Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Schut

Hallo Erik,

En ik dacht dat ik een freak was. wat een mooi gedocumenteerd verhaal en wat een toewijding.
Ik ben nieuw hier, en ben onder de indruk van een een paar zeer bijzondere doe het zelvers!

Heel veel succes met je project, ik zal het met veel plezier volgen

Peter


Rudo

#1626
Citaat van: deepspace op december 15, 2004, 13:41:00
Ik zie net dat de DEQX 2950 dollar kost, en dan heb je hem nog niet thuis :X
Met de huidige dollarkoers is dat niet duur, je hebt 'm dan in huis voor minder dan € 3000,-. Is wel veel geld, maar het is niet duur, mits het DEQX-ding inderdaad hemels is en (aleen) doet wat het beloofd.....
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

voodooless

Citaat van: Rudo op december 16, 2004, 22:17:15

Met de huidige dollarkoers is dat niet duur, je hebt 'm dan in huis voor minder dan € 3000,-. Is wel veel geld, maar het is niet duur, mits het DEQX-ding inderdaad hemels is en (aleen) doet wat het beloofd.....

Mja, ligt er maar net aan wat je budget is. Als arme student is me dat toch wel wat teveel ;)

Rob_Dingen

Hoi

Allemaal meningen allemaal gelijk of allemaal ongelijk.
Het zijn ook allemaal theorieen en die ene waarheid bestaat niet anders zou er maar een speaker bestaan met zelfde filter en units.
Les is better maar niet altijd soms heeft een filter nu eenmaal meer componenten nodig om het samen met de unit goed te laten werken.
Wel is het zo dat je met aktief vaker een redelijk goed resultaat hebt en dat is pasief veel moeilijker omdat er oneindig veel mogelijkheden zijn.
Er zijn aktieve systemen in de wereld die aardig klinken zoals Passlabs en Meridian maar de echte toppers zijn nog steeds passief.

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag lekker veel kunnen doen.... ;)

Alle wanden zijn nu klaar op de xXx-Zibit en je ziet dat de vuldop-openingen nu ook meer naar binnen zitten.
Er komt later een afschroefbare ebbenhouten strook overheen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de lijnen uitgezet en kloppen perfect met de eerste set speakers.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

.....drums please....... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Citaat van: Erik van Voorst op december 17, 2004, 14:39:20
.....drums please....... ;D

Euh, ga je zo echt zagen of gebruik je geleiders?

jeroen_B

inderdaad, rillingen lopen mij over de rug heen als ik zie dat je zonder geleiding gaat zagen :D

VlisChris

Je hebt al bewezen dat je het kan, en dat zul je nu wederom bewijzen.
Maar voor de zekerheid: toch heel erg veel succes en sterkte :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

Zo het eerste facet is klaar....ook meteen het grille-outer-frame voor die facet gemonteerd en afgewerkt......

Morgen de 2e facet afwerken.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Erik, zou je kunnen zeggen hoe je die facetten zo mooi krijgt?

heb je een soort van globale planning in je hoofd wanneer je gaan beginnen met fineren en dergelijke?
(fineren ben ik heel benieuwd na, lijkt me echt een behoorlijke klus.)

Erik van Voorst (in memoriam)

#1637
Neen dat kan ik eigenlijk niet goed zeggen....ik zet de lijnen uit na heel veel denkwerk en verschaling en gradenberekening en dan zaag ik gewoon de hoeken uit....ik ben gezegend met een vaste hand dus hoef geen geleiders uit te zetten.

Ik heb het voordeel dat ik al heel vaak met hout gewerkt heb en mijn vader was timmerman....dus het zit een beetje in mijn bloed. ;)

Enfin vandaag de 3e facet aan de beurt geweest ook deze heeft nu een frame-belijning gekregen.

Als die facetten eraf zijn krijgt het al meteen die gave Avalon-vorm....ik blijf het een mooi ontwerp vinden.

Ik heb het mezelf wel iets moeilijker gemaakt want ik laat de punten (van de facetten) elkaar raken...dat vind ik net even iets mooier ........ 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Had je op die lijn uit moeten komen? Kleine afwijking in je gezegende handen :D. Ach een klein verschilletje in een schuin facet zie je toch niet zo heel erg goed. Succes vast. Ik zal goed opletten als je gaat fineren. Wil het zelf ook gaan doen binnenkort(geen speakers), maar heb het nog nooit gedaan. Je xxx ziet er alweer prachtig uit. Heb je trouwens een lift in je werkplaats? Of hele sterke armen?

Erik van Voorst (in memoriam)

#1639
Leuk dat je goed oplet maar ik moet wel iets meer binnen de lijnen zagen  ;)

Er moet nl. ook nog onder een hoek geschuurd worden met een opgelijmd overstekende grille-rand
(zoals je ziet op de foto....) pas daarna hou je de getekende lijn aan en heb je een mooi plat vlakke facet geschuurd waarmee dan ook meteen rekening met de omlijsting gehouden is...... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Ik had het eigenlijk al niet verwacht dat je zo scheef zou zagen ( en dat je er dan een foto van liet zien :)). Succes iig verder.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb nu de 2e xXx-Filterkast van zijn laatste loodwand en Berkenwand voorzien (dus echt de laatste loodjes ;D).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Het aftekenen van de laatste grille-belijningen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En de typerende Avalon vlinder verlijmen op de kast.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1644
Zo en nu "even tussendoor" kerstfeest vieren  :P ;D


AAFJE EN IK WENSEN JULLIE HELE FIJNE DAGEN EN VEEL LUISTER- EN KIJKPLEZIER IN EEN GOEDE GEZONDHEID EN DAT JULLIE MAAR WEER MOGEN OVERLOPEN VAN NIEUWE AMBITIES
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Erik en Aafje:

Jullie ook fijne dagen en een goed 2005. Nog veel bouwplezier de komende jaren!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MrPink

Fijne dagen Erik en Aafje. :)

Groetjes,
Oscar

Gydotron

#1647
Beste Erik en Aafje,

Een zalig Kerstfeest en de beste wensen voor het nieuwe jaar toegewenst en dat 2005 het jaar mag zijn dat je speaker mag doen waar hij voor gebouwd is, nml muziek tot leven brengen!

Groeten van  Katrien & Guido

Sherwin

Ik wens jullie allemaal ook een hartelijke kerst toe  ;D

mr TC

Een zalig Kerstfeest en de beste wensen voor het nieuwe jaar toegewenst  ;)

TC
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'