Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

clockwork

Citaat van: planeet op oktober  6, 2010, 12:58:09
UMC 1 gisteren mogen ontvangen. Echter geen handleiding teruggevonden.

Wat moet er nog aan de remote gebeuren vooraleer die werkt?

Gefelciteerd! Welke firmware heb je erop zitten?

En wat bedoel je met die opmerking over de remote? Dat moet het allemaal gewoon doen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

En tevreden over de XPA-5, ik iig wel. Je hebt iig genoeg power voor de Q Acoustics :headbanging:

Door de hele goede Emotiva ervaring met de XPA-5 ook besloten om de ERC-1 en USP-1 te kopen.
Ben benieuwd naar de afspeelkwaliteit van CD's, ik heb alleen maar positieve dingen gelezen dus....
Ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit als ik SACD stereo via de USP-1 ga beluisteren, genoeg te doen dus :pompom:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

FloR

Citaat van: clockwork op oktober  6, 2010, 13:17:05
Gefelciteerd! Welke firmware heb je erop zitten?

En wat bedoel je met die opmerking over de remote? Dat moet het allemaal gewoon doen.


als je de luxe-remote hebt,
dan moet je nog even het stukje plastic verwijderen dat tussen de batterij en de contacten zit.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

Citaat van: FloR op oktober  6, 2010, 13:21:49
als je de luxe-remote hebt,
dan moet je nog even het stukje plastic verwijderen dat tussen de batterij en de contacten zit.

Aha! Dat bedoelde hij  :confused:

Heeft iemand overigens de nieuwe meetmicrofoon voor de UMC al ontvangen?
Die zou 1/2 september verzonden worden maar ik heb nog niets vernomen. :lookaround:


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op oktober  6, 2010, 13:36:39
Aha! Dat bedoelde hij  :confused:

Heeft iemand overigens de nieuwe meetmicrofoon voor de UMC al ontvangen?
Die zou 1/2 september verzonden worden maar ik heb nog niets vernomen. :lookaround:




Hier nog niets ontvangen.
Ook de remote nog niet
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

FloR

Citaat van: clockwork op oktober  6, 2010, 13:36:39
Aha! Dat bedoelde hij  :confused:

Heeft iemand overigens de nieuwe meetmicrofoon voor de UMC al ontvangen?
Die zou 1/2 september verzonden worden maar ik heb nog niets vernomen. :lookaround:




ik heb geen weet van een nieuwe meetmicrofoon... ?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

Citaat van: FloR op oktober  6, 2010, 14:03:28
ik heb geen weet van een nieuwe meetmicrofoon... ?

Die krijg je als je oorspronkelijk geleverde microfoon niet werkt met EmoQ.
Dat is bij mij dus het geval. :hmmm:

De remote zal ik waarschijnlijk toch niet gaan gebruiken aangezien mijn Harmony perfect werkt.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

weirdorob

Hier wel de nieuwe remote ontvangen had ik gevraagd bij de bestelling van de erc-1 en zat netjes in de doos erbij.
de meetmic. had ik ook om gevraagd maar kon nog even duren.
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Heb vandaag een mailtje gekregen dat mijn nieuwe remote is opgestuurd. Geen melding van een nieuwe mic...dus even afwachten, maar denk eigenlijk niet dat die er bij zit :P

Jason B.

Citaat van: Miesepies op oktober  5, 2010, 19:16:32
mja, was niet zo handig van mij... nou kan ik mijn Dacmagic niet aan jou verpatsen :D

@Miesepies
Ben je ook van plan de XDA-1 aan te schaffen voor een 1op1-vergelijking met de DacMagic ?
Ben erg benieuwd hoe de XDA-1 zich verhoud in vergelijking met andere DAC's en de ERC-1 / UMC-1.
(ik vraag dit mede omdat mijn eerstvolgende aankoop een subwoofer of een DAC is)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Miesepies

Nee, ik ben qua DAC tevreden zo, de XDA-1 staat in dus niet op mijn lijstje...

Maar, je mag natuurlijk altijd mijn Dacmagic overnemen om zelf de vergelijking te kunnen doen :D

Jason B.

Citaat van: Miesepies op oktober  6, 2010, 23:57:51
Nee, ik ben qua DAC tevreden zo, de XDA-1 staat in dus niet op mijn lijstje...

Maar, je mag natuurlijk altijd mijn Dacmagic overnemen om zelf de vergelijking te kunnen doen :D

Tja, die voelde ik al aankomen, haha.
Ik wacht eerst de eerste XDA-1 ervaringen af....

PS: volgens mij staan DAC's nooit echt lang te koop hier op dit forum; de DacMagic lijkt me ook courant genoeg
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Miesepies

Jawel, ben ik ook niet bang voor, ik raak em wel kwijt (maar dan moet ik em natuurlijk wel op de markt zetten :P).

Ik vraag me af of de XDA nou echt wat gaat toevoegen. Theoretisch kan het misschien wel beter zijn opgebouwd, maar ben benieuwd of je het verschil met de ERC-1 en de UMC-1 nou ook echt kan horen. Misschien als ze de XDA-1 net wat minder neutraal zouden maken, tikje warmer om het allemaal wat soepeler te laten klinken en een tikkeltje laid back...dan zou ik er nog wel over na willen denken.

Jason B.

Citaat van: Miesepies op oktober  7, 2010, 10:01:15
Ik vraag me af of de XDA nou echt wat gaat toevoegen. Theoretisch kan het misschien wel beter zijn opgebouwd, maar ben benieuwd of je het verschil met de ERC-1 en de UMC-1 nou ook echt kan horen. Misschien als ze de XDA-1 net wat minder neutraal zouden maken, tikje warmer om het allemaal wat soepeler te laten klinken en een tikkeltje laid back...dan zou ik er nog wel over na willen denken.

Ik denk dat deze DAC leuke dingen kan doen voor mensen met een verouderde receiver (zoals mijn NAD) en die het geluid van de TV-ontvanger of mediaspeler via de receiver of versterker willen afspelen.

Ik merk dat ik bij veel muziekprogramma's en films op TV  het geluid via de receiver afspeel en dat dit nogal smal en blikkerig overkomt............ dat kan beter denk ik dan.
(het digitale geluid uit mijn dvd-speler via de receiver is daarentegen wel stukken beter vergeleken met de Humax)

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

clockwork

#2864
Nu op de Emotiva site: Spooky savings. O.a. een UPA-5 voor $399!

Wow. Da's geen geld. :inlove:

Overigens:
de nieuwe firmware (versie 7.2) voor de UMC is gisteren beschikbaar gekomen.
Leuk klusje voor het weekend.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op oktober  7, 2010, 19:13:18
Nu op de Emotiva site: Spooky savings. O.a. een UPA-5 voor $399!

Wow. Da's geen geld. :inlove:

Overigens:
de nieuwe firmware (versie 7.2) voor de UMC is gisteren beschikbaar gekomen.
Leuk klusje voor het weekend.

Haha daar begin ik niet meer aan hier thuis (firmware)
Dalijk gaat ie weer fout  ???

Wat is er trouwens nieuw aan, welke verbeteringen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op oktober  7, 2010, 22:00:32
Haha daar begin ik niet meer aan hier thuis (firmware)
Dalijk gaat ie weer fout  ???

Wat is er trouwens nieuw aan, welke verbeteringen ?


Het ziet er niet zo moeilijk uit hoor. Ik zal de mijne dit weekend installeren en houd je wel op de hoogte. Heb je wel de installer op je pc ingeinstalleerd?

Verbeteringen:

Add to this code.
"Dolby Volume Modeler Only mode.
Dolby Volume Half Mode.
Dolby Volume Offset adjustment.

Refinements/ fixes
The DTS code has been extensively re-worked. As it turns out all of the Cirrus chips (and this applies to all companies using Cirrus) had an error in the DTS algorithms. We have found the error in the sub code and have written our own code to resolve it and as far as I know, we are the only ones to have the DTS code working 100% correct now."

Aangezien ik DolbyVol best veel gebruik, ben ik erg benieuwd naar deze nieuwe firmware.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op oktober  7, 2010, 19:13:18
Nu op de Emotiva site: Spooky savings. O.a. een UPA-5 voor $399!

Wow. Da's geen geld. :inlove:
Dat is ECHT geen geld, geweldige versterker die op lage volumes nog beter klinkt dan de XPA5 (muziek). Het begint zelfs hier heel erg te kriebelen...

clockwork

Citaat van: Nooff op oktober  8, 2010, 10:06:33
Dat is ECHT geen geld, geweldige versterker die op lage volumes nog beter klinkt dan de XPA5 (muziek). Het begint zelfs hier heel erg te kriebelen...

Dat kan ik me voorstellen.

Ik heb zelf heeeel even overwogen om er een te kopen voor een eventuele 2e dedicated ruimte. Maar dat is nog zo ver weg, dat ik die gedachte maar snel weer verdrongen heb.  ;)
Dollar staat ook weer laag.  ;D (1,39)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op oktober  8, 2010, 10:16:35
Dat kan ik me voorstellen.

Ik heb zelf heeeel even overwogen om er een te kopen voor een eventuele 2e dedicated ruimte. Maar dat is nog zo ver weg, dat ik die gedachte maar snel weer verdrongen heb.  ;)
Dollar staat ook weer laag.  ;D (1,39)

Precies, dat is ook de reden dat je nu extra laag uit komt. Incl verzending en import+BTW kom je op zo'n 470 euro uit, geen geld. Hij is overigens nog nooit eerder zo goedkoop geweest, zelfs niet met de eindejaars sale. Ik begin me nu toch af te vragen waar dit alles voor gemaakt wordt  :o

clockwork

Citaat van: Nooff op oktober  8, 2010, 10:18:58
Ik begin me nu toch af te vragen waar dit alles voor gemaakt wordt  :o

:crazy:

Dat ga je je inderdaad wel afvragen. Voor hoeveel zou dat apparaat de fabriek in China nu verlaten?

Want de mannen in Franklin willen er waarschijnlijk ook nog wel wat aan overhouden.  ;)

En hoe zou dat bij andere fabrikanten liggen?


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jason B.

Citaat van: Nooff op oktober  8, 2010, 10:06:33
Dat is ECHT geen geld, geweldige versterker die op lage volumes nog beter klinkt dan de XPA5 (muziek). Het begint zelfs hier heel erg te kriebelen...

Het is dat ik voor een 2.1-opstelling heb gekozen, anders wist ik het wel....

Waarschijnlijk hebben ze te veel UPA-5's in dozen staan. Als ze deze kortingen nu geven bij de andere UPA's (bijvoorbeeld de UPA-1 en UPA-2) dan zijn de dozen niet aan te slepen, denk ik  :)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

clockwork

Citaat van: Jason B. op oktober  8, 2010, 11:46:05
Het is dat ik voor een 2.1-opstelling heb gekozen, anders wist ik het wel....

Waarschijnlijk hebben ze te veel UPA-5's in dozen staan. Als ze deze kortingen nu geven bij de andere UPA's (bijvoorbeeld de UPA-1 en UPA-2) dan zijn de dozen niet aan te slepen, denk ik  :)

Zou zomaar kunnen.
Als deze korting voor een UPA-1 zou gelden, zou ik inderdaad ook direct toehappen voor mijn fronts.
'Gelukkig' is dat niet zo. Scheelt weer een moeilijk gesprek met de baas in huis.  ;)

Weet je zeker dat je niet ooit naar 7.1 willt?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jason B.

Citaat van: clockwork op oktober  8, 2010, 11:51:39
Zou zomaar kunnen.
Als deze korting voor een UPA-1 zou gelden, zou ik inderdaad ook direct toehappen voor mijn fronts.
'Gelukkig' is dat niet zo. Scheelt weer een moeilijk gesprek met de baas in huis.  ;)

Weet je zeker dat je niet ooit naar 7.1 willt?


Voor de filmbeleving zou ik op termijn wel graag naar 5.1/7.1 willen. Ik zie wel op tegen het aanleggen en verbergen van de kabels. Ik denk dat ik bij een volgende verhuizing (nieuwbouw) gelijk de kabels al aan laat leggen (onder de vloer en in de wanden), maar dat ligt de eerste jaren nog niet in de planning.

Ik heb sinds kort nieuwe speakers (door de directrice uitgezocht en door de CFO goedgekeurd) met een zeer hoge WAF ("Elipson bollen"). Op dit moment ook wel fiat voor een 4.0 opstelling.
Het wordt dus 2.1 of 4.0....

Emotiva moet nog even op mij wachten met de stuntaanbiedingen van de UPA-1's en UPA-2's.
Op dit moment denk ik sterk aan aankoop van de XDA-1 en een subwoofer (ws Sunfire of Monitor Audio), maar ook dat wordt pas 2011.......helaas.


Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

clockwork

Citaat van: Jason B. op oktober  8, 2010, 12:11:19
Voor de filmbeleving zou ik op termijn wel graag naar 5.1/7.1 willen. Ik zie wel op tegen het aanleggen en verbergen van de kabels. Ik denk dat ik bij een volgende verhuizing (nieuwbouw) gelijk de kabels al aan laat leggen (onder de vloer en in de wanden), maar dat ligt de eerste jaren nog niet in de planning.

Ik heb sinds kort nieuwe speakers (door de directrice uitgezocht en door de CFO goedgekeurd) met een zeer hoge WAF ("Elipson bollen"). Op dit moment ook wel fiat voor een 4.0 opstelling.
Het wordt dus 2.1 of 4.0....



Als je fiat hebt voor een 4.0 is 5.0 en dus 5.1 toch ook wel bespreekbaar? ;) ;D


Die bollen zien er leuk uit. Die ga ik hier zeker niet laten zien. Voordat je het weet moeten die hier dan opeens komen.
Maar klinkt dat nog een beetje?

De XDA staat ook op mijn verlanglijstje. :inlove: 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling