hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Joris1971 op februari 13, 2010, 13:07:28
Doe niet zo simpel zeg, ten eerste een eigen drukkerij hebben is wel iets anders als jij zo zegt met stickers maken.

Dat jij zo een freak bent die alles openmaakt en alles tweakt en zo interessant loopt te doen moet jij weten.
Je vind jezelf altijd zo interessant met je 'boring' electronica geleuter.

Dat neemt mijns inziens niets weg aan het content binnen je boodschap, en je vrijheid in keuze van het topic. :sneaky2:

Maar zoals dit een op elektronica gebaseerd forum is zullen er zo ongetwijfeld ook fora zijn voor de 'technieken' gebruikt binnen de offssetdrukkerij.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971

Citaat van: scrutinizer op februari 13, 2010, 13:18:52
Dat neemt mijns inziens niets weg aan het content binnen je boodschap, en je vrijheid in keuze van het topic. :sneaky2:

Maar zoals dit een op elektronica gebaseerd forum is zullen er zo ongetwijfeld ook fora zijn voor de 'technieken' gebruikt binnen de offssetdrukkerij.

;)

Anton.
heb geen offsetdrukkerij maar een zeefdrukkerij, maar goed back on topic

hifiman

Ik had overigens nog nooit een 100 MHz ethernet signaal op een scope gezien, dat ziet er dus zo uit (op mijn 10 MHz scoopje)  :omg:
(switch even aangesloten tussen pc en squeezebox)

hifiman

Na een tijdje gemeten te hebben, vrees ik dat ik maar 1 conclusie kan trekken en dat is dat ik met de beperkte middelen aanwezig geen zinnige conlusies kan trekken  ^-^

celerontje

Prof. Ronald:
We nemen het getal 36660000, we nemen de kwadraatswortel, vermenigvuldigen dat met de macht 400555 en........
.....we snappen er niets meer van!
:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Hi Audioloog,
als je meet zoals op bovenstaande foto kun je weinig zinnigs over hoogfrequente signalen zeggen omdat het oppervlak tussen je "aard"touwtje en je scope als een enorme antenne werkt.
Voor dit doel hebben ze speciale dunne en korte aardpinnetjes, die klik je op de plek waar je touwtje nu zit en die meet op 2mm van je meetpen van je probe. Dat is de enigste manier waarop je nog iets zinnigs kunt meten. Ik heb dit op mijn werk al zo vaak meegemaakt. Vertrouw niet altijd op je meetinstrument maar weet goed wat de beperkingen ervan zijn  ;)

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2010, 15:46:52
Hi Audioloog,
als je meet zoals op bovenstaande foto kun je weinig zinnigs over hoogfrequente signalen zeggen omdat het oppervlak tussen je "aard"touwtje en je scope als een enorme antenne werkt.
Voor dit doel hebben ze speciale dunne en korte aardpinnetjes, die klik je op de plek waar je touwtje nu zit en die meet op 2mm van je meetpen van je probe. Dat is de enigste manier waarop je nog iets zinnigs kunt meten. Ik heb dit op mijn werk al zo vaak meegemaakt. Vertrouw niet altijd op je meetinstrument maar weet goed wat de beperkingen ervan zijn  ;)
Bedankt voor de tip en toelichting Wicher, makes sense! Mijn conclusie was dan in elk geval de juiste  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 13, 2010, 15:59:30
Bedankt voor de tip en toelichting Wicher, makes sense! Mijn conclusie was dan in elk geval de juiste  ;)
:notify:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Op dit moment ben ik in een episch gevecht verwikkeld (in het kader van even interessant doen op de zondagmorgen)  ;)

Davey

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 11:22:49
Op dit moment ben ik in een episch gevecht verwikkeld (in het kader van even interessant doen op de zondagmorgen)  ;)

Zo te zien zit je momenteel midden in de Matrix  :D

hifiman

Citaat van: Davey op februari 14, 2010, 12:17:14
Zo te zien zit je momenteel midden in de Matrix  :D
Jij begrijpt het  ;)

Ik probeer een door iemand anders gemodificeerde versie van sox te compileren waarbij rabbit en polyphase effecten wederom geintegreerd zitten in sox 14.3  ^-^

Helaas is het me nog niet gelukt (na een paar uur ermee bezig geweest te zijn  :-X ).

Davey

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 12:20:51
Ik probeer een door iemand anders gemodificeerde versie van sox te compileren waarbij rabbit en polyphase effecten wederom geintegreerd zitten in sox 14.3  ^-^

Hahaha, hocuspocuspilatuspas  :withstupid:

hifiman


hifiman

Ik luister nu voor het eerst in mijn leven een zojuist gekochte HD track (24@96). Eigenlijk zou ik dan de 16@44 versie ter vergelijk moeten hebben.
Ik hoor er mooie dingen in, maar val nog niet gelijk van mijn stoel af  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 12:20:51
Jij begrijpt het  ;)

Ik probeer een door iemand anders gemodificeerde versie van sox te compileren waarbij rabbit en polyphase effecten wederom geintegreerd zitten in sox 14.3  ^-^

Helaas is het me nog niet gelukt (na een paar uur ermee bezig geweest te zijn  :-X ).
Wat zou je anders met die tijd gedaan hebben .......muziek luisteren?

::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 14, 2010, 12:34:20
Wat zou je anders met die tijd gedaan hebben .......muziek luisteren?

::)

Anton.
Got ya  ;) Ik deed dit TIJDENS het muziek luisteren  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 12:35:01
Got ya  ;) Ik deed dit TIJDENS het muziek luisteren  ;D
Ah!! Tussen de regels door. :sneaky2:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


hifiman

Nieuwsgierig geworden ben ik nu nog twee HD tracks aan het downloaden  :)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 12:46:45
Nieuwsgierig geworden ben ik nu nog twee HD tracks aan het downloaden  :)

Als een kind met het handje in de cookie yar.

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 14, 2010, 12:55:18
Als een kind met het handje in de cookie yar.

;D

Anton.
Met dat verschil dat de koekjes gratis waren  en deze 1,81 euro per stuk kosten :sneaky2:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 12:56:26
Met dat verschil dat de koekjes gratis waren  en deze 1,81 euro per stuk kosten :sneaky2:
Nou Ronald, er zijn koekies van eigen deeg die een meer waarde hebben.  :smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 14, 2010, 13:00:39
Nou Ronald, er zijn koekies van eigen deeg die een meer waarde hebben.  :smile:

Anton.
Goed dat je het zegt, ik moet nog een brood bakken vandaag, bijna vergeten  :blink:

Ronald.

hifiman

Toch klinkt die rabbit upsampling inderdaad ook niet verkeerd Anton! Zal zo nog eens wat konijnen loslaten  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2010, 13:02:04
Goed dat je het zegt, ik moet nog een brood bakken vandaag, bijna vergeten  :blink:

Ronald.

;D

Vanmorgen ervaarde ik een als fakir licht loskomen van mijn stoel, gebiologeerd kijkend naar de Rock and Roll Hall of Fame dvd's.
These old geezers still rock. :music:

:worship:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....