Welke film MOET je zien en dat op minimaal 2m breed?

Gestart door DrAce, juli 17, 2004, 00:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrAce

Mystic River is een prachtige film met terecht bekroonde oscars, maar kun je imo op klein (crt) scherm zien zonder dat dat invloed heeft op de impact.
Een ander voorbeeld is Silence of the lambs.

Het gaat dus om films die je gezien moet hebben en pas tot hun recht komen bij min. 2 meter breed.
Dus niet bijvoorbeeld The Delivery, da's een film waarvan je liever nooit gehoord hebt, zo slecht.

Wat ik bedoel zijn films als

Koyaanisqatsi
Top gun
2001: A space odessy
Gladiator
LOTR serie


(Soortgelijke topic bestaat al? => deze mag uiteraard weg :) )

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Leonard Shelby

Voor mij is dat bijna elke film (die het bekijken waard is)

Film is toch voor minimaal 50% een visueel medium en voor mij wordt de impact van vrijwel elke goede film vergroot als ik hem op een groot scherm zie....(ook Mystic River) Als de regiseur, acteurs en camera mensen hun werk goed gedaan hebben wordt zelfs de simpelste dialoog scene indringender op 2 meter breed.

Maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat het voor de eene film belangrijker is dan voor de ander.... en dat zijn dus de wat meer visueel aantrekkelijke films.

blue-eyes

#3
Gisteravond had ik met een forumgenoot daar ook een discussie over.

We waren het er wel over eens (tja hij heeft het, ik niet ;) ) dat muziek DVD's (wel live) op minimaal 2 meter breed moeten worden afgespeeld. Vergroot enorm het livegevoel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DrAce

Muziekfilms, idd.
Stop making sense (Talking Heads) was toch aanstekelijker op groot formaat in de bioscoop dan op mijn ouwe 55cm Philips.

suyver

Alle films die de moeite van het bekijken waard zijn, moet je op 2 meter breed bekijken! :D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Kerstmanno


SiR-ROUND


VlisChris

Schindler's List. Mag vreemd klinken, maar die wil ik echt heel graag nog eens op 2 meter breed zien.
En natuurlijk films als de eerder genoemde Gladiator en Top Gun.
The Day After Tomorrow gaat ook tegenvallen op mijn gewone tv vrees ik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Don_Paul

Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Kerstmanno

Valt dat in de categorie Rocco invades Poland?


JG_Smit

Ik heb een aantal Imax dvd's is ook wel mooi op 2m + breed vooral als de camera in vogelvlugt over het landschap beweegd.. 8)

gr Jan

Kerstmanno

Citaat van: JG_Smit op juli 29, 2004, 22:44:17
Ik heb een aantal Imax dvd's is ook wel mooi op 2m + breed vooral als de camera in vogelvlugt over het landschap beweegd.. 8)

gr Jan

Hmmmz... dat soort beelden wordt bij mij nooit echt scherp. Het wordt een beetje wazig, net zoals je in de bios ook wel vaak ziet.

JG_Smit

Kan je glijk in hebben heb daar eigenlijk  nooit echt op gelet,ik doelde eigenlijk meer op het ervaren van de film best wel indrukwekkend.

Gr Jan

Hirogen

 
De film HERO (originele titel is Ying Xiong met Jet Li), wat vind ik dat toch een wereldfilm, echt pure kunst. Gekocht bij de MM.

http://www.imdb.com/title/tt0299977/ 
 

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad HERO een prachtige film....tikkie langzaam...maar dat ligt denk ik meer aan onze Amerikaanse spanningsboog  ;D

Voor mij geldt ...Finding Nemo....kan niet groot genoeg.....blijft State of the Art...the wider the better..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Lynxxx

Koyaanisqatsi
Baraka
Blade Runner
Spirited Away
Lost In Translation

En alle HD releases van Bikini Destinations natuurlijk  >:D


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

sauron

Ook heel gaaf is twister!!!  8) En wat dacht je van alledrie de LOTR Extended versions achter elkaar  8) 8) 8)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Rappie

Citaat van: sauron op november 23, 2004, 16:20:15
En wat dacht je van alledrie de LOTR Extended versions achter elkaar  8) 8) 8)
Daar heb ik speciaal een masking systeem voor gemaakt :) (naja speciaal speciaal, wilde heb afhebben voordat we die marathon hebben .... )
Eigenaar van Paulthé

daburnd

Ik vind de volgende films alles verliezen op een "normale" tv gezien ze ook werkelijk voor de bioscoop gemaakt zijn...

Jurassic Park
Armageddon
Independence day

In deze films zijn effecten verwerkt die pas verbluffen op groot scherm.. of je nu alle detail ziet of niet maakt nog niet zo veel uit.

christian19

ben het volkomen met je eens!
van mij mag er the fifth element ook nog bij,
en wat dacht je van pirates of the caribbean.

mvg,

christian19

Hirogen

Heb laatst ook House of Flying Daggers gezien ... van dezelfde regisseur als Hero (Zhang Yimou) en dat vind ik zo mogelijk nog een betere film dan Hero! Wat een wereldfilm, absolute aanrader met een mooi liefdesverhaal erin. Betrap mezelf erop dat ik toch een liefhebber aan het worden ben van dit genre.  Heb ook maar meteen de 2 DVD DTS versie besteld bij CD-Wow voor 9,99 pond.

Jan-Willem

Goeie erotische film  O0   en natuurlijk de Sf's  ;)

Jan-Willem
I love my S8 :-)

squeek

hey,

voor mij zijn dat de films die veel wide shots hebben, waar je veel te zien krijgt.dat geeft soms echt een gevoel van dat je er meer in zit.of films die echt te gekke camera bewegingen maken, dan heb ik dat gevoel ook.kheb nu een jaar een projector en wat me een keer opviel was in star trek nemesis, de eerste keer dat je de enterpise in beeld krijgt, toen kreeg ik echt het gevoel dat ik erboven hing.de animatie en camera standpunt was toevallig net zo. zo intens heb ik het nog niet bij een andere film gevoeld die ik hier al heb gezien.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |