Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

net antwoord gehad

is $389 +$121=$510  met 19% BTW/invoer kom je op 440 euro

dus maar besteld :D

clockwork

Leuk! Weer een zieltje erbij.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Citaat van: RA SUBS op april 18, 2011, 19:48:12
net antwoord gehad

is $389 +$121=$510  met 19% BTW/invoer kom je op 440 euro

dus maar besteld :D


Welkom bij de Emotiva Club! :pompom:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RobMeul

Nu ik toch aan het posten ben het volgende;
Sinds een paar dagen is de weergave van de ERC-1 niet meer ok  :blink:

Na verschillende dingen te hebben uitgeprobeerd is de conclusie de volgende;
HDCD en de CD layer van SACD worden niet goed weergegeven, gewoon niet zuiver en dan vnml. in het hoge gedeelte.
'Normale' CD's gaat prima.

Ik heb een andere input op de USP-1 gebruikt om dat uit te sluiten.
Ook heb ik de andere analoge uitgang op de ERC-1 gebruikt.
En interconnects uitgewisseld.

Mijn conclusie is dat de laser niet helemaal ok is. Inmiddels email naar Emotiva gestuurd maar nog geen antwoord gehad.
Een van jullie nog tips?
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Overstappen op streamen?  ;)

Geintje.

Nee, buiten de dingen die je al geprobeerd hebt, kan ik niets bedenken. Ben benieuwd wat Emotiva gaat antwoorden. Waarschijnlijk sturen ze een nieuwe laser unit.


Sneeuw al helemaal weg bij jullie?



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

#3480
Ik kan me niet voorstellen dat de Laser unit de oorzaak is van niet zuiver hoog, als het bij CD wel goed is. Als de laser unit niet meer goed is zou je dit volgens mij gewoon over het hele spectrum moeten horen, niet alleen het hoog.  :unsure: Digitaal ook al geprobeerd?

RobMeul

Digitaal nog niet geprobeerd. Ik wacht eventjes Emotiva af.
Tis niet eenvoudig om 'eventjes' digitaal aan te sluiten, meubel weegt 150+ kilo!

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

yorkie13

#3482
Gaat allemaal lekker snel daar bij Emotiva

eerst zitten 2 (Vincent en Sarah) mensen langs elkaar heen te mailen, weet nog niet hoe lang de levertijd is, of de UPA-2 op voorraad is ?

en betaling/Invoice is naar Paypal verstuurd, maar geen idee hoe nu te betalen?????????

we wachten het maar even af

voor de verzending wordt Fedex gebruikt

Roger Black

Geduld... Komt allemaal goed.  :)

yorkie13

#3484
Komt goed, net weer contact gehad 8)

is betaald, en UPA-2 wordt vandaag nog verstuurd

FeaR1986

Vraagje in het algemeen, maar met als de XPA-2 als voorbeeld nemende stel ik hem hier  ;)

De XPA-2 kan "gebrugged" worden zodat de XPA-2 als één monoblock kan performen.
Maar hoe gaat dat dan in zijn werking? Stel je dat in op de XPA-2 en stuurt deze dan al het vermogen naar slechts één van de twee aansluitingen?

Want bij sommige vijfkanaals versterkers kan je namelijk ook bruggen zodat je drie kanalen aan kan sturen, waarvan dan twee met twee keer zo veel vermogen.
Op zich lijkt dit me wel interessant, maar ik heb speakers met een enkele terminal. Dus dan moet het niet zo zijn dat ze met bruggen bedoelen dat je twee kanalen samen kan voegen, maar dat je nog steeds wel de vier terminals moet gebruiken. Want dan zou het alleen gebruikt kunnen worden bij speakers welke de mogelijkheid hebben om te bi-ampen/bi-wiren.

Want in het verlengde:
Als je de XPA-5 zou kopen en je hebt speakers met een bi-wire/bi-amp aansluiting en je zou twee kanalen op die ene speaker aansluiten, dan komt dat toch neer op hetzelfde als twee kanalen "bridgen"?
* FeaR1986 is een beetje confused  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

high-q

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ook wel of er mensen zijn die hier überhaupt ervaring hebben met monoblokken van Emotiva. Op zich heb ik op korte termijn wel belangstelling voor 2x XPA-1 om mijn TD12's aan te sturen een een XPA-3 voor de overige 3 kanalen. Mijn receiver gaat dan wel vervangen worden door een processor uit de AV800x serie van Marantz. Heb begrepen dat die na de zomer uit gaat komen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op april 20, 2011, 15:06:04
Vraagje in het algemeen, maar met als de XPA-2 als voorbeeld nemende stel ik hem hier  ;)

De XPA-2 kan "gebrugged" worden zodat de XPA-2 als één monoblock kan performen.
Maar hoe gaat dat dan in zijn werking? Stel je dat in op de XPA-2 en stuurt deze dan al het vermogen naar slechts één van de twee aansluitingen?

Want bij sommige vijfkanaals versterkers kan je namelijk ook bruggen zodat je drie kanalen aan kan sturen, waarvan dan twee met twee keer zo veel vermogen.
Op zich lijkt dit me wel interessant, maar ik heb speakers met een enkele terminal. Dus dan moet het niet zo zijn dat ze met bruggen bedoelen dat je twee kanalen samen kan voegen, maar dat je nog steeds wel de vier terminals moet gebruiken. Want dan zou het alleen gebruikt kunnen worden bij speakers welke de mogelijkheid hebben om te bi-ampen/bi-wiren.

Want in het verlengde:
Als je de XPA-5 zou kopen en je hebt speakers met een bi-wire/bi-amp aansluiting en je zou twee kanalen op die ene speaker aansluiten, dan komt dat toch neer op hetzelfde als twee kanalen "bridgen"?
* FeaR1986 is een beetje confused  :blush:
Bridging is anders dan wat jij bedoelt met een XPA-5, dat is Bi-amping. Bridging is dat je twee poweramp modules gebruikt in een Push-Pull configuratie, Bi-Amping is de Highs en Lows apart aansturen via een actieve cross-over.

zo zit het op de XPA-2


Nooff

Citaat van: high-q op april 20, 2011, 15:16:47
Ben ik ook wel benieuwd naar! Ook wel of er mensen zijn die hier überhaupt ervaring hebben met monoblokken van Emotiva. 
Doen! Erg mooie en krachtige monoblokken voor heel weinig. Ik heb ze gehoord op een set B&W 802D's, klinkt geweldig!

FeaR1986

#3489
Citaat van: Nooff op april 20, 2011, 19:11:37
Bridging is anders dan wat jij bedoelt met een XPA-5, dat is Bi-amping. Bridging is dat je twee poweramp modules gebruikt in een Push-Pull configuratie, Bi-Amping is de Highs en Lows apart aansturen via een actieve cross-over.

zo zit het op de XPA-2

Dat het met een XPA-5 niet mogelijk is weet ik, maar er zijn 5-kanaals-bakken die het wel ondersteunen. Dan maak je er dus eigenlijk een drie kanaals van, maar met links en rechts nog meer power. Maar wist nooit zeker hoe je dat nu allemaal aan zou kunnen sluiten. Maar wilde het even weten aangezien ik niet kan bi-ampen aangezien mijn speakers maar één terminal hebben. Dus dan wordt de keuze iets groter als ik ook kan kijken naar versterkers die kanalen kunnen bridgen.

Maar for the record:
Je neemt een XPA-2 en één speaker met vier terminals.
Is het dan om het even hoe je het aansluit?
- linker kanaal voor low en rechter kanaal voor high (dus bi-amp).
- XPA-2 bridgen en dan de speaker aansluiten op twee terminals met de brug er nog tussen of met bi-wire kabel.

Dus even buiten het feit dat het lastig kan zijn om low en high apart aan te sluiten vanaf een bron. Maar gewoon het idee dat je 2 x X verstuurt of in één keer 2X. Wellicht een aparte vraag, maar ben gewoon benieuwd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Midcall

Citaat van: Nooff op april 20, 2011, 19:13:42
Doen! Erg mooie en krachtige monoblokken voor heel weinig. Ik heb ze gehoord op een set B&W 802D's, klinkt geweldig!
Grappig... een Tannoy is een compleet andere speaker dan B&W en waarbij je eerder aan een mooie buizenversterker denkt dan een recht toe recht aan transistorbak. Heb je enige ervaring met een Tannoy/Emotiva combinatie waarop je dit advies baseert? Ze mogen dan wel lekker goedkoop zijn, maar dat is een compleet nutteloos gegeven wanneer het aanstaande huwelijk niet zo harmonieus blijkt te zijn dan je zou wensen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Nooff

Citaat van: Midcall op april 20, 2011, 23:15:05
Grappig... een Tannoy is een compleet andere speaker dan B&W en waarbij je eerder aan een mooie buizenversterker denkt dan een recht toe recht aan transistorbak. Heb je enige ervaring met een Tannoy/Emotiva combinatie waarop je dit advies baseert? Ze mogen dan wel lekker goedkoop zijn, maar dat is een compleet nutteloos gegeven wanneer het aanstaande huwelijk niet zo harmonieus blijkt te zijn dan je zou wensen.
Grappig? Kan me niet heugen dat ik een mop vertelde.. Heb jij verder ervaring met die combi? Geluid is smaak, het gaat hier om aansturing, er wordt niet gevraagd of het goed klinkt. Er wordt gevraagd naar een ervaring met de Monoblokken. Maar nee, ik heb geen ervaring met Tannoy en Emotiva, maar aangezien dat ook niet gevraagd werd..

Midcall

Ik probeer te zeggen dat het melden van ervaringen met een versterker X nagenoeg nutteloos is. Je hebt namelijk over een ervaring van een speaker Y, die toevallig is aangestuurt door versterker X. Als je deze Tannoys niet kent is het mijns inziens zinloos aan te bevelen versterker X te kopen. Het kan prima uitpakken, maar het kan even zo eenvoudig slecht uitpakken, je weet het simpelweg gewoon niet. Ik ken deze Tannoys redelijk goed, ik heb deze speaker nooit ècht geweldig horen klinken met zware transistor versterkers, ook niet die 10x de prijs hadden van deze Emotiva's. Die DC's klinken super op een goede buizenversterker, daar zijn ze altijd al voor gemaakt, daar is een TD12 geen uitzondering op.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Nooff

Citaat van: Midcall op april 20, 2011, 23:48:48
Ik probeer te zeggen dat het melden van ervaringen met een versterker X nagenoeg nutteloos is. Je hebt namelijk over een ervaring van een speaker Y, die toevallig is aangestuurt door versterker X. Als je deze Tannoys niet kent is het mijns inziens zinloos aan te bevelen versterker X te kopen. Het kan prima uitpakken, maar het kan even zo eenvoudig slecht uitpakken, je weet het simpelweg gewoon niet. Ik ken deze Tannoys redelijk goed, ik heb deze speaker nooit ècht geweldig horen klinken met zware transistor versterkers, ook niet die 10x de prijs hadden van deze Emotiva's. Die DC's klinken super op een goede buizenversterker, daar zijn ze altijd al voor gemaakt, daar is een TD12 geen uitzondering op.
Dat zou ook allemaal zo uit kunnen pakken, maar we weten beide niet de ervaring die hij er zelf mee heeft, of überhaupt wat zijn smaak is. Het is dus net zo nutteloos om een buizenversterker aan te bevelen. Uit zijn post kan ik opmaken dat hij er sterk aan zit te denken de XPA-1's te proberen, en er wordt gevraagd of er iemand is die ervaring met de mono's heeft, die heb ik, en voor het geld is het zeker het proberen waard. We hoeven niet allemaal de tocht naar Mekka te maken om tevreden te kunnen zijn.

Midcall

Citaat van: Nooff op april 21, 2011, 00:07:25
Dat zou ook allemaal zo uit kunnen pakken, maar we weten beide niet de ervaring die hij er zelf mee heeft, of überhaupt wat zijn smaak is. Het is dus net zo nutteloos om een buizenversterker aan te bevelen. Uit zijn post kan ik opmaken dat hij er sterk aan zit te denken de XPA-1's te proberen, en er wordt gevraagd of er iemand is die ervaring met de mono's heeft, die heb ik, en voor het geld is het zeker het proberen waard. We hoeven niet allemaal de tocht naar Mekka te maken om tevreden te kunnen zijn.
High-q moet zelf maar oordelen aan welke mening hij de meeste waarde hecht. Hij weet hoe zijn Tannoys klinken en wat hij mist in zijn geluid en kan vast uit ervaring beoordelen of zo'n transistorversterker hem dit gaat brengen. Voor hetzelfde geld is voor hem alleen HT van belang, dan verandert het gehele perspectief en dan kan hij prima jouw advies opvolgen  ;).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Raphie

Citaat van: Midcall op april 21, 2011, 00:18:46
High-q moet zelf maar oordelen aan welke mening hij de meeste waarde hecht. Hij weet hoe zijn Tannoys klinken en wat hij mist in zijn geluid en kan vast uit ervaring beoordelen of zo'n transistorversterker hem dit gaat brengen. Voor hetzelfde geld is voor hem alleen HT van belang, dan verandert het gehele perspectief en dan kan hij prima jouw advies opvolgen  ;).
alsof de 2e orde harmonischen van een buizenversterker garantie zijn voor een betere stereo ervaring, wat een gelul weer dit zeg......
JBL PRX Power!

Midcall

Citaat van: Raphie op april 21, 2011, 08:59:49
alsof de 2e orde harmonischen van een buizenversterker garantie zijn voor een betere stereo ervaring, wat een gelul weer dit zeg......
Zit je weer in je periodieke afziek/scheldmodus Raphie?

Tot nu toe heb je aan alles toegegeven waar je in het verleden te vuur en te zwaard tegen hebt gevochten (oei, zelfs voedingskabels?). We nemen je al een poos niet meer serieus, maar je hebt me hiermee wel nieuwsgierig gemaakt... hoe lang zal het gaan duren voor je ook een buizenbak hebt staan? Ik zou het overigens niet adviseren in jouw geval, geen goede combi met je B&W's, maar omdat je toch nooit naar me luistert (in 1e instantie).....
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Miesepies

Dames dames, doe dat gekibbel even op een andere plek en houdt het hier on-topic. Thx!

Roger Black

Citaat van: high-q op april 20, 2011, 15:16:47
Ben ik ook wel benieuwd naar! Ook wel of er mensen zijn die hier überhaupt ervaring hebben met monoblokken van Emotiva. Op zich heb ik op korte termijn wel belangstelling voor 2x XPA-1 om mijn TD12's aan te sturen een een XPA-3 voor de overige 3 kanalen. Mijn receiver gaat dan wel vervangen worden door een processor uit de AV800x serie van Marantz. Heb begrepen dat die na de zomer uit gaat komen.

Ik heb erg goede ervaringen met de UPA-1's, zeer krachtig en geven bij mij veel controle. Ook op lagere volumes mooi.

Raphie

#3499
Citaat van: Midcall op april 21, 2011, 10:48:22
We nemen je al een poos niet meer serieus, maar je hebt me hiermee wel nieuwsgierig gemaakt...

last van Schizofrenie? Misschien even aan Vampire vragen waar hij nu zit, waarschijnlijk kunnen ze jou daar ook wel helpen.
JBL PRX Power!