Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: Jason B. op oktober 13, 2010, 10:25:57
Ja, misschien kunnen de UMC-bezitters (met geduld) wachten op de XMC-1.
UMC-1 in de marktsectie zetten, $100,- bon gereedhouden en een kleine bijbetaling...  ;)
Helaas is de 100 dollar bon geldig tot 1/1/2011 en dan is de XMC-1 nog niet uit  ;)

FloR

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2010, 10:45:15
Dat is natuurlijk altijd de vraag, maar ik denk wel dat een aparte DAC een heel ander verhaal is dan een DAC die geintergreerd is in de Processor. Zoals al eerder omschreven, is de DAC puur voor analoog stereo bedoeld, en daarop zijn andere factoren die in de UMC zitten niet meer van invloed. Je moet wat voor de hobby over hebben  :D

Ik kijk nog even de kat uit de boom  :)

Kan je die 100dollar gebruiken voor de XDA?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: FloR op oktober 13, 2010, 11:07:15
Ik kijk nog even de kat uit de boom  :)

Kan je die 100dollar gebruiken voor de XDA?
Yep, op alle producten van toepassing.  8)

Jason B.

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2010, 11:10:28
Yep, op alle producten van toepassing.  8)

Ik kan het me haast niet voorstellen, maar zijn er UMC-bezitters die de 100-dollar-bon NIET gaan gebruiken ???  :D

Misschien helpt dat andere geïnteresseerden over de (aankoop)streep ??   :D

It's almost :xmas:-time   ;) 
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Roger Black

Citaat van: Jason B. op oktober 13, 2010, 13:48:35
Ik kan het me haast niet voorstellen, maar zijn er UMC-bezitters die de 100-dollar-bon NIET gaan gebruiken ???  :D

Misschien helpt dat andere geïnteresseerden over de (aankoop)streep ??   :D

It's almost :xmas:-time   ;) 

Mocht iemand 'm niet gaan gebruiken dan bied ik mezelf aan!

weirdorob

hoe hebben jullie de bon ontvangen heb zelf nog niets gehad?? :(
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

NeoPhix

Mensen, de 100 dollar bon is persoonsgebonden.... 

Miesepies

Citaat van: weirdorob op oktober 13, 2010, 18:31:03
hoe hebben jullie de bon ontvangen heb zelf nog niets gehad?? :(

Mail Emotiva ff...handwerk, dan kan het wel eens fout gaan.

Kjelt

Ik zie ondertussen toch weer aardig wat Emotiva versterkers op de marktsectie terecht komen, hoe zijn de ervaringen na een half jaar met deze versterker?

Roger Black

Citaat van: Kjelt op oktober 18, 2010, 13:26:07
Ik zie ondertussen toch weer aardig wat Emotiva versterkers op de marktsectie terecht komen, hoe zijn de ervaringen na een half jaar met deze versterker?

Bij mij super! (nog geen half jaar overigens)

clockwork

Citaat van: Kjelt op oktober 18, 2010, 13:26:07
Ik zie ondertussen toch weer aardig wat Emotiva versterkers op de marktsectie terecht komen, hoe zijn de ervaringen na een half jaar met deze versterker?

Dat viel mij ook al op.
Ik heb de XPA-5 inmiddels een maand of zes en ben nog steeds erg tevreden ermee. Heb geen moment de behoefte gevoeld om iets anders te kopen.
(nee, ik lieg: die hele dikke Classe CAV-500 die te koop staat heeft me heel even doen twijfelen  ;))

Geniet dus nog elke dag van de Emotiva. :pompom:




Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vester86

Citaat van: Roger Black op oktober 18, 2010, 13:36:06
Bij mij super! (nog geen half jaar overigens)
idem, totaal geen behoefte aan verandering....

maar nu zijn vele van ons meer "verzamelaars" en heeft vrijwel alle apparatuur een korte omloopcyclus hier...

daxie

Citaat van: clockwork op oktober 18, 2010, 13:36:33
Dat viel mij ook al op.
Ik heb de XPA-5 inmiddels een maand of zes en ben nog steeds erg tevreden ermee. Heb geen moment de behoefte gevoeld om iets anders te kopen.
(nee, ik lieg: die hele dikke Classe CAV-500 die te koop staat heeft me heel even doen twijfelen  ;))

Geniet dus nog elke dag van de Emotiva. :pompom:

my thoughts exactly...

treky22

Hier ook.

Ik heb er heel veel  :music:-plezier van.
Die gaat er zeker niet uit. Misschien nog een keer wat erbij, dat kan wel.

En i.c.m. de UMC-1 ben ik op dit moment zeer zeer tevreden (buiten mijn hdmi probje).
Dit wordt hoogst waarschijnlijk zekers volgend jaar opgelost  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: Kjelt op oktober 18, 2010, 13:26:07
Ik zie ondertussen toch weer aardig wat Emotiva versterkers op de marktsectie terecht komen, hoe zijn de ervaringen na een half jaar met deze versterker?
Ik zie dr maar 1  ::)

RobMeul

#2940
De Spectral HE2003 is gearriveerd en geïnstaleerd :wub:

Binnenkort wat detailfoto's nadat de kabels nog beter zijn weggewerkt.
Ook volgt er een impressie van de ERC-1 in combinatie met de USP-1 t.o.v. de Oppo en de Denon.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Roger Black

Prachtig!!!

Black Trims zou ook wel iets voor jou zijn. Ik heb de zilveren er gewoon afgehaald, staat al veel sjieker!

RobMeul

#2942
Citaat van: Roger Black op oktober 19, 2010, 07:49:09
Prachtig!!!

Black Trims zou ook wel iets voor jou zijn. Ik heb de zilveren er gewoon afgehaald, staat al veel sjieker!

De kleur van de trims past perfect bij de poten ( of moet ik benen zeggen :worship:) van het meubel. Maar ik zal eens kijken hoe het er zonder trims gaat uitzien.
Een standaard inbus voor het demonteren?
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

#2943
Citaat van: RobMeul op oktober 19, 2010, 08:54:20
De kleur van de trims past perfect bij de poten ( of moet ik benen zeggen :worship:) van het meubel. Maar ik zal eens kijken hoe het er zonder trims gaat uitzien.
Een standaard inbus voor het demonteren?

Prachtig Rob! Ik had zelf dit meubel overigens ook gewild. Kreeg het er alleen niet door bij de directie.  :hmmm:
Standaard inbussleuteltje inderdaad. Zou het wel proberen. Ik wilde eerst ook niet aan de zwarte trims, maar ben inmiddels helemaal om.

Was overigens afgelopen weekend nog bij je in de 'buurt'. (weekend Stavanger :D).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jason B.

Citaat van: RobMeul op oktober 19, 2010, 07:26:50
De Spectral HE2003 is gearriveerd en geïnstaleerd :wub:

Binnenkort wat detailfoto's nadat de kabels nog beter zijn weggewerkt.
Ook volgt er een impressie van de ERC-1 in combinatie met de USP-1 t.o.v. de Oppo en de Denon.

Indrukwekkend !!!  :wub:   Mooi zwart is niet lelijk!   :clapping:
(wel DE manier om de man ook regelmatig met een stofdoek te laten rondlopen. Ik heb sinds kort ook een nieuw meubel met zwart glas/geborsteld aluminium en het valt me op dat ik met plezier loop te stoffen in de kamer  ;))

Ben ook benieuwd naar je bevindingen Oppo-Emotiva-Denon....
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

RobMeul

#2945
Citaat van: Roger Black op oktober 19, 2010, 07:49:09
Prachtig!!!

Black Trims zou ook wel iets voor jou zijn. Ik heb de zilveren er gewoon afgehaald, staat al veel sjieker!

Trims zijn er af, inbus bouten wel weer gemonteerd. Hele verbetering. Dank voor de tip.
Ziet er inderdaad veel sjieker uit. Nog even kijken of de bouten er in blijven of dat deze door een zwarte variant worden vervangen.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Roger Black

Citaat van: RobMeul op oktober 19, 2010, 19:09:16
Trims zijn er af, inbus bouten wel weer gemonteerd. Hele verbetering. Dank voor de tip.
Ziet er inderdaad veel sjieker uit. Nog even kijken of de bouten er in blijven of dat deze door een zwarte variant worden vervangen.

Mooi! Ik draai zo ook al een maand of 2..

MasterW

Citaat van: RobMeul op oktober 19, 2010, 19:09:16
Trims zijn er af, inbus bouten wel weer gemonteerd. Hele verbetering. Dank voor de tip.
Ziet er inderdaad veel sjieker uit. Nog even kijken of de bouten er in blijven of dat deze door een zwarte variant worden vervangen.

Mijn UPA-5 heeft ook de zwarte trims, ziet er heel mooi uit. Ondanks het contrast met zilver oogt zwart toch mooier. Mijn Onkyo receiver is ook zwart en dat matcht beter, ondanks dat ze in mijn meubel toch wel wat uit elkaar staan  ;D
There's always bigger, better and more expensive stuff

RobMeul

Citaat van: Nooff op oktober 13, 2010, 10:46:07
Helaas is de 100 dollar bon geldig tot 1/1/2011 en dan is de XMC-1 nog niet uit  ;)
Wanneer denk je dat de XMC-1 uitkomt?

Als je nu de UMC-1 koopt kan je dan de 40% korting gebruiken voor de XMC-1?
En kan je meteen de 100$ besteden bij dezelfde zending, bijvoorbeeld voor bekabeling?

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RobMeul

Citaat van: Jason B. op oktober 19, 2010, 10:41:38
Ben ook benieuwd naar je bevindingen Oppo-Emotiva-Denon....

Hier komen de bevindingen;
ERC-1, aangesloten via de analoge uitgang op de CD ingang van de USP-1.

Eerste indrukken;
1- Dire Straits – Brothers in Arms. Dit is mijn referentie CD om het een en ander uit te testen. Vooral het intro van Money For Nothing doet bij mij de rillingen over de rug lopen! De ERC-1 speelt deze 
    SACD af als HDCD. Vergeleken met de SACD stereo layer op de Oppo is er een ruimtelijker geluidsbeeld met iets meer detail en betere plaatsing.
2- Supertramp – Crime Of The Century, remaster. Verschil met de Oppo komt hier goed tot uiting. Vooral in het hoog detail en de plaatsing.
3- Alan Parsons Project – Eye In The Sky. Hier heb ik drie versies van, de originele, de 25th anniversary en de HDAD. Ook deze ken ik heel erg goed en met de ERC-1 ontdekte ik toch weer nieuwe
    dingen. En het afspelen van de 24bit/192Hz via de Oppo en de Usp-1 was toch een verbetering ten opzichte van via de Denon.

Conclusie; De ERC-1 geeft een betere, mooiere geluidsweergave dan de Oppo, zeker met HDCD. Tevens is de bijgeleverde remote werkelijk een plaatje. Ondanks dat hij niet wordt gebruikt, ik heb een Logitech Harmony One, ligt hij toch in het zicht en wordt af een toe een toets ingedrukt  :wub:.

USP-1;
Aansluitingen;
1-    ERC-1 op de CD ingang.
2-   Aanaloge uitgangen 2CH. van de Oppo op  de Aux1 ingang.
3-   TV op de Aux2 ingang.
4-   Sony platenspeler op de Phono ingang, met de MM optie.
5-    Fronts en Sub via HT-bypass.
6-   Koptelefoon voor de AKG K701.
7-   Trigger output naar de XPA-5.
Eerste indrukken;
1-   Prima signaalverwerking, veel dynamiek, detail en warmte.
2-   Ook prima, deze was oorspronkelijk op de Denon aangesloten maar de USP-1 levert een mooier geluidsbeeld.
3-   De satelliet receiver was via HDMI op de AVR-2310 aangesloten, nu direct op de TV. Werkt prima. Het scheelt weer een apparat dat aan staat. Beetje omslachtig om via de Denon het geluid
             te produceren.
4-   Dit heb ik nog niet echt getest.
5-   De HT-bypass werkt prima!
6-   De koptelefoonversterker in de USP-1 is een klasse beter dan die van de Denon AVR-2310. Prachtig vol geluid met veel detail. Erg opvallend was de plaatsing, het geluid komt van
             verschillende kanten. Een ervaring die ik nog niet eerder heb meegemaakt met een koptelefoon. De aankoop van de AKG is dan ook een goede actie geweest.
7-   Trigger output werkt prima.

Conclusie; De USP-1 verwerkt de signalen beter dan de Denon en geeft een betere, mooiere geluidsweergave. De bijgeleverde remote ligt in een lade en komt er nooit meer uit  :crazy:.
Ik ben bijzonder tevreden over de geleverde produkten van Emotiva. De prijs-kwaliteit verhouding is erg hoog!

Nu staat mijn Denon AVR-2310 te koop ;-). Wordt vervangen door een UMC-1 of een XMC-1, afhankelijk wanneer de Denon verkocht wordt.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"