Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: Roger Black op april 21, 2010, 11:44:29
Heeft er al iemand ervaringen met de UPA-1?


Twijfel tussen de XPA-2 en 2x UPA-1....
Wat zijn je twijfels? 

Roger Black

Citaat van: Nooff op april 21, 2010, 15:50:35
Wat zijn je twijfels? 

Nou ja, ik wil toch voor Emotiva gaan. En een eindversterker bestellen als ik mijn Naim verkocht heb. Als ik het emotiva forum lees dan lijkt 2x UPA-1 beter. Mijn gevoel zegt dit ook omdat deze gescheiden trafo/voeding heeft dan... Maar de XPA-2 is toch ook wel bruut....

Nooff

Citaat van: Roger Black op april 21, 2010, 16:07:40
Nou ja, ik wil toch voor Emotiva gaan. En een eindversterker bestellen als ik mijn Naim verkocht heb. Als ik het emotiva forum lees dan lijkt 2x UPA-1 beter. Mijn gevoel zegt dit ook omdat deze gescheiden trafo/voeding heeft dan... Maar de XPA-2 is toch ook wel bruut....
Ik denk persoonlijk dat de UPA-1 bruut genoeg is. De Trafo moet in staat zijn toch zo'n 200W te produceren, het verschil met de XPA-2 is dan niet heel groot meer. Daarnaast heb je inderdaad 2 voedingen en geen crosstalk. Maar, ik denk dat je gewoon in beide gevallen geen slechte aankoop doet. Toch lijkt de XPA-2 gewoon veel bruter aangezien dieze natuurlijk ook groter is  :)

tiptop

Citaat van: Roger Black op april 21, 2010, 16:07:40
Nou ja, ik wil toch voor Emotiva gaan. En een eindversterker bestellen als ik mijn Naim verkocht heb. Als ik het emotiva forum lees dan lijkt 2x UPA-1 beter. Mijn gevoel zegt dit ook omdat deze gescheiden trafo/voeding heeft dan... Maar de XPA-2 is toch ook wel bruut....
Is wel iets goedkoper nog, 2 x UPA-1 :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Emotivar

Citaat van: Miesepies op april 20, 2010, 18:09:45
Had het ook wel een beetje verwacht hoor. Naja, het zij zo...  :turn:

Ik kreeg vandaag email van Hanna. Mijn UMC-1 is binnen en kan naar mij verstuurd worden. Echter er is bij het testen van het apparaat een probleem met de dolby PLIIx mode geconstateerd. Voor 99 % van de gebruikers is dat geen probleem. Ik kan wachten totdat e.e.a. is opgelost, maar kan de UMC-1 ook laten opsturen. Wat denken jullie"?  

tiptop

Als het via een update verholpen kan worden, kan je 'm net zo goed laten versturen. ;)

Anders kan je 'm natuurlijk beter eerst laten nazien. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Technics78

#1681
dit kan je later wel oplossen met update zeker en ga je dolby PLII mode gebruiken
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Miesepies

Citaat van: Emotivar op april 21, 2010, 22:00:06Wat denken jullie"?   

Ik heb net een e-mail terug gestuurd met dat ik em nu wel wil. Ik maak toch geen gebruik van DPLIIx en updaten gaat we zelf wel lukken denk ik.

Emotivar

Citaat van: Miesepies op april 21, 2010, 23:56:18
Ik heb net een e-mail terug gestuurd met dat ik em nu wel wil. Ik maak toch geen gebruik van DPLIIx en updaten gaat we zelf wel lukken denk ik.

Ik heb toch maar besloten om te wachten totdat alles voor 100% o.k. is. Ik wacht al zo lang op de UMC-1 en een paar weken kunnen er nog wel bij.

Nooff

Citaat van: Emotivar op april 22, 2010, 06:58:37
Ik heb toch maar besloten om te wachten totdat alles voor 100% o.k. is. Ik wacht al zo lang op de UMC-1 en een paar weken kunnen er nog wel bij.

Nieuwe beta software staat online:
Citaat
This code resolves the following.

• PLIIx routing issue
• Input level trims
• EQs
• Bass/Treble controls
• NEO-6

De meeste problemen zijn nu opgelost, de rest zijn kleine dingen die je niet meteen zal merken. Daarnaast zal EMO-Q nog wel geüpdate worden, ik verwacht dat alles niet lang meer zal duren. De eerste ervaringen zijn zeer positief. Geen audio drop-outs meer, PLIIx werkt nu goed, NEO-6 ook en Bass en Treble controls werken ook weer normaal.

treky22

De reviews beginnen nu toch wel errug positief te worden betreffende de UMC-1.

Wordt steeds moeilijker om te beslissen tussen de Onkyo PR-SC886 en de UMC-1.

Onkyo heeft 2 HDMI-outs. Is wel een voorkeur voor mij, vanwege lcd/beamer combi.

Verder scheelt het volgens mij niet veel tussen deze 2 ...
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

#1686
Zoek de verschillen   ;)

$799 (Emotiva)

$2499 (Sherbourn)


Emotiva

Sherbourn



Roger Black


Miesepies

#1688
Citaat van: Nooff op april 26, 2010, 17:11:02Zoek de verschillen   ;)

Nou, die gasten van Sherbourn kunnen duidelijkere foto's maken dan Emotiva :D

Mare... het prijsverschil is inderdaad bizar, en echt geen uitzondering in hifi land. Alleen...ik zou niet weten hoe Sherbourn staat qua kwaliteit op de ladder met hun overige producten. Heb er wel hier en daar wat over gelezen, maar kom er niet echt uit of Sherbourn nou een echt hifi merk is, of een "wannabe" :P

Edit: Oh ja, nu weet ik het weer. Hun pre pro is gelijk aan de UMC-1 :) Alleen een -  naar mijn mening -  lelijkere voorkant :P Als ik zo de site even bekijk, hebben ze niet eens echt veel. Een amerikaans merk met chinees binnenwerk :P

Jukie

#1689
Citaat van: Miesepies op april 26, 2010, 22:21:43
Alleen...ik zou niet weten hoe Sherbourn staat qua kwaliteit op de ladder met hun overige producten. Heb er wel hier en daar wat over gelezen, maar kom er niet echt uit of Sherbourn nou een echt hifi merk is, of een "wannabe" :P


Ik heb hier een Sherbourn 5/1500A in gebruik, wel een wat ouder beestje, maar die wil ik er wel eens naast komen zetten als je het leuk vindt?

Miesepies

Citaat van: Jukie op april 27, 2010, 00:28:08
Ik heb hier een Sherbourn 5/1500A in gebruik, wel een wat ouder beestje, maar die wil ik er wel eens naast komen zetten als je het leuk vindt?

Hehe...  had niet gelijk een vergelijk aanbieding verwacht :) Ik was niet direct nieuwsgierig naar Sherbourn, al zou het wel mogelijk een leuk onderdeel kunnen zijn van een volgende M&G :) Ik hou je aanbod even in gedachten!

En goed nieuws, als alles goed gaat heb ik morgen mijn UMC-1 binnen. Dus, met een beetje mazzel kan ik dit weekend lekker spelen :D

vtuinen

Citaat van: Jukie op april 27, 2010, 00:28:08
Ik heb hier een Sherbourn 5/1500A in gebruik, wel een wat ouder beestje, maar die wil ik er wel eens naast komen zetten als je het leuk vindt?

Dan meld ik me bij voorbaat al aan. Mijn upgrade naar een 5 kanaals is nog gaande...
Equipment check my avatar

treky22

Citaat van: Miesepies op april 27, 2010, 21:42:49
En goed nieuws, als alles goed gaat heb ik morgen mijn UMC-1 binnen. Dus, met een beetje mazzel kan ik dit weekend lekker spelen :D

We willen wel foto's zien zodra ie er is he  :clapping:

En natuurlijk daarna de review  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Tijd gaat dringen.

De Onkyo PR-SC886 zou ik vrijdag of zaterdag (wat ik wil) op kunnen halen.

De Emotiva UMC-1 (na mail van Sarah) zou over 4 weken mij kant op kunnen komen.

Keuzes ...........  :-\
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roger Black

Citaat van: treky22 op april 28, 2010, 09:28:41
Tijd gaat dringen.

De Onkyo PR-SC886 zou ik vrijdag of zaterdag (wat ik wil) op kunnen halen.

De Emotiva UMC-1 (na mail van Sarah) zou over 4 weken mij kant op kunnen komen.

Keuzes ...........  :-\

Het is aan jou, maar het verschil is nu zo klein dat ik dat achterwege zou laten...

treky22

Citaat van: Roger Black op april 28, 2010, 09:49:36
Het is aan jou, maar het verschil is nu zo klein dat ik dat achterwege zou laten...

Wat zou je achterwege laten ? Snap em ff nie  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roger Black

Citaat van: treky22 op april 28, 2010, 09:53:45
Wat zou je achterwege laten ? Snap em ff nie  ::)

Oh sorry. :) De levertijd bedoel ik. Ik zou deze geen invloed meer laten hebben op je keuze..

treky22

Citaat van: Roger Black op april 28, 2010, 10:30:31
Oh sorry. :) De levertijd bedoel ik. Ik zou deze geen invloed meer laten hebben op je keuze..

Dus dan gaan voor de UMC-1 ?

Als ik zo de comments na de laatste FM lees, is ie toch wel errug goed nu.

Twijfel misschien ook wel, omdat ik altijd Onkyo heb gehad, en altijd goed gewerkt heeft.

Trouwens, zullen mijn speakers anders gaan klinken met een UMC-1 ipv een Onkyo ?
Ik lees wel eens van mensen die hebben dan een andere receiver of pre/pro dat ze ineens voller/mooier/helderder geluid horen ....
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Jukie

Citaat van: Miesepies op april 27, 2010, 21:42:49
Hehe...  had niet gelijk een vergelijk aanbieding verwacht :) Ik was niet direct nieuwsgierig naar Sherbourn, al zou het wel mogelijk een leuk onderdeel kunnen zijn van een volgende M&G :) Ik hou je aanbod even in gedachten!

Nou ja, ik las het zo en dacht, laat ik me eens aanbieden  8). Geen idee eigenlijk hoeveel mensen hier op het forum een Sherbourn hebben. Maar ik was zelf nu ook wel eens nieuwsgierig geworden naar die Emotiva.  ;)

Miesepies

#1699
Et voila, mijn Emotiva setje compleet...