hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

En als je dan toch bezig bent kan die natuurlijk net goed gelijk even opengemaakt worden voor een foto  8)

)p(

De analoge voet linksonder contrasteert wel mooi met al dat digitaal geweld  ;D  :-*

peter

DJ-Foxx

Citaat van: )p( op februari 20, 2008, 10:20:41
De analoge voet linksonder contrasteert wel mooi met al dat digitaal geweld  ;D  :-*

peter

:o

hifiman

Oude (grijs) en nieuwe (zwart) netsnoertje  :P

hifiman


hifiman

Citaat van: )p( op februari 20, 2008, 10:20:41
De analoge voet linksonder contrasteert wel mooi met al dat digitaal geweld  ;D  :-*

peter
Haha dat heb ik niet eens doorgehad joh  ;D

DJ-Foxx

Citaat van: Audioloog op februari 20, 2008, 11:53:39
Haha dat heb ik niet eens doorgehad joh  ;D

toch netjes je nageltjes geknipt, hhehe...  ;D

DA BoSS

#1432
Citaat van: Audioloog op februari 20, 2008, 09:13:53
Hoi Jasper,

Nee nog nooit geprobeerd. Jij wel  ???

Groetjes,

Ronald

yup, vorige week toevallig Ron Kemp ontmoet en daarna gelijk een paar uitgeprobeerd in mijn AudioNET versterker.

Eerste paar uur klonk het volgens mij zelfs slechter dan voorheen, maar ben blij dat ik ze nog even heb laten zitten :D
-->stemmen lijken wat voller en mooier (warmer) + ik lijk bovendien eindelijk van mijn digitale randje af te zijn  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Arno P


Bart_M


Arno P

Citaat van: Bart_M op februari 21, 2008, 20:06:19
Een tie rap. ;)

Dan is die maar in 1 richting geborgd en kan die ook nog draaien... ^-^

hifiman

#1436
Citaat van: Arno P op februari 21, 2008, 20:38:47
Dan is die maar in 1 richting geborgd en kan die ook nog draaien... ^-^
Geloof me , die kabel zit dusdanig geklemd, daar komt geen beweging in   :P
Daarnaast is tie wel degelijk vastgezet aan de binnenkant!  :)

Raphie

toch wel in een manchet, zodat het chassis niet kan insnijden?
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op februari 21, 2008, 21:48:18
toch wel in een manchet, zodat het chassis niet kan insnijden?
Wat een stelletje zeikerds zijn jullie zeg  ;D
Nee, want daar was geen ruimte voor, de kabel heeft een sleeve en een dubbele isolatie met daartussen een mantel (aarde). Zelfs als tie zou insnijden is er nog niks aan de hand!  :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 22, 2008, 07:41:38
Wat een stelletje zeikerds zijn jullie zeg  ;D
Nee, want daar was geen ruimte voor, de kabel heeft een sleeve en een dubbele isolatie met daartussen een mantel (aarde). Zelfs als tie zou insnijden is er nog niks aan de hand!  :P
LOL  >:D ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#1440
De Teac/Van Medevoort speler is vandaag wederom opengegaan, als het goed is voooooooooorllllllllooooooppppiggggg voor de laatste maal  ;D

Scrutinizer had onlangs al opgemerkt dat de draadjes naar de klok nou niet echt kort waren. Dit gecombineerd met het feit dat ik vandaag weinig om handen had deed mij besluiten het tentlabs klok printje opnieuw te plaatsen  :P

Ditmaal dan toch maar aan de bovenkant ipv aan de onderkant van de printplaat. Tevens heb ik de klok voeding verplaatst omdat de 230V ac nu wel erg in de buurt van het spdif gebeuren kwam...

Zo gezegd zo gedaan.  8)

De spdif ingaande draadjes konden gelijk ook een stuk korter  :) Ook heb ik er dit keer zorg voor gedragen dat de aarde draden zo dicht mogelijk bij de signaal voerende draden aan massa werd gelegd op de print.

Enig nadeel was dat de uitgaande spdif draadjes nu juist weer een paar cm langer moesten worden, om die reden de draadjes toch maar vervangen voor een net stukje (blauwe) coax (75 ohm uiteraard).


hifiman

#1441
Nieuwe plaats van de voeding. Tsja ik hoor alweer wat zeurpieten denken dat dit ook niet ideaal is, maar je moet toch wat!  ;D
Die isolatie tape is "just in case"...

hifiman

#1442
Op de scoop ziet het spdif signaal er zo uit.. (gemeten met een halve meter coax getermineerd met een 75 Ohm weerstand en speler in stop stand).

Zegt niet zoveel want:
- scoop staat al op horizontaal 10x uitrekken omdat tie maar tot 10MHz gaat en is dan niet echt meer in zijn "werkgebied"
- ik kan niet goed syncen dus het is een wat raar plaatje
- het zegt zowiezo weinig  ;D

hifiman

Speler staat ondertussen weer vrolijk te spelen  :)

Hoor ik nu verschil? Nee, niet echt, maar het is toch net effe een prettiger gevoel zo  ;D

hifiman

#1444
Gisteren effe wat interlinkjes in elkaar gesoldeerd op basis van Puresonic 8010A kabel.

De reden hiervoor was eens een keer niet de upgrade drang  ;D maar het simpele feit dat na het aanschaffen van mijn huidige audio meubel (een 220cm lang dressoir) een aantal interlinks te kort zijn. Ik heb het dan niet over de stereo want ik heb een en ander zo geplaatst dat de interlink van DAC naar versterker wel aan 1 meter genoeg heeft. Nee, het betreft meer de "andere" apparatuur zoals bijvoorbeeld de DVD speler (waar de vrouw wel eens een VCD op afspeelt). Ik stelde dus niet al te hoge eisen aan de nieuwe interlinks en zaken zoals prijs en beschikbaarheid (kabel van de rol ivm custom lengtes) speelden een grote rol.

Toch vind ik het interessant om zo'n puresonic interlink eens aan de DAC te hangen. De interlink die ik normaliter gebruik is een LAT International IC300 XLR versie. Ik kon dus de DAC met beide kabels aansluiten en op de bank al luisteren met de AB switchen tussen deze twee kabels.

Heel interessant om weer eens te ervaren in welke orde van grootte de veranderingen tussen interlink op het geluid zijn. Ik vind de verschillen ongeveer even groot als tussen bijvoorbeeld 2 DAC's.

Afijn, de grap is dus dat beide interlinks wat anders laten horen. Tonaal veranderd er nauwelijks wat, maar stemmen klinken duidelijk anders met beide interlinks waarbij mijn eerste indruk is dat de PureSonic van 12,50 per mono meter prettiger klinkt  :o Echter na vele malen de AB knopjes bediend te hebben ben ik er nog steeds niet uit welke mijn voorkeur heeft :P

Afijn tot zover deze tussendoor ervaring  ;D

hifiman

#1445
Gistermiddag/avond is mijn set volledig SCRUTINIZED8)

Een verslagje over de (voor mij) opmerkelijke bevindingen van deze intensieve ;-) sessie volgt later... Stay tuned!  ;D

scrutinizer

#1446
 ;D ;D
What's behind door number two............

  ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

MartijnR

Mooie aankondiging. Er is bijna elke elke dag wel wat te melden in je topic.

Naar aanleiding van mijn bezoek ivm roomcorrectie-meet&greet heb ik inmiddels ook een squeezebox aangeschaft. Gisteren de doos uitgepakt, blijkt dat deze niet compleet was. Een klein essentieel onderdeel was niet meeverpakt: de squeezebox zelf. Morgen maar weer eens langs om dit onderdeel op te halen en vervolgens weer tijd vrijmaken om dat apparaat te installeren. Erg jammer, want ik heb vandaag vrij, dus ideaal om de SB in te regelen. Goed, is nu eenmaal niet anders.

Mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

hifiman

Ik ben nog steeds niet echt tevreden met het geluid van mijn set. Gisteren kwam forumlid Scrutinizer bij mij langs om samen eens te kijken waar ik sta met mijn set, wat mij verwachtingen zijn, of deze realistisch zijn en wat de mogelijkheden tot verbetering zijn.

Alvast samenvattend mag ik wel stellen dat we een heel eind gekomen zijn, veel verder dan ik ooit had verwacht!  :D  8)

Naast dat het erg gezellig was zal ik hieronder puntsgewijs samenvatten wat we precies gedaan hebben, wat de bevindingen waren en wat mijn eventuele aktiepunten zijn.

hifiman

Citaat van: MartijnR op februari 25, 2008, 11:57:37
Mooie aankondiging. Er is bijna elke elke dag wel wat te melden in je topic.
De laatste tijd wel ja inderdaad  ;D Als het goed is zal dat wel gaan afnemen binnenkort, maar eerst zal er juist nog even een verhoogde aktiviteit gaan zijn  ;D

Citaat van: MartijnR op februari 25, 2008, 11:57:37
Naar aanleiding van mijn bezoek ivm roomcorrectie-meet&greet heb ik inmiddels ook een squeezebox aangeschaft. Gisteren de doos uitgepakt, blijkt dat deze niet compleet was. Een klein essentieel onderdeel was niet meeverpakt: de squeezebox zelf. Morgen maar weer eens langs om dit onderdeel op te halen en vervolgens weer tijd vrijmaken om dat apparaat te installeren. Erg jammer, want ik heb vandaag vrij, dus ideaal om de SB in te regelen. Goed, is nu eenmaal niet anders.
Balen man! Ook wel erg raar dat de squeezebox zelf ontbrak  :-X