hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

searcher

Citaat van: Audioloog op november 11, 2008, 08:31:45
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat ik de Monitor Audio RSFX (die ik reeds besteld heb) als BIpool ga inzetten. Tenslotte kan ik ze alleen op de achter muur kwijt en heb je dus weinig aan de NUL die gecreeerd wordt als je ze in DIpool mode zet. Bipool lijkt dan een goed compromis tussen direct strales en dipolen.  ^-^

Ik ben benieuwd als je hiervoor moet boren dan dien je vrij zeker te zijn van je aanschaf gezien een eventuele toekomstige
aanschaf/verandering.
Gaten in de muur,ik ben benieuwd hoewel ik ook voor de bipool oplossing zou gaan.
Een andere processor zoals de Lexicon geeft voor mij nog steeds in goede combinatie met een geluidsbeeld zonder gaten ;)

                                                                 Gr Searcher



garmtz

...dat zonder gaten gaat met andere merken ook wel lukken, mits de speakers en versterkers zo veel mogelijk hetzelfde zijn. Bij Audioloog zal dat immer een compromis blijven (zowel compleet verschillende speakers als versterkers).

Starred


searcher

Citaat van: garmtz op november 11, 2008, 12:17:43
...dat zonder gaten gaat met andere merken ook wel lukken, mits de speakers en versterkers zo veel mogelijk hetzelfde zijn. Bij Audioloog zal dat immer een compromis blijven (zowel compleet verschillende speakers als versterkers).

Een zo homogeen mogelijk surround geluidsbeeld is een van mijn uitgangspunten wat in de jaren nooit is veranderd.
Vandaar dat ik nog steeds achter onze keuze van destijds sta Fronts en Rears gelijk.

Lexicon in een goede set up dan refereer ik naar jouw goed oude tijd set up was zo in balans,bijna grijpbaar als druppels regen water.
Dat geluidsbeeld is altijd blijven hangen in mijn grijze massa.
Maar goed ik geloof je graag dat andere merken langszij zijn gekomen. :D

                                                                                                   Gr Searcher



garmtz

Citaat van: searcher op november 11, 2008, 17:09:19
Een zo homogeen mogelijk surround geluidsbeeld is een van mijn uitgangspunten wat in de jaren nooit is veranderd.
Vandaar dat ik nog steeds achter onze keuze van destijds sta Fronts en Rears gelijk.

En gelijk heb je! :)

CitaatLexicon in een goede set up dan refereer ik naar jouw goed oude tijd set up was zo in balans,bijna grijpbaar als druppels regen water.
Dat geluidsbeeld is altijd blijven hangen in mijn grijze massa.
Maar goed ik geloof je graag dat andere merken langszij zijn gekomen. :D

Nee, mooier dan dat heb ik het nooit meer gekregen, ook niet bij ons op de zaak... Die set was gewoon ENG goed! Het was echt de combinatie van ML elektrostaten, Chord en Lexicon en een PERFECTE af- en opstelling.

hifiman

Citaat van: searcher op november 11, 2008, 11:36:54
Ik ben benieuwd als je hiervoor moet boren dan dien je vrij zeker te zijn van je aanschaf gezien een eventuele toekomstige
aanschaf/verandering.
Gaten in de muur,ik ben benieuwd hoewel ik ook voor de bipool oplossing zou gaan.
Een andere processor zoals de Lexicon geeft voor mij nog steeds in goede combinatie met een geluidsbeeld zonder gaten ;)
                                                                 Gr Searcher
Ja ach, een paar gaatjes zijn wat mij betreft geen reden om levenslang aan een speaker vast te zitten  ;D

Wat mij meer bezig houdt is dat ik ze in 1 keer op de beste plek ophang en dat dan wel weer vanwege de gaatjes :P

hifiman

Citaat van: garmtz op november 11, 2008, 12:17:43
...dat zonder gaten gaat met andere merken ook wel lukken, mits de speakers en versterkers zo veel mogelijk hetzelfde zijn. Bij Audioloog zal dat immer een compromis blijven (zowel compleet verschillende speakers als versterkers).
??? Ik wist niet dat de versterker van invloed was op het wel of niet moeten boren in de muur  ;D

Wat het compromis betreft, ja dat klopt, dat is ook de reden dat ik me er niet zo heel druk om maak (surround speaker keuze) een 4G opstelling wordt het toch niet :P

Overigens , en dat verbaast me, heb ik het nooit maar een moment als storend ervaren met film kijken dat er achter andere speakers staan als voor. Dit in tegenstelling tot met de center, liever geen center dan een center die niet bij de fronts past..

hifiman

Citaat van: Starred op november 11, 2008, 13:49:40
Als je nog steeds last van jitter hebt, wellicht is dit dan iets voor je?
http://www.computeraudiophile.com/Trends_Audio_UD-10_1_USB_Audio_Converter_Review
Alhoewel een leuk ding zie ik even geen verband met jitter verminderen  ???

hifiman

Citaat van: searcher op november 11, 2008, 17:09:19
Een zo homogeen mogelijk surround geluidsbeeld is een van mijn uitgangspunten wat in de jaren nooit is veranderd.
Vandaar dat ik nog steeds achter onze keuze van destijds sta Fronts en Rears gelijk.
Gelijk heb je , al is het speakers naar de muur verhaal (niet lullig bedoeld ofzo) ook niet echt ideaal natuurlijk. Dat is nu iets wat bij mij thuis niet door de WAF test komt  ;D Ik ben benieuwd hoe het bipole verhaal gaat bevallen, ik ga ze een centimer of 75 boven oorhoogte hangen, dat op zich zal al flink schelen tov nu denk ik.

hifiman

Citaat van: garmtz op november 11, 2008, 18:10:23
Nee, mooier dan dat heb ik het nooit meer gekregen, ook niet bij ons op de zaak... Die set was gewoon ENG goed! Het was echt de combinatie van ML elektrostaten, Chord en Lexicon en een PERFECTE af- en opstelling.
Heb jij nog eigenlijk wel tijd om film te kijken Garmt? Of kijk je onder werktijd al genoeg?  ;D

searcher

Citaat van: Audioloog op november 11, 2008, 20:05:48

Gelijk heb je , al is het speakers naar de muur verhaal (niet lullig bedoeld ofzo) ook niet echt ideaal natuurlijk.


;D

Je moet de reacties eens horen die snapt er niets van met zijn omgedraaide speakers totdat de uitleg volgt ;)

Misschien kun je dmv twee statieven/stel tafels experimenteren waar de speakers het beste uitkomen.



hifiman

Citaat van: searcher op november 11, 2008, 20:33:03
;D

Je moet de reacties eens horen die snapt er niets van met zijn omgedraaide speakers totdat de uitleg volgt ;)

Misschien kun je dmv twee statieven/stel tafels experimenteren waar de speakers het beste uitkomen.

Haha kan me voorstellen ja  :P

Komt goed  ;)

garmtz

Citaat van: Audioloog op november 11, 2008, 20:07:19
Heb jij nog eigenlijk wel tijd om film te kijken Garmt? Of kijk je onder werktijd al genoeg?  ;D

Ik kijk nog bar weinig film, maar als ik kijk, geniet ik (en freak ik niet... ;))...

advr

Citaat van: garmtz op november 11, 2008, 23:21:08
Ik kijk nog bar weinig film, maar als ik kijk, geniet ik (en freak ik niet... ;))...

volgens mij ben jij ook niet het type FREAK ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz


Joris1971


garmtz


Joris1971

Citaat van: garmtz op november 12, 2008, 08:27:13
Gezonde upgrade-neiging noem ik het... ;)

Dat wel, maar tweaken, filters, interne bedradingen vervangen e.d. noem ik meer a la Freak.  ;D

hifiman

Citaat van: Joris1971 op november 12, 2008, 08:29:12
Dat wel, maar tweaken, filters, interne bedradingen vervangen e.d. noem ik meer a la Freak.  ;D
Je moet wat met je vrije tijd....  ;D

Joris1971


hifiman

Citaat van: Joris1971 op november 12, 2008, 09:04:46
Je hebt toch ook een vrouw.  ;D :P
Dat bedoel ik, die werkt de helft van alle weekenden  :P
Om de hobbies te bekostigen  >:D

Joris1971

Citaat van: Audioloog op november 12, 2008, 09:09:23
Dat bedoel ik, die werkt de helft van alle weekenden  :P
Om de hobbies te bekostigen  >:D

precies! Als je stopt met tweaken, dan kost het minder, kan mooi je vrouw minder gaan werken en hebben jullie meer Quality Time.  :P

hifiman

Citaat van: Joris1971 op november 12, 2008, 09:29:58
precies! Als je stopt met tweaken, dan kost het minder, kan mooi je vrouw minder gaan werken en hebben jullie meer Quality Time.  :P
Tweaken verhoogt ook de kwaliteit  ;D

searcher

Citaat van: Audioloog op november 12, 2008, 09:09:23

Om de hobbies te bekostigen  >:D


90% HT  ;D als zij dat leest

Niet kritisch bedoeld maar puur hoe ik het beleef.
Ik herken het tweaken vooral uit mijn begin periode. :D
Nu bekijk ik het nuchter mijn akoestiek is mijn beperkende factor en uiteraard heb ik wel wat wensen.
Toch ben ik van mening dat een verandering na verandering altijd geld zal kosten per saldo negatief ;)
Ik houd daar niet van slecht voor mijn portomonnee ons budget en mijn rust. :)
Tweaken tot in de eeuwigheid geeft nooit rust althans dat kan ik me niet voorstellen ::)
Geeft het je wel rust/afleiding dan zou ik het zeker blijven doen.

Mijn set is in balans een juiste keuze met hulp van Garmt destijds waar ik nog steeds van geniet evenals mijn projectie scherm ala GT Design en tzt zal er wel een Full HD projector komen.
Tot die tijd draai ik met mijn BenQ bij ITC gekocht evenals de Goliath tot de lamp moet worden vervangen of het upgrade virus toeslaat  ;)
Het enige jammere vind ik dat een scaler zo snel in waarde naar beneden is gegaan aan de andere kant biedt het weer perpectieven waarbij de projector scaler zijn werk tegenwoordig meer dan goed doet.

                                                                                                           Gr Searcher



hifiman

Citaat van: searcher op november 12, 2008, 16:14:10
Niet kritisch bedoeld maar puur hoe ik het beleef.
Ik herken het tweaken vooral uit mijn begin periode. :D
Nu bekijk ik het nuchter mijn akoestiek is mijn beperkende factor en uiteraard heb ik wel wat wensen.
Inderdaad, op een gegeven moment is de akoustiek echt de beperkende factor en is het niet zinvol om (veel) meer geld aan componenten te besteden in de set. In jouw situatie zou wellicht room correctie misschien nog iets kunnen betekenen  ::)

Citaat van: searcher op november 12, 2008, 16:14:10
Toch ben ik van mening dat een verandering na verandering altijd geld zal kosten per saldo negatief ;)
Dat is uiteraard logisch  :P

Citaat van: searcher op november 12, 2008, 16:14:10
Ik houd daar niet van slecht voor mijn portomonnee ons budget en mijn rust. :)
Tweaken tot in de eeuwigheid geeft nooit rust althans dat kan ik me niet voorstellen ::)
Geeft het je wel rust/afleiding dan zou ik het zeker blijven doen.
Tweaken geeft mij geen rust, wel is dat voor mij onderdeel van de hobby en ik denk dan ook dat ik daar niet snel mee zal stoppen  ;) Verder wil ik even opmerken dat ik in tegenstelling tot in mijn begintijd echt niet zo heel veel geld in de stereo set meer pomp de laatste tijd. Ik koop nu regelmatig 2de hands , verkoop dan het oude spul en per saldo kost het niets of relatief weinig. De investering in een ander scherm en lens is even een ander verhaal, maar dat noem ik ook geen tweaken, dat is een eenmalige investering in meer bioscoop beleving.

Citaat van: searcher op november 12, 2008, 16:14:10
Mijn set is in balans een juiste keuze met hulp van Garmt destijds waar ik nog steeds van geniet evenals mijn projectie scherm ala GT Design en tzt zal er wel een Full HD projector komen.
Tot die tijd draai ik met mijn BenQ bij ITC gekocht evenals de Goliath tot de lamp moet worden vervangen of het upgrade virus toeslaat  ;)
Mooi toch! Overigens ben ik ook nog steeds tevreden met mijn 720p projectortje  :)

Citaat van: searcher op november 12, 2008, 16:14:10
Het enige jammere vind ik dat een scaler zo snel in waarde naar beneden is gegaan aan de andere kant biedt het weer perpectieven waarbij de projector scaler zijn werk tegenwoordig meer dan goed doet.
Daar zitten twee kanten aan! Als je iets nieuws koopt is het ook veel goedkoper dan een aantal jaar terug  ^-^