Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LocoJ

Hi allemaal,

Ik ben erg aan het twijfelen welke voorversterker er bij mijn XPA-5 moet komen. Een UMC-1 is zeker een logische keuze, maar ook een Marantz AV7005 behoort tot de mogelijkheden en de in de markt aangeboden, veel oudere, Arcam AV8 is ook een mogelijkheid.

Heeft iemand rechtstreekse vergelijkingen gedaan toevallig? Elke input wordt zeer op prijs gesteld.

Cheers, Johan
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

clockwork

Ik heb zelf geen rechtstreekse vergelijking gedaan tussen de merken die je noemt.
Wel heb ik tijdens mijn eerste weken met de XPA-5 een Arcam AVR300 als voorversterker gebruikt. Dat klonk best wel goed. Soms mis ik de Arcam nog wel eens  :-\. Zeker in stereo een mooie sound. Als je zonder hdmi zou kunnen leven, is die AV8 zeker een optie. De verkoper heeft hem zelf ook vergeleken met de UMC (zegt hij in zijn advertentie) en gaf de voorkeur aan de Arcam.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

LocoJ

Citaat van: clockwork op april 26, 2012, 15:42:50
Ik heb zelf geen rechtstreekse vergelijking gedaan tussen de merken die je noemt.
Wel heb ik tijdens mijn eerste weken met de XPA-5 een Arcam AVR300 als voorversterker gebruikt. Dat klonk best wel goed. Soms mis ik de Arcam nog wel eens  :-\. Zeker in stereo een mooie sound. Als je zonder hdmi zou kunnen leven, is die AV8 zeker een optie. De verkoper heeft hem zelf ook vergeleken met de UMC (zegt hij in zijn advertentie) en gaf de voorkeur aan de Arcam.

All right, dus je vond de Arcam AVR300 mooi met de XPA-5? Hij heeft hem zelf ook vergeleken met een UMC-1 inderdaad, maar in hoeverre is zijn mening als verkoper objectief  ;) ;D
Tsja, ik zit toch wel erg op te hikken tegen het feit dat er geen HDMI op zit en bijvoorbeeld ook geen mogelijkheid tot Audyssy room correction.

Iemand anders nog ervaringen met voorversterkers in combinatie met de XPA-5?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

daxie

Citaat van: LocoJ op april 26, 2012, 17:19:58
All right, dus je vond de Arcam AVR300 mooi met de XPA-5? Hij heeft hem zelf ook vergeleken met een UMC-1 inderdaad, maar in hoeverre is zijn mening als verkoper objectief  ;) ;D
Tsja, ik zit toch wel erg op te hikken tegen het feit dat er geen HDMI op zit en bijvoorbeeld ook geen mogelijkheid tot Audyssy room correction.

Iemand anders nog ervaringen met voorversterkers in combinatie met de XPA-5?

hier heel tevreden gebruiker met av 8003 samen met de XPA5, mooie match vind ik zelf.

Cobraatje

Citaat van: LocoJ op april 26, 2012, 17:19:58
All right, dus je vond de Arcam AVR300 mooi met de XPA-5? Hij heeft hem zelf ook vergeleken met een UMC-1 inderdaad, maar in hoeverre is zijn mening als verkoper objectief  ;) ;D
Tsja, ik zit toch wel erg op te hikken tegen het feit dat er geen HDMI op zit en bijvoorbeeld ook geen mogelijkheid tot Audyssy room correction.

Iemand anders nog ervaringen met voorversterkers in combinatie met de XPA-5?
IMO is een goede roomcorrectie erg belangrijk en weegt dat tegen een lagere kwaliteit receiver op. Zelf zou ik als Home cinema het belangrijkst is voor de AV 7005 e.d. gaan.

RogerS

Citaat van: clockwork op april 26, 2012, 15:42:50
Ik heb zelf geen rechtstreekse vergelijking gedaan tussen de merken die je noemt.
Wel heb ik tijdens mijn eerste weken met de XPA-5 een Arcam AVR300 als voorversterker gebruikt. Dat klonk best wel goed. Soms mis ik de Arcam nog wel eens  :-\. Zeker in stereo een mooie sound. Als je zonder hdmi zou kunnen leven, is die AV8 zeker een optie. De verkoper heeft hem zelf ook vergeleken met de UMC (zegt hij in zijn advertentie) en gaf de voorkeur aan de Arcam.



Mmmm, ik gebruik nu een Arcam AVR350 als voorversterker en ik wil naar een XMC-1 gaan... Toch nog maar eens heroverwegen.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Nooff

Alsof iemand ook maar kan weten hoe de XMC klinkt...

clockwork

:
Citaat van: RogerS op april 26, 2012, 17:35:56
Mmmm, ik gebruik nu een Arcam AVR350 als voorversterker en ik wil naar een XMC-1 gaan... Toch nog maar eens heroverwegen.

Op basis van de specs zou ik zeggen dat de xmc wel degelijk beter zou moeten zijn. Maar niemand heeft de XMC nog gehoord.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rallufff

Citaat van: Nooff op april 26, 2012, 17:54:04
Alsof iemand ook maar kan weten hoe de XMC klinkt...

Inderdaad! Gewoon afwachten en dan oordelen.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

RogerS

Citaat van: rallufff op april 26, 2012, 20:14:09
Inderdaad! Gewoon afwachten en dan oordelen.

Dat zal ik zeker doen. Ik kan nog altijd uitwijken naar een Anthem....
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Maro

Citaat van: RogerS op april 26, 2012, 23:06:57
Dat zal ik zeker doen. Ik kan nog altijd uitwijken naar een Anthem....

Die is maar ietsiepietsie duurder... :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RogerS

Citaat van: Maro op april 27, 2012, 08:00:57
Die is maar ietsiepietsie duurder... :o

Daarom wacht ik ook nog met de aanschaf van een nieuwe surround processor...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Maro

Ik heb zelf net de Integra 80.3 pre/pro besteld. Ik ben niet zo van zelf maar blijven sleutelen aan onnoemelijke vele afstel mogelijkheden en erg tevreden met de huidige Audyssey. Laat hem na een paar weekjes inspelen nog echt afstellen door de vakman met Audyssey Pro. ARC zal wel beter zijn misschien alleen ken ik mijzelf en zal tot in den treure blijven fine-tunen. Ook als ik dit topic zo doorlees is de Emotiva kwa auto-room nog niet op het niveau van ee top Audyssey. Marantz heeft ook die top Audyssey aan boord trouwens.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Midcall

Citaat van: Maro op april 27, 2012, 08:22:44
Laat hem na een paar weekjes inspelen nog echt afstellen door de vakman met Audyssey Pro. ARC zal wel beter zijn misschien alleen ken ik mijzelf en zal tot in den treure blijven fine-tunen.
Moet je wel je meubels en speakers vastspijkeren in de vloer, anders wordt het een dure hobby, dat betaald instellen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Maro

Citaat van: Midcall op april 27, 2012, 09:55:17
Moet je wel je meubels en speakers vastspijkeren in de vloer, anders wordt het een dure hobby, dat betaald instellen.

Valt mee hoor. Ten eerste heb ik door de koop van de Integra's een mooie deal gekregen waarbij ik dus lang niet de volle mep voor de Pro hoef te betalen. Een mooi moment om het eens te gaan proberen. Ten tweede staan mijn speakers al tijden op precies de zelfde plek en ben voorlopig niet van plan om iets aan de speakers te gaan veranderen. Ten derde is het kopen van eerst een Emotiva Pre/Pro en er dan achter komen dat het allemaal nog niet je van het is om vervolgens weer de nieuwe te gaan kopen met de hoop dat het dan beter is ook niet echt goedkoop te noemen. Ten vierde kun na de meteing echt nog wel iets aan je interieur veranderen zonder dat de Pro meteen compleet overgedaan moet worden. Maar ik begrijp dat jij een uitgebreide ervarings deskundige bent wbt de Audyssey Pro..dus vertel.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

#5440
Citaat van: Maro op april 27, 2012, 08:22:44
Ik heb zelf net de Integra 80.3 pre/pro besteld.

* FeaR1986 is jaloers...

De Integra is qua functies toch wel de processor die me tot op heden het meest aanstaat. Alleen qua looks doet het me niets met al die knopjes, dan liever iets met klepje. Al is de grens Onkyo - Integra me nog steeds onduidelijk. Eigenaren en dealers roepen dat de Integra intern beter in elkaar zit, maar op diverse fora wordt het telkens weer ontkent met foto's van beide apparaten die 100% identiek zijn.
Zat net naar wat processoren te kijken, maar schrik me telkens rot van de prijzen. Een MP-20 van Lexicon zag er wel leuk uit, maar die is dan ook 17.000 dollar :crazy: Zelfs een simpeler merk als Denon (welke ik aan de ene kant trouw wil blijven omdat ik het nu ook heb) is gewoon buiten bereik qua prijs. Sowieso jammer dat de hogere lijn van Denon niet in het zwart te leveren is. Ik zou bijna een gewone high-end receiver kopen en dan de XPA's aan de Pre-Outs hangen...

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

#5441
Moest ook aan de looks wennen maar des te langer ik naar deze foto staar des te mooier ik hem ga vinden :wub:. Of ie zoveel beter dan de Onkyo Pre is weet ik ook niet. Ik ga voor bepaalde dingen ook maar uit op mijn gevoel. Integra voelt net wat chiquer dan Onkyo...is ook wat duurder maar niet bijster veel.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Miesepies

#5442
Wow, kan je de foto niet ff wat kleiner maken ??

Xstream

Citaat van: Miesepies op april 28, 2012, 00:03:07
Wow, kan je de foto niet ff wat kleiner maken ??
Wat zeggie?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Maro

Hij is nu beter op maat.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Miesepies

#5445
Dank je wel

;)

Midcall

Citaat van: Maro op april 27, 2012, 23:59:02
Moest ook aan de looks wennen maar des te langer ik naar deze foto staar des te mooier ik hem ga vinden :wub:. Of ie zoveel beter dan de Onkyo Pre is weet ik ook niet. Ik ga voor bepaalde dingen ook maar uit op mijn gevoel. Integra voelt net wat chiquer dan Onkyo...is ook wat duurder maar niet bijster veel.


De Onkyo Pre/Pro's zijn volledig identiek aan de Integra's. De 885 en 886 waren zelfs completer uitgerust dan de Integra broertjes. Geen idee hoe dat met latere modellen zit. Is ook de Onkyo Pro lijn, geloof dat het daar in zat.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

rallufff

Citaat van: Maro op april 27, 2012, 23:59:02
Moest ook aan de looks wennen maar des te langer ik naar deze foto staar des te mooier ik hem ga vinden :wub:. Of ie zoveel beter dan de Onkyo Pre is weet ik ook niet. Ik ga voor bepaalde dingen ook maar uit op mijn gevoel. Integra voelt net wat chiquer dan Onkyo...is ook wat duurder maar niet bijster veel.


Ik vind het uiterlijk juist wel mooi van de Integra. Heb deze al een hele tijd op mn lijstje staan om aan te schaffen wanneer mijn bankrekening dit toelaat... Alleen heb ik er toch voor gekozen om voor de XMC 1 te gaan. Voor en eindversterker is dan van het zelfde merk aangezien er ook een XPA 5 moet komen. Integra en Emotiva scheelt ook redelijk wat euro's met elkaar.

Maar toch... Die Integra is echt een beest. Geniet ervan Maro! Zal vast wel lukken  8)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Nooff

Citaat van: Midcall op april 28, 2012, 01:05:51
De Onkyo Pre/Pro's zijn volledig identiek aan de Integra's
Nope!  ;) Integra gebruikt betere onderdelen en betere voedingen.

Midcall

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 01:12:54
Nope!  ;) Integra gebruikt betere onderdelen en betere voedingen.
Ik heb het hier over de Pre/Pro's... niet de reguliere onkyo versterkers. Ik ben zelf in de fabriekje/werkplaats geweest waar de Pre/Pro's in elkaar gezet worden, er zit/zat geen enkel verschil in de integra's en de Onkyo Pro modellen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9