Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

clockwork

Ja, met 2 tel je hier niet mee. :D
;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MegaJ

Citaat van: FeaR1986 op september 25, 2013, 16:05:55
MegaJ was bij mij geweest met zijn aangepaste XPA-5. Aangepast qua aarde en die XPA-5 is wel wat stiller dan de mijne. Sowieso met inschakelen minder ruis en in idle is zijn XPA-5 helemaal stil waar je met de mijne een lichte ruis hoort uit mijn speakers. Zeker niet zo hoorbaar dat het stoort, sterker nog: je moet je oor op de speaker leggen om het te horen. Maar toch wil ik mijn XPA-5 wellicht eens aan gaan passen.

Wat wel gek is, is dat het probleem minder is op mijn Focals dan op de B&W's van MegaJ en mijn Boston Acoustics. Op minder gevoelige speakers is de ruis/brom dus harder. Ik had het eigenlijk eerder andersom verwacht.

Oh je hebt ook nog getest met je BA's van boven? Interessant, maar eigenlijk onverklaarbaar dat deze er meer last van hebben (ik neem even aan dat deze een lagere gevoeligheid hebben dan je Focals). We doen binnenkort nog even een testje met mijn B&W's op jouw XPA denk ik, is goed voor het inzicht in dit probleem  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op september 25, 2013, 16:05:55

De LED-jes in de display wel. Op de XPA-1 en XPA-2 (waar de LEDjes als VU-meter dienen) kan je ook uitzetten dat je geen actieve LEDs wilt. De powerknop zal in standby altijd oranje/amber zijn en in actieve mode blauw.
Ahhh dat is beter dan. Ik zou lijp worden door die lichtjes  :hehe:

FeaR1986

#6778
Citaat van: Raymond187 op september 26, 2013, 08:06:03
Ahhh dat is beter dan. Ik zou lijp worden door die lichtjes  :hehe:

Ik heb alles hier wel aanstaan, maar veelal heb ik de kastjes waar de spullen in staan toch dicht. Vond in het begin al die LEDjes wel tof, maar nu kan ik me zelfs ergeren aan de display van mijn subwoofer. En die staat niet eens recht in het kijkveld. Gelukkig is ook die uit te zetten.

Citaat van: MegaJ op september 26, 2013, 07:51:45
Oh je hebt ook nog getest met je BA's van boven? Interessant, maar eigenlijk onverklaarbaar dat deze er meer last van hebben (ik neem even aan dat deze een lagere gevoeligheid hebben dan je Focals). We doen binnenkort nog even een testje met mijn B&W's op jouw XPA denk ik, is goed voor het inzicht in dit probleem  8)

Jup, de BA's naar beneden was zo gedaan en daar was de ruis toch wat harder dan bij de Focals. Opgegeven rendement van de Bostons is 87dB waar de Focals op 91dB liggen. Behoorlijk stuk lager dus. We spreken sowieso nog eens af, want het was ook gewoon gezellig  :thumbs-up:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Lijkt op een dashbord van een golf 4 al dat blauw :D

Ik ben wel benieuwd wat die 5 kanaals van Emotiva doet met het geluid. Dat spul staat niet in de winkels in NL he??

Miesepies

Nope, verkoop alleen "internet direct".

knubbe

Citaat van: Raymond187 op september 26, 2013, 08:13:37
Lijkt op een dashbord van een golf 4 al dat blauw :D

Ik ben wel benieuwd wat die 5 kanaals van Emotiva doet met het geluid. Dat spul staat niet in de winkels in NL he??

Ik heb er nog 1 in de markt ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rasman

#6782
Citaat van: knubbe op september 26, 2013, 12:43:05
Ik heb er nog 1 in de markt ;)

Ik weet het, ik weet het  :pompom:

-EDIT- sold
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

Erwin.VL

Citaat van: Raymond187 op september 26, 2013, 08:13:37
Lijkt op een dashbord van een golf 4 al dat blauw :D

Ik ben wel benieuwd wat die 5 kanaals van Emotiva doet met het geluid. Dat spul staat niet in de winkels in NL he??
Heel binnenkort komt er wel een EU-verdeelpunt in Rotterdam. Maar ik weet niet of er daar ook demo-opstellingen te beluisteren zullen zijn. Hopelijk wel want ik woon slechts op 1u20' afstand....
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

MegaJ

Citaat van: Erwin.VL op oktober  2, 2013, 21:51:32
Heel binnenkort komt er wel een EU-verdeelpunt in Rotterdam. Maar ik weet niet of er daar ook demo-opstellingen te beluisteren zullen zijn. Hopelijk wel want ik woon slechts op 1u20' afstand....

Volgens mij is het voor distributie en reparatie binnen de EU.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

RobMeul

Uit de podcast van gisteren;
Over 30 - 45 dagen wordt het centrum in Rotterdam geopend, daaraan gekoppeld een website.

PT7030 voor 899$ inkl. 40% kortingskaart!!!!! Interessante optie misschien, eens kijken van het weekend.

Verder ligt de XMC nog op schema.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

$899 OMG! Wat een koopje. Daar moet ik dit weekend ook nog maar eens goed over nadenken....

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hr15

899..... :wacko:kan je hier dan ook nog eens je 40% kaart van de umc1 voor gebruiken?

clockwork

Citaat van: hr15 op oktober  4, 2013, 19:47:00
899..... :wacko:kan je hier dan ook nog eens je 40% kaart van de umc1 voor gebruiken?

Helaas. Dat zou te mooi zijn, want je krijgt er wel weer een 40% kaart bij.
Die kun je dan wel weer verkopen..... :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MegaJ

Ziet er goed uit zo'n PT7030  ;D
Als ik het goed begrijp is dat een aanbieding die Emotiva voert wanneer Rotterdam geopend wordt?

Interessant, maar ik heb de UMC-200 nog niet zo lang dus ik denk dat ik deze maar voorbij laat gaan..
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Midcall

Citaat van: RobMeul op oktober  4, 2013, 14:53:11
Verder ligt de XMC nog op schema.
Whoahahahaha... die is goed  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

yorkie13

XMC niet leverbaar was voor mij de reden om Emotiva de deur uit te doen.

Heb nu een Onkyo 3008 met XT32 , en heb daar tot op heden nog geen spijt van  8)

Wel met een emo Upa2 voor de fronts en eem xda1 dac voor de Ipod en apple TV3

Witalik

Citaat van: MegaJ op oktober  4, 2013, 21:17:20
Ziet er goed uit zo'n PT7030  ;D
Als ik het goed begrijp is dat een aanbieding die Emotiva voert wanneer Rotterdam geopend wordt?

Interessant, maar ik heb de UMC-200 nog niet zo lang dus ik denk dat ik deze maar voorbij laat gaan..

Je kan hem nu al gewoon kopen hoor en je krijgt die 40% kaart erbij en dan scheelt het weer 800 dollar op XMC-1

Heb die mail ook gehad.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Nahpets

#6793
De Holiday sale is begonnen. Loopt tot Kerst.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

MegaJ

Citaat van: Nahpets op oktober 16, 2013, 07:51:53
De Holiday sale is begonnen. Loopt tot Kerst.

Alleen niet voor international customers?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Nahpets

Ik zie het niet staan,

Maar de hele sale blinkt uit in onduidelijkheid qua voorwaarden, dus het zou maar zo eens kunnen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Geldt voor iedereen. (met -dt om verwarring te voorkomen  ;))

Er is overigens wel aangekondigd dat dit de allerlaatste salesperiode zal zijn. Dit om kanibalisme met de reguliere prijzen te voorkomen. We zullen zien.......  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

moviemaster

Ik ben op zoek naar XPA-5 en XPA-2 versterkers,
Heb vandaag nog een nieuwe Onkyo 5508 pre kunnen scoren voor een interessante prijs.
De laatste week dit topic eens doorgenomen en vind de versterkers wel interessant.
In de markt staat een XPA-5,maar die staat in België en ik weet nog niet welke plaats.
Misschien weten jullie of een forumlid deze versterkers wil verkopen
LG60PK950 - Onkyo PR-SC5508 - 2x Emotiva XPR-1  - Emotiva XPA-5 - Emotiva XPA-2 - Mackie S525 front - Kef Q5 HighFront - Kef Q9C center - Kef Q7 Surround - Kef Q2ds SB - Kef PSW 4000 - Kef PSW 3000

knubbe

Voor het prijsverschil tussen die in de markt en een nieuwe gen2 zou ikk altijd voor een gen2 gaan!
Op marktplaats staat er trouwens ook 1!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MegaJ

Is het nou al zo dat als je iets bij Emotiva bestelt dat het uit Rotterdam geleverd wordt? Ik wil eigenlijk wel van de black trims hebben voor mijn XPA-5 en UMC-200, maar heb niet zo'n zin om die speciaal uit de VS te laten komen met extra verzendkosten...
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K