Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

vik

Gezellig!!  :headbanging:


Citaat van: RubenV. op oktober  2, 2014, 16:54:10
Ik zou eventueel de shootout nog kunnen voorzien van een Arcam AV9(oud topmodel) mocht daar nog iemand op zitten te wachten  :D
Citaat van: Miesepies op oktober  2, 2014, 12:43:15
Ben ook wel geïnteresseerd, en breng mezelf me. Is dat ook goed? ;)
Citaat van: tiptop op oktober  2, 2014, 11:10:16
Hoi jongens,
Lijktof ik er weinig ben, maar sinds ik op het forum terug ben volg ik dit draadje. Is er plaats voor mij bij de shoot-out? Ik ben ook erg benieuwd naar de XMC-1. Ik heb laatst mijn Jadis VV ingeruild tegen een oudere Primare Proc (zonder HDMI) en vind dit de eertse proc die     eindelijk eens ook een goede stereo vv is in de prijsrange tot 3000 euro. Als het zo uit komt kan ik 'm wel meenemen. :)

Ook leuk om jullie weer eens te zien! ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ben benieuwd wie er eventueel nog bij zou willen.



Citaat van: clockwork op oktober  2, 2014, 19:10:08
tot dusver hebben we:

-Vik met een Marantz
-Tiptop met een Primare
-Miesepies (mag als 'Emotiva aanstichter' natuurlijk niet ontbreken) ;)
-RubenV met een Arcam

Zijn er nog mensen met een echt dure jongen (ML, Anthem, Classé, Lexicon etc) die de 'uitdaging' aandurven?




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

Citaat van: clockwork op oktober  2, 2014, 19:10:08-Miesepies (mag als 'Emotiva aanstichter' natuurlijk niet ontbreken) ;)

Graag gedaan :D

...maar heb nu geen emotiva meer.

knubbe

Ik kan helaas alleen een vergelijk met een stereo amp bieden ;)
Mocht er nog een kijk en luister plekje zijn dan ben ik wel heel benieuwd wat zulke apparaten teweeg brengen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Citaat van: Miesepies op oktober  2, 2014, 23:01:45
Graag gedaan :D

...maar heb nu geen emotiva meer.

Ik zie het als een kans om je weer op het rechte pad te krijgen.  ;)

Citaat van: knubbe op oktober  3, 2014, 07:18:52
Ik kan helaas alleen een vergelijk met een stereo amp bieden ;)
Mocht er nog een kijk en luister plekje zijn dan ben ik wel heel benieuwd wat zulke apparaten teweeg brengen!

Mag ik je op de reservelijst zetten? Anders moet ik stoelen gaan huren.  ;)Je bent overigens altijd welkom om een keer alleen naar de XMC te komen luisteren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

Geen probleem uiteraard! Bedankt voor het aanbod!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Xstream

Citaat van: vik op oktober  2, 2014, 21:37:21
Ben benieuwd wie er eventueel nog bij zou willen.
Lijkt me ook erg leuk. Vooral als er een (stock) av8801 bij staat. Dat is voor mij momenteel een evt. alternatief op de xmc.

Ik heb nog wel een oude sr8500 marantz liggen om mee te nemen, maar dat lijkt me vrij nutteloos :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

MegaJ

Mooie plannen jongens. Ben erg benieuwd wat er uit komt. Ik ben nog steeds tevreden met de UMC-200, maar die XMC zou natuurlijk beter moeten klinken  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

vik

We hebben dus de volgende lijst?

-Vik met een Marantz
-Tiptop met een Primare
-Miesepies (mag als 'Emotiva aanstichter' natuurlijk niet ontbreken) ;)
-RubenV met een Arcam
-Xstream

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

norman

Citaat van: clockwork op oktober  1, 2014, 17:23:41
Ik heb er niet echt een mening over (wel of geen mod). Op zich wil ik wel eens horen hoe de XMC zich verhoudt tot andere processors, hoewel ik niet echt de illusie heb dat hij zich echt zou kunnen meten met de Classe's van deze wereld. Maar we zullen zien.... :colgate:

Er is overigens een nieuwe Emotiva podcast beschikbaar. Eind deze week komt er een nieuwe firmware versie, Dirac is 'bijna' klaar, maar komt echt! Plus er komt een REW module waarmee je de REW instellingen via een USB stickie rechtstreeks op je XMC kunt kopieëren.
O ja, en de wachtlijst is bijna weggewerkt dus je kunt binnenkort gewoon bestellen.

@norman: hoe bevalt jouw XMC? Ik heb je nog niet daarover gelezen.  :lookaround:
Ben op zeer tevreden over het surround geluid.
In stereo is mijn externe DAC toch nog een stuk beter helaas. (Anders had ik deze verhuisd naar een andere set)

Wacht met smart op DIRAC
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op oktober  5, 2014, 13:16:35
Ben op zeer tevreden over het surround geluid.
In stereo is mijn externe DAC toch nog een stuk beter helaas. (Anders had ik deze verhuisd naar een andere set)

Wacht met smart op DIRAC

Mooi zo. Welke DAC is dat dan?
Ik gebruik hier de interne DAC van mijn Linn, dus dat was mij niet opgevallen.
Wel heb ik gisteren mijn laptop met foobar2000 aan de interne DAC van de XMC aangesloten. Dat viel me ook niet mee. Ik wist op dat moment niet waar dat aan lag en heb Snel de Linn maar weer aangezet. Maar als ik jou mag geloven ligt dat dus aan de DAC van de XMC. 😞
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

DV79

#7311
Ik begrijp uit de eerdere posts dat het vol zit. Mocht er toch nog op de één of andere manier plek komen dan heb ik ook interesse.
Ik heb denk ik niet direct iets mee te nemen als vergelijk maar ben wel aan het denken/zoeken naar een andere oplossing dan ik nu gebruik. Vandaar de interesse.

typo aangepast

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

clockwork

Citaat van: DV79 op oktober  5, 2014, 14:17:40
Ik begrijp uit de eerdere posts dat het vol zit. Mocht er toch nog op de één of andere manier plek komen dan heb ik ook interesse.
Ik heb denk ik niet direct iets mee te nemen als vergelijk maar ben wel aan het denken/zoeken naar een andere oplossing dan ik nu gebruik. Vandaar de interesse.

typo aangepast

Ik ben inderdaad bang dat het een beetje vol wordt in mijn hok van 6 bij 4.  :ohmy:Wellicht valt er een andere oplossing te bedenken? (En dan kijk ik virtueel Vik even aan. Wie heeft heeft hij meer ervaring met dit soort zaken).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Ik heb een Metrum NOS Octave, interne dac is niet slecht mijne is net iets beter
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op oktober  5, 2014, 14:30:41
Ik heb een Metrum NOS Octave, interne dac is niet slecht mijne is net iets beter

Oké, maar dat is met een adviesprijs van  bijna € 1100 ook geen instapper.  :colgate:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Tja en dan doet de XMC het nog niet eens echt zo slecht......
Nu met die REW update had ik toch al wel graag de mic gehad, morgen is polsen of dat mogelijk is.
Kunnen ze DIRAC wel over het internet sturen.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Midcall

Citaat van: clockwork op oktober  2, 2014, 19:10:08
tot dusver hebben we:

-Vik met een Marantz
-Tiptop met een Primare
-Miesepies (mag als 'Emotiva aanstichter' natuurlijk niet ontbreken) ;)
-RubenV met een Arcam

Zijn er nog mensen met een echt dure jongen (ML, Anthem, Classé, Lexicon etc) die de 'uitdaging' aandurven?

Wordt wel een langdurige sessie, al die processoren zullen toch een beetje fatsoenlijk ingesteld/ingeregeld moeten worden. Ik neem aan dat een appels met koeien vergelijk (wat het zou worden als je daar niet voldoende aandacht aan besteedt) anders niet zoveel zin heeft voor de aan- en afwezigen van deze test.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

clockwork

Citaat van: Midcall op oktober  6, 2014, 01:50:24
Wordt wel een langdurige sessie, al die processoren zullen toch een beetje fatsoenlijk ingesteld/ingeregeld moeten worden. Ik neem aan dat een appels met koeien vergelijk (wat het zou worden als je daar niet voldoende aandacht aan besteedt) anders niet zoveel zin heeft voor de aan- en afwezigen van deze test.

Klopt ja. Daar zijn we ons (hopelijk) wel van bewust. Daar moet nog een modus (schifting?) voor gevonden worden.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

Misschien moeten we alleen kijken hoe het klinkt in stereo. Dat is een hele goede indicatie over de kwaliteit die een proc in surround zou geven. Dat maakt het meteen heel wat simpeler. :ph34r:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

rovinggecko

Vraag is wat je wilt testen. Zo zonder Dirac zou je eigenlijk gewoon de muzikaliteit moeten testen. Eens met tiptop dus.

Denk ook dat daar een goede test ligt. Voor mij was de umc-1  te scherp/forward voor muziek (op mijn set). Zou interessant zijn om de xmc in dat verband te zien.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mario D

Kan misschien iemand zeggen hoe het komt dat de XPA-1L stabiel (250w/8ohm&500w/4ohm) blijft tot 4ohm, bij iedere andere emo amp blijkt dit niet zo te zijn.
Bv de XPA-1 (niet L) speelt ook in klasse A/AB maar heeft dan 600w/8ohm & 1000W/4ohm.

Zou de XPA-1L dan een betere keuze zijn dan de XPA-1. ?

Staaled

Citaat van: clockwork op oktober  6, 2014, 08:42:23
Klopt ja. Daar zijn we ons (hopelijk) wel van bewust. Daar moet nog een modus (schifting?) voor gevonden worden.
Eerst allen inmeten/afregelen om vervolgens alleen om te prikken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Midcall

Citaat van: kalimero op oktober  7, 2014, 05:35:33
Kan misschien iemand zeggen hoe het komt dat de XPA-1L stabiel (250w/8ohm&500w/4ohm) blijft tot 4ohm, bij iedere andere emo amp blijkt dit niet zo te zijn.
Bv de XPA-1 (niet L) speelt ook in klasse A/AB maar heeft dan 600w/8ohm & 1000W/4ohm.

Zou de XPA-1L dan een betere keuze zijn dan de XPA-1. ?
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Waaruit trek je een conclusie dat de niet L versie niet stabiel draait op 4 Ohm?

Overigens is de verdubbeling van vermogen bij halvering van het Ohmage een mythe. Omdat veel mensen denken dat dit iets over de kwaliteit zegt, 'rommelt' men met de cijfers. Dan blijkt (in het gunstige geval) in de praktijk bijvoorbeeld de 250W in het echt 310W te zijn bij 8 Ohm en dan 500W in 4Ohm (en dan 600W in 2 Ohm)... dat is voor velen minder indrukwekkend dan simpelweg te roepen 250W/500W bij resp 8 en 4 Ohm. Krell is met die onzin begonnen geloof ik, adverteren met verdubbelingen in vermogen tot aan 1 Ohm en dat bleek een gouden greep. Jij lijkt ook 'slachtoffer'te zijn van deze mythe, door te denken dat 600W/1000W relatief gezien minder indrukwekkend is dan 500W/1000W.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

vik

Dat klopt. Als je alles met room EQ moet gaan inregelen dan gaat er behoorlijk wat tijd inzitten.  Zonder EQ met een DB meter gaat een stuk sneller, maar mensen zijn juist nieuwsgierig naar de EQ van Emotiva.  Ik denk dat we met 4 pre-pro's zeker een volle dag zoet zijn dus wat mij betreft voldoende.

Ik ben wel van mening dat er bij film testen orginele schijven gebruikt moeten worden en geen download spul. Ik kan daar voor zorgen, en regel eventueel ook een goede bron.  Mijn idee is wat referentie films en muziek concerten op zowel DVD als Blu ray.  Als laatst een stereo test? SACD? Streaming enz. ?

Dit is slechts mijn idee en hoor graag hoe de anderen dit willen zien.  ::)

Misschien een idee om een apart topic te openen? Het verslag kan je dan eventueel in dit Emotiva topic plaatsen.


Citaat van: clockwork op oktober  5, 2014, 14:25:20
Ik ben inderdaad bang dat het een beetje vol wordt in mijn hok van 6 bij 4.  :ohmy:Wellicht valt er een andere oplossing te bedenken? (En dan kijk ik virtueel Vik even aan. Wie heeft heeft hij meer ervaring met dit soort zaken).


Citaat van: Midcall op oktober  6, 2014, 01:50:24
Wordt wel een langdurige sessie, al die processoren zullen toch een beetje fatsoenlijk ingesteld/ingeregeld moeten worden. Ik neem aan dat een appels met koeien vergelijk (wat het zou worden als je daar niet voldoende aandacht aan besteedt) anders niet zoveel zin heeft voor de aan- en afwezigen van deze test.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Volgens mij ga je het zwaar krijgen met 4 processors, als je het mij vraagt word hier wel erg veel hooi op de vork genomen. Maargoed, ik hoop dat het allemaal goed uitpakt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo