Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob_H

Citaat van: Richi op februari 20, 2007, 21:18:07
Leuk om te lezen dat jouw reactie dezelfde was als die van mij toen ik mijn set na de modificatie hoorde.

Veel luisterplezier gewenst,
Richard

Louis heeft zijn belofte waargemaakt, wat hij vertelde aan de telefoon over de modificatie is ook uitgekomen.
Dan heb ik het bv.: over te toename van ruimtelijkheid, oplossend vermogen, diepte en stage.

Mvg. Rob

Rob_H

Sinds gisteren weer nieuw speelgoed gekregen om mee te testen.

één paar Final 300i electrostaten ondersteund door de Final S110 subwoofer.
Het duurt nog wel eventjes vooralleer ik alles heb ingeregeld.
Mijn ruimte werkt niet mee  :).

Alvast wat pics... ;)









Mvg. Rob


R


Del member

Straks nog een Lyngdorf room corrector erbij ?
Of blijft je parasetup ?

Rob_H

Alleen testen mannen, het is voorlopig wel even goed geweest  ;D

Mvg. Rob

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

bmateijsen

Citaat van: Rob_H op februari 26, 2007, 15:57:50
Sinds gisteren weer nieuw speelgoed gekregen om mee te testen.

één paar Final 300i electrostaten ondersteund door de Final S110 subwoofer.
Het duurt nog wel eventjes vooralleer ik alles heb ingeregeld.
Mijn ruimte werkt niet mee  :).

Alvast wat pics... ;)

Je ruimte werkt niet mee of de subwoofer werkt niet mee?? Haal die S110 er eens tussen uit en vervang het door een andere subwoofer.


Del member

Citaat van: bmateijsen op februari 26, 2007, 16:56:57
Je ruimte werkt niet mee of de subwoofer werkt niet mee?? Haal die S110 er eens tussen uit en vervang het door een andere subwoofer.

Bjorn,

Zijn ruimte ziet er erg compact uit waardoor problemen in het laag op veel hogere frequenties optreden dan in een grote living, dus meer rechtrekken en de kritische plaatsing van speakers en luisterplek wordt een stuk complexer. Een simpele sub volstaat dan meestal niet, in m'n vorige ruimte die 20m2 was kreeg ik met een klassieke sub (toen een B&W met enkel volume en lowpass en fase regeling) nooit de afregeling goed. Nu ik een in een ruimte zit die meer dan 2x zo groot is is m'n curve default al een stuk vlakker dan in Gent en moet de velodyne minder werk doen.

Maximus_Aurelius

#133
Nou wel erg gaaf hoor. De foto's op de eerste pagina zien er erg fraai uit ook de apparatuur en luidsprekers en de rest ;D Die Final zien er ook fraai uit.

Maar even een vraagje , ik weet niet of dit al voorbij gekomen is als dit zo is sorry dan  :-*
Wat is de afstand tussen de luidsprekers? Lijkt vrij dicht op elkaar te staan maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn :) Vandaar de vraag.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

In een kleine ruimte zou je helemaal een compact snel subje moet hebben, de Final subjes zijn dat niet echt ;).

Citaat van: ub4b op februari 26, 2007, 17:02:35
Bjorn,

Zijn ruimte ziet er erg compact uit waardoor problemen in het laag op veel hogere frequenties optreden dan in een grote living, dus meer rechtrekken en de kritische plaatsing van speakers en luisterplek wordt een stuk complexer. Een simpele sub volstaat dan meestal niet, in m'n vorige ruimte die 20m2 was kreeg ik met een klassieke sub (toen een B&W met enkel volume en lowpass en fase regeling) nooit de afregeling goed. Nu ik een in een ruimte zit die meer dan 2x zo groot is is m'n curve default al een stuk vlakker dan in Gent en moet de velodyne minder werk doen.

Rob_H

Hey,

Om zowat op iedereen zijn vraag een antwoord te bieden:

Ik heb inderdaad een kleine luisterruimte :(, dit is omdat ik nog steeds bij mijn ouders woon (zoals reeds eerder aangehaald)
en dit de enigste ruimte in het huis is wat ik iets of wat mijn ding kan doen. :)
De ruimte is 5,50m op 3 m en mijn luidsprekers staan op dit moment ongeveer 1,7m à 1,8m uiteen
en een goede meter van de achterwand.
Ondanks dat de speakers niet ver uiteen staan krijg ik toch een mooi stereobeeld. ;D

Nu hebben de finals hier wel iets meer last mee. Je merkt met de finals dat je iets meer last hebt van reflecties.
Spelen met de finals zonder sub is niet aan te raden. Het klink heel ijl en dun dan, met de sub klinkt het héél aangenaam als je hem niet te hard zet. 
Wat ik zo mooi vind aan de finals is dat deze een zeer natuurgetrouwe klankkleur weergeven van zowel instrumenten als stemmen.
Ik vermoed dat er nog meer winst is uit de finals is te halen mits een grotere luisterruimte.

Over een andere sub spreek ik niet uit vermits ik deze set in zijn geheel van de importeur heb gekregen om te testen.
Om weer in de herhaling te vallen vind je hiervan in de nabije toekomst een review op audioforum.be. ;D

To be continued.

Mvg. Rob



Maximus_Aurelius

Citaat van: Rob_H op februari 27, 2007, 16:26:23
Hey,

Om zowat op iedereen zijn vraag een antwoord te bieden:

Ik heb inderdaad een kleine luisterruimte :(, dit is omdat ik nog steeds bij mijn ouders woon (zoals reeds eerder aangehaald)
en dit de enigste ruimte in het huis is wat ik iets of wat mijn ding kan doen. :)
De ruimte is 5,50m op 3 m en mijn luidsprekers staan op dit moment ongeveer 1,7m à 1,8m uiteen
en een goede meter van de achterwand.
Ondanks dat de speakers niet ver uiteen staan krijg ik toch een mooi stereobeeld. ;D

Nu hebben de finals hier wel iets meer last mee. Je merkt met de finals dat je iets meer last hebt van reflecties.
Spelen met de finals zonder sub is niet aan te raden. Het klink heel ijl en dun dan, met de sub klinkt het héél aangenaam als je hem niet te hard zet. 
Wat ik zo mooi vind aan de finals is dat deze een zeer natuurgetrouwe klankkleur weergeven van zowel instrumenten als stemmen.
Ik vermoed dat er nog meer winst is uit de finals is te halen mits een grotere luisterruimte.

Over een andere sub spreek ik niet uit vermits ik deze set in zijn geheel van de importeur heb gekregen om te testen.
Om weer in de herhaling te vallen vind je hiervan in de nabije toekomst een review op audioforum.be. ;D

To be continued.

Mvg. Rob




Kleine luisterruimte dat heb ik ook.Maar het kan allemaal toch goed eruit komen.Maar het is gewoon in het begin passen en meten en hoe en wat.

Ik merk zelf dat in een kleine ruimte kompakte luidsprekers beste zijn , ook mede dat die niet zover uit een hoeven te staan.Jij heb daar zelf ook last van (1.7m á 1.8m). Dat zelfde heb ik ook in mijn ruimte.
Ik kan nog andersom werken alles in de breedte zetten dan komen de LS verder uiteen te staan , maar dan kom ik er wat dichter op te zitten.Voor mij ook geen enkel probleem.
Maar in het begin is het gewoon passen en meten. ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Daklem

Wauw Rob,

Dat zijn nog eens flinke jongens.

Om eerlijk te zijn vind ik dat je B&W's ook mooier in de ruimte passen dan deze moderne verkeerd gespannen tennisnetten.  ;)

Rob_H

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 27, 2007, 17:18:16

Maar in het begin is het gewoon passen en meten. ;D

Idd, mijn luidsprekers hebben bijna alle hoeken van de ruimte gezien  ;D.
Maar het resultaat mag er zijn. ;)

Mvg. Rob

Rob_H

Citaat van: Daklem op februari 27, 2007, 17:57:44
Wauw Rob,

Dat zijn nog eens flinke jongens.

Om eerlijk te zijn vind ik dat je B&W's ook mooier in de ruimte passen dan deze moderne verkeerd gespannen tennisnetten.  ;)

Dat is een goei  ;D, ik ben nog altijd blij met mijn B&W's. Uiterlijk vind ik de finals toch niet misstaan.
Er zijn wel lelijkere electrostaten op de markt.

Mvg. Rob ;)

Audiofiel

Citaat van: Rob_H op februari 18, 2007, 16:06:25
Zoals eerder vermeld ben ik donderdag naar Ommeren geweest om bij Artspeak mijn versterkers te laten modificeren.

....

Maar nu het belangrijkste:  het RESULTAAT !!!!

Thuis terug aangekomen sloot ik vol ongeduld de versterkers terug aan. 
Deze keer niet met mijn huidige kimber powercords maar met voedingkabels van Artspeak zelf die ik ook had meegenomen.
Ik herinner mij het nog goed, de eerste noot na de modificatie.  De cd was Nils Lofgren Acoustic Live.
Ik stond werkelijk versteld van het resultaat.  Voor het eerst had ik echt het gevoel dat ik in de zaal zat.
Zo veel oplossend vermogen zonder gekleurd te klinken, het laag had een andere dimensie gekregen. 
Maar ook is er veel meer diepte en grootsere staging. Van luistermoeheid is geen sprake meer. 
Elke cd die ik in de lade van North Star steek klink als nooit te voren.  Ik hoor bij elke cd wel iets nieuws dat ik voordien
niet gehoord had.

Spijt? Zeker niet, aanrader? Zeker weten.
Zeker als je het kostenplaatje bekijkt. Dit bedraagt €440, dat is het bedrag samen met de 2 powercords van artspeak zelf.
Misschien ga ik op termijn de A21 wel grondiger laten onderhanden nemen door Louis.
Maar eerst genieten van de MUZIEK dat mij setje nu produceert.

Leuk om weer een tevreden ArtSpeak klant tegen te komen. Je hebt kunnen merken dat de prijs/kwaliteits-verhouding voor de modificaties prima is. :D

Citaat van: Blue-Eyes op februari 18, 2007, 16:22:29
Had Louis deze appartatuur vaker onderhanden genomen daar ze binnen enkele uren klaar waren? Ik weet van mijn modificatie dat dit dagen heeft geduurd. Niet wegens het werk maar omdat de Sebastiaan niet tevreden was en alle beschikbare componenten wilde testen, in elke bezetting en variatie van verschillende componenten. Ook was niet elk vervangen component de beste, sterker nog, zelfs theoretische betere onderdelen klonken wel eens minder in een bepaalde setting. Om dan het maximale er uit te halen duurde dat dagen van testen, dagen laten liggen bezinken, etc.

Louis is vroeger zelf leverancier geweest van Parasound. Ik denk dat hij meer Para's heeft gemodificeerd dan wie ook in de Benelux. Daarom weet hij al snel een goed resultaat te halen bij apparaten die hij al kent. Zo gaat er ook niet extreem veel tijd in zitten.

Bij mijn loopwerk en DAC zat een wat langer testtraject met onder meer testen van allerlei elco's in de voeding. Uiteindelijk zitten in de DAC bijvoorbeeld geen Black Gates, maar Philips Military, simpelweg omdat die in de DAC beter bleken te klinken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Rob_H op februari 27, 2007, 18:27:57
Uiterlijk vind ik de finals toch niet misstaan.
Er zijn wel lelijkere electrostaten op de markt.

Dat is waar.  ;D  ;D


Gelukkig vind ik uiterlijk minder belangrijk dan de uiteindelijke klank. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rob_H

Citaat van: Audiofiel op maart  1, 2007, 08:57:21
Leuk om weer een tevreden ArtSpeak klant tegen te komen. Je hebt kunnen merken dat de prijs/kwaliteits-verhouding voor de modificaties prima is. :D

Louis is vroeger zelf leverancier geweest van Parasound. Ik denk dat hij meer Para's heeft gemodificeerd dan wie ook in de Benelux. Daarom weet hij al snel een goed resultaat te halen bij apparaten die hij al kent. Zo gaat er ook niet extreem veel tijd in zitten.

Bij mijn loopwerk en DAC zat een wat langer testtraject met onder meer testen van allerlei elco's in de voeding. Uiteindelijk zitten in de DAC bijvoorbeeld geen Black Gates, maar Philips Military, simpelweg omdat die in de DAC beter bleken te klinken. ;)

Louis wist me te vertellen dat hij terug Parasound ging verdelen in de nabije toekomst.
Het is een straffe kerel hoor, hij bekeek even de componenten die in mijn versterkers zaten en wist me meteen te vertellen waarom er sommigen van uit moesten. En zijn vermoeden werd bevestigd  ;D

Mvg. Rob

Audiofiel

Heeft Louis nog stukjes uit leuke conferences geciteerd terwijl hij met je aan het praten was? ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

graafke


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rob_H

Citaat van: Audiofiel op maart  1, 2007, 15:32:32
Heeft Louis nog stukjes uit leuke conferences geciteerd terwijl hij met je aan het praten was? ;D ;D

Jammer genoeg niet, hij had nog andere verplichtingen?

Mvg. Rob


Peerless Monster

Citaat van: Rob_H op maart  4, 2007, 12:11:47
Dank je  ;)

Mvg. Rob

Ik vind het rack vooral heel erg mooi ;).
Ik heb de E12 (3 platen) in het zwart.
Er moeten nog foto's geplaatst worden daarvan, dus dat zal ik binnenkort eens even doen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op maart  4, 2007, 12:17:47
Ik vind het rack vooral heel erg mooi ;).
Ik heb de E12 (3 platen) in het zwart.
Er moeten nog foto's geplaatst worden daarvan, dus dat zal ik binnenkort eens even doen...

Inderdaad een mooi rack. En het klinkt ook nog goed! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.