hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 14:24:39
Dat lukt tegenwoordig al best aardig!  ;)

Het volledig loslaten van het streven naar perfectie heb ik nog steeds wat moeite mee..

een perfectionist ben ik ook, maar van dat technisch luisteren word ik ontzettend moe ???
natuurlijk kan het altijd beter, maar dat kost me meteen 25.000 euro en dat heb ik er niet meer voor over 8)

ik hoor details, diepte, nagalmen, uitsterven van noten, "zwartte", los van de boxen en buiten links en rechts en hoogteverschillen maar...... het beste klinkt toch die mono lp van Frank Sinatra, die pakt je en sleept je mee in de muziek en dat alles keurig netjes in het midden!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op september  9, 2008, 14:29:43

natuurlijk kan het altijd beter, maar dat kost me meteen 25.000 euro en dat heb ik er niet meer voor over 8)



Als je ziet hoe heel veel sets staan opgesteld is meer geld er in steken meestal niet de beperkende factor  >:D

peter

hifiman

Citaat van: Joris1971 op september  9, 2008, 14:25:29
Ja, dat merken we met alle tweaks etc...wordt je daar zelf niet onrustig van?
Niet als ze werken  ;)

hifiman

Citaat van: advr op september  9, 2008, 14:29:43
een perfectionist ben ik ook, maar van dat technisch luisteren word ik ontzettend moe ???
Ik af en toe ook, dus ook ik streef er naar dat wat meer los te laten.

Citaat van: advr op september  9, 2008, 14:29:43
natuurlijk kan het altijd beter, maar dat kost me meteen 25.000 euro en dat heb ik er niet meer voor over 8)
Same thoughts here.

Citaat van: advr op september  9, 2008, 14:29:43
het beste klinkt toch die mono lp van Frank Sinatra, die pakt je en sleept je mee in de muziek en dat alles keurig netjes in het midden!!
:D  ;D

hifiman

Citaat van: )p( op september  9, 2008, 14:35:33
Als je ziet hoe heel veel sets staan opgesteld is meer geld er in steken meestal niet de beperkende factor  >:D
Ook helemaal waar.

advr

Citaat van: )p( op september  9, 2008, 14:35:33
Als je ziet hoe heel veel sets staan opgesteld is meer geld er in steken meestal niet de beperkende factor  >:D

peter

bij mij is het wel de beperkende factor met een aantal studerende kinderen ;D
maar als ik ze had dan zou ik het nog niet doen. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op september  9, 2008, 14:46:20
bij mij is het wel de beperkende factor met een aantal studerende kinderen ;D
maar als ik ze had dan zou ik het nog niet doen. 8)
Gelijk stoppen met die studies en aan het werk zetten!  :-X  ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


advr

Citaat van: )p( op september  9, 2008, 15:29:09
;D

peter

als ze allemaal goed terecht komen heb ik later meer geld over, hoef ik minder bij te dragen dus uiteindelijk ben ik dan beter af 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Staaled

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 11:23:57
Referentie daarbij is voor mij de Squeezebox EN mijn TEAC cd transport. Als een streaming produkt kwalitatief een stuk beter blijkt dan de Squeezebox en maar ietsje minder dan de TEAC dan is het voor mij persoonlijk een produkt dat het overwegen (van een aanschaf) waard is. Prijs speelt daarbij uiteraard een rol. De Linn is daarbij ook gelijk wel "the limit" wat mijn budget betreft dat ik (er voor) over heb voor een goede streaming bron.

Natuurlijk zou ik ook een dure Wadia als referentie kunnen nemen maar dat zou mijns inziens geen realistisch doel zijn. Wat mij betreft hebben we het hier ook niet over een "upgrade" maar meer over een "migratie" dan wel "side grade".

Daarnaast komen er natuurlijk nog steeds nieuwe produkten uit, dus wat er vandaag niet is kan morgen opeens bestaan  :)
Ik had een Esoteric DV-60 als transport en die is de deur uitgegaan met de komst van een DS.
Weliswaar de Akurate,maar toch.
De DV was uiteraard digitaal aangesloten terwijl er voor de DS eerst nog A/D conversie plaatsvindt ( Lyngdorf TDAi).


Ik vermoed dat de Majik een goede kans maakt. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Citaat van: Hipster op september  9, 2008, 17:53:10
Ik had een Esoteric DV-60 als transport en die is de deur uitgegaan met de komst van een DS.
Weliswaar de Akurate,maar toch.
De DV was uiteraard digitaal aangesloten terwijl er voor de DS eerst nog A/D conversie plaatsvindt ( Lyngdorf TDAi).


Ik vermoed dat de Majik een goede kans maakt. ;)
Zozo!  8) Nou ik moet zeggen, ik ben echt heel erg benieuwd!  :)

hifiman

Kwijl, kwijl, ik moet hem hebben he, de nieuwe viosat  ;D

Even afwachten wat tie kost, maar ik denk dat deze er tzt wel gaat komen op mijn dak, heb nu de "oude" visiosat met 4 LNB's.

Edit: hij kost 189 euri , een redelijke prijs als je het mij vraagt  :)

hifiman

Terug naar de Linn  :P

Mijn Nokia 770 is er klaar voor in elk geval (excuus voor de slechte foto). Moest er wel even OS2008 hacked edition op zetten want anders kon ik Leia voor de Linn DS niet installeren  :P

Heb ondertussen de opensource oplossing Mediatomb als upnp server draaien en dat lijkt goed te werken  :)

Leia:
http://leiads.sommerfee.f-m.fm/

Mediatomb:
http://mediatomb.cc/

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we hier een tikkie te maken hebben met "apparaat-beleving"... ;) :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 13:32:11
Even proberen wat misverstanden cq vooroordelen mbt muziek streaming en jitter uit de wereld te helpen.

Ok daar gaan we dan, een wav (of flac) bestand (geript van een cd) op een harde schijf bevat GEEN jitter!

De CD zelf kan echter WEL jitter bevatten, bijvoorbeeld door een niet perfect gelijke afstand tussen de putjes. Een nauwkeurig proces, zoals bijvoorbeeld bij de XRCD-masteringmethode heeft daar minder last van. Een goed uitleg van XRCD is te vinden in de PDF's op deze pagina. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 20:43:05
Terug naar de Linn  :P

Mijn Nokia 770 is er klaar voor in elk geval (excuus voor de slechte foto). Moest er wel even OS2008 hacked edition op zetten want anders kon ik Leia voor de Linn DS niet installeren  :P

Heb ondertussen de opensource oplossing Mediatomb als upnp server draaien en dat lijkt goed te werken  :)

je hebt toch geen Linn of heb ik iets gemist :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op september  9, 2008, 21:34:26
je hebt toch geen Linn of heb ik iets gemist :o

Dan moet je niet alleen maar slow-chatten in dit topic maar ook eens de tekst lezen. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op september  9, 2008, 21:45:53
Dan moet je niet alleen maar slow-chatten in dit topic maar ook eens de tekst lezen. :P ;D

na 65 pagina's ben ik gestopt :o :o 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september  9, 2008, 20:49:33
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we hier een tikkie te maken hebben met "apparaat-beleving"... ;) :-X
Als je bedoelt dat er een "leuk speelgoed gehalte" aan zit, zal ik dat niet ontkennen  ;)

hifiman


hifiman

Citaat van: Audiofiel op september  9, 2008, 21:13:23
De CD zelf kan echter WEL jitter bevatten, bijvoorbeeld door een niet perfect gelijke afstand tussen de putjes. Een nauwkeurig proces, zoals bijvoorbeeld bij de XRCD-masteringmethode heeft daar minder last van. Een goed uitleg van XRCD is te vinden in de PDF's op deze pagina. 8)
1-0 dus voor de streaming methode begrijp ik?  ;D

celerontje

Nieuw spreekwoord:
Wie een putje laser't voor een ander, krijgt zelf de meeste jitter. ;D

Succes met de Linn en die Nokia ziet er ook zeer fraai uit.
Ik moet maar eens een Meet & Greet wenslijstje maken. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.