe projector te kopen of in een kortere termijn dan normaal en lamp te vervangen. Maar hierdoor wel optimaal gebruik maakt van het apparaat, nou simpel lekker doen! Het is jou tijd en apparaat, dus gebruik het lekker voordat je met een projector zit met weinig uren en er is een 8k die je graag wil.

Misschien ook een grote Tcl tv overwegen ik weet dat een forum sponsor hier dik tevreden over is en zijn projector ermee vervangen heeft.

Ik heb de vraag al eens eerder gesteld maar ben je al eens ergens geweest om te kijken en daar persoonlijk de ervaring/advies te horen?

J.A.F._Doorhof

Er is een generatie geweest die enorm slecht was. Hw55 bv.

We zijn nu alleen wel wat generaties verder;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 30, 2024, 18:17:41Er is een generatie geweest die enorm slecht was. Hw55 bv.

We zijn nu alleen wel wat generaties verder;)

Kijk ik snap best dat je dit blijft beweren want er zijn waarschijnlijk heel wat klanten die vet geld hebben neergeteld voor een Sony maar je moet toch wel heel naïef zijn als je dit blijft beweren Frank.
Elk forum wereld wijd staat er vol mee dat de panelen er last van hebben en ook de laatste generatie.
Vele professionele calibrateur die dit als brood winning doen hebben dit gepost met verslagen foto's en calibratie rapporten erbij geplaatst. Honderden pagina's op alle grote ht forums en zoals Reza zegt heeft zelfs Sony dit (weleenswaar lichtelijk) erkent.
En jij blijft het maar down playen en net doen dat wij uit ons nek lullen.
Met alle respect ,en ik mag je graag en weet dat je een eerlijk persoon bent, maar dit is nu eenmaal geen gerucht meer maar werkelijk een feit.
Sorry, is zeker geen aanval maar dacht na heel wat keren op mijn tong te hebben gebeten dat dit wel iets duidelijker gezegd mocht worden.
Excuus aan de topic starter dat ik dit hier schrijf en dit is waarschijnlijk niet de juiste plek daarvoor, sorry
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

#37
Het enige wat ik keer op keer zeg is dat alle panelen degraderen en dat de hw55 enorm slecht was

Er word alleen vaak gedaan alsof een Sony lichtgrijs is na een jaar. En dat is gewoon onzin.

Nergens zeg ik dat panelen niet achteruit gaan.

De 1080p panelen hadden een probleem met de polarisers. Daarom verloren ze geen lichtoutput maar werden ze wel in een behoorlijk aantal modellen van de hw55 lichtgrijs. De nieuwe 4k panelen zouden een andere opbouw moeten hebben.

Het verschilt wel hoe de projector gebruikt word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Blockbuster

#39
Iedereen bedankt voor jullie mening!  ;D  Ik heb het advies van sommige opgevolgd en besloten mijn budget wat te een stuk te veruimen.  :angel:
Heb nu de JVC x7500 met scherm overgenomen van een klant van. @Mediasluis  :headbanging: Daarnaast heb ik ook het doek overgenomen van @Logix  :happy: Nu kan ik gaan kijken welk doek ik ga houden  :tongue2:

Bedankt voor jullie meningen!  ;D

williams

Veel plezier met je mooie aankopen 😊👍
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Logix

Succes! Je hebt in ieder geval al een goede start gemaakt!

bartvv

Citaat van: Blockbuster op januari 23, 2024, 14:13:33Budget ligt rond de 500 tot 750 euro. Is niet heel veel, maar er komt ook nog een scherm bij. Uiteindelijk wil ik over een paar jaar een 98'' of groter tcl scherm kopen.

Met een Optoma HD29x haal je voor dit geld een heel goede 1080p home cinema projector in huis. Adviesprijs is 699,- Veel leuker kijken dan meet een TV.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

pameijer

Citaat van: bartvv op februari 20, 2024, 17:32:27Met een Optoma HD29x haal je voor dit geld een heel goede 1080p home cinema projector in huis. Adviesprijs is 699,- Veel leuker kijken dan meet een TV.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!