hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ook Avalon heeft ingezien dat deze manier van aansluiten 2 kanten geeft aan het verhaal en heeft inmiddels bij de nieuwere modellen voor een ander terminal-block gekozen..... ;).

Ach en dat afvragen waarom ze bij top-apparatuur nog steeds "compromissen" sluiten...doe ik al lang niet meer..... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september 15, 2009, 12:57:57
Als je dikkere bedrading hebt en/of spades en/of bananen heb je aan je originele Avalon een flink probleem.
En ook als je zoals ondergetekende concrete plannen had om wat Cardas bekabeling te proberen waarvan je weet dat deze lastig zelf te termineren zijn (ivm geemailleerde adertjes) en dus altijd aangeboden worden met 8mm spades of bananen. Ik heb mijn ideale LS kabel nog niet gevonden, met de nu gecreeerde binding posts ben ik flexibel in het non-destructief uitproberen van verschillende bekabeling.  :satisfied:

Erik van Voorst (in memoriam)

Klopt...ik heb het nu "Audioloog-Proof" moeten uitrusten....dus zelfs brandslangen zullen geen probleem op leveren... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Audioloog op september 15, 2009, 14:18:46
Ik heb mijn ideale LS kabel nog niet gevonden, met de nu gecreeerde binding posts ben ik flexibel in het non-destructief uitproberen van verschillende bekabeling.  :satisfied:

Il wilde even met je meedenken over een mogelijke speakerkabel, maar ik ben inmiddels kwijt wat je set nu is (niet de eerste keer volgens mij) :D

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september 15, 2009, 14:57:29
Klopt...ik heb het nu "Audioloog-Proof" moeten uitrusten....dus zelfs brandslangen zullen geen probleem op leveren... ;D
Haha  :D

hifiman

Citaat van: reMC op september 15, 2009, 15:01:18
Il wilde even met je meedenken over een mogelijke speakerkabel, maar ik ben inmiddels kwijt wat je set nu is (niet de eerste keer volgens mij) :D
Meedenken mag altijd   ;D

De set bestaat uit de volgende componenten:
PS Audio P500 powerplant
MIT Z-cord MKII netsnoeren voor P500 en transporter
Logitech Transporter met Burson Audio discrete analoge output stage (klinkt een stuk beter dan de originele versie)
Cardas Quadlink interlink
Symphonic Line RG9 MK4 geintegreerde stereo versterker
Cardas Hexlink luidspreker bekabeling
Avalon Monitoren met wat aanpassingen  

Daarbij even opmerkend dat ik mezelf voorgenomen heb alleen nog maar 2de hands stereo spul te kopen.  ;)

hifiman

Citaat van: reMC op september 15, 2009, 15:01:18
Il wilde even met je meedenken over een mogelijke speakerkabel, maar ik ben inmiddels kwijt wat je set nu is (niet de eerste keer volgens mij) :D
Denk nog even rustig verder  :P

frank2

De cardas hexlink is de voorganger van de golden cross, dus als je nog beter wilt........

Ik denk dat je eerder met hardware grotere verschillen gaat halen zeker met de bronnen dan met nog betere LS kabels. De hexlink is zeker geen slechte kabel. De bron zal bij jouw SCHAT ik de zwakste schakel zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

flash1982

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 18:52:01
De cardas hexlink is de voorganger van de golden cross, dus als je nog beter wilt........

Ik denk dat je eerder met hardware grotere verschillen gaat halen zeker met de bronnen dan met nog betere LS kabels. De hexlink is zeker geen slechte kabel. De bron zal bij jouw SCHAT ik de zwakste schakel zijn.


Mooi spul Cardas ;D   bevalt mij ook prima

S@m

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 18:52:01
De bron zal bij jouw SCHAT ik de zwakste schakel zijn.

Of misschien toch andere (lees: betere) luidsprekers...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

avalon zijn echt wel goede luidsprekers, maar zoals ik het zie heeft hij alles goed voor elkaar maar de bron is bij wijze van spreken nog steeds mp3 of anders gezegd een transistor radiootje. (even zw/w gezegd, zonder je te beledigen)
Zet eens een goede cd speler eraan en kijk wat er dan gebeurt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 19:51:29
avalon zijn echt wel goede luidsprekers,

Mee eens, maar ik denk dat een andere set luidsprekers best wel eens tot meer tevredenheid kan leiden.

Edit...de standaard transporter is tenslotte al menigmaal vergeleken met cd spelers van goede kwaliteit en hiertussen werden geen of nauwelijks verschillen geconstateerd. Daarbij is zijn transporter gemodificeerd dus zal nog een klasse hoger spelen.

celerontje

Jij zit in een ''economiestimuleringscomplot'' :devil:
Laat Ronald lekker z'n kabel uitzoeken! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Citaat van: celerontje op september 16, 2009, 20:02:04
Jij zit in een ''economiestimuleringscomplot'' :devil:
Laat Ronald lekker z'n kabel uitzoeken! ;)

We kunnen een poll openen om te zien welk advies er gegeven wordt aan Audioloog...


...flauw...

celerontje

Mijn advies:
Zet je crosslink er weer tussen, daar was je toch zo tevreden mee?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 18:52:01
De cardas hexlink is de voorganger van de golden cross, dus als je nog beter wilt........

Ik denk dat je eerder met hardware grotere verschillen gaat halen zeker met de bronnen dan met nog betere LS kabels. De hexlink is zeker geen slechte kabel. De bron zal bij jouw SCHAT ik de zwakste schakel zijn.
Je slaat de plank helemaal mis Frank.  ;)

Ten eerste is het geen kwestie van "beter" willen, maar een kwestie van de juiste MATCH vinden, waarbij zoals ik reeds aangaf, smaak een grote rol speelt. Ik ben dus niet op zoek naar een klasse hoger  :notify:

Zomaar even een andere bron in de set kwakken zou dus onzinning zijn. Daarnaast betwijfel ik of ik met een andere bron (dure uitzonderingen daargelaten) nog een grote stap zou maken.

De crosslink klinkt prima, de hexlink klinkt ook prima, ze klinken alleen  beiden heel anders en je zou kunnen zeggen dat ik iets qua eigenschappen "er tussenin" zoek.  ^-^

hifiman

Citaat van: S@m op september 16, 2009, 19:43:32
Of misschien toch andere (lees: betere) luidsprekers...
Ook hier de opmerking dat het geen kwestie is van de hele boel omgooien waar ik naar op zoek ben, maar naar een stukje finetuning naar smaak, het vervangen van speakers door andere is iets van een heel andere orde waar ik absoluut niet naar op zoek ben (ooit een switch naar een Avalon Avatar even daar gelaten  ;) ).


hifiman

Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 19:51:29
avalon zijn echt wel goede luidsprekers, maar zoals ik het zie heeft hij alles goed voor elkaar maar de bron is bij wijze van spreken nog steeds mp3 of anders gezegd een transistor radiootje. (even zw/w gezegd, zonder je te beledigen)
Zet eens een goede cd speler eraan en kijk wat er dan gebeurt.
Beledigd ben ik zeker niet, maar ik snap ook niet waar je dat mp3 vandaan haalt?  :-X

hifiman

Citaat van: S@m op september 16, 2009, 19:59:53
Mee eens, maar ik denk dat een andere set luidsprekers best wel eens tot meer tevredenheid kan leiden.
Ik betwijfel dat ten zeerste (tenzij in een veel duurdere klasse misschien).

Citaat van: S@m op september 16, 2009, 19:59:53
Edit...de standaard transporter is tenslotte al menigmaal vergeleken met cd spelers van goede kwaliteit en hiertussen werden geen of nauwelijks verschillen geconstateerd. Daarbij is zijn transporter gemodificeerd dus zal nog een klasse hoger spelen.
Zelf ben ik van mening dat een goede cd speler wel beter klinkt dan een standaard transporter, dankzij de modificatie echter is dit nadeel opgeheven  O0

hifiman

Citaat van: celerontje op september 16, 2009, 20:06:54
Mijn advies:
Zet je crosslink er weer tussen, daar was je toch zo tevreden mee?
Volgens mij gaf ik zelf al aan dat ik dat binnenkort weer eens ga proberen. Overigens weet ik nu al dat de hexlink op veel punten beter is, beide kabels klinken goed, maar beiden kabels biedden net niet alles wat ik zoek. Het lastige is dat dit niet in woorden uit te leggen valt.

De Cardas sound spreekt mij erg aan. Ik ben dus geinteresseerd om tezijnertijd nog wat andere cardas LS bekabeling te proberen, dat is feitelijk alles wat ik probeerde te zeggen  :P

celerontje

Dus wat jij zoekt is een soort ''Cardas Triplelink'' ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Citaat van: Audioloog op september 16, 2009, 20:17:17
Ik betwijfel dat ten zeerste (tenzij in een veel duurdere klasse misschien).

Ronald, neem me ajb niet serieus. Ik probeerde je een beetje te stangen... ;)

dre73

een cross interlink laat de boel wat meer gecontrolerd spelen zonder aan muzikaliteit in te leveren,alles wat strakker als de quadlink ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Oke, je wilt dus een LS kabel die net iets anders klinkt als de Cardas maar er wel zeer dicht in de buurt blijft.
Probeer dan eens een Virtual Dynamics, deze kabels heb ik zelf, ze zijn er diverse gradaties van redelijk tot extreem duur.
Wel lijken ze op de Cardas, maar ze zijn wel anders. De goedkoopste is testament, dan komt david, nite, master en dan stop maar want dan wordt het onbetaalbaar. Prijzen kun je bij wenw opvragen, hun website geeft verkeerde prijzen aan.

Dat van mp3 was bedoeld als een zwart/wit vergelijking; Je hebt goede tot zeer goede speakers, bekabeling, maar je bron hoewel gemodificeerd, blijft dan de zwakste schakel. (alsof je een mp3 afspeelt op een zeer goede set, zo bedoelde ik het metaforisch gezien tenminste)

Ik heb hier als test verschillende transporten gehad en verschillende DACs van normaal tot redelijk duur (northstar +_extremo dac) het leek niet op het geluid wat ik uit mijn cd speler krijg, of met een goede platenspeler.



Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren