Wat vind jij de MOOISTE luidspreker om in je EIGEN KAMER te zetten?

Gestart door Martijn M, november 14, 2012, 23:24:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: Xander32 op februari  6, 2018, 06:39:21
... doen mij denken aan twee olieworstelaars  :P ...



ahhaahah :D :D moest erg lachen :D :D

Is de ontwerper dezelfde als die van Usher?

Zie wel erg gave speakers voorbij komen  :wub: iig qua looks.

WIlson Benesch  :wub:


blue-eyes

Daar moet je een echt serieus grote woonkamer voor hebben!

Maar niet geheel onbevooroordeeld, WB is een mooi merk!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymond187

Deze dan. Kan prima in een 30m2 kamer lijkt me. 2 kanaals pass labs eraan.



KayaRahnee

Citaat van: Sirius666 op februari  5, 2018, 22:01:20
JM Reynaud Offrande. Respectievelijk V4 en V2:



Hmmm, Jean Marie Reynaud ... de oudere Offrande daar heb ik een hele tijd achter gezocht echter nooit aan gekomen maar nog steeds nieuwsgierig naar.
Deze vormen een mooi geheel met de bijbehorende stands.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

MechanicalAnimal

Klein verzoekje aan de posters hier  :pompom:

Kunnen jullie duidelijk het merk en type even vermelden bij je plaatje? Ik weet wel dat veel ver buiten de financiele haalbaarheid ligt van de gemiddelde HTer maar zie genoeg mooie sets die voor minder dan exorbitante prijzen verkrijgbaar zijn.
Ik mis helaas vaak bijv het exacte type en soms zelfs het hele merk.

En het zoekt wat makkelijker als je niet perse die speaker mooi vind maar wel niewsgierig bent wat het merk je eventueel nog meer te bieden heeft.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sirius666

Citaat van: KayaRahnee op februari  6, 2018, 11:15:47
Hmmm, Jean Marie Reynaud ... de oudere Offrande daar heb ik een hele tijd achter gezocht echter nooit aan gekomen maar nog steeds nieuwsgierig naar.
Deze vormen een mooi geheel met de bijbehorende stands.

De IV stond eind 2016 op hifi.nl. Wat een plaatje. Stond er maanden op dus allang verkocht dacht ik....het tegendeel was echter waar. Helaas toen richting Frankrijk gegaan wegens geen NL interesse en ik had helaas geen zakje geld paraat. Balen was dat joh.

Mordante

Raidho D1.1 Lamborghini orange.



MechanicalAnimal

#733
Citaat van: Mordante op februari  6, 2018, 22:26:52
Raidho D1.1 Lamborghini orange.



die lui die weten trouwens ook wel een luidsprekerstand te ontwerpen  :worship:


die dwarsstang had van mij dan weer niet gehoeven overigens  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

WillyP

De standaard is door de ontwerper bewust heel licht gehouden, vanwege de geluidskwaliteit. Een lichte aanraking leidt er al toe dat alles begint te wiebelen. In een Duits tijdschrift werd de standaard verwisseld voor een zwaarder exemplaar en de recensent vond dat beter klinken.

Een set met twee vloerstaanders, een center en deze monitoren als achterspeakers van dit merk is heel lang een droom van me geweest (in de C-serie dan, die is al erg duur; een subwoofer voert Raidho niet) maar inmiddels heb ik de hoop opgegeven.

Groet,

WillyP

AudioEnZo

Xanadu HRS90 (voorste op de foto) maar dan in mat signaal antraciet  :wub: Misschien ooit eens.....



eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

AudioEnZo

Is niet zo gek hoor, wordt ook wel signaal zwart genoemd (https://www.ralkleuren.com/ral-classic/ral-9004-signaalzwart).
Wordt bij Xanadu nog met een speciale was behandeld waardoor vingerafdrukken minder kans krijgen en het een mooie uitstraling krijgt, maar net iets minder donker dan echt zwart.
Voorbeeld van in dit geval een HRS17:


PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

solitaire

Xanadu's zien er eigenlijk altijd mooi afgewerkt, en tijdloos minimalistisch, uit. Goede keuze. Driade vond ik ook altijd, ook nu de nieuwe serie weer, strak en klassiek. 
Hinterm Horizont geht's weiter.


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

holco

Mag ik ook gewoon blij zijn met de speakers die ik al heb?  ;D

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MechanicalAnimal

Citaat van: holco op februari  7, 2018, 20:42:19
Mag ik ook gewoon blij zijn met de speakers die ik al heb?  ;D



zolang je er ff bij zet welke dat dan uberhaupt zijn, dan wel ja  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

holco

Dan zal ik maar snel zeggen dat het de Scansonic's MB-2.5 zijn :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

solitaire

Grappig dat ik de Diapason Dynamis nog niet voorbij heb zien komen: mijn ervaring is dat het meningen polariseerd / mensen walgen of zijn verliefd bij het zien van een setje.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Richi

Citaat van: solitaire op februari  8, 2018, 09:17:38
Grappig dat ik de Diapason Dynamis nog niet voorbij heb zien komen: mijn ervaring is dat het meningen polariseerd / mensen walgen of zijn verliefd bij het zien van een setje.
Doet me denken aan de batmobile, wel een stoer design.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BJF

Citaat van: ergé op februari  7, 2018, 19:40:46

Jij vindt geen enkele speaker mooi? Of is dit een gevalletje ik zie ik zie wat jij niet ziet?
NAD M10 V2
Elac FS247

Marco66

Vind erg veel speakers mooi maar als ik dan moet kiezen wat betreft matchen met interieur en een fijn geluid kies ik nu voor mijn Scan Speak Reference Plus, afgewerkt met eiken baffle en voet en hoogglans wit gespoten kast.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis