Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

Leuk he werkgevers waar je 5 jaar voor werkt met heel je hebben en houwen en je dan voor een paar honderd euro het bedrijf uit willen werken, even geen werk in het vooruitzicht en dan gaan bezuinigen op je enige werknemer. Het mooie is dat ze nooit een kok vind die ook al haar algemene werkzaamheden doet, altijd aanwezig is, nooit ziek en nooit klachten krijgt. Altijd even wat extra doen voor een miezer loontje, zelf wil ze het namelijk niet doen.
Maar ik blijf daar gewoon nog de vriendelijkheid zelf en hou me aan de regels, dus ook aan de CAO die ik eerder niet heel belangrijk vond. Ik werk geen minuut meer over en neem gewoon al mijn pauzes op. terwijl ik eerder zo 14 uur werk met een paar rookpauzes.
het is haar verlies niet de mijne, toch erg jammer dat er op deze manier gewerkt moet worden.


je hebt de Hirschmann moka16 maar ik heb de echobox gekocht, verder heb ik nog niet veel van dit soort adapters gevonden (in NL).. als ik 50 meter netwerkkabel moet trekken ben ik waarschijnlijk bijna zoveel kwijt plus het werk dat je er aan hebt.. dus ben heel benieuwd!
over het lichtnet heb ik ook naar gekeken maar met deze oplossing heb je dus alleen je coaxkabel nodig die er toch al ligt dus geen onnodige kabels. Ik ben heel benieuwd :popcorn: we gaan het meemaken  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

oja, de overige parttimers die er werken zijn allemaal door mij daar komen werken en zullen bij mijn vertrek ook vertrekken. dus heeft ze niemand meer heheheh :devil:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Mijn ervaring met zowel zakelijk als prive. Mensen vergeten wat je voor ze gedaan hebben. Al kom je 100 x 15 min. eerder op kantoor en je komt 1 x 5 min. te laat dan krijg je daar wat over te horen. Bij mij niet, want ik ben altijd als eerste op kantoor :)

Prive vergeet men ook wat je voor ze gedaan hebt in het verleden.

Denk mens eigen.

Hirschman heb ik een slechte ervaring mee. Splitter van ze. Heb via iemand van dit forum een andere splitter gekocht wat dezelfde prijs heeft inc. versturen. En beeld is er beter van geworden.


W.Otter

Citaat van: Raymond187 op juni  4, 2013, 11:00:48
Mijn ervaring met zowel zakelijk als prive. Mensen vergeten wat je voor ze gedaan hebben. Al kom je 100 x 15 min. eerder op kantoor en je komt 1 x 5 min. te laat dan krijg je daar wat over te horen. Bij mij niet, want ik ben altijd als eerste op kantoor :)

Prive vergeet men ook wat je voor ze gedaan hebt in het verleden.

Denk mens eigen.

Hirschman heb ik een slechte ervaring mee. Splitter van ze. Heb via iemand van dit forum een andere splitter gekocht wat dezelfde prijs heeft inc. versturen. En beeld is er beter van geworden.

van verwachting komt inderdaad teleurstelling maar ik ben nou eenmaal iemand die graag wat extra doet en het zou prettig zijn als men dat eens kan waarderen. Ik ben niet iemand die er de kantjes van af loopt en de CAO op de voet volgt . Althans dat doe ik nu wel maar dat kost me moeite als dat niet in je aard ligt.
helaas heeft het zo moeten aflopen maar dat zullen ze daar nog wel merken. Ik heb er iig een leuke baan voor terug waar het elke dag stervens druk is en de gerechten helemaal uit eigen huis komen. Genoeg om te leren en het is een groot bedrijf dus qua uitbetaling zal dat ook een stuk prettiger verlopen. ik ga er alleen op loon iets achteruit maar dat maak ik goed door het 2 á 3 dubbele te werken! dus binnenkort een nieuw tvmeubel en nieuwe tv!! hahah  :D

en hirschmann dat heb ik ook maar niet gedaan nee.. waren ook erg lomp en groot. verder is het systeem nog niet echt aangeslagen in NL dus wie weet koop ik een flop  :google:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Het is altijd jammer als je op zo'n mannier je baan bij een werkgever moet beeindigen.
Ik kan me je houding overgens goed voorstellen, maar het blijft altijd vervelend.
Je hebt in ieder geval heel snel een andere job gevonden.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

quattronl

Mijn powerline adapter ging pas stotteren bij > 35Mbps. Een mkv-tje gaat dan dus prima.
Maar ok, je hebt nogal wat verschillen in die adapters. Ik heb een set van KPN. Snelheid weet ik zo niet.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

ikkeenjij36

Nou W.Otter even je hele showcase doorgelezen en alles ziet er erg netjes en mooi uit!!
Door jou ben ik vorig jaar ook begonnen met mijn eigen ht en heb pas 2 weken geleden mijn eerste upgrade gedaan door middel van nieuwe avr en speaker set.
Ook hier moet er eind van het jaar verbouwd worden zodat mijn speakers beter geplaatst kunnen worden en dus beter afgesteld.
Nogmaals ik blijf jou case volgen want het ziet er mooi uit,en ook ik moet een nieuwe tv met de verbouwing doordat de woonkamer anders wordt.
Dus ik ga jouw upgrade voor de tv volgen zodat ik ook wat aan de tips/advies heb 8) :clapping:
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

W.Otter

Citaat van: Rha007 op juni  4, 2013, 16:40:02
Het is altijd jammer als je op zo'n mannier je baan bij een werkgever moet beeindigen.
Ik kan me je houding overgens goed voorstellen, maar het blijft altijd vervelend.
Je hebt in ieder geval heel snel een andere job gevonden.

inderdaad, het is heel vervelend en levert niets op voor beide partijen. Op een of andere manier heb ik echt de neiging om haar helemaal uit te melken tot ze aan de grond genageld zit, maar aan de andere kant wil ik daar ook geen minuut langer werken. Ze moeten maar eens voelen! als ik daar vrijwillig weg ga is het voor hun erg makkelijk en ik wil ze juist op de blaren laten zitten. maar goed, ik hou de eer aan mezelf :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: quattronl op juni  4, 2013, 16:47:52
Mijn powerline adapter ging pas stotteren bij > 35Mbps. Een mkv-tje gaat dan dus prima.
Maar ok, je hebt nogal wat verschillen in die adapters. Ik heb een set van KPN. Snelheid weet ik zo niet.

deze zal dus bijna geen verlies hebben. ben heel benieuwd!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: ikkeenjij36 op juni  4, 2013, 20:43:51
Nou W.Otter even je hele showcase doorgelezen en alles ziet er erg netjes en mooi uit!!
Door jou ben ik vorig jaar ook begonnen met mijn eigen ht en heb pas 2 weken geleden mijn eerste upgrade gedaan door middel van nieuwe avr en speaker set.
Ook hier moet er eind van het jaar verbouwd worden zodat mijn speakers beter geplaatst kunnen worden en dus beter afgesteld.
Nogmaals ik blijf jou case volgen want het ziet er mooi uit,en ook ik moet een nieuwe tv met de verbouwing doordat de woonkamer anders wordt.
Dus ik ga jouw upgrade voor de tv volgen zodat ik ook wat aan de tips/advies heb 8) :clapping:

leuk om te horen! bedankt  :hehe:
ben je er eindelijk uit welke?! :D duurde even..  :coffee:
Mijn meubel gaat sowieso maatwerk worden, of ik doe het zelf of ik laat het uitbesteden, het punt is dat het aardig duur hout is en maak je daar een fout mee dan ben je 100 euro lichter.. De tv gaat iets in de vorm van een 46/50inch zijn. Ik zit te kijken naar de vt50 of 60 van Panasonic maar ik ben nog steeds groot van van sony door het warme beeld. merken waar ik totaal niet van gecharmeerd ben zijn: LG/Samsung/Philips(behalve de 21:9). het is gewoon alsof je naar een live photoshop zit te kijken, alle kleuren extra dik aangezet en gewoon té 'gemaakt'
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Citaat van: W.Otter op juni  4, 2013, 22:38:20
inderdaad, het is heel vervelend en levert niets op voor beide partijen. Op een of andere manier heb ik echt de neiging om haar helemaal uit te melken tot ze aan de grond genageld zit, maar aan de andere kant wil ik daar ook geen minuut langer werken. Ze moeten maar eens voelen! als ik daar vrijwillig weg ga is het voor hun erg makkelijk en ik wil ze juist op de blaren laten zitten. maar goed, ik hou de eer aan mezelf :D
Lees duidelijk frustratie.

Beste is toch los laten weggaan gedag zeggen en nooit meer omkijken. Als je er zo mee bezig blijft duurt het alleen maar langer voordat je het geaccepteerd hebt en achter je gelaten.

Zulke frustratie kost teveel energie die je beter kan gebruiken bij je nieuwe job  :thumbs-up:


W.Otter

het is erg frustrerend  maar zo is het ook maar weer, gewoon weer de draad op pakken.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

S@m

Citaat van: W.Otter op juni  5, 2013, 10:09:34
het is erg frustrerend  maar zo is het ook maar weer, gewoon weer de draad op pakken.

Je krijgt nou eenmaal niet altijd waar je denkt recht op te hebben... ;)

Soms ben je de hond en soms de boom.

W.Otter

helaas wel, ik loop wel snel deuken op als ik blijf geven en er komt niets voor terug. Ik kan mezelf dan aardig druk maken om dit soort kwesties maar goed ze weet pas wat ze mist als het weg is en ik ben blij dat ik straks weg ben.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Je inbox zit vol, maar ik zal het morgen versturen. ;)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

kan een werkgever mij zomaar buiten het rooster om inplannen een dag van te voren zonder het te overleggen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

lynch1979

Citaat van: W.Otter op juni  6, 2013, 09:58:31
kan een werkgever mij zomaar buiten het rooster om inplannen een dag van te voren zonder het te overleggen?


Of het mag...volgens mij niet zonder overleg met de werknemer.
En het is wel zo netjes om dat doen, ook gezien de omstandigheden die er nu zijn op je werk.

S@m

Citaat van: W.Otter op juni  6, 2013, 09:58:31
kan een werkgever mij zomaar buiten het rooster om inplannen een dag van te voren zonder het te overleggen?

Volgens mij wel. En waarom maak je het jezelf zo moeilijk?

Go with the flow

Citaat van: W.Otter op juni  4, 2013, 13:12:15
maar ik ben nou eenmaal iemand die graag wat extra doet

Ik ben niet iemand die er de kantjes van af loopt en de CAO op de voet volgt .

Althans dat doe ik nu wel maar dat kost me moeite als dat niet in je aard ligt.

Raymond187

Nou het is niet zozeer jezelf moeilijk maken, maar een rooster is er niet voor niks. En als het aangepast gaat worden dan moet he t eker in overleg. Je werkgever bepaald niet hoe jij je prive tijd indeelt. Wat nou als je een andere afspraak hebt gemaakt? Dan moet jij alles aanpassen, omdat je werkgever zomaar iets aanpast zonder overleg.

Als ik daar zou blijven werken zou ik gaan werken, maar duidelijk laten merken dat de volgende x zoiets eerst besproken moet worden anders kan je niet garanderen dat je kan komen werken ivm andere afspraken.

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op juni  6, 2013, 10:55:59
Nou het is niet zozeer jezelf moeilijk maken, maar een rooster is er niet voor niks. En als het aangepast gaat worden dan moet he t eker in overleg. Je werkgever bepaald niet hoe jij je prive tijd indeelt. Wat nou als je een andere afspraak hebt gemaakt? Dan moet jij alles aanpassen, omdat je werkgever zomaar iets aanpast zonder overleg.

Als ik daar zou blijven werken zou ik gaan werken, maar duidelijk laten merken dat de volgende x zoiets eerst besproken moet worden anders kan je niet garanderen dat je kan komen werken ivm andere afspraken.

en dat is nou exact aan de hand, ik heb andere afspraken en er wordt van het oorspronkelijke rooster afgeweken en dan is 1 dag wel erg kortdag..

en S@m, ik maak het mijzelf niet moeilijk, zij maakt het zichzelf moeilijk door mij in situaties te brengen waardoor ik genoodzaakt ben juridische stappen te ondernemen. Ik wordt niet betaald en toch sta ik onder contract, ik moet nu gewoon blijven werken want doe ik dat niet is het werkweigering en ben ik op staande voet ontslagen en heb ik niets. Er is bericht naar haar onderweg via mijn advocaat dat ze geacht wordt mij te betalen maar dat kan twee weken duren, ik heb dus geen geld en toch moet ik blijven werken omdat de regels zo zijn. Dit gaat tegen elke logica in en is erg lastig om zo met je om te laten springen. Dus vind je dat ik moeilijk doe?

maar goed, ik lach het laatst want ik sta gewoon erg sterk in deze situatie.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

zo, ik heb de MoCa adapters aangesloten en ik moet zeggen het werkt vlekkeloos! in de meterkast hangt een kastje waar een datakabel heen gaat, deze verdeeld dat in tv en internet en stuurt dat over de bestaande coax kabel voor tv en radio.
de coax kabel naar mijn tv gaat nu eerst in nog zo'n MoCa adapter en verdeeld dit signaal weer onder in tv en internet. Hier komt dus weer een coax kabel en een ethernet kabel uit.

Signaalverlies heb ik niet en er worden geen nieuwe IP adressen uitgedeeld. Ik stream moeiteloos BDMV's dus ik ben zeer tevreden. Het mooie is dat er boven ook nog een coax aansluiting zit en er gewoon een extra MoCa adapter bijgekocht kan worden die daar voor bedraad internet kan zorgen om ook op de slaapkamer te genieten van de hoogste kwaliteit  :D

leuk spul! zeker een aanrader voor mensen die geen gaten willen boren en door de kruipruimte willen met tientallen meters UTP kabel.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Uuhh ze betaald je niet? Dan heb je ook geen geld voor brandstof of OV om naar het werk te komen ;)

MoCa... ik zal eens googlen. Ik moet ook nog netwerk in de slaapkamer hebben.

Rha007

Citaat van: W.Otter op juni  6, 2013, 09:58:31
kan een werkgever mij zomaar buiten het rooster om inplannen een dag van te voren zonder het te overleggen?

Ligt helemaal of je onder een cao valt en wat hierin staat beschreven. Mondelinge afspraken gelden niet, dit wordt al snel een wellis nietes verhaal.
Ik werk ook in ploegendiensten en prijs mijzelf erg gelukkig dat ik onder het haven cao val, waar ook dit soort zaken uitmuntend zijn geregeld (althans bij het bedrijf waar ik voor werk).
Als je jezelf wilt beschermen, zal je dus eerst de kleine letters in het cao of je contract moeten doorlezen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

nou, het is vandaag de 6e en ik kreeg gisteravond te horen dat ik morgen moet werken terwijl het rooster al een maand geleden bekend was, daar heb ik mee ingestemd en ik vind het redelijk kortdag dat er zonder overleg ingeplanned wordt.
De CAO is horeca..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF