Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

clockwork

Citaat van: RA SUBS op juni  3, 2011, 10:21:20
Ik heb een vraagje betreffende het Volume op de UMC-1.

Hoe hard hebben jullie die staan ?
Bij mij komt er pas impact in het geluid bij een level van >50.


Normaliter rond de 33. Daar zet ik hem ook op als ik met de db meter inregel. (dolbyvol uit).

Op welk volumeniveau heb jij ingeregeld?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

yorkie13

Ik denk dat ik daar dus even aan moet wennen.

Ik zal eens op 35 gaan zitten met de Gain bij inregelen

Ik weet wel dat ik de Gain omlaag heb gedraaid tot onder de 40 bij de Level check.

Ik wil de boel beslist handmatig inregelen, daar ik hele vreemde dingen lees over EmoQ.


clockwork

Idd even wennen dat je het volumeniveau vooraf moet instellen.

EmoQ gebruik ik als uitgangspunt. Daarna regel ik bij met de db meter en pas ik rare pieken in de frequenties aan.

Inmiddels wat meer tevreden met je aankoop?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

yorkie13

#3678
Als alles goed blijft werken wel, al komt er van goed beoordelen weinig met het mooie weer.

Komende week maar eens in de late uurtjes aan de slag, als het wat stiller is.



Edit: net bericht gehad dat de UPA-1 vandaag afgeleverd wordt 8)

Miesepies

Vandaag nog wat tijd gestoken in het testen van een aantal speakerkabels... Tijdens het switchen tussen de Emotiva en Cambridge viel me trouwens ook iets op. Waar je bij de 840A V2 nog een lichte ruis hoort uit de tweater (hoorbaar tot ongeveer 1,5 meter) was het bij de Emotiva UMC-1/XPA-5 combi doodstil. Niks geen ruis. Apart, had het eerder andersom verwacht!   :)

clockwork

Citaat van: Miesepies op juni  6, 2011, 21:26:12
Niks geen ruis. Apart, had het eerder andersom verwacht!   :)


Waarom andersom?

En hoe is de tussenstand que speakerkabels?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Waarom andersom ?  De 840A V2 beschouw ik toch wel als de betere van de 2 (qua stereo) en gezien de lovende reviews had ik eigenlijk verwacht dat deze muisstil zou zijn. Vind het trouwens moeilijk om aan te geven welke ik beter vind klinken, beide hebben hebben hun positieve en negatieve punten. Waar de een meer detail in laag en hoog heeft (840A V2) heeft de ander iets meer samenhang en gevoel in muziek (UMC-1/XPA-5).

De kabels ?? Ik wordt een beetje gek van al die kabels...of van mijzelf :P  Vind het lastig om te kiezen. Heb voor de grap een stukje Wyrewizard Spellbinder ertussen gehangen...en eigenlijk hoor ik haast geen verschil met de Inakustiks die ik nu te leen heb.

Snap het alleen niet, heb deze Spellbinder al eens eerder geluisterd, maar was toen toch niet helemaal overtuigd van z'n kunnen, nu zit ie op het nivo van de LS-1002 en de Kimber 4TC. Dus, zoals ik al zei, wordt een beetje gek van mijzelf  :-X

yorkie13

Nu de UMC-1 het goed blijft doen, kan ik alleen maar bevestigen dat dit een behoorlijke stap
vooruit is met stereo.

De stand Direct is dan mijn keuze boven Stereo.

Ik gebruik nu als bron de onkyo NS-D1 docking station icm een Musical Fidelity V-dac.
Later wil ik de interne dac van de UMC-1 eens aan de tand voelen.

norman

Ik vroeg mij eigenlijk af of er al mensen zijn die hun eindversterker (van Emotiva) hebben laten aanpassen?

Op het forum las ik dat bv. de Parasound versterkers veel beter werden na een modificatie door Art Speak en ben eigenlijk benieuwd wat voor resultaten er te behalen zijn met me XPA :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

FeaR1986

Afgelopen weekend voor het eerst een Emotiva XPA-5 in real life gezien. Dat is toch wel een mooi stukje apparaat. Enige wat me stoorde was die blauwe "E" op de voorkant. Die is toch echt te fel voor het goede. Maar dat is maar een klein puntje. Verder was ik er wel van gecharmeerd eigenlijk.

Er staat nu ook een XPA-5 te koop op Marktplaats voor 675 euro, maar denk dat ik het toch maar niet doe. Ten eerste vind ik de prijs wat aan de hoge kant voor een model van 15 maanden oud. En ten tweede - en dat is nog wel het grootste punt - heb ik er geen 2 uur en 15 minuten rijden voor over om de XPA-5 op te halen aangezien hij helemaal in het noorden van Drenthe staat.

Maar je gaat toch twijfelel als zo'n Emotiva redelijk dichtbij komt...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Roger Black

Ik heb nu ook e.e.a. van Emotiva te koop  :)

norman

#3686
Citaat van: FeaR1986 op juni  7, 2011, 23:56:58
Afgelopen weekend voor het eerst een Emotiva XPA-5 in real life gezien. Dat is toch wel een mooi stukje apparaat. Enige wat me stoorde was die blauwe "E" op de voorkant. Die is toch echt te fel voor het goede. Maar dat is maar een klein puntje. Verder was ik er wel van gecharmeerd eigenlijk.

Er staat nu ook een XPA-5 te koop op Marktplaats voor 675 euro, maar denk dat ik het toch maar niet doe. Ten eerste vind ik de prijs wat aan de hoge kant voor een model van 15 maanden oud. En ten tweede - en dat is nog wel het grootste punt - heb ik er geen 2 uur en 15 minuten rijden voor over om de XPA-5 op te halen aangezien hij helemaal in het noorden van Drenthe staat.

Maar je gaat toch twijfelel als zo'n Emotiva redelijk dichtbij komt...

Opzich is het geen gekke prijs hoor, vergeet niet wat verzendkosten en inklaringskosten met zich meebrengen als je het uit de US laat komen.
Ga maar uit van dollar prijs x2 ..

Moet zelf zeggen dat voor het geld heb ik niks gezien wat er in de buurt komt :)
Je kan echt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ...

Ben echt benieuwd wat de nieuwe reference versterkers doen qua prijs etc ...
Heeft iemand hier eigenlijk een RPA ? (de oude reference versterker)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

norman

Citaat van: Roger Black op juni  8, 2011, 00:12:54
Ik heb nu ook e.e.a. van Emotiva te koop  :)

Jij stapt er weer vanaf ?
Iets anders gevonden ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Roger Black

Citaat van: norman op juni  8, 2011, 10:06:33
Jij stapt er weer vanaf ?
Iets anders gevonden ?

Even wat anders inderdaad, hoewel ik de XDA-1 hou. Maar dat ligt niet aan de Emotiva apparatuur. Daar ben/was ik uiterst tevreden mee!!

norman

Citaat van: Roger Black op juni  8, 2011, 18:28:59
Even wat anders inderdaad, hoewel ik de XDA-1 hou. Maar dat ligt niet aan de Emotiva apparatuur. Daar ben/was ik uiterst tevreden mee!!

En waar ga je nu op over ?
ben verder niet nieuwsgierig :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

RobMeul

ERC-2 review;

http://news.cnet.com/8301-13645_3-20069763-47/can-a-bona-fide-high-end-cd-player-sell-for-$449/?tag=cnetRiver

By the way;
Vandaag binnengekomen, 4 maanden oude UMC-1. Voorlopig ben ik 'blown away'!
Duidelijke verbetering t.o.v. de Denon 2310. Meer detail en plaatsing. Goede upgrade.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

FloR

Ik heb de nieuwe firmware-versie 7.4.07 geplaatst op mijn UMC-1.

Maar in tegenstelling tot de andere keren, blijven mijn settings nu wel bewaard, is dat bij jullie ook zo?

Of is er iets misgegaan met de update?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

Nee hoor. Alles is ook dan goed gegaan.

Emotiva raadt echter wel aan om toch een factory reset te doen. Daarna moet wel alles opnieuw ingesteld worden. :(

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FloR

Citaat van: clockwork op juni 11, 2011, 11:35:21
Nee hoor. Alles is ook dan goed gegaan.

Emotiva raadt echter wel aan om toch een factory reset te doen. Daarna moet wel alles opnieuw ingesteld worden. :(



Thx Clock voor de nuttige reply, ik heb ff factory reset gedaan en ben nu opnieuw aan het updaten.
Had wel gemerkt dat het overschakelen tussen kanalen veel sneller ging, maar de settings bleven bewaard...

Echter 1 probleem: mijn remote werkt niet meer? Ik kan hem wel aanzetten vanop afstand, maar daarna lukt niets meer?  :blink:
(het is de aluminium remote die ik heb, deed voor de update zijn werk perfect?)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

 :huh2: dat is raar. Heb je alle 3 de bestandjes geupdate?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Ik ga bij mij voorlopig niet updaten.

De UMC-1 draait op dit moment helemaal super.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op juni 11, 2011, 14:45:28
Ik ga bij mij voorlopig niet updaten.

De UMC-1 draait op dit moment helemaal super.


Jij hebt toch helemaal geen handshake problemen met de Dune? Welke instellingen heb jij voor video staan? Automatisch selectie van de beelfrequentie?

Handshaken duurt bij mij soms best wel lang.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FloR

ik heb de update nog een aantal keren gedaan.

had een error dat de verify niet goed was; maar gewoon verder gedaan.
nu werkt alles zoals het moet; is wel opmerkelijk sneller geworden de umc-1.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

treky22

Citaat van: clockwork op juni 11, 2011, 14:53:18
Jij hebt toch helemaal geen handshake problemen met de Dune? Welke instellingen heb jij voor video staan? Automatisch selectie van de beelfrequentie?

Handshaken duurt bij mij soms best wel lang.


Nope, no problems.

Video staat bij mij op 720p, vanwege de beamer.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: FloR op juni 11, 2011, 14:54:10
ik heb de update nog een aantal keren gedaan.

had een error dat de verify niet goed was; maar gewoon verder gedaan.
nu werkt alles zoals het moet; is wel opmerkelijk sneller geworden de umc-1.

Die error kun je idd volgens Emotiva gewoon negeren.

Goed dat het nu werkt!

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling