Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FloR

Citaat van: clockwork op september 12, 2010, 12:04:35
Ja hoor. Dat kan. Dat doe je toch ook met andere bronnen?

dus dan kan je met die adapter beeld en geluid binnenpakken, en stel je op dat kanaal dolby pro logic II in en dat moet werken?
dan overweeg ik serieus om zo'n adapter is te proberen...
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

treky22

Zoals te lezen in mijn Private Home Theater-topic te lezen is, is nu eindelijk met de komst

van de nieuwe software voor de UMC-1 mijn probleem met het HDMI HDCP probleem opgelost.

Ik kan nu eindelijk van de component af, en via HDMI gaan aansluiten.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

weirdorob

HELP heb de film hellboy 2 en de film is 7.1 is ook zo op de blurayspeler de umc1 geeft ook aan dat alle kanalen er zijn maar ik krijg geen geluid uit de back surround speakers een van de umc1 eigenaren een idee  :-X
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: weirdorob op september 14, 2010, 20:58:02
HELP heb de film hellboy 2 en de film is 7.1 is ook zo op de blurayspeler de umc1 geeft ook aan dat alle kanalen er zijn maar ik krijg geen geluid uit de back surround speakers een van de umc1 eigenaren een idee  :-X
Heb je ze geselecteerd in de setup?

weirdorob

instellingen staan goed narnia ook dts hd ma 7.1 speelt wel alle kanalen vreemd mischien ligt het aan de hellboy disc?
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Mjah, heb ook wat wisselende ervaringen in het verleden met DTS-HD. De een wordt wel herkend, de ander niet :( Heb de laatste tijd geloof ik weinig gezien met HD audio eigenlijk :P

Als workaround kan je audio op PCM te zetten op je BR speler.

treky22

Weet iemand hier wat ik inclusief verzenden/fedex kwijt zou zijn voor een ERC-1 ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

XpanD

Citaat van: treky22 op september 15, 2010, 17:56:56
Weet iemand hier wat ik inclusief verzenden/fedex kwijt zou zijn voor een ERC-1 ?

Hierop aansluitend, weet iemand ook toevallig hoeveel een XPA-3 op deze manier geleverd zou kosten?
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

Flavio

#2708
Citaat van: XpanD op september 15, 2010, 18:14:13
Hierop aansluitend, weet iemand ook toevallig hoeveel een XPA-3 op deze manier geleverd zou kosten?

Offerte van 19 augustus 2010:

XPA-3                   $599.00
Freight                 $144.89 FedEx Economy
Blk Trim-4RU      $20.00
Total                     $763.89

Met een wisselkoers van €1,30 zal dat iets van €725,00 all-in worden.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

RvD

Emotiva gaat ook met een Pro lijn komen de PMC-1 ziet er wel netjes uit.

http://emotivapro.com/products.html
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RobMeul

WOW :inlove:

Ben benieuwd naar de specs......en de prijzen!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Thesqualer

Citaat van: RvD op september 15, 2010, 21:31:58
Emotiva gaat ook met een Pro lijn komen de PMC-1 ziet er wel netjes uit.

http://emotivapro.com/products.html

Errug mooi.
Nu nog een bijpassende blu-ray speler en stereo voor -en eindversterker en ik ben om.
Dan ga deze marantzjes echt de verkoop in. Is toch mooi spul en veel waar voor je geld :wub:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Dirk

Citaat van: RvD op september 15, 2010, 21:31:58
Emotiva gaat ook met een Pro lijn komen de PMC-1 ziet er wel netjes uit.

http://emotivapro.com/products.html
het kan aan mij liggen, maar ik vind het enigszins contradictorisch...home theater <> professional  ???
je hebt nu fabrikanten die de zgn professionele apparatuur (voor bvb de "installatiemarkt") op de markt zetten en je hebt een aanbod wat zich toespitst op home use binnen de HT, maar de combinatie (binnen éénzelfde product) snap ik niet zo goed.
De eisen van beide liggen veelal behoorlijk uit elkaar, zowel mbt specs als bvb de look&feel vd apparatuur.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

#2713
Citaat van: Dynky op september 15, 2010, 22:01:24
het kan aan mij liggen, maar ik vind het enigszins contradictorisch...home theater <> professional  ???
je hebt nu fabrikanten die de zgn professionele apparatuur (voor bvb de "installatiemarkt") op de markt zetten en je hebt een aanbod wat zich toespitst op home use binnen de HT, maar de combinatie (binnen éénzelfde product) snap ik niet zo goed.
De eisen van beide liggen veelal behoorlijk uit elkaar, zowel mbt specs als bvb de look&feel vd apparatuur.

Zie het als gewone B&W speakers en de B&W nautilus serie, wat is daar het verschil tussen dan? qua looks ook weinig verschil, steeds datzelfde kevlar woofertje en ongeveer zelfde tweeter.. ik bedoel zo kan je wel over alles gaan denken. Ik vind dit een erg slim idee van Emotiva. Ziet er waanzinnig uit, en zeker veel professioneler en zal waarschijnlijk ook echt een klasse hoger zijn ( zelfde verhaal als bij B&W ).

AbZ

#2714
.

Sjaudio

Citaat van: AbZ op september 15, 2010, 22:18:44
Bij professionele apparatuur komt het zelden of nooit voor dat ze het woord professional expliciet in de naam voeren.  Het lijkt meer een soort contra-indicatie  ;)

Ik heb jarenlang in de PA wereld gezeten, en geloof me. Dat woord wordt wel degelijk expliciet in de naam gevoerd.

Dirk

Citaat van: Sjaudio op september 15, 2010, 22:23:59
Ik heb jarenlang in de PA wereld gezeten, en geloof me. Dat woord wordt wel degelijk expliciet in de naam gevoerd.
maar dan (in bvb PA middens) praat je over 100% op de professionele eindgebruiker gerichte merken als bvb een dbx, Yamaha (heeft hiervoor een duidelijk aparte afdeling "Yamaha Pro audio"), QSC, Soundcraft , Midas, etc, etc

Dat een fabrikant als Emotiva nu komt aanzetten met een badging van "professional" op hun nog uit te brengen topgamma vind ik een beetje een holle marketingtruc, die weinig te maken lijkt te hebben met wat algemeen wordt verstaan onder de werkelijke pro-markt.
Je vergelijking met B&W legt het eigenlijk ook goed bloot. Een Nautilus van B&W wordt misschien wel gebruikt in bepaalde (pro)opnamestudio's, maar ik zie B&W deze toch ook niet adverteren als our professional loudspeaker within the range, naast hun andere gewone B&W's.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

Ik snap wat je wilt zeggen, en op zich heb je inderdaad een punt. Maar er is nog niemand die kan zeggen wat voor producten het expliciet gaan worden en wat voor prijskaartje eraan hangt. Misschien hebben ze als doel inderdaad wel bioscopen of grote bedrijven. Al lijkt me dat ook van niet..

Hoe dan ook vind ik het er erg mooi en veelbelovend uitzien, egaal welke marketing truc ze daarvoor hebben bedacht. Dan moet je daar maar overheen lezen.

Amerika - sowieso raar.

;D

Miesepies

Lijkt mij op een XMC-1 (speculatie, daar deze nog niet bechikbaar is) en XPR-7 met een nieuwe jasje en RS-232 interface :) Denk niet dat ze ineens met een totaal nieuw product komen.

AbZ

#2719
.

Sjaudio

#2720
Citaat van: AbZ op september 15, 2010, 22:57:10
Afgezien van de (correcte) benaming van een productdivisie, zoals genoemd door Dynky, zie je die term vrijwel uitsluitend aan de onderkant van de markt.  Typisch voorbeeld zijn veel Behringer producten (overigens prima electronica voor de prijs).  Niet alle 'PA' is professioneel; het is ook een 'byword' geworden voor spullen waarmee men megaveel herrie kan maken.

[maar dit gaat niet meer over Emotiva...]

Niet geheel mee eens, ik zie het toch echt net zo goed bij de top merken, maar we gaan te veel offtopic.

Er zijn trouwens meerdere merken met dezelfde visie dan Emotiva, ik ben de naam heel even kwijt, maar ook puur home cinema gericht in het "pro" segment. Het is ook maar net wat je onder professioneel verstaat natuurlijk, maar dat geef je zelf ook al aan.
Ze hadden beter zoals B&W een bepaald type ervan kunnen maken. Zoals de normale lijn en de "blue reference line", ik noem maar iets heel geks hoor.. daar ben ik het mee eens.

Basje84

Wellicht nog interessant voor iemand die de UMC thuis heeft staan en deze overweegt terug te sturen. De 30 dagen zijn nu echt ingegaan las ik op het emotiva forum.

Nooff

Citaat van: Miesepies op september 15, 2010, 22:52:48
Lijkt mij op een XMC-1 (speculatie, daar deze nog niet bechikbaar is) en XPR-7 met een nieuwe jasje en RS-232 interface :) Denk niet dat ze ineens met een totaal nieuw product komen.
Hij ziet er in ieder geval veel mooier uit dan de XMC-1.  ;)

Miesepies

Mjah, minder kerstboom gevoel ja  ;D

Nooff

Citaat van: Miesepies op september 16, 2010, 11:07:34
Mjah, minder kerstboom gevoel ja  ;D
Dat ook, maar de XMC-1 zitten mij veel teveel knoppen op geplakt. De eenvoud van de UMC-1 is totaal teniet gedaan en ze gaan veel teveel leunen op de oudere look. Juist de PMC-1, die wel wat weg heeft van Marantz, Onkyo en Rotel heeft die strakheid weer terug. Ik ben benieuwd of de twee blauwe streepjes aan de zijkanten een beetje á la Ki Pearl (Marantz) is en uitgeschakeld kan worden. Voor een presentatie is het prachtig, maar niet echt functioneel als het in je zicht staat en je wilt een filmpje kijken in het duister. Ik lees net dat de Processor zo'n 2600 dollar moet gaan kosten, tja de prijs die je betaalt als je via dealers gaat werken..  :(