Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: clockwork op februari 28, 2013, 18:48:45
Ik krijg een ruimteprobleem als de XMC er ooit nog komt.  ;D

Doe je die XPA-1's toch weg voor één XPA-2  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op maart  1, 2013, 11:34:57
Doe je die XPA-1's toch weg voor één XPA-2  :P

denk het niet! Die zijn veel te goed. :worship:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rasman

#6427
Citaat van: clockwork op februari 28, 2013, 16:53:17
Aangezien er al een tijdje geen foto's op dit draadje zijn gepost, maar even een brakke Iphone foto:


De XSP-1 moet nog worden omgewisseld met de UMC-1. Staat volgens mij mooier.  :huh2:

Pffff, niet jaloers, het is je van harte gegund, maar het wordt zo wel een erg mooi passend "stapeltje' zeg  :inlove:
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

MegaJ

Ik heb een paar keer gepost dat ik brom heb uit mijn speakers met de XPA-5 en UMC-200. Ik ben er volgens mij uit wat het probleem is. Uit een topic wat ik had geopend:

CitaatIk ben erachter dat het probleem in de interlinks zit  . Als ik die aansluit aan de XPA (alleen aan de XPA nog niet aan de voorversterker) dan begint het brommen, het brommen blijft wanneer ik vervolgens ook de UMC-200 aansluit. De kabels zijn waarschijnlijk niet genoeg afgeschermd tegen de velden uit de gigantische ringkern trafo in de XPA en pikken de 50Hz op. Althans dit is mijn conclusie.

Dus eigenlijk wil ik nu kijken naar andere interconnects, met goede afscherming. Hebben jullie suggesties? Ik moet eigenlijk haakse connectoren hebben maar misschien moet ik daar maar adapters voor kopen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Klipsch

Citaat van: clockwork op maart  1, 2013, 11:43:02
denk het niet! Die zijn veel te goed. :worship:

yep, liever 2x mono dan 1x stereo!
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

magicbas

Citaat van: MegaJ op maart  1, 2013, 17:51:16
Ik heb een paar keer gepost dat ik brom heb uit mijn speakers met de XPA-5 en UMC-200. Ik ben er volgens mij uit wat het probleem is. Uit een topic wat ik had geopend:

Dus eigenlijk wil ik nu kijken naar andere interconnects, met goede afscherming. Hebben jullie suggesties? Ik moet eigenlijk haakse connectoren hebben maar misschien moet ik daar maar adapters voor kopen.

Ik gebruik de Emotiva en RUConnected interlinks (zijn ogenschijnlijk exact hetzelfde) en ervaar geen brom bij mijn XPA-3. De kabels zijn van prima bouwkwaliteit en goed geprijsd, dus wellicht een poging waard? Ik ben ze helaas niet met haakse connectors tegen gekomen...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

unknown

Citaat van: magicbas op maart  2, 2013, 01:38:10
Ik gebruik de Emotiva en RUConnected interlinks (zijn ogenschijnlijk exact hetzelfde) en ervaar geen brom bij mijn XPA-3. De kabels zijn van prima bouwkwaliteit en goed geprijsd, dus wellicht een poging waard? Ik ben ze helaas niet met haakse connectors tegen gekomen...

Ik gebruik ook Emotiva interlinks en heb ook geen brom op mijn XPA-5. Hoor enkel even een ruis over mijn speakers als ik m aanzet, maar dat is minder dan een seconde :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

MegaJ

Dank voor jullie reacties unknown en magicbas. Ik heb een bestelling gedaan bij ruconnected.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

rovinggecko

De keuze nog even bevestigen: de ruconnected rca kabels (en hdmi & coax) doen het hier ook prima!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mP

Citaat van: rovinggecko op maart  2, 2013, 14:06:34
De keuze nog even bevestigen: de ruconnected rca kabels (en hdmi & coax) doen het hier ook prima!

Helemaal mee eens! ;D
Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts

mP

Weet iemand wanneer er een update komt voor de UMC-200.
Ik moet elke keer de Trims handmatig bijstellen. :(
Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts

magicbas

Volgens het emotiva forum komt de firmware "snel"...maar wat we daaronder moeten verstaan is helaas nog onduidelijk.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op maart  2, 2013, 14:06:34
De keuze nog even bevestigen: de ruconnected rca kabels (en hdmi & coax) doen het hier ook prima!

Hier ook nog steeds. Prima kabels.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

mP

Citaat van: magicbas op maart  4, 2013, 13:07:45
Volgens het emotiva forum komt de firmware "snel"...maar wat we daaronder moeten verstaan is helaas nog onduidelijk.

Dat kan dan wel even duren. Heb het ondertussen al bijna automatisch in mijn  persoonlijke opstartsysteem  zitten :)
Maar hoe minder drukken hoe beter :D
Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts

mel

Hallo,

Ik ben sinds enkele weken aan het rondkijken en informeren om de versterking en processing van mijn HT aan te pakken. Ik speel momenteel al een jaar of 5 met een Onkyo TX SR 805. Na enkele luistersessies kreeg ik gisteren van iemand een tip om Emotiva eens te bekijken, het materiaal van emotiva ziet er indrukwekkend uit maar jammer genoeg niet echt veel reviews van te lezen ;)
In de tweedehands sectie staat het volgende te koop waar ik graag jullie mening over zou hebben:
- XPA 3
- UPA 2
- UMC 1
Als ik het goed heb lijkt me dat bij elkaar een 5 kanaals versterking en een voorversterker. UPA 2 en UMC 1 worden blijkbaar niet meer nieuw verkocht.
Goeie combinatie, apparaten??

Bedankt voor de tips

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

yorkie13

Dat is opzich een goede combinatie van apparaten. echter de UMC-1 is beperkt wat DSP betreft.

Je Onkyo 805 met Audessey is dan een stuk beter.
Dat was voor mij de reden om van een UMC-1 over te stappen naar een Onkyo PR-SC886 met multiEq XT.

de UPA-2 is een hele fijne stereo eindversterker welke ik gebruik voor mijn fronts aan te sturen.

mel

dus dan kan ik bvb de UPA 2 nemen om de rears aan te sturen en de XPA3 voor de center en de fronts? Op gebied van processing zal deze UMC1 het wss beter doen dan de onkyo? Betere kanaal scheiding? de hele set wss meer power?

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

yorkie13

 de UMC-1 best goed in processing, maar dan zonder gebruik te maken van de Emo Eq.

Ik vind Audessey XT dan beter in de Onkyo.

mel

Citaat van: RA SUBS op maart  9, 2013, 09:10:15
de UMC-1 best goed in processing, maar dan zonder gebruik te maken van de Emo Eq.

Ik vind Audessey XT dan beter in de Onkyo.

Ik heb eerlijk gezegd de audyssey pas enkele weken geleden voor de eerste gebruikt . Voor en na Audessey een meting in REW gedaan.....De meting NA was slechter...dan ben ik naar de instellingen gaan kijken wat audyssey er van gemaakt had  :crazy:
zelfs de basisinstellingen zoals afstanden waren totaal verkeerd
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

rovinggecko

De versterking van Emotiva is heel goed. De XPA-5 komt best dicht bij mijn Cinepro.

Voor de processor vind ik het een ander verhaal. Daar is echt de vraag waar je van houdt. Emotiva is meer ' in your face' dan bijvoorbeeld Marantz.
Hangt ook af van waar je het voor gebruikt. Voor films is het heel goed. Voor muziek vond ik het hoog wat scherp.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mel

Citaat van: rovinggecko op maart  9, 2013, 10:46:57
De versterking van Emotiva is heel goed. De XPA-5 komt best dicht bij mijn Cinepro.

Voor de processor vind ik het een ander verhaal. Daar is echt de vraag waar je van houdt. Emotiva is meer ' in your face' dan bijvoorbeeld Marantz.
Hangt ook af van waar je het voor gebruikt. Voor films is het heel goed. Voor muziek vond ik het hoog wat scherp.

Wordt enkel voor HT gebruikt....wat is ' in your face' ??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

clockwork

 Volgens mij is dat tweedehands setje waar je naar refereert al verkocht. Er staat nog wel een UMC-1 op marktplaats (beetje aan de prijs als je het mij vraagt).

Ik vind zelf de UMC-1 voor HT uitstekend voldoen. De opvolger (de UMC-200) krijgt lovende kritieken (van zowel gebruikers als pers). Er komt (binnenkort??) een duurdere pre uit (de XMC-1) die de eigenaren van de UMC-1 met  forse korting (40%) kunnen kopen. Je zou dus kunnen verwachten dat er binnen nu een een aantal maanden veel UMC-1's op de tweedehands markt verschijnen.

De eindversterkers kennen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Als deze al tweedehands worden aangeboden zijn ze vaak snel weg.
Zelf importeren is overigens een fluitje van een cent. Vaak is het pakket al binnen een week binnen. En de administratieve rompslomp valt erg mee.






Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mel

Wat zou de set die ik aanhaalde nieuw gekost hebben? Kwestie van in te schatten of de vraagprijs redelijk is
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

rovinggecko

Citaat van: mel op maart  9, 2013, 11:56:26
Wordt enkel voor HT gebruikt....wat is ' in your face' ??
Voor HT vond ik het helemaal top. Vwb 'in your face' , eh, niet wollig en warm? Echt goed voor de betere aktie film.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Ligt een beetje aan het moment waarop de UMC-1 gekocht is. Die begon op $699 en eindigde op 499. Ook is het van belang of het recht op korting (die ik hierboven noemde) wordt meeverkocht. De UPA-2 kostte volgens mij $349 en de XPA-3 $699. Houdt voor de verzendkosten/btw/importheffingen ongeveer de dollarprijs plus 10% aan voor de europrijs. (ruwe schatting).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling