Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jukie

Heeft iemand eigenlijk al eens blind die speakers van Emotiva over laten komen?

Zomaar een vraag  :D

vester86

Citaat van: Jukie op augustus  1, 2010, 20:03:58
Heeft iemand eigenlijk al eens blind die speakers van Emotiva over laten komen?

Zomaar een vraag  :D
vind ze niet echt heel mooi, eerlijk gezegd...

Ejorne

Citaat van: vester86 op augustus  1, 2010, 23:20:00
vind ze niet echt heel mooi, eerlijk gezegd...

Merkwaardig, dat je ze dan toch hebt over laten komen...  :P

Nooff

#2428
Citaat van: clockwork op augustus  1, 2010, 15:03:26
Ook met de Pioneer BD speler een paar probleempjes. Dubbele beelden en opeens  geen geluid uit de center. Hopelijk gaat dit opgelost worden met de nieuwe firmware die deze week uit schijnt te komen.
Kijk even goed naar de instelling van je BD speler. De UMC-1 forceert naar het schijnt 4:4:4 kleurdecoding. Deep Color moet je uit zetten, voegt ook helemaal niets toe. Als het goed is moet hij dan correct werken. Ik heb er hier en daar wat over gelezen.

Citaat
Nu nog wat interlinks zien te scoren. Heb nu UMC en XPA aangesloten met wat ik nog had liggen (Oehlbach en Profigold). Iemand suggesties die niet direct in de papieren lopen? Vanwege de opstelling zal ik ongeveer 1 /1/2 meter nodig gaan hebben.  
Bluejeanscable.com, daar kan je gewoon kwaliteit interlinks bestellen voor een hele mooie prijs!

vester86

#2429
Citaat van: Ejorne op augustus  1, 2010, 23:23:14
Merkwaardig, dat je ze dan toch hebt over laten komen...  :P
:baaa:

ik dacht dat het geluid is, wat telt ;)
























oh, niet??  :nopompom: :nopompom: :nopompom:

clockwork

#2430
Citaat van: Nooff op augustus  2, 2010, 00:11:02
Kijk even goed naar de instelling van je BD speler. De UMC-1 forceert naar het schijnt 4:4:4 kleurdecoding. Deep Color moet je uit zetten, voegt ook helemaal niets toe. Als het goed is moet hij dan correct werken. Ik heb er hier en daar wat over gelezen.

Heb inmiddels de kleurdecoding vast gezet op 4:4:4. Deep color stond al uit. Maar even kijken hoe dit werkt.

De Sat decoder baart me meer zorgen  :crazy:. Vanochtend weer een paars beeld en geen geluid. Heb de decoder helemaal opnieuw naar de fabrieksinstellingen moeten resetten. Omwisselen van hdsmi kabels/ ingangen helpt niet. Volgens het Emo-forum hebben meer mensen daar last van. Ik blijf hopen op de nieuwe firmware.

Bluejeanscable.com, daar kan je gewoon kwaliteit interlinks bestellen voor een hele mooie prijs!

Daar had ik al gekeken. Dat zal het inderdaad wel gaan worden (de LC-1 5.0 kabel). Direct ook nog maar wat Belden kabel voor mijn rears erbij bestellen. Door de rare vorm van mijn woonkamer heb ik bijna 50 meter nodig. Eerst nog maal eens goed nameten en kijken of de kabels niet op een andere manier gelegd kunnen worden.


Geluids- en beeldkwaliteit is overigens erg goed. Ben er erg content mee. :clapping:
DolbyVolume lijkt ook wel een aanwinst. Zeker bij tv kijken.  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op augustus  2, 2010, 09:33:48
Daar had ik al gekeken. Dat zal het inderdaad wel gaan worden (de LC-1 5.0 kabel). Direct ook nog maar wat Belden kabel voor mijn rears erbij bestellen. Door de rare vorm van mijn woonkamer heb ik bijna 50 meter nodig. Eerst nog maal eens goed nameten en kijken of de kabels niet op een andere manier gelegd kunnen worden.
Dat zijn heel wat metertjes  ??? Maar één keer goed is altijd goed toch?  :)

Citaat
Geluids- en beeldkwaliteit is overigens erg goed. Ben er erg content mee. :clapping:
DolbyVolume lijkt ook wel een aanwinst. Zeker bij tv kijken. 
De meeste dingen zijn ook spookverhalen, ik heb ze nooit ervaren in ieder geval. De Pioneer BDP-51FD is overigens ook ERG kieskeurig met HDMI kabels, bij het minste of geringste valt het beeld weg, springt op paars of geluid en beeld vallen weg. Ik heb er zelf één gehad zonder problemen (had er gelijk een AQ HDMI-3 op), maar een kennis van mij heeft hem nog steeds en heeft een hele tijd problemen gehad i.c.m. zijn Pioneer LX Receiver. Ik heb zelf Dolby Volume niet uit kunnen testen helaas, maar ik ben wel blij dat je er zo content mee bent. Heb je overigens het display van de UMC-1 al eens op DIM1 gezet? vind ik zelf wel cool i.c.m. de XPA en ERC-1  ;D

Probeer overigens ook eens een andere HDMI op je SAT kastje. Paars beeld is meestal een indicatie van een foutieve kabel.

clockwork

Citaat van: Nooff op augustus  2, 2010, 09:59:55
Dat zijn heel wat metertjes  ??? Maar één keer goed is altijd goed toch?  :)
De meeste dingen zijn ook spookverhalen, ik heb ze nooit ervaren in ieder geval. De Pioneer BDP-51FD is overigens ook ERG kieskeurig met HDMI kabels, bij het minste of geringste valt het beeld weg, springt op paars of geluid en beeld vallen weg. Ik heb er zelf één gehad zonder problemen (had er gelijk een AQ HDMI-3 op), maar een kennis van mij heeft hem nog steeds en heeft een hele tijd problemen gehad i.c.m. zijn Pioneer LX Receiver. Ik heb zelf Dolby Volume niet uit kunnen testen helaas, maar ik ben wel blij dat je er zo content mee bent. Heb je overigens het display van de UMC-1 al eens op DIM1 gezet? vind ik zelf wel cool i.c.m. de XPA en ERC-1  ;D

Probeer overigens ook eens een andere HDMI op je SAT kastje. Paars beeld is meestal een indicatie van een foutieve kabel.

Eigenlijk is het 22 meter en 25 meter. Er zit nu gamma kabel op (met kroonsteentjes :-[)

Voor de BDP-51FD en de sat gebruik ik dezelfde hdmi kabels als bij de Onkyo. Nooit problemen mee gehad. Enig verschil is dat ik ze nu samen heb gebonden in zo'n flexibele kabelbuis. Maar eens proberen of dat het probleem veroorzaakt.
Voor de sat heb ik overigens ook de hdmi kabel nog een keer verwisseld. Geen verbetering. Direct als ik de fabrieksinstellingen weer hestel is het probleem overigens opgelost. Maar dat betekent ook elke keer weer de kanalen inladen.  :devil:

De UMC staat inderdaad standaard op DIM0 of DIM1. Staat het best.

Gisteravond film(fragmenten) gekeken op het grote scherm. Uitstekend beeld en geen handshake issues zoals Trekky had.     
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op augustus  2, 2010, 10:13:03
Gisteravond film(fragmenten) gekeken op het grote scherm. Uitstekend beeld en geen handshake issues zoals Trekky had.     

Zal denk met de beamer aansluiting te maken hebben.
Ingang op de beamer is DVI. Dus dan moet ie van HDMI naar DVI. Heb een Supra-convertor, maar het mocht niet baten.
Toen de Pana BD-35 maar weer verkocht.
Volgend jaar wil ik, zoals al eerder vermeldt, de plannen hier om gaan gooien.
Hopen dat het dan wel goed komt.
Dan wil ik toch wel eerst testen met de UMC-1, of ik dan wel beeld heb.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op augustus  2, 2010, 14:43:46
Zal denk met de beamer aansluiting te maken hebben.

Dan wil ik toch wel eerst testen met de UMC-1, of ik dan wel beeld heb.


Denk inderdaad ook dat het met de DVI te maken heeft. Hier geen enkel probleem tussen de beamer en de UMC. Ging in een keer goed.

Testen lijkt me met een hdmi-beamer niet echt nodig, maar je weet maar nooit. Zal bij een goede leverancier geen probleem zijn, neem ik aan.

Heb de deep color op de UMC nu uitgeschakeld. Het probleem lijkt met de Sat opgelost te zijn........  :unsure: Zou dit het echt zijn geweest??
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op augustus  2, 2010, 15:07:50
Denk inderdaad ook dat het met de DVI te maken heeft. Hier geen enkel probleem tussen de beamer en de UMC. Ging in een keer goed.

Testen lijkt me met een hdmi-beamer niet echt nodig, maar je weet maar nooit. Zal bij een goede leverancier geen probleem zijn, neem ik aan.

Heb de deep color op de UMC nu uitgeschakeld. Het probleem lijkt met de Sat opgelost te zijn........  :unsure: Zou dit het echt zijn geweest??

Je hebt nu een hele mooie set bij elkaar  :thumbs-up:

Wat voor beamer heb je trouwens, HD-ready of Full-HD, en welk merk/type ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: clockwork op augustus  2, 2010, 15:07:50
Heb de deep color op de UMC nu uitgeschakeld. Het probleem lijkt met de Sat opgelost te zijn........  :unsure: Zou dit het echt zijn geweest??
Ja, er is al meer over geschreven dat Deep Color problemen kan veroorzaken met Sat en TV tuners.

clockwork

Citaat van: treky22 op augustus  2, 2010, 15:10:55
Je hebt nu een hele mooie set bij elkaar  :thumbs-up:

Wat voor beamer heb je trouwens, HD-ready of Full-HD, en welk merk/type ?


Dank je! Ben ook helemaal blij :pompom: :pompom: De plannen voor de Dune 3.0 moeten alleen vanwege de aankoop weer even in kast.

Beamer is een Infocus X9 (http://www.projectorreviews.com/infocus/X9/index.php) die ik voor een prikkie gloednieuw op de kop heb getikt op marktplaats. Hij is HD ready. Ik wilde eerst kijken of projectie wel zou bevallen in de woonkamer voordat ik naar full HD zou gaan kijken. Nou, dat projecteren bevalt uitstekend maar voorlopig voldoet deze nog uitstekend.

@nooff: had niet verwacht dat deze instelling zo'n probleem zou kunnen veroorzaken. Daarom heb ik er niet eerder naar gekeken.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op augustus  2, 2010, 16:45:36
De plannen voor de Dune 3.0 moeten alleen vanwege de aankoop weer even in kast.

Dat is dan weer wel jammer, is een super-apparaat om mee te streamen.
Ik stream er echt alles mee  :thumbs-up:

Ga dan maar eerst eens lekker genieten van je nieuwe speeltjes, Dune kan altijd volgend jaar nog  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: treky22 op augustus  2, 2010, 17:59:35
Ga dan maar eerst eens lekker genieten van je nieuwe speeltjes, Dune kan altijd volgend jaar nog  ;D

Dat houd ik mezelf ook voor. ;)
In de tussentijd red ik me wel met de Zyxel mediaspeler.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jukie

Citaat van: vester86 op augustus  1, 2010, 23:20:00
vind ze niet echt heel mooi, eerlijk gezegd...

Ik vind ze ook niet erg lelijk eerlijk gezegd.

Zwart en vierkant, ken wel meer merken die er zo uitzien.

Maar goed, het ging mij sowieso om de geluidskwaliteit, hoe ze eruit zien kan ik zelf ook zien op fotootjes.

Bovendien is de bedoeling uiteindelijk een aparte ruimte voor ht te laten bouwen, dus dan zal het uiterlijk me helemaal worst zijn  :devil:

Nooff

Citaat van: Jukie op augustus  2, 2010, 19:05:56
Ik vind ze ook niet erg lelijk eerlijk gezegd.

Zwart en vierkant, ken wel meer merken die er zo uitzien.

Maar goed, het ging mij sowieso om de geluidskwaliteit, hoe ze eruit zien kan ik zelf ook zien op fotootjes.

Bovendien is de bedoeling uiteindelijk een aparte ruimte voor ht te laten bouwen, dus dan zal het uiterlijk me helemaal worst zijn  :devil:
Ik heb alleen de ERD-1 gehoord van Emotiva, ze klinken erg open en neutraal. Ze kunnen tevens heel wat werk verrichten zonder een kik te geven. Ik denk dat je voor die prijs haast niet verkeerd kan doen. Ze klinken in ieder geval top  :thumbs-up:

Jukie

#2442
Citaat van: Nooff op augustus  2, 2010, 19:20:30
Ik heb alleen de ERD-1 gehoord van Emotiva, ze klinken erg open en neutraal. Ze kunnen tevens heel wat werk verrichten zonder een kik te geven. Ik denk dat je voor die prijs haast niet verkeerd kan doen. Ze klinken in ieder geval top  :thumbs-up:

Kijk, hier heb ik wat aan.  8) Had ook op Amerikaanse sites al positieve reviews gelezen, en voor die prijs kun je het inderdaad niet echt verkeerd doen.

Maar ik was door al jullie verhalen al wel geïnteresseerd geraakt in emotiva, dus ik denk, dan kan ik ook die speakers wel eens uitproberen.

2 setjes ERT-8.3 en 1 ERM-6.3 als center bijvoorbeeld.

Is alleen de vraag of de XPA-5 genoeg vermogen levert voor alle 5, of dat het beter is de 2 en 3 kanaals te nemen,

Maar waarschijnlijk zal ik toch beginnen met stereo, dus dan de XPA-2, en dan later eens een keer de surrounds en center met een XPA-3 toevoegen. Maar dat is dan pas nadat ik een aparte ht ruimte heb, en dat is nog even een beetje toekomstmuziek.

clockwork

Waarom dan niet de XPA-5 nemen en je fronts bi-ampen?
Als je versterker daar tenminste op is ingesteld.
Volgens mij is de XPA-5 ruim voldoende voor je surround plannen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jukie

Citaat van: clockwork op augustus  2, 2010, 19:56:26
Waarom dan niet de XPA-5 nemen en je fronts bi-ampen?
Als je versterker daar tenminste op is ingesteld.
Volgens mij is de XPA-5 ruim voldoende voor je surround plannen.

Kan ook nog natuurlijk. Hoewel bi-ampen in de praktijk niet altijd een voordeel oplevert voor het geluid.

Maar met een 5-bak ben je natuurlijk wel gewoon klaar voor de toekomst.

Zal er nog eens over nadenken, wordt toch pas oktober voor ik iets ga kopen.

clockwork

Bi-ampen geen voordeel? Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Ach, de speakers zijn toch out-of-stock......
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jukie

Ik zei ook, "niet altijd een voordeel" ;) Hangt een beetje van de speakers af heb ik het idee.

Maar goed, uitproberen is makkelijk zat natuurlijk.

En het halve assortiment van Emotiva is out-of-stock geloof...

Nooff

Citaat van: Jukie op augustus  2, 2010, 20:08:41
Ik zei ook, "niet altijd een voordeel" ;) Hangt een beetje van de speakers af heb ik het idee.

Maar goed, uitproberen is makkelijk zat natuurlijk.

En het halve assortiment van Emotiva is out-of-stock geloof...
Ik heb hier nog een XPA-5 voor je mocht je daar naar op zoek zijn? In nieuwstaat en zo'n 250 euro goedkoper  ;)

Jukie

Citaat van: Nooff op augustus  3, 2010, 00:15:09
Ik heb hier nog een XPA-5 voor je mocht je daar naar op zoek zijn? In nieuwstaat en zo'n 250 euro goedkoper  ;)

Mooi aanbod, maar als ik hem in Nederland moest hebben had ik mijn eigen amp wel gehouden. Geen idee welke er beter is trouwens, want ik heb de XPA-5 nog nooit beluisterd, maar ik ben altijd uitermate tevreden geweest met mijn Sherbourn. ;)

Maar ik heb uiteindelijk een nieuwe set nodig in Mexico, vandaar dat ik me ook aan het richten ben op wat er in de VS te koop is. En dan blijft het nog steeds goedkoper voor mij hem direct bij Emotiva te kopen.

Evengoed bedankt, en met de populariteit van Emotiva op dit forum moet het toch niet zo moeilijk zijn een koper te vinden lijkt mij?

Nooff

Citaat van: Jukie op augustus  3, 2010, 02:05:24
Mooi aanbod, maar als ik hem in Nederland moest hebben had ik mijn eigen amp wel gehouden. Geen idee welke er beter is trouwens, want ik heb de XPA-5 nog nooit beluisterd, maar ik ben altijd uitermate tevreden geweest met mijn Sherbourn. ;)

Maar ik heb uiteindelijk een nieuwe set nodig in Mexico, vandaar dat ik me ook aan het richten ben op wat er in de VS te koop is. En dan blijft het nog steeds goedkoper voor mij hem direct bij Emotiva te kopen.

Evengoed bedankt, en met de populariteit van Emotiva op dit forum moet het toch niet zo moeilijk zijn een koper te vinden lijkt mij?
Ah, kijk dan is kopen bij Emotiva ook inderdaad handiger. Lijkt me ook niet, probleem is vaak dat mensen hem zelf moeten halen en er half NL voor door moeten. Het was in ieder geval het proberen waard  ;D (Sherbourn en Emotiva is trouwens ook dezelfde OEM)  :)