LAN isolator: zin en onzin

Gestart door audiolover, november 18, 2014, 11:31:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiolover

Ik lees positieve dingen over een LAN isolators, een ding wat je tussen je netwerkplayer en je switch/router plaatst om storingen tegen te gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Op Ebay zie ik bijvoorbeeld deze:

http://www.ebay.nl/itm/LNF-C7-LAN-Noise-FIlter-for-Network-Player-Eliminate-Transmission-Noise-/331057579170

maar er zijn ook andere te vinden die vele malen duurder zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaringen!
Meridian M-20 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Nahpets

CitaatProtection against Alien Crosstalk, Magnetic Radiation, External Noise

Ik kan mij daar nog niet zo heel erg veel bij voorstellen. Als er bitjes verminkt/onjuist aankomen dan grijpt het fout protocol in om er voor te zorgen dat er alsnog de juiste data over komt. Er zou dan hooguit een timing issue kunnen ontstaan, maar dat zou door buffers opgevangen moeten worden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rovinggecko

Heb er maar een besteld om uit te proberen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

apogeefreak

#3
Ik denk dat het een soort peaking filter is om te compenseren voor de filterende werking van de kabel. De rechthoeken worden daardoor wat netter. Op een oscilloscoop probe heb je daarvoor een instelbaar condensatortje dat je zo draait om voor de probe te compenseren zodat een blokspanning mooi rechthoekig is.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Nahpets

Maar wat is daar het praktisch nut van? Dat kwartje valt nog niet bij mij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

apogeefreak

#5
Zit deze chip in
http://www.datasheets360.com/pdf/-5741735752644346306

Dat is een transformator die een galvanische scheiding verzorgt.

Het nut zal zijn dat heel lange kabels of ruis van de bron minder zullen storen. Ik heb daar geen praktijk ervaring mee misschien is hier een beheerder die dat wel heeft?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Gemineye

ik heb via LAN nog nooit last gehad van ruis. Het bestand komt aan of het bestand komt niet aan, het bestand kan niet met een lagere kwaliteit aankomen.

:)

apogeefreak

#7
Citaat van: Gemineye op november 18, 2014, 12:17:10
ik heb via LAN nog nooit last gehad van ruis. Het bestand komt aan of het bestand komt niet aan, het bestand kan niet met een lagere kwaliteit aankomen.

Het gaat hier om helemaal niet meer aankomen of onherstelbaar aankomen ;) Bitjes kunne dusdanig verkeerd gelezen worden dat je geen datauitwisseling meer hebt natuurlijk. Dat moet dit voorkomen lijkt me.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

erik s.

Citaat van: apogeefreak op november 18, 2014, 12:14:20
Zit deze chip in
http://www.datasheets360.com/pdf/-5741735752644346306

Dat is een transformator die een galvanische scheiding verzorgt.

Het nut zal zijn dat heel lange kabels of ruis van de bron minder zullen storen. Ik heb daar geen praktijk ervaring mee misschien is hier een beheerder die dat wel heeft?
je zorgt hiermee dus dat er geen electrische verbinding meer is tussen je audioset en je router. ik kan mij zo voorstellen dat dat wenselijk is.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

apogeefreak

Citaat van: erik s. op november 18, 2014, 12:34:13
je zorgt hiermee dus dat er geen electrische verbinding meer is tussen je audioset en je router. ik kan mij zo voorstellen dat dat wenselijk is.

Ja in ieder geval geen dc meer.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Kjelt

Mensen, dit soort trafootjes zitten op ALLE RJ45 sockets, dus iedere PC, router, streamer etc. hebben achter de RJ45 socket (of soms er in) zo'n trafootje zitten.
Het is onderdeel van de specificatie dat deze volledig galvanisch gescheiden is (met uitzondering van de shield dan).
Ik zie dus het punt niet van dit product maar dat geldt voor meer producten waarbij allerlei magische effecten worden toegeschreven.

apogeefreak

Citaat van: Kjelt op november 18, 2014, 12:43:31
Mensen, dit soort trafootjes zitten op ALLE RJ45 sockets, dus iedere PC, router, streamer etc. hebben achter de RJ45 socket (of soms er in) zo'n trafootje zitten.
Het is onderdeel van de specificatie dat deze volledig galvanisch gescheiden is (met uitzondering van de shield dan).
Ik zie dus het punt niet van dit product maar dat geldt voor meer producten waarbij allerlei magische effecten worden toegeschreven.

He dat is interessant dus er lopen geen vereffenings stroompjes door netwerk kabels.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

br@m

Met uitzondering van de shield.

Dus ipv zo'n isolator kan je ook gewoon UTP kabel pakken :-D

STP heeft tegenwoordig eigenlijk geen toegevoegde waarde meer, gigabit heeft in een thuisomgeving voldoende aan CAT5e unshielded.

Techniek staat niet stil :-)
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Kjelt

Citaat van: apogeefreak op november 18, 2014, 12:45:21
He dat is interessant dus er lopen geen vereffenings stroompjes door netwerk kabels.
niet naar de secundaire kant nee die is volledig gescheiden.

audiolover

Is het grootste voordeel/effect niet dat rfi/EMI en zo niet het mainboard kunnen bereiken? Datafouten is m.i. niet een issue, het is meer genoemde vervuiling?
Meridian M-20 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Gemineye

Citaat van: apogeefreak op november 18, 2014, 12:18:33
Het gaat hier om helemaal niet meer aankomen of onherstelbaar aankomen ;) Bitjes kunne dusdanig verkeerd gelezen worden dat je geen datauitwisseling meer hebt natuurlijk. Dat moet dit voorkomen lijkt me.

met alle respect, maar als dat probleem al bestaat (Ik heb er geen verstand van Maar heb er nog nooit van gehoord) zou dat dan écht van relevante invloed zijn op de muziek ervaring? Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen.
:)

RubenV.

Citaat van: Kjelt op november 18, 2014, 12:43:31
Mensen, dit soort trafootjes zitten op ALLE RJ45 sockets, dus iedere PC, router, streamer etc. hebben achter de RJ45 socket (of soms er in) zo'n trafootje zitten.
Het is onderdeel van de specificatie dat deze volledig galvanisch gescheiden is (met uitzondering van de shield dan).
Ik zie dus het punt niet van dit product maar dat geldt voor meer producten waarbij allerlei magische effecten worden toegeschreven.

Waar worden ze in de medische wereld dan eigenlijk voor gebruikt?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kjelt

Citaat van: RubenV. op november 18, 2014, 19:35:26
Waar worden ze in de medische wereld dan eigenlijk voor gebruikt?
Geen idee waar staat dat ze uberhaupt in de medische wereld gebruikt worden?

Raphie

Citaat van: Kjelt op november 18, 2014, 12:43:31
Mensen, dit soort trafootjes zitten op ALLE RJ45 sockets, dus iedere PC, router, streamer etc. hebben achter de RJ45 socket (of soms er in) zo'n trafootje zitten.
Het is onderdeel van de specificatie dat deze volledig galvanisch gescheiden is (met uitzondering van de shield dan).
Ik zie dus het punt niet van dit product maar dat geldt voor meer producten waarbij allerlei magische effecten worden toegeschreven.
dit dus.....
JBL PRX Power!

Kjelt


John Wx

Citaat van: Raphie op november 19, 2014, 07:16:53
dit dus.....

We hebben weer wat nieuws om te verkopen  :) en vele zullen happen en het kopen, gun diegene ook het plezier ervan hoor  ::)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kjelt


scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

audiolover

Citaat van: audiolover op november 18, 2014, 19:01:44
Is het grootste voordeel/effect niet dat rfi/EMI en zo niet het mainboard kunnen bereiken? Datafouten is m.i. niet een issue, het is meer genoemde vervuiling?

Iemand een mening?
Meridian M-20 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Gemineye

En wat zou die vervuiling teweeg moeten brengen dan, als het geen data fouten zijn?
:)