Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Let's hope so... Of hij ligt in coma van de geweldige ervaring...  >:D

Savart

Erik, stop er mee man, laat ons niet langer in spanning!
Hoe klinken ze?  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

#2327
Hoi Jongens,

Ik typ dit tussendoor want ik ga het straks vieren.....(nu weet je de uitslag dus al  :P)

Laat ik beginnen dat het behoorlijk absurd is dat ik een luistertestje over mijn zelfgebouwde xXx schrijf...maar enfin later zullen de genodigden het hopelijk kunnen staven.

Het is tot nu toe het mooiste wat ik ooit gehoord heb.........(zijn jullie er nog geeuw geeuw ;))

Ik ben begonnen met Eva Cassidy...en bij de eerste maten van Fields of Gold zat ik meteen rechtop...tjezu...dit is echt van een compleet andere orde dan mijn Avalon Eclipses.
Gek genoeg was ik niet emotioneel of onrustig (die periode heb ik ervoor gehad) zodat ik de zangeres volledig in mij op kon nemen (wat een prachtige dubbelzinnigheid).
Haar stem was zo verschikkelijk realistisch dat het werkelijk ongeloofwaardig op mij overkwam.
Elke aanzet en elke dynamiek (en haar stem kan behoorlijk te keer gaan voor een speaker was overweldigend !!!!

De speakers kennen geen enkele kastkleuring....en nu hoor ik jullie denken...jaja waar hebben we dat meer gehoord...maar ik erken de verschikkelijke kwaliteiten van bv. een electrostaat t.o.v. de kast.

Vooral met klassiek gitaar (speel ik zelf al 12 jaar) op bv. Romanesque van Patricia Barber hoor je echt alleen de klankkast en werkelijk niets anders dan.....

De Piano van Horowitz op Rachmaninov gaf een toonpalet aan kleuring dat mijn bewondering voor hem ter plekke steeg...I kid you not...

Ook drukke muziek van Usher en Madonna...klonken nooit gestressed...zij kregen wel de hulp van een tijdelijke top-sub...en dan zie je hoe belangrijk ALLES onder de 80 Hz is.

Met zo een sub kreeg de sax van James Cartner over mijn speakers een realisme alsof hij live voor jou stond te spelen.....

Van stemmen kreeg ik maar niet genoeg....de een na de andere cd ging erin....
Het achtergrondkoor van Enya..op een van de minder commerciele nummers was zo verschrikkelijk levensecht en op ware grootte dat als je je ogen dichtdeed dat je fantasie hun leeftijd en haarkleur invulde....

Okay zijn er dan helemaal geen " te kort komingen " .... >:D

Ja ik vond dat het nog breder en nog meer naar voren mag komen (het is NOOIT genoeg)
tegelijkertijd besefte ik dan dat we met standaard componenten zaten te spelen.....en Audio Nirvana.... 8)

Het kan dus alleen maar mooier straks uitpakken...want ik heb zelfs de grotere spoelen nu ook van zilver besteld.

Voor de freaks en perfectionisten....


De randapparatuur:

CEC cd loopwerk
Audionote Dac
Voorversterker Lamm
Eind Mono blokken Lamm
REL Subwoofer

Een gave ervaring was dat de sub later op de dag voor een beetje kastkleuring in het geluid zorgde. ;D

Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik zo in superlatieve tik....maar ik had jullie vandaag wel ALLEMAAL naast me willen hebben...wat een ervaring  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Savart

Zeer goed, proficiat met je XXXjes  :)
En? Voor hoeveel verkoop je ze?  ;D

ruud2

#2329
proficiat, Erik  daar doe je het dus allemaal voor !!!
en nu dus een echte Petrus............
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

garmtz

#2330
Wow, geweldig man, zat met kloppend hart te lezen... ;D  Mooie randapparatuur ook! Lamm versterkers... Enne, REL subs kleuren ook inderdaad... Erg bruin, houterig, met weinig echte definitie...  ::) Puur effe als je vergelijkt met DE TOP natuurlijk...

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op mei 12, 2005, 19:14:17
Het kan dus alleen maar mooier straks uitpakken...want ik heb zelfs de grotere spoelen nu ook van zilver besteld.

Gefeliciteerd man, zeer  O0
Als ik de reakties van de mensen hier zie, die zo meegeleeft hebben, dan kan ik me voorstellen dat jij vannacht niet in slaap kan vallen vanwege je gevoel van geluk :)

Wat was de mening van de persoon die de filters doet?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Romano

zo wat een verhaal ik ben blij dat het super klinkt maar ik had ook niks anders verwacht O0

MrPink

Flappies! :)

Groetjes,
Oscar

R

#2334
Valt er een last van je schouders? Of valt het wel mee?

In ieder geval van harte gefeliciteerd. Gaaf om te zien dat het forum zo ontzettend met je mee leeft.

MickeyMan

YES!!!! Neem lekker een glas van de beste Whiskey die je in huis hebt!

Gefeliciteerd! Stiekum wisten we allemaal dat het helemaal goed zou komen en toch zit je in spanning... en dan het resultaat... fantastisch!
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

advr

Super, gefeliciteerd met je xXx-en. dat wordt alleen nog maar mooier!! ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bmateijsen

Erik ben heel benieuwd!! wanneer mag ik komen luisteren  ;) O0

Groet Bjorn

Oracle

Gek is dat toch! Je kent elkaar helemaal niet (althans de meesten kennen Erik niet persoonlijk; ik ook niet!), maar ik leef helemaal mee!   :D

Super dat het zo geweldig uitpakt!!  O0

Groet,
MArk

advr


natuurlijk leven we mee!! als je ergens 2 jaar mee bezig bent verdient dat gewoon veel aandacht. zo te lezen is het resultaat super. ;D ;D


ik heb de creator even moegen begroeten op de bbq vorig jaar in Emmeloord bij Frank. ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Savart

Nadat je dit hele topic al zo lang aan het volgen ben, na het lezen en mogen aanschouwen
van al dat vakmanschap en top-componenten kan je toch niet anders dan meeleven wanneer
het project ten einde gekomen is en super lijkt te zijn!  :)

kuiperik

We hadden er natuurlijk allemaal al wel het vertrouwen in, maar het is natuurlijk wel even spannend! Gefeliciteerd met het tot nu behaalde resultaat, je mag er trots op zijn  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Spacebass

Zijn ze al ingespeelt?  ;D

Zonder gekheid Ben blij dat je na zo veel inspanning meer dan tevreden bent over het behaalde resultaat  O0 Je hebt risico's genomen en dat betaald zich zo te lezen helmaal terug.! Gefeliciteerd O0

Shorty

Nou, hèhè! Ik weet niet....ik voel opeens zo'n leegte...... :P Wat nu? Slotje op deze draad, en iedereen gaat verder met z'n leven, of zo? Komt er nog 's een reünie?  ;D

VrGr,

Bart J.

Oracle

Citaat van: Erik van Voorst op mei  3, 2005, 21:00:30
Fields of Gold..........................Eva Cassidy ( Songbird )
Autumn Leaves.......................Eva Cassidy ( Songbird )

Zojuist de dvd van Eva Cassidy aan mijn vrouw kado gegeven, voor haar verjaardag. Ik had hem gekocht vanwege haar uitvoering van Over the Rainbow. Meer nummers had ik nog niet gehoord.

Nu wel...

Wat een fantastische performer en zangeres was die vrouw!  :o (voor diegenen die haar niet kennen: ze is helaas op 33-jarige leeftijd, in 1996 overleden) Kippenvel all the way! Vooral bij nummers als Autumn leaves, Time after time en Over the rainbow!  8)

Dikke aanrader!!

Groet,
Mark

P.s. maar schaf de dvd niet aan vanwege de beel- of geluidskwaliteit. Het is opgenomen met een home-video-camera, en het geluid is opgepoetst, maar wat een gevoel, kracht, sentiment, en nog veel meer... Echt super!!

advr

Citaat van: Mark Lemmens op mei 13, 2005, 01:06:42

Nu wel...

P.s. maar schaf de dvd niet aan vanwege de beel- of geluidskwaliteit. Het is opgenomen met een home-video-camera, en het geluid is opgepoetst, maar wat een gevoel, kracht, sentiment, en nog veel meer... Echt super!!

gelijk heb je, de dvd is gewoon een historisch monument.  ;D
maar de cd's zijn wel goed van kwaliteit, genieten is het 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fgroen

Gefeliciteerd Erik!

"it ain't over till the fat lady sings"

Het is goed te zien dat al jouw inspanning en commitment dit fantastische resultaat heeft opgeleverd. Ik heb inderdaad het idee dat er binnenkort een soort leegte gaat ontstaan, want ook in mijn beleving is jouw topic op zijn minst toonaangevend te noemen op dit forum.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de laastse stappen, namelijk de subwoofers, het afwerken en tweaken. kortom, ik blijf naar je topic uitkijken.

Fokke
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

voodooless

Erg mooi dat je zo tevreden bent :D

Maareh, krijgen we ook nog meetgrafiekjes te zien, want daar ben ik wel beniewd naar. Vooral watervalplots...

bryan vd B

Mooi man 8) 8) 8)

Ben blij dat alles positief uitpakt en dat het zoals ik lees in je reactie boven je verwachting stijgt.
GEFELICITEERD alvast  :) je hebt het na twee jaar hard werken echt verdient :o 8) ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Johnny_Bravo

Gefeliciteerd met het resultaat Erik....

Ik heb het een beetje gevolgd en sta er ook niet van te kijken dat het tot een goed resultaat is gekomen.